Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2004, 17:26   #41
sebby
Burgemeester
 
Geregistreerd: 25 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 549
Standaard

Een gezin is toch een soort symbiose?

Ikzelf koos ervoor om niet verder te studeren maar om te werken, mijn zus koos daar wel voor. Geen van beide moeten we iets betalen thuis, ondanks dat we nog thuis wonen. Vanzelfsprekend helpen we elkaar zoveel mogelijk (afwas,koken, boodschappen) en als er ergens iets gefinancierd moet worden spring ik mijn ouders graag bij. Ik woon als twee jaar thuis ondanks het feit dat ik zelf een loon heb, en wil dat nog ongeveer twee jaar blijven doen, daarna heb ik ruimte genoeg om "de sprong" naar een eigen huisje te wagen.

in 't kort: geld zou tussen ouder en kind van geen belang moeten zijn, het zou spontaan moeten gebeuren. Uw ouders moeten u niets vragen, maar zelf kan je misschien ook spontaan een duit in't zakje doen?

groetjes!
__________________
Global warming is caused by Republicans...Along with loss of jobs, lack of middle class economy and war with just about any country that looks at you wrong..
sebby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 17:05   #42
Ambras thuis
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Huren is helemaal geen weggesmeten geld, althans, zolang je niet te lang huurt.
Zijn goed recht natuurlijk om er zo over te denken, als dat zijn mening is dan stapt hij het best mogen naar de bank om geld te lenen zodoende hij ineens een huis kan kopen.
De banken zijn niet geneigd een hypothecaire lening te verlenen waarvan het maandelijkse afbetalingsbedrag meer bedraagt dan 1/3 van het maandelijkse netto-inkomen. Daarvoor kan je niet veel vinden!!!! Tenzij misschien een krot in een multiculturele buurt.
Ambras thuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 18:08   #43
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambras thuis
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Zijn goed recht natuurlijk om er zo over te denken, als dat zijn mening is dan stapt hij het best mogen naar de bank om geld te lenen zodoende hij ineens een huis kan kopen.
De banken zijn niet geneigd een hypothecaire lening te verlenen waarvan het maandelijkse afbetalingsbedrag meer bedraagt dan 1/3 van het maandelijkse netto-inkomen. Daarvoor kan je niet veel vinden!!!! Tenzij misschien een krot in een multiculturele buurt.
Tja, en dit is een typisch voorbeeld van onze hedendaagse jeugd.
Je wil alles, en nu meteen.
Mijn ouders zijn destijds begonnen met enkel een tafel, wat stoelen en een bed. Toegegeven dat is niet meer van deze tijd maar het verschil met wat jij wil, waarschijnlijk ineens een huis in een villawijk, liefst met 3 slaapkamers, een tuin + garage is toch ineens een ander uiterste.
Weet je, mijn ouders hebben altijd gezegd dat elk kind een huis KOST. Afgelopen week hoorde ik weer iemand dat zeggen.
Ik heb steeds moeten afdragen, en vind dat niet meer dan normaal.
Zoals Dies (dacht ik) al zei, tel alles eens bij mekaar wat het zou kosten als je alleen zou wonen.
Maar maak dan wel de juiste berekening, niet enkel de nutsvoorzieningen, nee, als je thuis TV kijkt : de aankoop van die TV. Worden je kleren gewassen, gedroogd en gestreken, de aankoop van wasmachine, droogtrommel, strijkijzer, je zult omver vallen als je bekijkt wat een bus persil of dash kost.
Nee jongeman, tussen de 3- en de 400 Euro per maand is absoluut niet te veel. Probeer het daar maar eens mee te doen, mét alle luxe die je thuis ook geniet.

Oja, en een goede raad : uit je posts maak ik op dat je redelijk egocentrisch denkt (kan tijdelijk zijn, ambras thuis kruipt niet in je kouwe kleren) ik zou ook daar iets aan veranderen want als jouw moeder ook maar een beetje op de mijne lijkt... ohlalaaah
't Is dus niet omdat je huishoudgeld betaalt dat je dan ineens in een hotel leeft, als je dus enkel je geld afgeeft en verder eens niet een handje toesteekt... kan het wel eens zijn dat je sneller een kamer in een multicul-omgeving mag gaan zoeken dan je denkt
Wat trouwens leuke buurten kunnen zijn, daar niet van.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 19:35   #44
Ambras thuis
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambras thuis

De banken zijn niet geneigd een hypothecaire lening te verlenen waarvan het maandelijkse afbetalingsbedrag meer bedraagt dan 1/3 van het maandelijkse netto-inkomen. Daarvoor kan je niet veel vinden!!!! Tenzij misschien een krot in een multiculturele buurt.
Tja, en dit is een typisch voorbeeld van onze hedendaagse jeugd.
Je wil alles, en nu meteen.
Mijn ouders zijn destijds begonnen met enkel een tafel, wat stoelen en een bed. Toegegeven dat is niet meer van deze tijd maar het verschil met wat jij wil, waarschijnlijk ineens een huis in een villawijk, liefst met 3 slaapkamers, een tuin + garage is toch ineens een ander uiterste.
Weet je, mijn ouders hebben altijd gezegd dat elk kind een huis KOST. Afgelopen week hoorde ik weer iemand dat zeggen.
Ik heb steeds moeten afdragen, en vind dat niet meer dan normaal.
Zoals Dies (dacht ik) al zei, tel alles eens bij mekaar wat het zou kosten als je alleen zou wonen.
Maar maak dan wel de juiste berekening, niet enkel de nutsvoorzieningen, nee, als je thuis TV kijkt : de aankoop van die TV. Worden je kleren gewassen, gedroogd en gestreken, de aankoop van wasmachine, droogtrommel, strijkijzer, je zult omver vallen als je bekijkt wat een bus persil of dash kost.
Nee jongeman, tussen de 3- en de 400 Euro per maand is absoluut niet te veel. Probeer het daar maar eens mee te doen, mét alle luxe die je thuis ook geniet.

Oja, en een goede raad : uit je posts maak ik op dat je redelijk egocentrisch denkt (kan tijdelijk zijn, ambras thuis kruipt niet in je kouwe kleren) ik zou ook daar iets aan veranderen want als jouw moeder ook maar een beetje op de mijne lijkt... ohlalaaah
't Is dus niet omdat je huishoudgeld betaalt dat je dan ineens in een hotel leeft, als je dus enkel je geld afgeeft en verder eens niet een handje toesteekt... kan het wel eens zijn dat je sneller een kamer in een multicul-omgeving mag gaan zoeken dan je denkt
Wat trouwens leuke buurten kunnen zijn, daar niet van.
OUWE ZEURKOUS!!!!!!!!!!!!!!!!
Ambras thuis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 19:39   #45
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambras thuis
OUWE ZEURKOUS!!!!!!!!!!!!!!!!
I rest my case
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 21:33   #46
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Ik kan natuurlijk mis zijn, maar voor zover ik me kan herinneren is er ooit iemand geweest die me zei dat er wel degelijk iets wettelijks is bepaald daaromtrent. Iets van 1 of 2 derden afgeven al naargelang de grootte van je inkomen.

Kleine tip: ik ken een paar mensen die heel lang bij hun ouders zijn blijven wonen. Niet doen.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 23:31   #47
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Ik kan natuurlijk mis zijn
Ik denk dat u mis bent, maar ik zou eveneens mis kunnen zijn hoor.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambras thuis
OUWE ZEURKOUS!!!!!!!!!!!!!!!!
We zouden daar, om op hetzelfde niveau te blijven kunnen op repliceren met:"Snotaap!", maar aangezien zulke reacties de discussie niet echt ten goede komen zullen we maar pogen op niveau een conversatie te voeren zeker?!

Besparingstips

En het is wel een Nederlandse site, maar op het volgende adres vind je o.a. een berekeningswijze voor 'kostgeld': http://www.nibud.nl/kostgeld/kostgel...arom_kostgeld?

De vraag die zich na 4 pagina's geleuter van 'oude zeurkousen' misschien eigenlijk wel stelt, is wat u eigenlijk zelf verwacht?
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 12:18   #48
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
De vraag die zich na 4 pagina's geleuter van 'oude zeurkousen' misschien eigenlijk wel stelt, is wat u eigenlijk zelf verwacht?
Tips om die ouwe gierige sokken van ouders vakkundig te pluimen
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 19:53   #49
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Ik mocht vroeger 10% van mijn loon houden. Mijn kinderen moesten per maand 10.OOO BF afgeven voor wonen, eten, wassen en gebruik van alle comfort.

Ik heb altijd gezegd dat ze op 25 alleen moesten gaan wonen en dat hebben ze dan ook alle vier gedaan en , geloof me, dat is echt wel een pak duurder!

Als je ouders het echt niet nodig hebben, kunnen ze dit voor jou op een rekening zetten en het je bij aankoop van een huis schenken, maar dat is geen verplichting.

Ik vind het echt schanddalig dat je je ouders onredelijk vindt omdat ze je een bijdrage vragen, ze hebben toch ook je studies betaald en wat ze je vragen is nog niet de waarde van wat je eet!

Kom eens met je beide voeten op de grond en ga zelf eens boodschappen doen, dan zal je misschien anders kraaien!!

In mijn ogen ben je een ongelooflijke grote egoïst en moesten je ouders je stante pede een gedetailleerde rekening voorleggen van wat je aan kosten meebrengt, zonder zelfs de huur op zich te rekenen.

Maar ja, jij zult het normaal vinden dat je je voeten onder tafel kunt steken, je was netjes gestreken in je kleerkast ligt en je kamer steeds netjes gepoetst is. Hoe zou het komen dat ik ervan overtuigd ben, dat je dat niet zelf doet??
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 20:24   #50
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Goh Omaplop, jij bent net als ik

EEN OUWE ZEURKOUS !!!

__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 20:32   #51
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
De vraag die zich na 4 pagina's geleuter van 'oude zeurkousen' misschien eigenlijk wel stelt, is wat u eigenlijk zelf verwacht?
Tips voor zijn eigen kinderen later, als hij zelf een ouwe zeurkous is.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 21:34   #52
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Oriana, we zullen niet de enigen zijn, zijn moeder zal hij ook wel een oude zeurkous vinden,
Maar ja, als zijn ouders hem nu ineens hun huis schonken en zelf iets huurden, zou meneer misschien tevreden zijn, alhoewel ik zelfs dat betwijfel, want wie zal hem dan vertroetelen( verwennen, )??

ik beklaag het meisje dat daar later mee trouwt!!
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 21:39   #53
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Oriana, we zullen niet de enigen zijn, zijn moeder zal hij ook wel een oude zeurkous vinden,
Maar ja, als zijn ouders hem nu ineens hun huis schonken en zelf iets huurden, zou meneer misschien tevreden zijn, alhoewel ik zelfs dat betwijfel, want wie zal hem dan vertroetelen( verwennen, )??

ik beklaag het meisje dat daar later mee trouwt!!
hihi als er dan toch een god is, dan zal Zij er wel voor zorgen dat het een meisje is zoals waar een vriend van mij met is getrouwd.
Hij was nl. net zo'n verwend nest en viel op een nog groter verwend nest, en nu doet hij de was en de plas en heeft zij een schoon leventje..

ja ja.. Karma... what goes around, comes around.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 22:24   #54
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

ga eens alle dagen uw eten kopen,vlees ,vis,brood ,boter,aardappellen ,toespijs enz.Waspoeder,om uwe was te doen,kleren,uw verbruik van elektriciteit,water verbruik,enz... kort ,kost en inwoon moet betaald worden.
Ik vind 400 euro zelfs heel weinig.
Het hangt er natuurlijk van af hoe de situatie bij uw ouders thuis is, wat zeggen ze er zelf van?
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2004, 22:53   #55
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
ga eens alle dagen uw eten kopen,vlees ,vis,brood ,boter,aardappellen ,toespijs enz.Waspoeder,om uwe was te doen,kleren,uw verbruik van elektriciteit,water verbruik,enz... kort ,kost en inwoon moet betaald worden.
Ik vind 400 euro zelfs heel weinig.
Het hangt er natuurlijk van af hoe de situatie bij uw ouders thuis is, wat zeggen ze er zelf van?
Vergeet ook niet het onderhoud, herstellen of vervangen van wat versleten is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be