Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 november 2017, 11:59   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Rechter spreekt man (22) vrij die elfjarig meisje zwanger maakte

Rechter spreekt man (22) vrij die elfjarig meisje zwanger maakte: “De meest normale zaak in onze samenleving”

Citaat:
Een dertigjarige man uit Kaapverdië is door het Franse gerecht vrijgesproken voor seks met een elfjarig meisje. Volgens het vonnis was er namelijk geen sprake van seks onder dwang. “Mijn cliënt is getraumatiseerd”, zegt de advocate van het slachtoffer.
Op de lange duur zou je bij het lezen van dat soort van berichten zelf nog getraumatiseerd geraken.

Ik vind dat een vreselijk gevaarlijke uitspraak.

'Sfeerbeeld???'

De man kleedde het meisje uit, vroeg haar op de grond te gaan liggen en had seks met haar.

In het vonnis te lezen dat er aan geen enkele van de juridische criteria - dreiging, dwang, geweld of verrassing - voldaan is om van een verkrachting te spreken. Bovendien bestaat er twijfel of de verdachte zich wel bewust was met wie hij precies seks had. Opvallend: in het vonnis wordt op geen enkel moment de leeftijd van het slachtoffer vermeld.

Sorry, maar daar kan ik echt eventjes niet meer bij volgen?

Rare rechtspraak?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 12:01   #2
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

lol, da's zeker al de vierde keer dat die mens vrijgesproken wordt op p.be ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 12:08   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, da's zeker al de vierde keer dat die mens vrijgesproken wordt op p.be ...
Oei, die zal gelukkig zijn dan?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 21:49   #4
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Rechter spreekt man (22) vrij die elfjarig meisje zwanger maakte: “De meest normale zaak in onze samenleving”



Op de lange duur zou je bij het lezen van dat soort van berichten zelf nog getraumatiseerd geraken.

Ik vind dat een vreselijk gevaarlijke uitspraak.

'Sfeerbeeld???'

De man kleedde het meisje uit, vroeg haar op de grond te gaan liggen en had seks met haar.

In het vonnis te lezen dat er aan geen enkele van de juridische criteria - dreiging, dwang, geweld of verrassing - voldaan is om van een verkrachting te spreken. Bovendien bestaat er twijfel of de verdachte zich wel bewust was met wie hij precies seks had. Opvallend: in het vonnis wordt op geen enkel moment de leeftijd van het slachtoffer vermeld.

Sorry, maar daar kan ik echt eventjes niet meer bij volgen?

Rare rechtspraak?
perfect te volgen en helemaal geen 'rare' rechtspraak... het is in weze de essentie

...alleen...hoe komen ze erbij ?

Normaliter gaat men uit van de 'vanzelfsprekende' onbekwaamheid' om toestemming te geven bij een 11-jarige tenzij anders wordt aangetoond
( tenminste zo is dat bij ons...misschien is in Frankrijk net wat anders)
...alleen dat wordt hier niet gedaan men fixeert zich enkel op de vermeende 'schuld' van de verdachte...en die acht men onbewezen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 21:51   #5
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lol, da's zeker al de vierde keer dat die mens vrijgesproken wordt op p.be ...
is dat zo ?
Ik heb anders maar een paar dagen geleden gehoord op de radio en ik schrok me (toen) even een bult van de uitspraak van die rechter
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2017, 23:52   #6
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

De pedoficatie van het westen begint hallucinante vormen aan te nemen:

https://www.liveleak.com/view?i=ea7_1510654375

De 'ouders' staan er bij en vinden het goed...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 10:46   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.994
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Rechter spreekt man (22) vrij die elfjarig meisje zwanger maakte: “De meest normale zaak in onze samenleving”



Op de lange duur zou je bij het lezen van dat soort van berichten zelf nog getraumatiseerd geraken.

Ik vind dat een vreselijk gevaarlijke uitspraak.

'Sfeerbeeld???'

De man kleedde het meisje uit, vroeg haar op de grond te gaan liggen en had seks met haar.

In het vonnis te lezen dat er aan geen enkele van de juridische criteria - dreiging, dwang, geweld of verrassing - voldaan is om van een verkrachting te spreken. Bovendien bestaat er twijfel of de verdachte zich wel bewust was met wie hij precies seks had. Opvallend: in het vonnis wordt op geen enkel moment de leeftijd van het slachtoffer vermeld.

Sorry, maar daar kan ik echt eventjes niet meer bij volgen?

Rare rechtspraak?
Wereldvreemde rechter, meer moet je daar niet achter zoeken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 11:07   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Hoe is het intellectueel mogelijk om de rechter hier te beschuldigen ?

Het is de Franse wet die verkeerd in mekaar zit.
En nog straffer: de Fransman protesteert niet tegen die wet.

En strafst van al: ook hier is 'de politiek in de EU' zo laf als het maar zijn kan. Net zoals ze Madrid niet durven terecht wijzen, durven ze ook Parijs niet de waarheid vertellen. Namelijk dat dit tegen de mensenrechten en de rechten van het kind is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 11:12   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe is het intellectueel mogelijk om de rechter hier te beschuldigen ?

Het is de Franse wet die verkeerd in mekaar zit.
En nog straffer: de Fransman protesteert niet tegen die wet.

En strafst van al: ook hier is 'de politiek in de EU' zo laf als het maar zijn kan. Net zoals ze Madrid niet durven terecht wijzen, durven ze ook Parijs niet de waarheid vertellen. Namelijk dat dit tegen de mensenrechten en de rechten van het kind is.
intellectueel is zo'n woord waar sommigen mee afkomen als ze zo ver van de wereld zijn dat ze niet meer weten wat ze (moreel gezien) (en handmatig, niet alleen 'theoretisch intellectueel') zouden moeten doen als het over hun dochter zou gaan, met die dader én met die rechter.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 11:36   #10
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe is het intellectueel mogelijk om de rechter hier te beschuldigen ?

Het is de Franse wet die verkeerd in mekaar zit.
En nog straffer: de Fransman protesteert niet tegen die wet.

En strafst van al: ook hier is 'de politiek in de EU' zo laf als het maar zijn kan. Net zoals ze Madrid niet durven terecht wijzen, durven ze ook Parijs niet de waarheid vertellen. Namelijk dat dit tegen de mensenrechten en de rechten van het kind is.
Hoe is het mogelijk om die rechter niet te beschuldigen, dat is eerder de vraag. Ook in Frankrijk is pedofilie strafbaar hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2017, 17:55   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
intellectueel is zo'n woord waar sommigen mee afkomen als ze zo ver van de wereld zijn dat ze niet meer weten wat ze (moreel gezien) (en handmatig, niet alleen 'theoretisch intellectueel') zouden moeten doen als het over hun dochter zou gaan, met die dader én met die rechter.
Ik wil dat woord waar jij algerisch voor zijt, gerust vervangen door een ander.

Mij gaat het er om: als in de Franse wet staat dat er geweld nodig is voor die zaak, en de rechter stelt vast dat er geen geweld aan te pas kwam, dan kan die rechter niet anders dan vrijspreken.

Gelukkig is het in onze contreien wel beter geregeld in verband met dat onderwerp.

En wees gerust: of het in Frankrijk zou gebeuren of hier, als er een aan mijn kinderen of kleinkinderen komt, dan ben ik wel bereid om de dader een pee te stoven waarvoor ik in de gevangenis vlieg (mochten ze me kunnen pakken).
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be