Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 oktober 2017, 21:43   #7581
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Je kan op basis van referenda elkaar uitsluitende keuzes krijgen:

- lagere belastingen;
- hogere pensioenen;
- budgettair evenwicht.

Je hebt samenhangende programma's nodig waarin meerdere beleidskeuzes een geheel vormen, waar de bevolking dan vrij voor kan kiezen.

Referendademocratie is een aaneenschakeling van losse beslissingen. Muzieknoten maar geen muziek.
Merkwaardige redenering: blijkbaar is het volk dom om te oordelen over bepaalde specifieke onderwerpen, maar plotseling uitermate slim om te oordelen over "samenhangende programma's".

Ik zou wel eens willen weten welke CD&V-kiezer het programma heeft opgevraagd bij het partijsecretariaat om het thuis na te lezen vooraleer te stemmen...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:43   #7582
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U leeft schijnbaar een eigen virtuele wereld. Morgen is er een algemene staking in Catalonië.

Exit separatisten?

Slechts in uw dromen!
Een algemene staking?

Bent u voor stakingen. Een NMBS fan die Jan. Wie had dat gedacht.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:44   #7583
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De implementatietijd is nog niet verlopen.
"On December 12, 2016, the Swiss parliament agreed to a solution on how to implement the referendum, and it formally voted on and approved the implementation on December 16. Wiki.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:44   #7584
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Een algemene staking?

Bent u voor stakingen. Een NMBS fan die Jan. Wie had dat gedacht.
Ik ben inderdaad voor de vrijheid tot staken, ja. Alleen was ik niet akkoord met de motivatie van de onze vakbonden voor de laatste stakingen in ons land.

Kunt u die nuance aan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:45   #7585
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Rajoy heeft hiermee bereikt wat nodig was.

Hij heeft aangetoond dat het geen spelletje is en dat de EU achter Spanje staat. Catalonie staat helemaal alleen.

Puigdemont heeft dat nu ook ingezien en gaat als een schoothondje bedelen bij Madrid.

Exit separatisten
Wat de EU politici betreft heb je zeker wel gelijk. Alleen zal zich dat zwaar tegen de EU keren, want er zijn veel maskers afgevallen ! Heel die hetze tegen Vladimir Poetin en Rusland bijvoorbeeld, maar dan een premier steunen die ongewapende burgers afranselt in het stemlokaal, ik weet niet hoor.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:45   #7586
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"On December 12, 2016, the Swiss parliament agreed to a solution on how to implement the referendum, and it formally voted on and approved the implementation on December 16. Wiki.
2017 was voorzien als einddatum van de implementatietijd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:47   #7587
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
2017 was voorzien als einddatum van de implementatietijd.
Februari 2017. Das al een paar maanden geleden. Daarom dat het eind 2016 werd geïmplementeerd.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:49   #7588
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben inderdaad voor de vrijheid tot staken, ja. Alleen was ik niet akkoord met de motivatie van de onze vakbonden voor de laatste stakingen in ons land.

Kunt u die nuance aan?
Ik begrijp de nuance:

als je tegen de stakingen bent dan zijn ze fout
als je voor de stakingen bent zijn ze goed
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:51   #7589
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardige redenering: blijkbaar is het volk dom om te oordelen over bepaalde specifieke onderwerpen, maar plotseling uitermate slim om te oordelen over "samenhangende programma's".

Ik zou wel eens willen weten welke CD&V-kiezer het programma heeft opgevraagd bij het partijsecretariaat om het thuis na te lezen vooraleer te stemmen...
Nu trol je een eind weg. In de kiescampagne presenteren partijen zich wel degelijk met een totaalprogramma. Debatten gaan daarover. Eerder dan over losse thema's.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:52   #7590
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er is nooit een fatsoenlijke campagne gevoerd voor deze stemming. Dit was een farce vanaf het begin. Spanje kon niet anders als op deze manier te reageren.
O jawel, Madrid kon het referendum gewoon laten begaan om dan na de stemming gewoon te herhalen: "Jongens, het grondwettelijk Hof heeft geoordeeld. Het telt niet."

De kans was toen groot geweest dat de opkomst veel lager was, want door de stugge houding van de PP heeft men de Catalaanse nationalisten flink wat wind in de zeilen gegeven.

Ellebogen, d?*t mist men overduidelijk in Madrid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:53   #7591
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardige redenering: blijkbaar is het volk dom om te oordelen over bepaalde specifieke onderwerpen, maar plotseling uitermate slim om te oordelen over "samenhangende programma's".

Ik zou wel eens willen weten welke CD&V-kiezer het programma heeft opgevraagd bij het partijsecretariaat om het thuis na te lezen vooraleer te stemmen...
Hebben ze in Waregem dan geen internet ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:53   #7592
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nogmaals, waaruit blijkt dat stemmen "een onwettige daad" is? Bij mijn weten werd er enkel geoordeeld over de organisatie van het referendum.

Als u met de wet schermt, mag u mij eerst even de tekst ook geven én dus ook de uitspraak van de rechter.
U bent alweer aan het vitten. Wanneer een referendum niet mag doorgaan omdat het juridisch niet mag of grondwettelijk niet kan (uitspraak van de rechter) dat een regio dit doet voor of tegen onafhankelijkheid , en de regionale bewindvoerders toch een referendum organiseert, ja dan onstaat er een onwettelijke toestand. En de overheid moet nu eenmaal elke onwettelijkheid ongedaan maken en dit referendum verhinderen. Dat is de wet.

Wanneer nu betogers de dienaars van de wet verhinderen hun job te doen, dan gaan deze betogers ook in de onwettelijkheid. Zeker wanneer ze (verboden) stemlokalen bezetten. Dus moeten die betogers manu militari verwijderd worden. Het zal zeker zijn dat sommige mensen van de GC geweld hebben moeten gebruiken om koppige bezetters te verwijderen. En sommigen leden van de GC wellicht buitensporig geweld. Zulke mensen vindt men in elk politiekorps. Dat laatste kan men natuurlijk niet goedkeuren. Vaneiges niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 oktober 2017 om 21:56.
Het Oosten is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:54   #7593
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
"On December 12, 2016, the Swiss parliament agreed to a solution on how to implement the referendum, and it formally voted on and approved the implementation on December 16. Wiki.
Dat was wel een verwaterde compromis-iimplementatie die niet overeenkwam met de quotaregeling waarover gestemd werd.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:54   #7594
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Nu trol je een eind weg. In de kiescampagne presenteren partijen zich wel degelijk met een totaalprogramma. Debatten gaan daarover. Eerder dan over losse thema's.
Debatten gaan nooit over "een totaalprogramma". Hoogstens over enkele punten eruit.

Maar goed, het blijft het merkwaardige spreidstand: het volk wordt te dom geacht om te oordelen over één bepaald onderwerp, maar schijnbaar uitermate slim om "een totaalprogramma" met dus meerdere onderwerpen naar juiste waarde te beoordelen.

Er klopt overduidelijk iets niet in die redenering.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:56   #7595
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U bent alweer aan het vitten. Wanneer een referendum niet mag doorgaan omdat het juridisch niet mag of grondwettelijk niet kan (uitspraak van de rechter) dat een regio dit doet voor of tegen onafhankelijkheid , en de regionale bewindvoerders toch een referendum organiseert, ja dan onstaat er een onwettelijke toestand. En de overheid moet nu eenmaal elke onwettelijkheid ongedaan maken en dit referendum verhinderen. Dat is de wet.

Wanneer nu betogers de dienaars van de wet verhinderen hun job te doen, dan gaan deze betogers ook in de onwettelijkheid. Zeker wanneer ze stemlokalen bezetten. Dus moeten die betogers manu militari verwijderd worden. Het zal zeker zijn dat sommige mensen van de GC geweld hebben moeten gebruiken om koppige bezetters te verwijderen. En sommigen leden van de GC wellicht buitensporig geweld. Zulke mensen vindt men in elk politiekorps. Dat laatste kan men natuurlijk niet goedkeuren. Vaneiges niet.
Kortom, u kunt uw stelling niet onderbouwen. De organisatie van het referendum wordt ongrondwettelijk beoordeeld, maar er is op geen enkel moment een samenscholingsverbod uitgevaardigd. Dus, het was niet onwettig dat mensen samenkwamen met een bepaalde intentie.

Maar goed, voor staatsnationalisten geldt de staat voor de burgers. Als de burgers niet willen, moet er maar de matrak bovengehaald worden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:57   #7596
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat was wel een verwaterde compromis-iimplementatie die niet overeenkwam met de quotaregeling waarover gestemd werd.
Zo erg verwaterd dat de initiator van het referendum de SVP, het als verraad bestempelde. Gelukkig laat de democratie toe in Zwitserland om punten uit een referendum te "verwateren" in de uitvoering ervan.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:57   #7597
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik begrijp de nuance:

als je tegen de stakingen bent dan zijn ze fout
als je voor de stakingen bent zijn ze goed
Fout. U hebt er niets van begrepen.

Mensen hebben altijd het recht om te staken, maar ik heb ook altijd het recht om in te stemmen met de redenen van de ene staking en die redenen af te keuren die ik niet deel. Maar boven alles: ik respecteer het stakingsrecht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:57   #7598
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik begrijp de nuance:

als je tegen de stakingen bent dan zijn ze fout
als je voor de stakingen bent zijn ze goed
Fout. U hebt er niets van begrepen.

Mensen hebben altijd het recht om te staken, maar ik heb ook altijd het recht om in te stemmen met de redenen van de ene staking en die redenen af te keuren die ik niet deel. Maar boven alles: ik respecteer het stakingsrecht.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 21:58   #7599
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.801
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Debatten gaan nooit over "een totaalprogramma". Hoogstens over enkele punten eruit.

Maar goed, het blijft het merkwaardige spreidstand: het volk wordt te dom geacht om te oordelen over één bepaald onderwerp, maar schijnbaar uitermate slim om "een totaalprogramma" met dus meerdere onderwerpen naar juiste waarde te beoordelen.

Er klopt overduidelijk iets niet in die redenering.
Debatten gaan minstens over globale thema's als veiligheid, belastingen, werkgelegenheid, ...

En de gehele campagne geeft een totaalbeeld.

Waar zeg ik dat het volk te dom is? Ik zeg dat het een verkeerde vorm is om de mening van het volk te kennen. Uw vervorming van mijn standpunt is een bewuste manier om de discussie te vervalsen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2017, 22:00   #7600
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maddens had daar eigenlijk niets te zoeken. Dat is een interne Spaanse aangelegenheid. Hij zou zich beter concentreren op zijn lesgeven aan de unief. Daarvoor wordt hij ook betaald. En wel met een gedeelte van mijn belastingsgeld ook nog.
Net als Maddens is iedere burger vrij. Ook wie een ambt bekleed dat met belastinggeld wordt betaald. Maddens moet zich buiten zijn werk niet houden aan enige neutraliteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be