Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 juni 2006, 11:46   #61
kaatd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2004
Berichten: 1.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
Men heeft de PLICHT te stemmen, maar wat kan een mens doen in en rond het hok om voor niemand te hoeven stemmen? Heeft en kiezer het recht om zijn magneetkaart terug op tafel te gooien met de boodschap :"der staat nix deftig op, ik stem niet"?
Ik ben - ondanks het feit dat ik inmiddels de veertig gepasseerd ben - nog maar zelden gaan stemmen. Zonder enig nadelig gevolg voor mezelf. Als ik geen geschikt programma vind en geen geschikte kandidaten waarin ik me kan vinden, dan ga ik niet. Als ze mij een proces willen aandoen, mogen ze het altijd proberen. Ik ben er niet bang van.

Bij de vorige verkiezing heb ik mijn magneetkaart prompt in de bak gestoken zonder naar het stemhok te gaan. Dat gaf veel tumult want dat mocht niet. Men zei me letterlijk dat ik in het hokje moest gaan en stemmen. Maar de kaart was al gedeponeerd. Daardoor was ook mijn 'kiesgeheim' geschonden want iedereen kon zien dat ik niet gestemd had.
Ik zei tegen de voorzitter achter de tafel: haal ze er dan maar terug uit. Maar dat kon natuurlijk ook niet. Hij wou er een proces verbaal van opstellen maar zover is het niet gekomen. Het is met een sisser afgelopen. Ik had aan mijn plicht voldaan en toch weer niet.
kaatd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2006, 11:56   #62
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kaatd Bekijk bericht
Ik ben - ondanks het feit dat ik inmiddels de veertig gepasseerd ben - nog maar zelden gaan stemmen. Zonder enig nadelig gevolg voor mezelf. Als ik geen geschikt programma vind en geen geschikte kandidaten waarin ik me kan vinden, dan ga ik niet. Als ze mij een proces willen aandoen, mogen ze het altijd proberen. Ik ben er niet bang van.

Bij de vorige verkiezing heb ik mijn magneetkaart prompt in de bak gestoken zonder naar het stemhok te gaan. Dat gaf veel tumult want dat mocht niet. Men zei me letterlijk dat ik in het hokje moest gaan en stemmen. Maar de kaart was al gedeponeerd. Daardoor was ook mijn 'kiesgeheim' geschonden want iedereen kon zien dat ik niet gestemd had.
Ik zei tegen de voorzitter achter de tafel: haal ze er dan maar terug uit. Maar dat kon natuurlijk ook niet. Hij wou er een proces verbaal van opstellen maar zover is het niet gekomen. Het is met een sisser afgelopen. Ik had aan mijn plicht voldaan en toch weer niet.
LOL. Dit is best een leuk verhaal.

Psssssst: mag ik het aan de Franstalige pers verkopen?
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be