Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 september 2004, 17:46   #41
Marco
Parlementslid
 
Marco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Locatie: Waasland
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Via een al te grof ingekort citaat, kom je iets in mijn mond te leggen dat ik niet uitgesproken heb, namelijk dat alles op het credo van de vakbonden zou te schrijven zijn.
Dat doet me ernstig twijfelen aan jouw eerlijkheid.
Je visie over de oververzekering is wel ten dele juist, maar ze wordt toch o zo graag in de verf gezet door kortzichtige zelfstandigen. Tot ... tot ... ze zelf iets voorkrijgen en dan bemerken dat de verzekering hen niet uitkeert wat aan de aangeslotenen wel uitgekeerd wordt. Dan komen de tranen en de spijt.

Ik herhaal wat mijn punt was: gooi het kind niet weg met het badwater, ook niet als je spreekt over vakbonden; en verwacht toch logischerwijze ook niet van de vakbonden dat ze vrijwillig en spontaan een stuk van zichzelf gaan amputeren .. zelfs al is het nuttig en nodig voor sommige onderdelen. Zelfs de leiders van de vakbonden zijn gewone menselijke wezens.
Zoals het gezegde luidt: "Elke 'te' is niet goed, behalve tevreden."
Zowel "te veel" als "te weinig" is niet goed. Ik heb nu de indruk dat het allemaal "te veel" is. Te veel vakbonden, sociale zekerheid, inmenging door de staat, papieren, belastingen, beperkingen, ...
Het mag een pak minder zijn. Blijkbaar mag het voor mij wat meer minder zijn.
En als ik zelf wat kort door de bocht ga: Op een forum kan je nu eenmaal niet antwoorden met een proza van bladzijden.
__________________
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel.
Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen.
Marco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 20:36   #42
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Eventjes bevestigen:
SN Brussels Airlines kan voor de eerste
helft van het jaar positieve resultaten
voorleggen. De luchtvaartmaatschappij
haalde een winst van bijna 2 miljoen
euro tijdens de eerste zes maanden van
het jaar.

Tijdens het eerste kwartaal werd nog
verlies geleden, maar het tweede
kwartaal was zo goed dat het verlies
van het eerste kwartaal meer dan goed
werd gemaakt.

Op de luchthaven van Zaventem liep het
aantal vluchtbewegingen echter licht
achteruit. Het is tien jaar geleden dat
er nog zo weinig werd geland en opge-
ostegen. De regionale luchthavens deden
het beter, behalve Oostende dan.

Wanneer we even in detail gaan kijken en zien dat het ideologische vakbondsliedje in de praktijk niet opgaat, wordt het stil aan de kant van de vakbondsmensen, met als laatste argument dat ik maar beter mijnen bebbel moet houden. Ik vind dat allemaal nogal markant.
Mss nog eens opmerken dat de vakbond voor jobs staat en niet voor ontslag,en dat zij in deze hun werk deden ,dat het politiek gerommel na al die jaren en door meerdere politieke strekkingen hun conclusies niet getrokken hebben ,kan je moeilijk in de schoenen van de vakbond schuiven.
Voor de vakbonden staat werk en bescherming voorop,zij hebben cao's die die bescherming vragen bevestigd door de politiek.
Heeft de vakbond het akoord getekend met swissair?
Ik dacht nochtans dat het Rik Daems was,wat nu weer niet wil zeggen dat andere politieke strekkingen geen schuld hebben aan de neergang van Sabena!
Dit was inderdaad al jaren aan de gang,en politiek werd niet ingegrepen.
En los van het feit dat ik niet had moeten zeggen dat ge beter uwen bebbel zou houden,bevestig ik nogmaals dat (alhoewel niet van toepassing op u en anderen in uw positie) zonder sociale bescherming far-west toestanden zouden geschappen worden in ons nu al zo broos en verdeeld landje.

groeten

Laatst gewijzigd door doornroosje : 12 september 2004 om 20:46.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2004, 22:42   #43
Sokkie
Partijlid
 
Geregistreerd: 23 september 2003
Berichten: 243
Standaard

Als ik zie op welke manier de ultra-kapitalistische forumgangers hier van leer trekken tegen de werknemersorganisaties, bevestigt dit mijn geloof in het feit dat de vakbonden goed werk leveren. Ik heb nog nooit beroep moeten doen op hun diensten, desalniettemin betaal ik trouw mijn solidariteitsbijdrage. Dit wil echter niet zeggen dat ik het eens ben met al de standpunten die ze poneren...

Het feit dat België bv zeer hoog op de human development index van de UN staat (hoger dan de VS) en gegeven dat de meeste landen die nog hoger dan België op deze index genoteerd staan , landen zijn met
hogere belastingdruk of hogere syndicalisatiegraad dan België doorprikt wel alle neo-liberale sprookjes.

De meeste bekrompen middenstanders op dit forum, wiens neo-liberale bullshit enkel maar tot doel heeft hun eigen portefeuille te spekken, geven geen moer om het welzijn van hun medemens laat staan dat van de gehele maatschappij.

Wilt u mij nu excuseren want ik moet straks weer centjes voor mijn baas gaan verdienen en ik heb, in tegenstelling tot sommige andere forumleden, echt geen tijd om dit forum te bezoedelen met de goorste onzin...
Sokkie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 15:39   #44
Marco
Parlementslid
 
Marco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2004
Locatie: Waasland
Berichten: 1.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sokkie
Als ik zie op welke manier de ultra-kapitalistische forumgangers hier van leer trekken tegen de werknemersorganisaties, bevestigt dit mijn geloof in het feit dat de vakbonden goed werk leveren. Ik heb nog nooit beroep moeten doen op hun diensten, desalniettemin betaal ik trouw mijn solidariteitsbijdrage. Dit wil echter niet zeggen dat ik het eens ben met al de standpunten die ze poneren...

Het feit dat België bv zeer hoog op de human development index van de UN staat (hoger dan de VS) en gegeven dat de meeste landen die nog hoger dan België op deze index genoteerd staan , landen zijn met
hogere belastingdruk of hogere syndicalisatiegraad dan België doorprikt wel alle neo-liberale sprookjes.

De meeste bekrompen middenstanders op dit forum, wiens neo-liberale bullshit enkel maar tot doel heeft hun eigen portefeuille te spekken, geven geen moer om het welzijn van hun medemens laat staan dat van de gehele maatschappij.

Wilt u mij nu excuseren want ik moet straks weer centjes voor mijn baas gaan verdienen en ik heb, in tegenstelling tot sommige andere forumleden, echt geen tijd om dit forum te bezoedelen met de goorste onzin...
Tegen Verhofstadt is ook veel protest. Is dus ook goed bezig?
Als opkomen voor uw eigen zak betekent dat je tegen een belasting bent van 66% op de looninspanning, awel ik kom er zeer graag voor uit dat ik voor mijn eigen zak opkom. Als zelfstandige neem ik deze belastingsdruk niet als een dom schaap aan maar verzet mij tegen deze diefstal. De solidariteit is al ver zoek. Ik heb er vandaag weer voor gezorgd dat er negen mensen (jawel, wij breiden steeds maar uit) weer aan de slag kunnen. U mag daar dank u wel voor zeggen of heb je alleen respect voor de eigen zak.
__________________
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel.
Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen.
Marco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 15:50   #45
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Mss nog eens opmerken dat de vakbond voor jobs staat en niet voor ontslag,en dat zij in deze hun werk deden ,dat het politiek gerommel na al die jaren en door meerdere politieke strekkingen hun conclusies niet getrokken hebben ,kan je moeilijk in de schoenen van de vakbond schuiven.
Voor de vakbonden staat werk en bescherming voorop,zij hebben cao's die die bescherming vragen bevestigd door de politiek.
Heeft de vakbond het akoord getekend met swissair?
Ik dacht nochtans dat het Rik Daems was,wat nu weer niet wil zeggen dat andere politieke strekkingen geen schuld hebben aan de neergang van Sabena!
Dit was inderdaad al jaren aan de gang,en politiek werd niet ingegrepen.
En los van het feit dat ik niet had moeten zeggen dat ge beter uwen bebbel zou houden,bevestig ik nogmaals dat (alhoewel niet van toepassing op u en anderen in uw positie) zonder sociale bescherming far-west toestanden zouden geschappen worden in ons nu al zo broos en verdeeld landje.

groeten
Heb je mijn vorige post helemaal niet gelezen? Je maakt gewoon een gratuit statement, de vakbond is daar veel te ver gegaan en maakte geen enkele toegeving. Gevolg: Sabena totaal onderuit, niemand nog werk, nieuw bedrijf neemt deel van personeel over en blijkbaar kan het toch winst maken.

De grote verliezer: De Belgische staat. Had men Sabena kunnen omdraaien, had hun aandeel miljarden waard geworden, nu heeft het miljarden gekost. Allemaal onder het mom van solidariteit, maar uiteindelijk pure diefstal van de zuilen.

Je moet hier nu niet gaan veralgemenen over far wet toestanden e.d. U vroeg om een bedrijf dat kapotgemaakt was door de vakbond, ik gaf u er eentje, en beschreef de hele evolutie.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 16:59   #46
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Heb je mijn vorige post helemaal niet gelezen? Je maakt gewoon een gratuit statement, de vakbond is daar veel te ver gegaan en maakte geen enkele toegeving. Gevolg: Sabena totaal onderuit, niemand nog werk, nieuw bedrijf neemt deel van personeel over en blijkbaar kan het toch winst maken.

De grote verliezer: De Belgische staat. Had men Sabena kunnen omdraaien, had hun aandeel miljarden waard geworden, nu heeft het miljarden gekost. Allemaal onder het mom van solidariteit, maar uiteindelijk pure diefstal van de zuilen.

Je moet hier nu niet gaan veralgemenen over far wet toestanden e.d. U vroeg om een bedrijf dat kapotgemaakt was door de vakbond, ik gaf u er eentje, en beschreef de hele evolutie.
Tomb ik ga er niet verder over discuteren waarschijnlijk ligt de waarheid in dit dossier niet binnen onze mogelijkheden,1 ding weet ik ! meermaals hebben de werknemers van hun loon laten vallen om verder te kunnen werken,op die lonen werden ook belastingen ingehouden en beheerd door de staat.
bij de falling zijn zo veel oud werknemers een deel van hun pensioen verloren.
En ik veralgemeen omdat u tegen elk stelsel is dat sociaal voordeel zou kunnen opbrengen aan de werknemer.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 17:37   #47
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Tomb ik ga er niet verder over discuteren waarschijnlijk ligt de waarheid in dit dossier niet binnen onze mogelijkheden,1 ding weet ik ! meermaals hebben de werknemers van hun loon laten vallen om verder te kunnen werken,op die lonen werden ook belastingen ingehouden en beheerd door de staat.
bij de falling zijn zo veel oud werknemers een deel van hun pensioen verloren.
En ik veralgemeen omdat u tegen elk stelsel is dat sociaal voordeel zou kunnen opbrengen aan de werknemer.
Ik ben niet tegen elk stelsel dat sociaal voordeel kan opbrengen aan de werknemer. In mijn bedrijf hebben we:
1) Ziekte verzekering
2) Dental verzekering
3) Vision verzekering
4) Levensverzekering
5) 401K (pensioensplan door Merryl Lynch, voor elke $1 die je erin stopt, legt het bedrijf er $.50 bij)
6) Disability verzekering (long en short term)
7) Computer financing program (het bedrijf financiert uw computer thuis)
8) Quitting Incentive (Rokers de stoppen krijgen een opslag)
9) Day Care Discount (Ik heb een deal gesloten met de plaatselijke kinderopvang)

Moest de huur niet zo verdomd hoog zijn op de luchthaven zou ik ook een gym installeren en ik ben aan het nadenken om volgend jaar misschien een studiebeurs uit te reiken.

Maw: Ik denk dat mijn bedrijf op zichzelf meer bijdraagt aan het welzijn van zijn werknemers dan de vakbonden bij Sabena ooit gedaan hebben.

Het grote verschil is dat het de keuze van de werknemer is om aan die programmas deel te nemen. Als jij liever geen levensverzekering neemt, dan is dat uw zaak, en dan verdien je ook iets meer. Wat jij opzij zet in dat pensioenspaarprogamma, dat is van u en dat blijft van u enz.

Als ze bij mij echter het werk neerleggen, vliegen ze zonder pardon buiten. Ik houd me aan my end of the deal, zij aan hun end. Vreemd misschien: Ik heb zeer weinig ontslagen na de proefperiode.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 20:41   #48
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Ik ben niet tegen elk stelsel dat sociaal voordeel kan opbrengen aan de werknemer. In mijn bedrijf hebben we:
1) Ziekte verzekering
2) Dental verzekering
3) Vision verzekering
4) Levensverzekering
5) 401K (pensioensplan door Merryl Lynch, voor elke $1 die je erin stopt, legt het bedrijf er $.50 bij)
6) Disability verzekering (long en short term)
7) Computer financing program (het bedrijf financiert uw computer thuis)
8) Quitting Incentive (Rokers de stoppen krijgen een opslag)
9) Day Care Discount (Ik heb een deal gesloten met de plaatselijke kinderopvang)

Moest de huur niet zo verdomd hoog zijn op de luchthaven zou ik ook een gym installeren en ik ben aan het nadenken om volgend jaar misschien een studiebeurs uit te reiken.

Maw: Ik denk dat mijn bedrijf op zichzelf meer bijdraagt aan het welzijn van zijn werknemers dan de vakbonden bij Sabena ooit gedaan hebben.

Het grote verschil is dat het de keuze van de werknemer is om aan die programmas deel te nemen. Als jij liever geen levensverzekering neemt, dan is dat uw zaak, en dan verdien je ook iets meer. Wat jij opzij zet in dat pensioenspaarprogamma, dat is van u en dat blijft van u enz.

Als ze bij mij echter het werk neerleggen, vliegen ze zonder pardon buiten. Ik houd me aan my end of the deal, zij aan hun end. Vreemd misschien: Ik heb zeer weinig ontslagen na de proefperiode.
Goed voor u als ge goede werknemers hebt,maar zoals u weet is het systeem in Belgie nu eenmaal anders,en zolang het niet is aangepast zullen we hier zo verder moeten.
Maar ik zeg niet dat ik absoluut tegen u systeem ben,zo te zien hebben ze bij u niks te kort,maar doet elke werkgever het op de zelfde manier?
Wat ik hier al wel gezegd heb is dat ze de werknemers de keuze zouden kunnen laten om een hoger netto loon te ontvangen en zodoende zelf de keuze te maken waar ze voor willen betalen.

Laatst gewijzigd door doornroosje : 13 september 2004 om 20:42.
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2004, 22:59   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Goed voor u als ge goede werknemers hebt,maar zoals u weet is het systeem in Belgie nu eenmaal anders,en zolang het niet is aangepast zullen we hier zo verder moeten.
Maar ik zeg niet dat ik absoluut tegen u systeem ben,zo te zien hebben ze bij u niks te kort,maar doet elke werkgever het op de zelfde manier?
Wat ik hier al wel gezegd heb is dat ze de werknemers de keuze zouden kunnen laten om een hoger netto loon te ontvangen en zodoende zelf de keuze te maken waar ze voor willen betalen.
Systemen onderling vergelijke is enorm moeilijk.
(Een systeem dat trouwens ook door elke maatschappij gebruikt wordt om het voor de consument onoverzichtelijk te maken.)
@TomB
Zijn de voordelen die je aan uw werkgevers toekent aftrekbaar van de bedrijfsbelasting ?
Heeft u ook overeenkomsten gesloten met bepaalde ziekenhuizen, dokters enz…
Het is wellicht ver gezocht maar……..
Mijn moeder heeft nog een oud contract van een levensverzekering uit haar jeugd.
Ze mag het niet opvragen, anders moet ze meer beheerskosten betalen dan het contract waard is.
Ok, ze is 85 jaar oud en tijden veranderen, maar toch.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be