Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat moet er met Nederland gebeuren ?
Nedermand en Vlaanderen moeten 1 land vormen. 25 75,76%
Nederland moet blijven zoals het nu is en binnen de huidige grenzen. 8 24,24%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 augustus 2009, 17:49   #201
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=wgkgErnJ6zE

Wel met een sterk Hollands accent en in korte zinnen, maar spontaan genoeg om Walen los te krijgen.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 17:53   #202
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=wgkgErnJ6zE

Wel met een sterk Hollands accent en in korte zinnen, maar spontaan genoeg om Walen los te krijgen.
de gewone Waalse bevolking heeft idd schrik, maar de Waalse politici niet (die hebben al een draaiboek klaar indien het een splitsing komt).

Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 augustus 2009 om 17:54.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 18:09   #203
Ernst Niessen
Europees Commissaris
 
Ernst Niessen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
de gewone Waalse bevolking heeft idd schrik, maar de Waalse politici niet (die hebben al een draaiboek klaar indien het een splitsing komt).
Dat draaiboek met alle mogelijke scenario's ligt in Parijs al klaar. Het biedt de Franse regering de mogelijkheid om op alle niveau's plannen en besluiten aangaande de splitsing haarfijn af te stemmen. Frankrijk heeft immers alle belang erbij de taal, de cultuur en de economie in Franse handen te krijgen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is dat toch voor onzin ... Veel Nederlanders, niet allemaal, hebben de eigenschap zich met alles en iedereen te moeien en de vinger te wijzen. Daarmee is alles toch gezegd?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 18:19   #204
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Dat draaiboek met alle mogelijke scenario's ligt in Parijs al klaar. Het biedt de Franse regering de mogelijkheid om op alle niveau's plannen en besluiten aangaande de splitsing haarfijn af te stemmen. Frankrijk heeft immers alle belang erbij de taal, de cultuur en de economie in Franse handen te krijgen.
En ik neem aan dat u zelfs het draaiboek al ingekeken hebt. U zou science- fiction verhalen moeten schrijven. Alhoewel ik ernstig twijfel of u nu echt succes zou hebben.

Laatst gewijzigd door system : 2 augustus 2009 om 18:19.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 18:42   #205
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En ik neem aan dat u zelfs het draaiboek al ingekeken hebt. U zou science- fiction verhalen moeten schrijven. Alhoewel ik ernstig twijfel of u nu echt succes zou hebben.
je zal moeten wachten tot straks mss of tot volgend weekend system
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 18:50   #206
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Er zijn allerlei redenen waarom mensen hun kinderen in Vlaanderen naar school brengen.

Sergio Herman onlangs in De Standaard:

k wist echt niet wat ik wilde worden. Ik heb eerst twee jaar op een Nederlandse middelbare school gezeten. Maar daar veegde ik mijn voeten aan. Met het gevolg dat mijn ouders me naar België stuurden, waar het regime strenger is. Maar die technische school in Brugge vond ik ook maar niets. Uiteindelijk ben ik naar de hotelschool gegaan. Dat leek me wel wat, mede omdat mijn ouders al een restaurant hadden.'

Maar jij gaat altijd voor de makkelijke conclusie. Iets vergelijkbaars doe je met de gezondheidszorg. Uit alle onderzoeken blijkt dat de Nederlandse gezondheidszorg beter is dan de Belgische. We hebben hier wel te maken met wachtlijsten, vandaar de vele Nederlanders in Vlaamse ziekenhuizen. Maar jij grijpt dat meteen aan om te verkondigen dat het in Vlaanderen allemaal beter is. Dat is een neutrale onderzoeker onwaardig, die graaft dieper.
Een zekere discipline op school, stiptheid op school, de leerkracht beleefd aanspreken in de klas, orde in de klas, dat zijn allemaal dingen die bijdragen tot goed onderwijs. En dat is in Nederland vaak niet meer het geval. Hoe kan men nu degelijk les geven in een klas als er een kabaal is tot en met. Bovendien was er in het Nederlands onderwijs vaak een gebrek aan continuiteit. Dan moest het zus en dan weer zo. Men experimenteerde op pedagogisch vlak dat het een lieve lust was. Daarbij kwam dat de zgn 'mammoetscholen' het Nederlands onderwijs zeker geen goed deed. Tenslotte is het percentage docentenuitval tijdens het schooljaar vrij groot in Nederland. Men vindt te weinig degelijke leerkrachten voor de Nederlandse scholen. En als ze dan toch iemand vinden, is het vaak een persoon die vlug een soort diploma ergens heeft gehaald, zodanig dat hij de een pseudo-bekwaamheid heeft om te mogen lesgeven. De kwaliteit is er dan ook vaak naar.

Laatst gewijzigd door system : 2 augustus 2009 om 19:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 19:15   #207
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een zeker discipline op school, stiptheid op school, de leerkracht beleefd aanspreken in de klas, orde in de klas, dat zijn allemaal dingen die bijdragen tot goed onderwijs. En dat is in Nederland vaak niet meer het geval. Hoe kan men nu degelijk les geven in een klas als er een kabaal is tot en met. Bovendien was er in het Nederlands onderwijs vaak een gebrek aan continuiteit. Dan moest het zus en dan weer zo. Men experimenteerde op pedagogisch vlak dat het een lieve lust was. Daarbij kwam dat de zgn 'mammoetscholen' het Nederlands onderwijs zeker geen goed deed. Tenslotte is het percentage docentenuitval tijdens het schooljaar vrij groot in Nederland. Men vindt te weinig degelijke leerkrachten voor de Nederlandse scholen. En als ze dan toch iemand vinden, is het vaak een persoon die vlug een soort diploma ergens heeft gehaald, zodanig dat hij de een pseudo-bekwaamheid heeft om te mogen lesgeven. De kwaliteit is er dan ook vaak naar.
Nogmaals, Nederland scoort nauwelijks slechter dan Vlaanderen. Daar komt bij dat het Vlaamse onderwijs ook grotendeels een Nederlands onderwijs is. Met alle respect hoor, maar zonder Nederland was het Vlaamse onderwijs nergens, helemaal nergens.

"The Freudenthal Institute has stimulated a great deal of innovation in mathematic education. It is a successful example of an innovative project in the Netherlands and later in Flanders."

Het is nu in Nederland in de mode om af te geven op het zogenaamde realistische rekenen. Maar men vergeet even dat die methode Nederland en Vlaanderen de afgelopen decennia veel goeds heeft gebracht. Er wordt inderdaad veel geexperimenteerd, mischien teveel. Maar daar plukken jullie in Vlaanderen de vruchten van. Jullie hoeven daarom onze fouten niet te maken. Vlamingen zijn ietwat conservatief. Wie nooit wat nieuws probeert maakt ook geen fouten.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 19:21   #208
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Met discipline is niets mis, maar men mag niet te betutelend lesgeven. Op provinciale scholen zondigt men zich er wel eens aan. Het komt ironisch gezien de discipline allesbehalve ten goede, zelf meegemaakt. Toen ik de school verliet gooide in mijn ex-klasgroep naar't schijnt proppen naar de leerkracht wiskunde, die 8 uur per week les moest geven (hoofdvak). Het is dan ook geen verrassing dat de 6de jaars klas maar uit 4 leerlingen bestond.
Overigens dacht ik dat het één of ander gek ritueel was toen we allemaal moesten rechtstaan vóór de les of wanneer we bij de examens tot twaalf uur in het schoolgebouw moesten blijven, enz...
Op mijn latere stedelijkere school waren er niet zo'n regeltjes en dat bevorderde wel degelijk de sfeer en werkwillendheid.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 augustus 2009 om 19:27.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 19:25   #209
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Nogmaals, Nederland scoort nauwelijks slechter dan Vlaanderen. Daar komt bij dat het Vlaamse onderwijs ook grotendeels een Nederlands onderwijs is. Met alle respect hoor, maar zonder Nederland was het Vlaamse onderwijs nergens, helemaal nergens.

"The Freudenthal Institute has stimulated a great deal of innovation in mathematic education. It is a successful example of an innovative project in the Netherlands and later in Flanders."

Het is nu in Nederland in de mode om af te geven op het zogenaamde realistische rekenen. Maar men vergeet even dat die methode Nederland en Vlaanderen de afgelopen decennia veel goeds heeft gebracht. Er wordt inderdaad veel geexperimenteerd, mischien teveel. Maar daar plukken jullie in Vlaanderen de vruchten van. Jullie hoeven daarom onze fouten niet te maken. Vlamingen zijn ietwat conservatief. Wie nooit wat nieuws probeert maakt ook geen fouten.
Daar hebt u mooi gelijk in. Maar men moet wel niet in het wilde weg experimenteren. Goed 'voor-overleggen' wanneer men een mogelijke 'vernieuwing' opzet. En vooral, men moet dingen die niet werken afschaffen.Ik denk hier aan het 'studiehuis'. Misschien goed bedoeld, maar het werkt niet, tenzij voor enkele leerlingen. Weg ermee dus. Vele zogenaamde 'onderwijsvernieuwingen' in het Nederlands onderwijs de laatste 20 �* 30 jaar, waren een grandioze mislukking.

Laatst gewijzigd door system : 2 augustus 2009 om 19:34.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 19:50   #210
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Met discipline is niets mis, maar men mag niet te betutelend lesgeven. Op provinciale scholen zondigt men zich er wel eens aan. Het komt ironisch gezien de discipline allesbehalve ten goede, zelf meegemaakt. Toen ik de school verliet gooide in mijn ex-klasgroep naar't schijnt proppen naar de leerkracht wiskunde, die 8 uur per week les moest geven (hoofdvak). Het is dan ook geen verrassing dat de 6de jaars klas maar uit 4 leerlingen bestond.
Overigens dacht ik dat het één of ander gek ritueel was toen we allemaal moesten rechtstaan vóór de les of wanneer we bij de examens tot twaalf uur in het schoolgebouw moesten blijven, enz...
Op mijn latere stedelijkere school waren er niet zo'n regeltjes en dat bevorderde wel degelijk de sfeer en werkwillendheid.
Ik ben mijn school eeuwig dankbaar dat ze me werkdiscipline heeft bijgebracht. Vaak morden we als leerlingen op de leerkrachten dat ze ons zoveel werk gaven. Maar zij dwongen ons uiteindelijk tot een persoonlijke organisatie en het degelijk plannen van de schoolarbeid. En zo moet het.
Alleen, er moet ruimte overblijven voor persoonlijke creativiteit. De school die het delicate evenwicht kan bewerkstelligen tussen de nodige discipline mbt tot de schoolarbeid en toch ruimte kan laten voor persoonlijke creativiteit, is een goed school.

Laatst gewijzigd door system : 2 augustus 2009 om 20:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 20:03   #211
trommelboy
Vreemdeling
 
trommelboy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 september 2008
Berichten: 15
Standaard

Az iederén liert, woar dat jem goeste in é, ten doen de menschen wa dazze goe kunnen.
Da wij als vloaming frans, engels en duits in sommige richtingen leren, vinnek normoal, omda Vloaming overt algemien gerren toalen leren en doene, gelek ikke.

Indien u vertaling wenst over dit kort stukje (in mijn lokaal dialect getypt, of toch poging tot) gelieve het te zeggen.
__________________


VLAANDEREN ONAFHANKELIJK!!!
trommelboy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 20:06   #212
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trommelboy Bekijk bericht
Az iederén liert, woar dat jem goeste in é, ten doen de menschen wa dazze goe kunnen.
Da wij als vloaming frans, engels en duits in sommige richtingen leren, vinnek normoal, omda Vloaming overt algemien gerren toalen leren en doene, gelek ikke.

Indien u vertaling wenst over dit kort stukje (in mijn lokaal dialect getypt, of toch poging tot) gelieve het te zeggen.
Niet alleen 'gerren toale leren, moar ok goe lere'.

Laatst gewijzigd door system : 2 augustus 2009 om 20:14.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2009, 20:15   #213
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben mijn school eeuwig dankbaar dat ze me werkdiscipline heeft bijgebracht. Vaak morden we als leerlingen op de leerkrachten dat ze ons zoveel werk gaven. Maar zij dwongen ons uiteindelijk tot een persoonlijke organisatie en het degelijk plannen van de schoolarbeid. En zo moet het.
Alleen, er moet ruimte overblijven voor persoonlijke creativiteit. De school die het delicate evenwicht kan bewerkstelligen tussen de nodige discipline mbt tot de schoolarbeid en toch ruimte kan laten voor persoonlijke creativiteit, is een goed school.
Nu ja, ik overdreef, want een andere school waar ik nog eerder ging kende ook een zekere discipline (die rituelen van rechtstaan voor de les begint, al dan iets losser; er was een gezonde doch afstandelijke band tussen leerkracht en scholier die die andere school veeleer miste).
Daar was de sfeer wel goed.
Het hing dus van het krapuul af dat die andere school aantrok, niet de provincialiteit. Ik zou er geen les willen geven, eerlijk gezegd.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 augustus 2009 om 20:17.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 01:15   #214
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Daar hebt u mooi gelijk in. Maar men moet wel niet in het wilde weg experimenteren. Goed 'voor-overleggen' wanneer men een mogelijke 'vernieuwing' opzet. En vooral, men moet dingen die niet werken afschaffen.Ik denk hier aan het 'studiehuis'. Misschien goed bedoeld, maar het werkt niet, tenzij voor enkele leerlingen. Weg ermee dus. Vele zogenaamde 'onderwijsvernieuwingen' in het Nederlands onderwijs de laatste 20 �* 30 jaar, waren een grandioze mislukking.
Alsof we in Vlaanderen (en Franstalig België) geen eindeloze onderwijshervormingen hebben meegemaakt, soms weer half teruggeschroefd toen bleek dat het mislukte (VSO).
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 02:17   #215
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Let wel, moest Willem het voor het zeggen hebben gehad in het Zuiden, dan bestond meer dan waarschijnlijk nu het 'vlaams' niet meer.
Wat een ramp, hè. Dan had u geschreven: "Maar als Willem het in het Zuiden voor het zeggen had gehad, ..." Let ik niet wel?

en dan hadden we ook geschreven:

"gelukkig hebben we niet anderhalve eeuw verzet nodig gehad om van ons Nederlands een verfranst kromtaaltje over te houden dat uit onze hoofdstad en omstreken zelfs zou worden verdrongen".

Ons "Vlaams" zou wat Hollandser en wat minder Frans geweest zijn. Wat een ramp! En in Brussel zou Mohammed een aardig mondje Nederlands geleerd hebben. Niet dat ik ervan wakker lig dat het niet heeft mogen zijn, en ook de vraag of het ooit wordt teruggedraaid laat me tamelijk koud, maar hadden we in plaats van "geren op ons duivenkot" "graag in onze duiventil" gezeten, pff, toch gemakkelijker dan honderd jaar vechten om er geen "pigeonnière" van te laten maken?
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 3 augustus 2009 om 02:17.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 08:04   #216
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Wat een ramp, hè. Dan had u geschreven: "Maar als Willem het in het Zuiden voor het zeggen had gehad, ..." Let ik niet wel?

en dan hadden we ook geschreven:

"gelukkig hebben we niet anderhalve eeuw verzet nodig gehad om van ons Nederlands een verfranst kromtaaltje over te houden dat uit onze hoofdstad en omstreken zelfs zou worden verdrongen".

Ons "Vlaams" zou wat Hollandser en wat minder Frans geweest zijn. Wat een ramp! En in Brussel zou Mohammed een aardig mondje Nederlands geleerd hebben. Niet dat ik ervan wakker lig dat het niet heeft mogen zijn, en ook de vraag of het ooit wordt teruggedraaid laat me tamelijk koud, maar hadden we in plaats van "geren op ons duivenkot" "graag in onze duiventil" gezeten, pff, toch gemakkelijker dan honderd jaar vechten om er geen "pigeonnière" van te laten maken?
De sluipende verstikking van onze Vlaamse taal door een Nederlands dat hoofdzakelijk als maatstaf het Noord-nederlands heeft, is bijna even erg als dat kromtaaltje van u. En de verengelsing van ons Nederlands is minstens even erg als dat kromtaaltje waarover u het heeft. Maar over dat laatste zwijgt u zedig. En u zwijgt daarover vermoedelijk omdat het natuurlijk niet zo goed op de markt ligt op dit forum hierop kritiek te hebben. U verkiest kriek op het Frans. U waait nogal graag met de wind mee heb ik zo de indruk.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 08:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 08:06   #217
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Alsof we in Vlaanderen (en Franstalig België) geen eindeloze onderwijshervormingen hebben meegemaakt, soms weer half teruggeschroefd toen bleek dat het mislukte (VSO).
De Nederlanders experimenteren gedurig aan. Met alle gevolgen vandien natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 08:10.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 09:57   #218
Sidharta
Minister
 
Geregistreerd: 9 januari 2009
Berichten: 3.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Toen ik aan een Vlaamse universiteit verbonden was, gaf zelfs een Vlaamse professor aan mij toe dat zijn Nederlandse studenten het beter deden bij de moelijke tentamenvragen. De Vlaamse studenten deden het weer beter bij de 'domme' vragen, waarbij het aankwam op het stampen van kennis.

ps Waarom denk je anders dat Nederland wetenschappelijk gezien veel vooraanstaander is dan Vlaanderen? In vrijwel elk vakgebied heeft Nederland wel wereldtop in huis. Vlaanderen moet het hebben van incidentele uitschieters.
Vlaanderen is 1/3 van Nederland.
Je moet het wel in verhouding bekijken.
Sidharta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 10:11   #219
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trommelboy Bekijk bericht
Az iederén liert, woar dat jem goeste in é, ten doen de menschen wa dazze goe kunnen.
Da wij als vloaming frans, engels en duits in sommige richtingen leren, vinnek normoal, omda Vloaming overt algemien gerren toalen leren en doene, gelek ikke.

Indien u vertaling wenst over dit kort stukje (in mijn lokaal dialect getypt, of toch poging tot) gelieve het te zeggen.

Ich ken dét tegoei volge, mijn gedacht!!!!
En idd vlamingen hebben miss een taalgevoel waardoor ze makkelijk andere talen leren. Ik ook alleen ik verrekte het uit protest om Frans te leren.
Heb wel in dienst in Namur meer frans geleerd dan op school.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 10:12   #220
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Vlaanderen is 1/3 van Nederland.
Je moet het wel in verhouding bekijken.
Ik zie het ook in verhouding. Nederland heeft per hoofd van de bevolking de meeste nobelprijzen voor de natuurkunde ter wereld. Zelf ben ik ook een natuurkundige. Maar in al die jaren heb ik nog nooit een Vlaming gezien die iets zinnigs te melden had. Niet op congressen en niet in de wetenschappelijke literatuur. Dit terwijl de natuurkunde toch zo'n beetje de belangrijkste wetenschap is. Zelfs 1/3 van het niveau van Nederland haalt Vlaanderen bij lange na niet. Letterlijk nog nooit heb ik een publicatie van een Vlaamse natuurkundige gezien die de moeite waard was.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be