Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2009, 20:36   #81
Veerle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Met geweld iemand of iets beschaving bijbrengen heeft nooit gewerkt. Ze zullen slechts harder vasthouden aan hun principes.
Wat beschaving? bedoel je welvaart en technologie?
Ik moet wel geloven dat wij cultureel en qua welzijn 1 lichtjaar moeten reizen voordat we ervan beginnen te dromen.

Ja he die "achterlijke" moslims
Veerle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 20:45   #82
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Wat beschaving? bedoel je welvaart en technologie?
Ik moet wel geloven dat wij cultureel en qua welzijn 1 lichtjaar moeten reizen voordat we ervan beginnen te dromen.

Ja he die "achterlijke" moslims
De cultuur die noodzakelijk is om een complexe maatschappij te onderhouden.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 20:46   #83
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De cultuur die noodzakelijk is om een complexe maatschappij te onderhouden.


Hoor ze zwanzen, de laatste mensen!
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 20:51   #84
Gilette
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Berichten: 798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Wat beschaving? bedoel je welvaart en technologie?
Ik moet wel geloven dat wij cultureel en qua welzijn 1 lichtjaar moeten reizen voordat we ervan beginnen te dromen.

Ja he die "achterlijke" moslims
Onze Westerse beschaving is superieur aan de islamwereld. Wat de islamwereld betreft kan je de term beschaving niet gebruiken. Alleen al de situatie van de moslima in de meeste moslimlanden getuigt daarvan.


Op die welvaart en technologie zou ik niet te veel afgeven : dankzij die welvaart en technologie kan jij op dit forum je boodschap intikken, iets dat niet gebeurd zou zijn indien je voor je communicatie volledig had moeten afhangen van de islamitische euh .. beschaving. Over of je het als vrouw in die wereld de wilsbeschikking zou hebben om je boodschap in te tikken, heb ik het niet eens. Maar ongetwijfeld zul je er meer dan in het Westen gekoesterd worden als juweel, voor zover je je rol als keukensloof en broedhen ter harte neemt.

Laatst gewijzigd door Gilette : 2 maart 2009 om 20:59.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 20:58   #85
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht


Hoor ze zwanzen, de laatste mensen!
Selectief lezen?

Ik schreef een paginatje hiervoor een opmerking betreffend het "bijbrengen".

En ik weet niet wat er zo zwanzig is aan het feit dat bepaalde culturen geen stadsculturen zijn. Of gelooft u dat een stam in de Sahel, mits genoeg middelen, een metropool kan opbouwen?

Zoiets vergt jaren.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 20:59   #86
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht


Hoor ze zwanzen, de laatste mensen!
Graag zou ik niet behandeld willen worden als een klein kind, overigens. Ik spreek mij hier niet uit over superioriteit, maar over culturele verschillen die bepaalde zaken al dan niet toelaten.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:05   #87
Veerle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Onze Westerse beschaving is superieur aan de islamwereld.
Wat bedoel je met superieur? Dat westerse beschaving macht heeft, vandaar dat ze de kolonies en neokolonies kunnen blijven stimuleren of puntje puntje puntje ?

Qua welzijn maar ook cultureel is het westen niets of 0.

Het wordt tijd dat je het boek Oosterse dagen, Arabische nachten van onze filosoof Mark Heirman http://www.liberales.be/boeken/heirman gaat lezen waardoor je misschien niet meer gaat denken in termen van de beschavingen botsen, in dat boek legt hij ook uit hoe de profeet van de islam seculier was.

Laatst gewijzigd door Veerle : 2 maart 2009 om 21:09.
Veerle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:17   #88
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Wat bedoel je met superieur? Dat westerse beschaving macht heeft, vandaar dat ze de kolonies en neokolonies kunnen blijven stimuleren of puntje puntje puntje ?

Qua welzijn maar ook cultureel is het westen niets of 0.

Het wordt tijd dat je het boek Oosterse dagen, Arabische nachten van onze filosoof Mark Heirman http://www.liberales.be/boeken/heirman gaat lezen waardoor je misschien niet meer gaat denken in termen van de beschavingen botsen, in dat boek legt hij ook uit hoe de profeet van de islam seculier was.
De profeet van de islam seculier?

Dat was hij niet?

En waarom is cultureel het westen 0? Allez, toont eens aan.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:26   #89
Gilette
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Berichten: 798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Wat bedoel je met superieur? Dat westerse beschaving macht heeft, vandaar dat ze de kolonies en neokolonies kunnen blijven stimuleren of puntje puntje puntje ?

Qua welzijn maar ook cultureel is het westen niets of 0.

Het wordt tijd dat je het boek Oosterse dagen, Arabische nachten van onze filosoof Mark Heirman http://www.liberales.be/boeken/heirman gaat lezen waardoor je misschien niet meer gaat denken in termen van de beschavingen botsen, in dat boek legt hij ook uit hoe de profeet van de islam seculier was.
Superieur : definieer ik in de eerste plaats als het recht op vrije keuze, wilsbeschikking. Iets dat in de islam niet bestaat. Probeer als moslim maar eens om je uitgesproken als vrijzinnige te outen. In het beste geval wordt je gepest, getergd en buitengesloten door je familie en lokale gemeenschap, in het slechtse geval wordt je half dood of helemaal dood geslagen, want niets is erger dan een afvallige moslim in 'de religie/cultuur van de toleranti.e'
Hoe superieur vind je dat Veerle?
Hoe superieur vind je de positie van de vrouw in de moslimwereld?
Kijk maar naar de heruitzending van Ter Zake, daar hoor Shirin Ebani aan het woord. Eenmaal terug in Iran zal ze zich tegen haar goesting mogen inpakken omdat moslims niet met vrouwelijkheid overweg kunnen. Die vrouw is gewoon geterroriseerd. Geen interview zonder dat ze bevestigt dat ze trouwe moslim is. Ze kan natuurlijk niet anders, anders gaat haar kopke eraf. De Iraanse inlichtingendiensten luisteren mee. De mollahs zullen wel bepalen hoe ze moet denken en vooral wat ze mag zeggen.

De profeet van de islam was niet seculier : het was een geesteszieke die stemmen hoorde en extreem gewelddadig was. Zijn boodschap kon hij enkel aan de man brengen door geweld en onderwerping.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:28   #90
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Veerle heeft al eerder mijn vragen genegeerd, omdat ik zogezegd niet wetenschappelijk ben.

Eens horen hoe het grietje zich hieruit wringt.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:34   #91
Veerle
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 november 2007
Berichten: 67
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De profeet van de islam seculier?

Dat was hij niet?

En waarom is cultureel het westen 0? Allez, toont eens aan.
Lees dat boek osterse dagen, Arabische nachten van onze filosoof Mark Heirman http://www.liberales.be/boeken/heirman
Moskee en Staat: een moeilijke verhouding? Linda Bogaert http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert24.htm

Lees ook Pinguïns in de woestijn. Zoeksporen naar welzijn en cultuur van Luc Martens

Laatst gewijzigd door Veerle : 2 maart 2009 om 21:34.
Veerle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:38   #92
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Lees dat boek osterse dagen, Arabische nachten van onze filosoof Mark Heirman http://www.liberales.be/boeken/heirman
Moskee en Staat: een moeilijke verhouding? Linda Bogaert http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert24.htm

Lees ook Pinguïns in de woestijn. Zoeksporen naar welzijn en cultuur van Luc Martens
Ok.

Nu nog mijn andere vragen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:38   #93
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De cultuur die noodzakelijk is om een complexe maatschappij te onderhouden.
Een complexe maatschappij bestaande uit een 'elite' van 2%, terwijl de overige 98% - de 'gewone man' - d.m.v. geboortebeperking, eugenetica en 'andere leuke zaken' weggerationaliseerd zijn?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:40   #94
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Een complexe maatschappij bestaande uit een 'elite' van 2%, terwijl de overige 98% - de 'gewone man' - d.m.v. geboortebeperking, eugenetica en 'andere leuke zaken' weggerationaliseerd zijn?
Irrelevant.

Het is hier een andere discussie. Het gaat hier over de huidige stadscultuur, en het al dan niet bezitten daarvan door bepaalde volkeren.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:50   #95
Gilette
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Berichten: 798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle Bekijk bericht
Lees dat boek osterse dagen, Arabische nachten van onze filosoof Mark Heirman http://www.liberales.be/boeken/heirman
Moskee en Staat: een moeilijke verhouding? Linda Bogaert http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/bogaert24.htm

Lees ook Pinguïns in de woestijn. Zoeksporen naar welzijn en cultuur van Luc Martens
Linda Bogaert.
Met die referentie (ahum) weet ik genoeg.
Linda Bogaert, bekeerlinge en Vlaams ambtenaar in dienst van de Vlaamse Minister voor Islamitische Cultuur Bert Anciaux, vertelt de grootste gesubsidieerde zotheden die er bestaan, zoals "het feit" dat de profeet grondlegger is van de evolutietheorie.
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:52   #96
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat iemand die in BHL een intellectueel ziet, niet bijster intelligent was, kon ik al vermoeden. Maar zulke aanmatigende dwaasheid en onwetendheid hebben we zelfs van BHL niet gezien. De R.A.F. werkte uiteraard samen met organisaties als het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina en het Japanse Rode Leger. Dat waren echter Marxistische organisaties, geen islamitische.

Als je er niets van afweet, zwijg dan gewoon. Er is al onzin genoeg op dit forum.
Eigenlijk wil je zeggen: als je het niet met mij eens ben, zwijg dan gewoon.

Als jij BHL absoluut niet als een intellectueel wil zien, daar waar de overgrote meerderheid van de bevolking dat wel doet (al zijn ze het vaak niet met hem eens), geeft je dat nog niet het recht te claimen dat hij geen intellectueel is, en al evenmin om die subjectieve mening dan te gebruiken om iemand anders als dom af te schilderen.

En als jij niet kunt verdragen dat de link tussen Palestijnen en extreem-links een lange geschiedenis heeft en dat tracht te weg te wuiven door het (semi-)Marxistische gedachtengoed van het Volksfront in te roepen, dan klinkt dat niet erg overtuigend. Iedereen weet dat die band al lang bestaat en nooit werd verbroken.

Je geeft de indruk iemand te zijn die zijn subjectieve overtuigingen als algemeen gedachtengoed wenst door te drukken en ronduit onbeleefd is voor wie er andere meningen op na houdt.

Intelligent zijn is toch wel iets anders dan zich aanstellen...
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:52   #97
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
We kunnen alleen maar vaststellen dat de islam niet evolueert. We krijgen geen Europese islam ; het tegendeel speelt zich af : Europa islamiseert (mede dankzij de gewillige collaboratie van de linkse zelfislamiseerders).
Voorbeelden van een evoluerende islam bestaan gewoonweg niet. De marginaal kleine club van verlichtte moslims, zijn ex-moslims ; zij worden door de grote massa van zogenaamde 'gematigde' moslims uitgespuwd als verraders. Een seculariseringsgolf in de islam bestaat niet, ondanks het feit dat dat proces ettelijke keren sneller zou moeten verlopen in de moslimwereld(dankzij onderwijs en communicatie, internet, tv) dan het tempo waarop het Westen verlicht werd.
Hoe stel je vast dat de islam niet evolueert? Evolutie verloopt meestal niet in een rechte lijn.

Vergelijk bijvoorbeeld de rrk. De laatste pausen zijn een stuk conservatiever, in het bijzonder Ratzinger, dan bijvoorbeeld Johannes XXIII. Betekent dat een omgekeerde evolutie in het christendom? Nee, ik denk dat er iets anders aan de hand is. De rkk loopt in Europa snel leeg. Daarom richt de rkk zich meer op de ontwikkelingslanden waar meer zielen te winnen zijn en waar de maatschappij nog primitiever is en zich gemakkelijker conformeert aan autoriteit. Daarmee wil ik zeggen dat aan de hand van een in het oog springend instituut als de rkk niet de gehele ontwikkeling van de Westerse maatschappij valt te schetsen.

Terug naar de islam. De meeste islamitische landen waren zo’n vijftig jaar geleden nog kolonies van het Westen. Een eerste ontwikkeling van de onderdrukte is zich op alle mogelijke manieren afzetten tegen de vroegere onderdrukker. Als in de maatschappij van de vroegere onderdrukker een versterkte trend naar secularisering is waar te nemen, is de kans groot dat in onafhankelijk geworden landen de religie een grotere rol zal spelen. Pas na verloop van tijd, na enige tijd van onafhankelijkheid zullen de ex-kolonies gaan reflecteren op een eigen ontwikkeling in plaats van zich simpel tegen de oude kolonisator af te zetten. En die laatste fase is nog maar hooguit een paar decennia aan de gang. Het duurt wel even voordat verandering echt doorzet. Daar gaan minimaal een paar generaties overheen. Hier in het Westen vind je ook nog steeds mensen als Jan van de Berghe, die in feite levende fossielen van een vergaan tijdperk vormen.

Maar je hebt gelijk dat het seculariseringsproces in de moslimwereld dankzij tv, internet, en andere moderne communicatiemiddelen zich sneller zal moeten ontwikkelen dan dat zich in het Westen heeft gedaan. Maar om daar echt een goed oordeel over te vellen, zullen we nog zeker een generatie verder moeten zijn, minstens dertig jaar nog.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:57   #98
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Eigenlijk wil je zeggen: als je het niet met mij eens ben, zwijg dan gewoon.

Als jij BHL absoluut niet als een intellectueel wil zien, daar waar de overgrote meerderheid van de bevolking dat wel doet (al zijn ze het vaak niet met hem eens), geeft je dat nog niet het recht te claimen dat hij geen intellectueel is, en al evenmin om die subjectieve mening dan te gebruiken om iemand anders als dom af te schilderen.

En als jij niet kunt verdragen dat de link tussen Palestijnen en extreem-links een lange geschiedenis heeft en dat tracht te weg te wuiven door het (semi-)Marxistische gedachtengoed van het Volksfront in te roepen, dan klinkt dat niet erg overtuigend. Iedereen weet dat die band al lang bestaat en nooit werd verbroken.

Je geeft de indruk iemand te zijn die zijn subjectieve overtuigingen als algemeen gedachtengoed wenst door te drukken en ronduit onbeleefd is voor wie er andere meningen op na houdt.

Intelligent zijn is toch wel iets anders dan zich aanstellen...
Jij negeert dus het feit dat de Palestijnse groeperingen niet Islamitisch maar Marxistisch van aard waren?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 21:58   #99
Gilette
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2009
Berichten: 798
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Hoe stel je vast dat de islam niet evolueert?
Wel, je zal ongetwijfeld enkele tendensen van evolutie in de islam kunnen opsommen neem ik aan?
Be my guest ...
Gilette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2009, 22:03   #100
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gilette Bekijk bericht
Wel, je zal ongetwijfeld enkele tendensen van evolutie in de islam kunnen opsommen neem ik aan?
Be my guest ...
Als je goed googlet, vind je een voorstel van de Turken om de ahadith te overzien.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be