Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Wat moet er met Nederland gebeuren ?
Nedermand en Vlaanderen moeten 1 land vormen. 25 75,76%
Nederland moet blijven zoals het nu is en binnen de huidige grenzen. 8 24,24%
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2009, 17:05   #221
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
En de verengelsing van ons Nederlands is minstens even erg als dat kromtaaltje waarover u het heeft. Maar over dat laatste zwijgt u zedig.
U overschat mijn zedigheid. Zie b.v. post #747.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 17:08   #222
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
U overschat mijn zedigheid. Zie b.v. post #747.
Welke 747. Verlicht mijn geest.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 17:10   #223
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Weet je, Ernst, ik ben helemaal niet zo'n moeilijk persoon. Ik wil vergevingsgezind zijn, en sympathie hebben voor de Vlamingen. Maar als het dan een tijdje goed blijkt te gaan, dan komen er toch weer op je pad die het bloed onder je nagels vandaan halen. Als jij graag poep op je laat smeren is dat je goed recht. Maar ik zit zo dus niet in elkaar.
Een filosoof moet daar boven staan.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 17:11.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 17:11   #224
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Letterlijk nog nooit heb ik een publicatie van een Vlaamse natuurkundige gezien die de moeite waard was.
Geachte fysicus,

Groot gelijk, ik heb zelfs nog nooit een Vlaamse natuurkundige gezien die de moeite waard was, al laat vrouwelijk schoon mij niet onberoerd.

En dan: wat is natuur nog in dit land? Een stukje bos, ter grootte van een krant! Ik heb dus ook nog nooit Vlaamse natuur gezien die de moeite waard was.

Natuurlijk beseffen wij allang dat al die publicaties niet meer nodig zijn omdat de Nederlanders daar al voor hebben gezorgd, en omdat al dat publiceren slecht is voor de natuur: er worden al genoeg stukjes bos omgehakt voor uw krant.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 3 augustus 2009 om 17:22.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 17:50   #225
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een filosoof moet daar boven staan.
Dat is dus de reden waarom jij hier poep smeert op heel Nederland. Of filosofen aan jouw criteria dienen te beantwoorden of niet : je overschat in ieder geval de wijsgerigheid van onze Noorderburen.

Focus op natuurkunde!
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 18:07   #226
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dat is dus de reden waarom jij hier poep smeert op heel Nederland. Of filosofen aan jouw criteria dienen te beantwoorden of niet : je overschat in ieder geval de wijsgerigheid van onze Noorderburen.

Focus op natuurkunde!
Spinoza was in ieder geval een groot filosoof. Hij was weliswaar van Joodse oorprong, maar brak uit zijn joods carcan. En wat hij schreef was geestelijk zeer verfrissend. Nu nog steeds, maar zeker voor die tijd.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 18:08.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 18:35   #227
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een filosoof moet daar boven staan.
Ik ben dan ook geen filosoof. Spinoza was een veel deugdzamer mens dan ik. Daarom houd ik hem ook in ere. Dat zou ik nooit doen met iemand die minder deugdzaam is.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 20:33   #228
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Spinoza was in ieder geval een groot filosoof. Hij was weliswaar van Joodse oorprong, maar brak uit zijn joods carcan. En wat hij schreef was geestelijk zeer verfrissend. Nu nog steeds, maar zeker voor die tijd.
Interessant dan dat hij verkoos in die tijd in het door u zo verfoeide Olland te wonen.

Ik wil er niets mee zeggen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 20:43   #229
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Interessant dan dat hij verkoos in die tijd in het door u zo verfoeide Olland te wonen.

Ik wil er niets mee zeggen.
Dat is weer een andere geschiedenis. En u maakt er een 'verfoeid Olland' van, ik niet.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 20:48.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 20:51   #230
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dat is weer een andere geschiedenis. En u maakt er een 'verfoeid Olland' van, ik niet.
Dat kunt u bij hoog en laag beweren, maar waar het uiteindelijk om gaat is of u ons daarvan kunt overtuigen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 21:04   #231
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat kunt u bij hoog en laag beweren, maar waar het uiteindelijk om gaat is of u ons daarvan kunt overtuigen.
Ik ben helemaal niet van plan u hiervan te overtuigen. U denkt, u zegt, en u schrijft maar maar wat u wilt of wat op de lever ligt. Gelukkig dat we dat in het Westen nog kunnen. Maar in de tijd van Onwijze willem was dat al wat moeilijker. Die moest niet veel hebben van de 'liberale' denkbeelden zoals 'persvrijheid' en 'vrijheid van mening'. En waar hij ook maar effe kon, probeerde hij deze vrijheden te verbieden, met hoge boetes en met gevangenisstraffen. Ook dat zijn allemaal grieven die hebben bijgedragen tot de Belgische opstand. Niet voor niets dat wij na de onafhankelijkheid één van de meest vooruitstrevende grondwetten bezaten van heel Europa, vermoedelijk zelfs de meest vooruitstrevende.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 21:09.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 21:09   #232
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben helemaal niet van plan u hiervan te overtuigen. U denkt, u zegt, en u schrijft maar maar wat u wilt of wat op de lever ligt. Gelukkig dat we dat in het Westen nog kunnen. Maar in de tijd van Onwijze willem was dat al wat moeilijker. Die moest niet veel hebben van de 'liberale' denkbeelden zoals 'persvrijheid' en 'vrijheid van mening'. En waar hij ook maar effe kon, probeerde hij deze vrijheden te verbieden, met hoge boetes en met gevangenisstraffen. Ook dat zijn allemaal grieven die hebben bijgedragen tot de Belgische opstand.
Dat u niet van plan bent mij te overtuigen is overduidelijk. Maar zolang u niet kunt laten in elke post ene Willem er bij te slepen en daar eens goed op te spugen zijn er nog wel meer mensen die u niet gaat overtuigen.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 21:10   #233
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Dat u niet van plan bent mij te overtuigen is overduidelijk. Maar zolang u niet kunt laten in elke post ene Willem er bij te slepen en daar eens goed op te spugen zijn er nog wel meer mensen die u niet gaat overtuigen.
Nogmaals, ik wil hier niemand overtuigen. Ik zeg mijn mening en dat is het dan.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 21:11.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 21:12   #234
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Nogmaals, ik wil hier niemand overtuigen. Ik zeg mijn mening en dat is het dan.
Wilt u een aantal quotes zien waar u beweert feiten te geven?

nu is het ineens uw mening
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 21:16   #235
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Wilt u een aantal quotes zien waar u beweert feiten te geven?

nu is het ineens uw mening
Ja natuurlijk geef ik de feiten volgens mij. En die feiten haal ik uit historische informatie. En daarom is het ook mijn mening. Maar ik voeg daar ook regelmatig aan toe dat diegene die andere of betere feiten kan voordragen, dat hij het dan doet. En dan kunnen we daarover discussiëren.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 21:17.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 21:24   #236
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ja natuurlijk geef ik de feiten volgens mij. En die feiten haal ik uit historische informatie. En daarom is het ook mijn mening. Maar ik voeg daar ook regelmatig aan toe dat diegene die andere of betere feiten kan voordragen, dat hij het dan doet. En dan kunnen we daarover discussiëren.
en welke bronnen zijn dat?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 21:31   #237
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
en welke bronnen zijn dat?
Ik geef regelmatig bronnen aan. Niet alleen voor de politieke discussies. Ook voor de discussies mbt tot de godsdiensten. En voor Willem heb ik zelfs een bron aangegeven van een grootnederlander, zoals Arnoldus Smits. En voor Leopold II gaf ik een bron aan van Lathuy om nu maar wat te zeggen. Zoek ze maar op als u niets anders te doen heb. Als u iets zegt over Willem of over de geschiedenis der Zuidelijke Nederlanden , geeft u nooit bronnen op.
En die Nederlanders geven zelden of nooit bronnen behalve de Wikipedia. Daar zijn ze sterk in.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2009 om 21:32.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2009, 21:55   #238
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik geef regelmatig bronnen aan. Niet alleen voor de politieke discussies. Ook voor de discussies mbt tot de godsdiensten. En voor Willem heb ik zelfs een bron aangegeven van een grootnederlander, zoals Arnoldus Smits. En voor Leopold II gaf ik een bron aan van Lathuy om nu maar wat te zeggen. Zoek ze maar op als u niets anders te doen heb. Als u iets zegt over Willem of over de geschiedenis der Zuidelijke Nederlanden , geeft u nooit bronnen op.
En die Nederlanders geven zelden of nooit bronnen behalve de Wikipedia. Daar zijn ze sterk in.
Kortom, als 'wij heel-Nederlanders hier' zeggen dat we graag één staat zouden vormen (een méning) en u geeft argumentatie in de zin van 'Hollandse overheersing, stiefmoederlijk behandelen, volksvreemde invloeden etc' dan schaart u dat onder correcte bronvermeldingen?

aha, dat is dan voor het vervolg duidelijk.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 07:05   #239
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Kortom, als 'wij heel-Nederlanders hier' zeggen dat we graag één staat zouden vormen (een méning) en u geeft argumentatie in de zin van 'Hollandse overheersing, stiefmoederlijk behandelen, volksvreemde invloeden etc' dan schaart u dat onder correcte bronvermeldingen?

aha, dat is dan voor het vervolg duidelijk.
De Hollandse taal is ook volksvreemd. Net zoals het 'Belgisch-Nederlands' vaak door de Nederlanders aangevoeld wordt als zijnde misschien wel koddig en 'sympathiek', maar tevens volksvreemd.

Laatst gewijzigd door system : 4 augustus 2009 om 07:27.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2009, 07:49   #240
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Hollandse taal is ook volksvreemd. Net zoals het 'Belgisch-Nederlands' vaak door de Nederlanders aangevoeld wordt als zijnde misschien wel koddig en 'sympathiek', maar tevens volksvreemd.
Dat hoeft ons niet te beletten gezamenlijk onze doelen te verwezenlijken. Uiteraard voelt een New Yorker zich ook afwijken van een Texaan en een Hamburger verschilt ook van een Munchener.

Het is kleingeestig te denken dat mensen die 100km verderop wonen wezenlijk en onoverbrugbaar anders zijn.

Laatst gewijzigd door Hollander : 4 augustus 2009 om 07:50.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be