Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Hebben wij nood aan een Europese Islam ?
1. Ja. 6 13,95%
2. Neen. 30 69,77%
3. Geen mening. 3 6,98%
4. CD&V en liberalis spreken niet in mijn naam. 8 18,60%
5. Prins Laurent for president. 3 6,98%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 43. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 januari 2016, 12:25   #201
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Allemaal leuk en aardig. Maar dat gaat lastig als een Syrisch paspoort in de Arabische wereld zo makkelijk verkrijgbaar. De oplossing is om de grenzen dicht te gooien voor elke immigrant, totdat het systeem niet meer zo corrupt en vals is.

Als we dat hebben opgelost ben ik de kwaadste niet en ben ik van mening dat wij best mensen kunnen opvangen die echt gevlucht zijn voor verschikkingen.
je kan diegenen die het nodig hebben niet straffen voor diegenen die er van profiteren.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 12:27   #202
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je kan diegenen die het nodig hebben niet straffen voor diegenen die er van profiteren.
Dat zeg ik toch?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 12:29   #203
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wacht hé, ik snap je niet goed.

enerzijds zeg je dat ze vooral in het gevang zitten, maw ze worden vervolgd en gestraft en anderzijds lijk je hier te insinueren dat ze niet worden vervolgd en gestraft. Weet jij wel wat je wil?
Gevangenissen zitten overvol.

Er is geen plaats meer voor alle verrijkers die zich maar niet azn onze wetten kunnen houden, dus worden de wetten maar aangepast.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 14:33   #204
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je draait rond de pot.
Ik draai niet rond de pot. Er is geen plaats voor Islam in Europa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vrijheid op religie en levensbeschouwing is een individuele onaantastbare vrijheid, die vrijheid is een basis van onze waarden, van onze maatschappij.

Maw, elke mens heeft de vrijheid te geloven in wat hij of zij wil, daar kan de staat niet tussenkomen. De staat moet er wel voor zorgen dat iedereen de wetten volgt, gelijk welke geloofsovertuiging men heeft.
De Islam is geen seculiere religie en erkent niet de vrijheden die jij hierboven zo hard verdedigt.

Degenen die ijveren voor een Europese Islam zijn per definitie ongelovigen.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 14:36   #205
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik draai niet rond de pot. Er is geen plaats voor Islam in Europa.



De Islam is geen seculiere religie en erkent niet de vrijheden die jij hierboven zo hard verdedigt.

Degenen die ijveren voor een Europese Islam zijn per definitie ongelovigen.
ik ben geen moslim en weet daar te weinig voor. ik weet wel dat er moslims zijn die voor een Europese Islam pleiten en dat er meer interpretaties zijn dan de salafistische.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 14:37   #206
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
In vergelijking met Nederland is België een traditionele rangen en standen maatschappij.
Nog steeds is het mogelijk om in de adelstand verheven te worden.
De adellijke titels worden aan de volledige bevolking uitgereikt op basis van merites. Dit is in strijd met de waarden van een standenmaatschappij.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 januari 2016 om 14:37.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 14:40   #207
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Waar het omgaat is: vluchtelingen/immigranten nemen veelal een patriarchale islamitische cultuur met zich mee. En omdat het westen al de nodige problemen kent met het assimileren van deze religie, moeten wij iets doen om de aantallen terug te brengen en de negatieve kanten van de meegebrachte cultuur zoveel mogelijk te dempen.
Dat is een pleidooi om ongelovigen te laten definiëren wat een Europese Islam is.

Ik vind dat totaal van de pot gerukt. Iedereen is in onze maatschappij vrij om voor de christelijke leer een nieuw testament uit te brengen maar kan dit niet afdwingen van de aanhangers van het Christelijk geloof.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 januari 2016 om 14:41.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 14:40   #208
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
[In België kan je enkel stemmen op het Vlaams Belang als je het met bovenstaande standpunten akkoord gaat. Spijtig genoeg zijn het Vlaams Belang separatisten.
Geen zorgen maken daarover, als deze pocoperiode lang genoeg duurt zal er zelfs geen sprake meer zijn van seperatisme, dan zullen we een in een niet zo verre toekomst 'n islamitisch alternatief mogen meemaken, waar de huidige toestand een paradijs bleek te zijn.

Je standpunt is trouwens kenmerkend schizofreen voor Belgo-facisten, want enerzijds zijn ze wel tegen de massa-immigratie van moslims, maar anderzijds haten ze Vlamingen ook hard genoeg, om de énige partij die het opneemt voor de eigen bevolking te verketteren en sanitair te cordonnen.

Zo'n spagaat kunnen ze zelfs nog niet afbrengen in 't Chinees staatscircus.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 14:46   #209
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Geen zorgen maken daarover, als deze pocoperiode lang genoeg duurt zal er zelfs geen sprake meer zijn van seperatisme, dan zullen we een in een niet zo verre toekomst 'n islamitisch alternatief mogen meemaken, waar de huidige toestand een paradijs bleek te zijn.

Je standpunt is trouwens kenmerkend schizofreen voor Belgo-facisten, want enerzijds zijn ze wel tegen de massa-immigratie van moslims, maar anderzijds haten ze Vlamingen ook hard genoeg, om de énige partij die het opneemt voor de eigen bevolking te verketteren en sanitair te cordonnen.

Zo'n spagaat kunnen ze zelfs nog niet afbrengen in 't Chinees staatscircus.
Ik heb niets tegen het Vlaams Belang en deel veel hun standpunten. Ik ben tegen het Cordon Sanitaire en tegen het politiek proces dat jegens het Vlaams Blok is gevoerd. Ik haat Vlamingen helemaal niet, ik vind juist dat Vlamingen niet kunnen verglijden in zelfgenoegzaamheid.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 14:52   #210
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ben geen moslim en weet daar te weinig voor. ik weet wel dat er moslims zijn die voor een Europese Islam pleiten en dat er meer interpretaties zijn dan de salafistische.
Helaas, soepjurken en haatbaarden delen uw mening voor een Europese islam niet:


"Noureddine Smaïli, die sinds 2014 voorzitter is van de Moslimexecutieve, het vertegenwoordigende orgaan van de moslims in België, diende een klacht in wegens fysieke intimidatie en persoonlijke aanvallen. “Ik vrees voor mijn leven”, zegt hij aan Le Vif.

Zonder namen te noemen, vermoedt de voorzitter dat de daders afkomstig zijn uit het Brusselse , uit de beweging van het Moslimbroederschap en uit de omgeving van de Grote Moskee. Ook binnen de moslimexecutieve wordt gekeken. Daar scharen vier van de zeventien leden zich consequent tegen elke beslissing."

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160114_02067264

Ach, we zullen er anders nog 'n paar miljoen tegensmijten om 'n 'anti-radicaliseringsprogramma" mee te spijzen, dat klinkt steeds goed in de pocohoofden van dienst.

Trouwens, ik vraag me af hoe zo'n 'Europese islam' er dan wel moet uitzien.
Heb jij toevallig 'n werkbaar ideetje daarover ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 14:57   #211
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik heb niets tegen het Vlaams Belang en deel veel hun standpunten. Ik ben tegen het Cordon Sanitaire en tegen het politiek proces dat jegens het Vlaams Blok is gevoerd. Ik haat Vlamingen helemaal niet, ik vind juist dat Vlamingen niet kunnen verglijden in zelfgenoegzaamheid.
Het seperatisme is dus de pocostruikelblok die hoog genoeg is, om zelfs een overdosis aan democratie-vijandige vreemdelingen toe te laten, die op termijn de hele samenleving kunnen/zullen ontwrichten.

De poco's zijn dan al 30 jaar goe bezig, zo te zien...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 15:07   #212
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
we moeten de instroom idd verminderen, door er voor te zorgen dat ze ofwel gewoon terug naar hun huis kunnen ofwel zo dicht mogelijk een veilige menswaardige opvang krijgen.
menswaardig zal niet volstaan :

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...eleisend.dhtml
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 15:13   #213
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je draait rond de pot.

Vrijheid op religie en levensbeschouwing is een individuele onaantastbare vrijheid, die vrijheid is een basis van onze waarden, van onze maatschappij.

Maw, elke mens heeft de vrijheid te geloven in wat hij of zij wil, daar kan de staat niet tussenkomen. De staat moet er wel voor zorgen dat iedereen de wetten volgt, gelijk welke geloofsovertuiging men heeft.
voor mijn part geloven ze dat hazen in de bomen wonen, maar als ze in een crisissituatie als deze "niet-halal" voedsel weigeren, kunnen ze er voor mijn part hunne kop naast te leggen, en verhongeren.
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 15:24   #214
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2551189

Minister van Justitie Koen Geens heeft genoeg van de strijd binnen de Moslimexecutieve en wil dat de executieve orde op zaken stelt. "De Belgische staat kent jaarlijks toch een belangrijke subsidie toe aan de Moslimexecutieve. Ik vind dat wij - en de voorzitter en de meeste leden van de executieve vinden dat ook - mogen verwachten dat zij een islam helpen creëren die in overeenstemming is met onze Europese cultuur", zei hij in "Het Journaal".

Zo werkt dat niet. De Moslimexecutieve vertegenwoordigt niet de Islam en ook niet de moslims. Onze staat kan Moslims niet verplichten zich aan te sluiten bij de Moslimexecutieve. Evenmin kan een minister van Justitie bepalen welke Islam de Moslimexecutieve moet voorstaan.

Bovendien doen wij veel te weinig om de geldstromen vanuit Sharia-landen ons land te blokkeren.

Als Koen Geens een fatwa tegen zich krijgt uitgesproken zou hij dan nog verbaasd zijn ?
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 16:08   #215
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De adellijke titels worden aan de volledige bevolking uitgereikt op basis van merites. Dit is in strijd met de waarden van een standenmaatschappij.
Niet helemaal, want de opname in de adelstand is erfelijk. Dat ook hun kinderen, kleinkinderen,... tot de adel zullen behoren staat os van hun merites.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 20 januari 2016 om 16:09.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 16:39   #216
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Opleidingen tot imam met erkend examen zijn (waren) er al in Nederland. Ze trachten de haatboodschap van de islam te neutraliseren. De Hoge School In Holland is er mee gestopt wegens slechte resultaten. In Rotterdam gaat het nog voort. In een toelichting distantieert de (Erasmus) Universiteit zich van de terreur van IS:
In Islam, all people are regarded equal irrespective of their color, language, race or origine. We cannot deny, in this age today, that there are still obstacles such as discrimination and ill treatments among people. Islam eliminates all of those discriminations and privileges. Islam has a real international standpoint; it rejects privileges based on color, clans, race, blood and territory. We condemn all kinds of attacks and terrorism against all mankind. We feel sorry for all kinds of transgressions that target innocent people. Islam prohibits the massacres in which innocent people are killed along with the oppressors. According to Islam, no one may be held responsible for the ills of others.

Islam never allows innocent and unprotected people to be killed. If those attrocities are committed by Muslim individuals then we will declare those oppressors as criminals and sinners. We wish wisdom to not astray from jusitice and further awake the ills of discriminations in our community in terms of religion, race and gender. - ErasmusUniversiteit
Uit de cijfers over de resultaten van de opleiding blijkt dat vrijwel geen van de afgestudeerden een vaste aanstelling als Iman in een moskee.
En dan is men maar gestopt met de opleidingen. Men had beter ervoor gezorgd dat die afgestudeerden juist wel aangesteld werden. En dat is perfect te bekomen.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 17:34   #217
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Niet helemaal, want de opname in de adelstand is erfelijk. Dat ook hun kinderen, kleinkinderen,... tot de adel zullen behoren staat os van hun merites.
Dat klopt. De zeldzame toekenning van erfelijke titels is de uitzondering die de regel bevestigt dat onze samenleving geen standenmaatschappij meer is.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 januari 2016 om 17:34.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 17:42   #218
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.719
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Het seperatisme is dus de pocostruikelblok die hoog genoeg is, om zelfs een overdosis aan democratie-vijandige vreemdelingen toe te laten, die op termijn de hele samenleving kunnen/zullen ontwrichten.

De poco's zijn dan al 30 jaar goe bezig, zo te zien...
Vroeger was het bij het separatisme bij het Vlaams Blok bijzaak. Hun hoofdzaak was eigen volk eerst en vreemdelingen buiten. Sinds N-VA het in de mode heeft gebracht focust het Vlaams Belang zich meer op hun onomfloerst separatisme.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 18:55   #219
Odol
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2015
Berichten: 1.274
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ben geen moslim en weet daar te weinig voor. ik weet wel dat er moslims zijn die voor een Europese Islam pleiten en dat er meer interpretaties zijn dan de salafistische.
De profeet was een massamoordenaar, verkrachter, vermoorde zijn politieke tegenstanders, IS doet niets anders dan wat Mohammed deed, vrouwen worden gediscrimineerd in de Koran, meer dan in het NT, islam wil de wereld onderwerpen, christenen het hiernamaals..

Dat weet je ondertussen tich al. Of betwist je dat....
Wel dan, vergeet een Europese Islam.

Laatst gewijzigd door Odol : 20 januari 2016 om 18:56.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2016, 19:34   #220
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Vroeger was het bij het separatisme bij het Vlaams Blok bijzaak. Hun hoofdzaak was eigen volk eerst en vreemdelingen buiten. Sinds N-VA het in de mode heeft gebracht focust het Vlaams Belang zich meer op hun onomfloerst separatisme.
NVA was eerst, bedoel je ?

"Het Vlaams Blok was een Vlaams-nationalistische politieke partij die actief was in Vlaanderen in de periode van 1978 tot 2004"

"De belangrijkste thema's van de partijstandpunten waren vreemdelingen en de onafhankelijkheid van Vlaanderen"

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vlaams_Blok

NVA heeft blijkbaar het VB gefocust, niet andersom.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be