Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2017, 10:29   #41
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De flaminganten moeten aanvaarden dat Vlaanderen in de Belgische staat ligt. ZO eenvoudig is dat
en ook Belgicisten moeten de Belgische federale realiteit aanvaarden en respecteren, ook als ze Franssprekenden zo genegen zijn dat ze hen buitenwettelijk gedrag zouden willen toestaan. ZO eenvoudig is dat.

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 maart 2017 om 10:29.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 10:29   #42
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De flaminganten moeten aanvaarden dat Vlaanderen in de Belgische staat ligt. ZO eenvoudig is dat
ja tuurlijk, maar moeten de Vlamingen dan maar aanvaarden dat Franstaligen moedwillig wetten gaan overtreden enkel en alleen omdat ze Franstalig zijn?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 10:32   #43
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De flaminganten moeten aanvaarden dat Vlaanderen in de Belgische staat ligt. ZO eenvoudig is dat
Ja, en die "Belgische" staat heeft drie gewesten met eigen bevoegdheden die in eigen wetgeving zijn omgezet. Een wetgeving die expliciet voorziet dat in Vlaanderen de gemeenteraden en de schepencolleges het Nederlands gebruiken. Punt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 10:35   #44
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ja tuurlijk, maar moeten de Vlamingen dan maar aanvaarden dat Franstaligen moedwillig wetten gaan overtreden enkel en alleen omdat ze Franstalig zijn?
Ik heb het moeilijk met het feit dat flaminganten uren kunnen zagen en eisen dat er veranderingen komen (lees: meer onafhankelijkheid van Vlaanderen) maar wel de hevigste tegenstanders zijn van veranderingen die niet in hun kraam passen.
De realiteit is dat Linkebeek op dit ogenblik eigenlijk best bij Brussel hoort.

Consequent zijn is blijkbaar iets waar flaminganten grote probleman mee hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 10:36   #45
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ja, en die "Belgische" staat heeft drie gewesten met eigen bevoegdheden die in eigen wetgeving zijn omgezet. Een wetgeving die expliciet voorziet dat in Vlaanderen de gemeenteraden en de schepencolleges het Nederlands gebruiken. Punt.
Het Vlaamse gewest maakt deel uit van België. Punt. Ge kunt uw onafhankelijkheid op uw buik schrijven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 10:49   #46
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Het Vlaamse gewest maakt deel uit van België. Punt. Ge kunt uw onafhankelijkheid op uw buik schrijven.
Ik heb het hier niet over de optie van Vlaamse onafhankelijkheid. Die Belgische franstaligen moeten leren aanvaarden dat zij een kleine minderheid zijn in Vlaanderen en dat zij niet kunnen eisen dat Vlaanderen zijn taalwetgeving aanpast aan hun grillen. Als ze per se willen wonen en leven in een "sphère francophone" dan moeten ze maar verhuizen naar "Bruxelles". Willen ze dat niet dan moeten ze de wetgeving naleven. Wat zij buiten de gemeenteraad of buiten het schepencollege onder elkaar tateren is hun zaak, al was het Afghaans of Mandarijn-Chinees.
Kun jij een zinnige verklaring geven waarom zij op taalvlak blijkbaar intellectueel of psychisch niet in staat zijn om zich in Vlaanderen (waar ook Linkebeek in ligt) te gedragen zoals de Vlamingen dat wel doen wanneer ze naar Wallonië verhuizen?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 10:52   #47
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb het moeilijk met het feit dat flaminganten uren kunnen zagen en eisen dat er veranderingen komen (lees: meer onafhankelijkheid van Vlaanderen) maar wel de hevigste tegenstanders zijn van veranderingen die niet in hun kraam passen.
De realiteit is dat Linkebeek op dit ogenblik eigenlijk best bij Brussel hoort.

Consequent zijn is blijkbaar iets waar flaminganten grote probleman mee hebben.
De realiteit is ook dat Brussel in Vlaanderen ligt.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 10:52   #48
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Die partij heet LB, en is een plaatselijke partij die dus niet gebonden is aan een nationale partijtop.
De fusies waar men in de rest van het Vlaamse gewest op aanstuurt passen in het beeld dat gij voor ogen hebt: alle macht aan het partijhoofdbestuur.

Voor de inwoners van Linkebeek zou het veel beter zijn als ze hun eigen boontjes konden doppen zonder de stiefmoederlijke inmenging van elders. Men kan het keren zoals men wil. De overgrote meerderheid van de bevolking is Franstalig. Die taalhetze heeft enkel als gevolg dat men polariseert.
Dus mensen die al jaren in Vlaanderen wonen waar het Nederlands de voertaal zou moeten zijn, die zich kandidaat stellen voor een job waarvan ze op voorhand weten dat die job in het nederlands dient uitgeoefend te worden, die mensen mogen van jou de wetten overtreden? Waarom stoort dit mij persoonlijk ondanks dat ik niet in linkebeek woon? Simpel, omdat die heren een totaal gebrek aan respect getuigen tov de streek waar ze gaan wonen. Hun gebrek aan respect of haat tov de Vlamingen is zelfs zo hard dat ze weigeren de wetten na te leven als ze daarvoor de streektaal moeten spreken. Een Thiery wordt liever geen burgemeester dan nederlands te spreken of de vlaamse wetten na te leven. Als u er geen probleem mee heeft dat mensen wetten naast zich neerleggen omwille van futiliteiten zoals taalgebruik, dan moet u dat weten. Het is voor mensen die in vlaanderen wonen volgens mij een kleine moeite om nederlands te leren en dit te gebruiken in een job waarbij dit van hen wordt verlangd. Als ze zelfs daartoe niet in staat zijn, kan je die mensen alleen maar aanschouwen als het laagste van het laagste in de belgische samenleving, totaal niet capabel om diplomatisch te zijn en totaal ongeschikt voor de politiek.
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 11:01   #49
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Hebt gij, of gelijk welke niet-inwoner, er last van als de gemeenteraad in Linkebeek in het Frans vergadert?

Is het politieke bestuur er om de burger te dienen, of is de burger er om de politieke machtsstrijd, lees machtshonger te dienen?
Is een land er voor zijn burgers, al zijn burgers op voet van gelijkheid, of is een land er om het ene gedeelte tegen het andere uit te spelen???
La Belgique is een onland, geen land... en Linkebeek en andere francofone uitspattingen zijn er het gevolg van...
Een ander, normaal gezien onaanvaarbaar, gevolg ervan is een staatsschuld van hier tot op de maan omdat in dit land de democratie, door de stiefmoederlijke behandeling van de Vlamingen, totaal uitgehold is geworden...

Heb ik er last van dat in Linkebeek frans wordt gesproken???
Heb ik last van het regelrecht anti-Vlaams Bruxelles dat in grote getalen, hoofdzakelijk franstaligen islamieten heeft ingevoerd, zonder de minste voorwaarden om zich aan ons aan te passen met alle gevolgen van dien, om de laatste restjes aan Vlaamse tegenwoordigheid in 'la capitale francofone' weg te werken???
Heb ik peroonlijk last van de aanslagen op Zaventem en in de metro daar ik ver van Bruxelles woon???
Waar ik en iedere Belgische burger, politieke graaiers en machthebbers uitgesloten, enorm veel last van heb is van al het enorm slecht bestuur van dit land, juist in stand gehouden door telkens weer en opnieuw de twee bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten...
Ten andere heb ik last van het feit dat jouw Limburgse maaslandse dialecten, waar je de hele tijd over zaagt en waar jij zo verontwaardigd over bent dat je met veel liefde en uit wraak heel Vlaanderen bij de grote francofonie zou willen inlijven, niet begrijpend dat het juist is omwille van het bestaan van die alles inlijvende 'grote' francofonie dat jouw dialect (in tegenstelling met in Nederland zoals je beweert) geen enkele kans had om in la Belgique als taal erkend te worden... Heb ik daar last van??? Waarom zaag je ons dan de oren van de kop over dat scharminkel???

La Belgique is een onland en aan de basis van dat onland ligt de de grote inhalige francofonie die alles wat niet 'haar' is met de voeten treedt...

En inderdaad daar heb ik last van; want in plaats van in een beloofd land te leven, waar België eens de capaciteiten voor had om toe te behoren leef ik nu in een naar de afgrond glijdend francofoon slangennest...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 11:05   #50
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Dus als de meerderheid der inwoners van Durbuy Nederlandstalig is ,

mag er Nederlands gesproken worden in de gemeenteraad van Durbuy volgens U.
De Walen zullen dit graag horen
Zou het daarom zijn dat ze wantrouwig zijn tegenover Coucke die heel Durbuy en omstreken aan het opkopen is...
Ik mag mij dan verheugen om binnenkort, midden in frankenland, op Vlaamse grond te leven en met Vlaamse faciliteiten gezegend te zijn???

Zelfs Pandabeer moet dan toegeven dat ik een Vlaming ben en blijf...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 8 maart 2017 om 11:06.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 11:07   #51
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb het hier niet over de optie van Vlaamse onafhankelijkheid. Die Belgische franstaligen moeten leren aanvaarden dat zij een kleine minderheid zijn in Vlaanderen en dat zij niet kunnen eisen dat Vlaanderen zijn taalwetgeving aanpast aan hun grillen. Als ze per se willen wonen en leven in een "sphère francophone" dan moeten ze maar verhuizen naar "Bruxelles". Willen ze dat niet dan moeten ze de wetgeving naleven. Wat zij buiten de gemeenteraad of buiten het schepencollege onder elkaar tateren is hun zaak, al was het Afghaans of Mandarijn-Chinees.
Kun jij een zinnige verklaring geven waarom zij op taalvlak blijkbaar intellectueel of psychisch niet in staat zijn om zich in Vlaanderen (waar ook Linkebeek in ligt) te gedragen zoals de Vlamingen dat wel doen wanneer ze naar Wallonië verhuizen?
Dan moeten ze maar verhuizen naar brussel...
Brussel, de hoofstad van jouw 'Vlaenders', dat ge nota bene blijkbaar al hebt afgestaan.
Moet er nog zand zijn, zandhazen?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 11:09   #52
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De flaminganten moeten aanvaarden dat Vlaanderen in de Belgische staat ligt. ZO eenvoudig is dat
De flaminganten kunnen dat enkel aanvaarden de dag dat la Belgique ook effectief België wordt en niet alleen gebruikt wordt als een vertaling van de franse benaming voor de Vlaamse boerkes.

De flaminganten zijn de burgers van dit onland...
Zelfde vraag is het land er voor zijn burgers of omgekeerd...

La Belgique mag, daarop wijzend, zijn kop diep in het zand steken van schaamte...

Dus de flaminganten hebben niets te aanvaarden; het is la Belgique die nog heel wat te aanvaarden heeft...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 11:24   #53
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dan moeten ze maar verhuizen naar brussel...
Brussel, de hoofstad van jouw 'Vlaenders', dat ge nota bene blijkbaar al hebt afgestaan.
Moet er nog zand zijn, zandhazen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
La Belgique mag, daarop wijzend, zijn kop diep in het zand steken van schaamte...
De meeting place van Belgicisten & Flaminganten: in 't zand.
Hoe treffend.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 11:53   #54
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dan moeten ze maar verhuizen naar brussel...
Brussel, de hoofstad van jouw 'Vlaenders', dat ge nota bene blijkbaar al hebt afgestaan.
Moet er nog zand zijn, zandhazen?
Jay-P, met het jou vertrouwde mengsel van "zwanzen" en misprijzen poog je het over een andere boeg te gooien. Ik weet ook wel dat wij Vlamingen feitelijk Brussel hebben afgestaan aan de Belgische francofonie. En dat is reeds vele decennia geleden gebeurd. Maar dat is een ander verhaal en bovendien een feit. Dat Vlaanderen zijn overheidsadministratie in Brussel heeft neergepoot is een zuiver politieke beslissing geweest die aan de sociologische realiteit van Brussel geen jota veranderd heeft.

Maar Linkebeek is Brussel niet. Het is Vlaamse gemeente waar ooit, door de inherente zwakheid van de Vlaamse belgicistisch georiënteerde politici in de jaren zestig "faciliteiten" werden toegekend. Faciliteiten waarvan die Vlaamse politieke naïevelingen dachten en beweerden dat ze gingen uitdovend zijn. De sukkels! Het is overigens niet alleen Linkebeek die aan de orde is, maar alle zes van die "faciliteiten"-gemeenten uit de Vlaamse Rand.

Een paar jaar geleden schreef prof. Etienne Vermeersch een artikel dat ruim de aandacht trok en waarin hij stelde dat de Belgische franstaligen er blijkbaar nog nooit over gedacht hadden om het principe van de reciprociteit te aanvaarden en na te leven. Vlamingen die in Wallonië gaan wonen passen zich consequent aan en tonen de nodige bereidheid om Frans te spreken. Als franstaligen zich in Vlaanderen vestigen is er van dergelijke bereidheid heel weinig te bespeuren. Hoe zou dat toch komen?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 12:04   #55
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De flaminganten moeten aanvaarden dat Vlaanderen in de Belgische staat ligt. ZO eenvoudig is dat
Dat doen ze ook. Je kan moeilijk beweren dat de Vlamingen de onafhankelijkheid met geweld afdwingen zoals de "Belgen" dat in 1830 hebben gedaan.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 12:09   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jay-P, met het jou vertrouwde mengsel van "zwanzen" en misprijzen poog je het over een andere boeg te gooien. Ik weet ook wel dat wij Vlamingen feitelijk Brussel hebben afgestaan aan de Belgische francofonie. En dat is reeds vele decennia geleden gebeurd. Maar dat is een ander verhaal en bovendien een feit. Dat Vlaanderen zijn overheidsadministratie in Brussel heeft neergepoot is een zuiver politieke beslissing geweest die aan de sociologische realiteit van Brussel geen jota veranderd heeft.

Maar Linkebeek is Brussel niet. Het is Vlaamse gemeente waar ooit, door de inherente zwakheid van de Vlaamse belgicistisch georiënteerde politici in de jaren zestig "faciliteiten" werden toegekend. Faciliteiten waarvan die Vlaamse politieke naïevelingen dachten en beweerden dat ze gingen uitdovend zijn. De sukkels! Het is overigens niet alleen Linkebeek die aan de orde is, maar alle zes van die "faciliteiten"-gemeenten uit de Vlaamse Rand.

Een paar jaar geleden schreef prof. Etienne Vermeersch een artikel dat ruim de aandacht trok en waarin hij stelde dat de Belgische franstaligen er blijkbaar nog nooit over gedacht hadden om het principe van de reciprociteit te aanvaarden en na te leven. Vlamingen die in Wallonië gaan wonen passen zich consequent aan en tonen de nodige bereidheid om Frans te spreken. Als franstaligen zich in Vlaanderen vestigen is er van dergelijke bereidheid heel weinig te bespeuren. Hoe zou dat toch komen?
De nagel op de kop!
Hopelijk doet Jay voortaan wat minder neerbuigend over de Vlamingen die zich nog de moeite doen om voor hun rechten op te komen. Als iedereen zich zo lafhartig opstelde als Jay en co bestonden er al 150 jaar geen Vlamingen meer.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 12:15   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dan moeten ze maar verhuizen naar brussel...
Brussel, de hoofstad van jouw 'Vlaenders', dat ge nota bene blijkbaar al hebt afgestaan.
Moet er nog zand zijn, zandhazen?
Laat dat "ge" maar weg, Jay. Je weet donders goed door wie Brussel verpatst werd. Niet door degenen die je hier belachelijk maakt.
Brussel werd verpatst, maar evengoed niet afgestaan. Jammer genoeg. Het is één van de weinige, flinterdunne draadjes die Belgique nog samen houden.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 12:18   #58
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De flaminganten moeten aanvaarden dat Vlaanderen in de Belgische staat ligt. ZO eenvoudig is dat
....en zich dus maar onvoorwaardelijk moeten onderwerpen aan de wensen van de francofielen ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 8 maart 2017 om 12:22.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 12:28   #59
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik heb het moeilijk met het feit dat flaminganten uren kunnen zagen en eisen dat er veranderingen komen (lees: meer onafhankelijkheid van Vlaanderen) maar wel de hevigste tegenstanders zijn van veranderingen die niet in hun kraam passen.
De realiteit is dat Linkebeek op dit ogenblik eigenlijk best bij Brussel hoort.

Consequent zijn is blijkbaar iets waar flaminganten grote probleman mee hebben.
Als ge (sommige) francofonen laat doen, reikt Brussel van Oostende tot Arlon.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2017, 12:32   #60
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Jay-P, met het jou vertrouwde mengsel van "zwanzen" en misprijzen poog je het over een andere boeg te gooien. Ik weet ook wel dat wij Vlamingen feitelijk Brussel hebben afgestaan aan de Belgische francofonie. En dat is reeds vele decennia geleden gebeurd. Maar dat is een ander verhaal en bovendien een feit. Dat Vlaanderen zijn overheidsadministratie in Brussel heeft neergepoot is een zuiver politieke beslissing geweest die aan de sociologische realiteit van Brussel geen jota veranderd heeft.

Maar Linkebeek is Brussel niet. Het is Vlaamse gemeente waar ooit, door de inherente zwakheid van de Vlaamse belgicistisch georiënteerde politici in de jaren zestig "faciliteiten" werden toegekend. Faciliteiten waarvan die Vlaamse politieke naïevelingen dachten en beweerden dat ze gingen uitdovend zijn. De sukkels! Het is overigens niet alleen Linkebeek die aan de orde is, maar alle zes van die "faciliteiten"-gemeenten uit de Vlaamse Rand.

Een paar jaar geleden schreef prof. Etienne Vermeersch een artikel dat ruim de aandacht trok en waarin hij stelde dat de Belgische franstaligen er blijkbaar nog nooit over gedacht hadden om het principe van de reciprociteit te aanvaarden en na te leven. Vlamingen die in Wallonië gaan wonen passen zich consequent aan en tonen de nodige bereidheid om Frans te spreken. Als franstaligen zich in Vlaanderen vestigen is er van dergelijke bereidheid heel weinig te bespeuren. Hoe zou dat toch komen?
Ok dan effe serieus:
dat 'zwaanze' is correct. Flamingantisme is in mijn ogen eerder belachelijk en idioot. Het gelijkstellen met misprijzen is verkeerd.
Als deskundige qua taal weet ik dat je het verschil beter zult verstaan dan sommige anderen hier.
Ik heb dat gekrakeel tussen lokale belgen altijd aanzien als een bezigheidstherapie tussen een bende verwende klootjes, sjoezels en couillons die niks anders te doen hebben in een maatschappij die geen echte problemen kende.
Geen echte problemen? Fout dus, en toch:
Toch maar tot 't ochtendgloren zitten lullen over een Parking C. als leuke Flamingant onder elkaar. (Dat is niet persoonlijk bedoeld, eerder een sneer naar een aantal van je wapenbroeders)
Of Magnette over een verlenging van zijn quart d'heure de gloire via CETA. Nog zo'n gast die weet hoe de Flaminganten te gebruiken.
Verrassing: 't lukt elke keer!

Hewel, dat Flamingant Vlaenderen kunt ge steken op een plaats waar je lief destijds jaloers zou zijn op geweest.
I hope you get my drift, Q.

-Evenwel respect trouwens voor de persoon Q., zeker als het niet over dat verdomde lokale en voornamelijk W. & O. Vlaams provinciaal minderheidscomplex gaat.
Zelfs Limburgers blijken daar minder last van te hebben. Zij houden uiteindelijk de vaart erin. Of vliegen erin. Whatever.

Trouwens, 'k hoop echt dat ge het van mijn schrijfseltje niet opnieuw op je heupen krijgt.
Hou je warm, ginder.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be