Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2009, 10:47   #881
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Hoe dom moet je niet zijn om te denken dat Raf een bericht post dat voor jou bestemd is.
Je stelt een vraag aan dimensie en daarna ga je beweren dat die post niet voor hem/haar bestemd was.





Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Heet jij toevallig Liliane?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 10:48   #882
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wel een erg flauwe repliek. Nog niet bekend met de uitdrukking "rode draad"?
Nee, daar had ik nu ècht nog nooit van gehoord se...



Probeer misschien eens je wat minder te fixeren op de naam en de avatar van de poster.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 10:50   #883
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Je stelt een vraag aan dimensie en daarna ga je beweren dat die post niet voor hem/haar bestemd was.

Ondertussen hebben ten minste jij en jazeker het bericht gelezen. Zou het niet kunnen dat er nog andere mensen, buiten Online, het dan óók gelezen hebben?

Snap je het zo een beetje, of moet ik er voor jou wéér een tekeningetje bij maken?
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 10:59   #884
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ondertussen hebben ten minste jij en jazeker het bericht gelezen. Zou het niet kunnen dat er nog andere mensen, buiten Online, het dan óók gelezen hebben?

Snap je het zo een beetje, of moet ik er voor jou wéér een tekeningetje bij maken?


Natuurlijk hebben wij die vraag die jij stelde aan dimensie ( niet aan ons dus ) gelezen.

En wat een zekere online hier in komt doen is mij een raadsel.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 11:17   #885
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Natuurlijk hebben wij die vraag die jij stelde aan dimensie ( niet aan ons dus ) gelezen.
Ik stelde geen vraag aan Dimensie; ik stelde een vraag in het algemeen, op basis van een bericht van Dimensie. Ik verwacht daarop geen antwoord van Dimensie, want die interesseert me geen ene moer. Snap je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En wat een zekere online hier in komt doen is mij een raadsel.
Ja, héél raadselachtig...

Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:13   #886
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Natuurlijk hebben wij die vraag die jij stelde aan dimensie ( niet aan ons dus ) gelezen.

En wat een zekere online hier in komt doen is mij een raadsel.
Diene homo ziet ze weer vliegen. Niks ongewoon hoor Daiwa.

Laatst gewijzigd door Dimensie : 4 juni 2009 om 12:17.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:17   #887
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anoniempje Bekijk bericht
Bullcrap!
Inhoudelijk zeer sterk argument!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 12:57   #888
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik weet niet op welke gronden u dergelijke stellingen poneert of onderschrijft, maar ze raken kant noch wal.

In allerlei sociale organisaties en verbanden zien we een sterke band tussen jongeren van allochtone en autochtone afkomst. Hun leef- en eravringswereld is voor een groot deel gelijklopend. Natuurlijk op school, maar ook in hun vrije tijd. Of het nu gaat om muziek, kledij, sport, spel, entertainment, ambities, vriendschappen, seksuele relaties, televisiekijkgedrag, internegebruik, ... steeds blijkt dat hun visie, waarden en normen voor een groot deel overlappen.
Ze luisteren naar dezelfde muziek, identifiëren zich met dezelfde sterren, genieten van dezelfde tv-zenders en dito programma's, lopen gelijkaardig gekleed, gaan naar dezelfde sportclub waar ze samen voetballen, kickboksen of aan karate doen. Ze ontmoeten elkaar op dezelfde openbare plaatsen, surfen naar dezelfde websites, spelen dezelfde internetspelletjes en ze communiceren over al die zaken ook gezamenlijk. En ik zou de kost niet willen geven aan de gemengde koppeltjes die elkaar appreciëren om wie ze zijn, niet om waar ze vandaan komen.

Niet alles is koek en ei, da's wel duidelijk. Maar jongeren kunnen doorgaans goed aanduiden waar volgens hen de problemen liggen. En die hebben meer te maken met het concrete gedrag en leeftijdscategorieën dan met afkomst, religie of cultuur.

De belangrijkste verschillen die we kunnen meten hebben weinig te maken met culturele verschillen op zich maar wel met culturele verschillen als resultaat van sociaal-economische verschillen.
Zo zijn de verschillen tussen Marokkaanse kinderen en Vlaamse kinderen uit hetzelfde sociaal-economische milieu en een gelijkaardige scholingsgraad kleiner dan die tussen Vlaamse kinderen vanuit verschillende sociaal-economisch milieus. Hetzefde geldt overigens ook wat betreft de verschillen tussen rijke en arme Marokkaanse gezinnen en kinderen die er in de praktijk een heel andere cultuur op na houden.
Dat verklaart overigens voor een deel het verschil tussen bv. Berbers en Arabieren van Marokkaanse afkomst.

De culturele verschillen tussen jongeren en hun ouders zijn overigens (ook bij allochtonen) groter dan die tussen jongeren onderling.



Deze pargraaf is complete onzin en hoofdzakelijk een illustratie van uw eigen onwetendheid en de bevestiging van uw vooroordelen.
Ik poneer mijn stellingen op basis van jarenlange ervaring als maatschappelijk assistent in Antwerpen Noord en later veldwerker rond beeldvorming en dialoog tussen doelgroepen, beleid waarbij het stimuleren van sociale cohesie centraal stond.
Ik werkte daarom rond opvoeding met Turkse en Marokkaanse ouders, over de invloed van levensbeschouwing met moskeebesturen, ik onderhield nauwe banden met het allochtoon verenigingleven voor mannen, vrouwen en jongeren, met sportclubs en individuele bewoners van probleemwijken.
Ik hield gesprekken met rondhangjongeren, bemiddelde bij rellen en organiseerde debatavonden tussen Turken, Marokkanen en Vlamingen rond de invloed van cultuur, religie, media en emanicipatie.
Ik weet dus na jaren wel waarover ik praat uit ervaring, niets meer of minder.

Zeggen dat mijn bevindingen geen steek houden is uw vooroordeel, niet met mijne.
Ik noteerde in Antwerpen Noord, Oud Berchem en Kiel geen enkel verband tussen participatie in verenigingsleven als het om diversiteit ging, niet bij allochtone organisaties en evenmin bij autochtone organisaties, een hoge uitzondering van een individu niet meegerekent; Het verenigingsleven draagt bij tot het in stand houden van apartheid, iets anders beweren is feiten verdraaien.

Jongeren onderhouden inderdaad contacten via het schoolleven, maar dit leidt niet tot duurzame vriendschapsbanden, opnieuw een witte raaf niet meegerekent.
En ja, er zijn geslaagde gemengde relaties maar zelden tussen moslim en niet moslim, helaas.

En ookal dragen jongeren dezelfde kleding, gaan ze uit in dezelfde plaatsen, dat leidt eerder tot conflicten en naast mekaar heen leven dan tot diversiteit.
Hun andere invulling van normen en waarden blijkt vaak een breukvlak, in het beste geval laten groepen mekaar gerust, in het slechtste geval is er conflict, net zoals hun ouders heeft ook deze generatie geen duurzame banden met wie cultureel en levensbeschouwelijk zichzelf uitdrukkelijk naast de ander plaatst. Of dit nu allochtonen of autochtonen zij n maakt weinig verschil.

De verscillen tusssen Marokkaanse of Vlaamse kinderen in dezelfde sociaal economische situatie zijn wel groot;
Dat weet ik omdat ik ook voor een organisatie werkte voor mensen in armoede, ik kan dus vergelijken.
Bij Vlaamse gezinnen is het een ouder gezin een belangrijke factor, bij bijvoorbeeld Marokkaanse gezinnen veel minder.
Bij Marokkanen speelt de ongeletterheid van ouders, taalproblemen, andere normen en waarden dan sociale omgeving een cruciale rol , ook bij het ontstaan en behandeling van probleemgedrag bij jongeren.
Ook speelt de invloed van beeldvorming van ouders bij Marokkaanse gezinnen over de samenleving, ouders dragen die slachtoffermentaliteit vaak op kinderen over.
Omgekeerd spelen alcoholproblemen vaker bij Vlaamse gezinnen, ander druggebruik door een van de ouder leek me gelijk.
U mag mijn mening gerust afdoen als onzin, dat staat u vrij maar dat verandert de juistheid ervan niet, hoe u dit ook mag haten
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 13:05   #889
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U mag mijn mening gerust afdoen als onzin, dat staat u vrij maar dat verandert de juistheid ervan niet, hoe u dit ook mag haten
Goed dat u laten weten waarop u zich baseert. Zonder twijfel een leerrijke ervaring.
Ik haat uw mening niet en deel ze op sommige vlakken zelfs maar ik erken niet de algemeen geldigheid ervan. Misschien heb ik meer te maken met wat u als uitzonderingen of witte raven omschrijft.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 13:16   #890
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Agitatie;Zeer leerrijk en goeie moslimvrienden aan overgehouden, witte raven weet ik te koesteren zonder blind te zijn voor de bittere realiteit in aandachtswijken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 13:29   #891
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik poneer mijn stellingen op basis van jarenlange ervaring als maatschappelijk assistent in Antwerpen Noord en later veldwerker rond beeldvorming en dialoog tussen doelgroepen, beleid waarbij het stimuleren van sociale cohesie centraal stond.
Ik werkte daarom rond opvoeding met Turkse en Marokkaanse ouders, over de invloed van levensbeschouwing met moskeebesturen, ik onderhield nauwe banden met het allochtoon verenigingleven voor mannen, vrouwen en jongeren, met sportclubs en individuele bewoners van probleemwijken.
Ik hield gesprekken met rondhangjongeren, bemiddelde bij rellen en organiseerde debatavonden tussen Turken, Marokkanen en Vlamingen rond de invloed van cultuur, religie, media en emanicipatie.
Ik weet dus na jaren wel waarover ik praat uit ervaring, niets meer of minder.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe
Deze pargraaf is complete onzin en hoofdzakelijk een illustratie van uw eigen onwetendheid en de bevestiging van uw vooroordelen.
dat noemen ze volgens mij "afgaan zoals een gieter"
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 19:09   #892
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat noemen ze volgens mij "afgaan zoals een gieter"
Toch niet, een maatschappelijk assistent in "een sociale dienst" komt niet in contact met een representatief deel van de allochtonen. Op deze beperkte selectieve contacten kan je geen algemene besluiten baseren.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 19:16   #893
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch niet, een maatschappelijk assistent in "een sociale dienst" komt niet in contact met een representatief deel van de allochtonen. Op deze beperkte selectieve contacten kan je geen algemene besluiten baseren.
Inderdaad!. Dat lijkt me toch de evidentie zelf... Iets wat zelfs een maatschappelijk assistent zou moeten weten.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2009, 19:35   #894
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch niet, een maatschappelijk assistent in "een sociale dienst" komt niet in contact met een representatief deel van de allochtonen. Op deze beperkte selectieve contacten kan je geen algemene besluiten baseren.
Hieronder de job decription van een maatschappelijk assistent. Die zal het wel beter weten dan jij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Ik poneer mijn stellingen op basis van jarenlange ervaring als maatschappelijk assistent in Antwerpen Noord en later veldwerker rond beeldvorming en dialoog tussen doelgroepen, beleid waarbij het stimuleren van sociale cohesie centraal stond.
Ik werkte daarom rond opvoeding met Turkse en Marokkaanse ouders, over de invloed van levensbeschouwing met moskeebesturen, ik onderhield nauwe banden met het allochtoon verenigingleven voor mannen, vrouwen en jongeren, met sportclubs en individuele bewoners van probleemwijken.
Ik hield gesprekken met rondhangjongeren, bemiddelde bij rellen en organiseerde debatavonden tussen Turken, Marokkanen en Vlamingen rond de invloed van cultuur, religie, media en emanicipatie.
Ik weet dus na jaren wel waarover ik praat uit ervaring, niets meer of minder.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 01:07   #895
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
allez 2 persiflages vinden elkaar op het internet
persiflage is een kunst.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 06:33   #896
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Hieronder de job decription van een maatschappelijk assistent. Die zal het wel beter weten dan jij.
Zoek op: ad verecundiam.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 09:35   #897
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toch niet, een maatschappelijk assistent in "een sociale dienst" komt niet in contact met een representatief deel van de allochtonen. Op deze beperkte selectieve contacten kan je geen algemene besluiten baseren.
Jammer voor u maar dat was wel zo, 7000 dossier van voornamelijk Turkse en Marokkaanse bewoners op Antwerpen Noord. Ik heb dus pakken meer ervaring dan u waarschijnlijk heeft?
Het ging niet om "selectieve" contacten maar jarenlange begeleiding van complete families op ieder levensdomein, omdat die mensen gene tot nauwelijks de taal beheersten, hun eigen post niet konden lezen, laaggeschoold waren en zeer complexe problemen hadden. Ik heb het werk graag gedaan, en op basis daarvan, opgebouwde kennis dus ging ik later werken rond beeldvorming en dialoog in aandachtswijken.
Maar u heeft moeite met mensen die vanuit brede ervaring spreken, erger nog u lijkt er bang voor omdat uw visie mogelijk wordt tegengesproken?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 10:42   #898
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jammer voor u maar dat was wel zo, 7000 dossier van voornamelijk Turkse en Marokkaanse bewoners op Antwerpen Noord. Ik heb dus pakken meer ervaring dan u waarschijnlijk heeft?
Het trauma van je ex-job is blijkbaar nog niet verwerkt.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 10:55   #899
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jammer voor u maar dat was wel zo, 7000 dossier van voornamelijk Turkse en Marokkaanse bewoners op Antwerpen Noord. Ik heb dus pakken meer ervaring dan u waarschijnlijk heeft?
Wat een deel van de Turkse en Marokkaanse bewoners op Antwerpen Noord betreft misschien wel. Maar al de rest... Je autoriteitsargument pakt hier niet veel verf hoor.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2009, 11:30   #900
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jammer voor u maar dat was wel zo, 7000 dossier van voornamelijk Turkse en Marokkaanse bewoners op Antwerpen Noord. Ik heb dus pakken meer ervaring dan u waarschijnlijk heeft?
Het ging niet om "selectieve" contacten maar jarenlange begeleiding van complete families op ieder levensdomein, omdat die mensen gene tot nauwelijks de taal beheersten, hun eigen post niet konden lezen, laaggeschoold waren en zeer complexe problemen hadden. Ik heb het werk graag gedaan, en op basis daarvan, opgebouwde kennis dus ging ik later werken rond beeldvorming en dialoog in aandachtswijken.
Maar u heeft moeite met mensen die vanuit brede ervaring spreken, erger nog u lijkt er bang voor omdat uw visie mogelijk wordt tegengesproken?
Natuurlijk, niets kwetst zo erg als de waarheid. Laten die linkse negationistjes maar verder stampvoeten. Uit hun denial fase geraken ze toch nooit.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be