Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 juni 2017, 08:33   #61
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
1976... time flies. 't Jaar dat mijn oudste uit het vruchtwater kwam... in de droogte!
je bent toch spaarzaam geweest met dat vruchtwater? i.e. je hebt je vrouwke toch in de groentenhof gezet voor haar water brak?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 08:36   #62
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je bent toch spaarzaam geweest met dat vruchtwater? i.e. je hebt je vrouwke toch in de groentenhof gezet voor haar water brak?
't Beeld alleen al. 'k lig dubbel geplooid.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 08:38   #63
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
't Beeld alleen al. 'k lig dubbel geplooid.
en dan vroeg ik nog niet hoeveel dagen ze in die groentenhof had gestaan!

heb trouwens nooit gedacht dat jij een generatie ouder was dan ik.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 08:53   #64
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en dan vroeg ik nog niet hoeveel dagen ze in die groentenhof had gestaan!
heb trouwens nooit gedacht dat jij een generatie ouder was dan ik.
Awel, ik dacht ook dat gij van mijn generatie waart. Eat that
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 08:55   #65
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Awel, ik dacht ook dat gij van mijn generatie waart. Eat that
ja, jij komt daar precies beter uit dan ik hé!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 10:08   #66
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
weet er iemand waarom ik mijn regenwater niet mag gebruiken van Joke schauwvliege?
Want als ik mijn regenput gebruik dan vloeit het water terug naar de natuur en stijgt het niveau van het grondwater ?
Joke is een DKW....... zoals het idee met haar plastiekzakjes verbod , 1 zakje mag niet meer maar Héél de supermarkt ligt vol plastiek verpakte voeding ... en dat mag dan wel weer ....


Zo
stom. allemaal .
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 10:18   #67
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
2800 bestuursmandaten bij de intercommunales, en dan vragen mensen zich af waarom er niet meer voldoende middelen zijn om voldoende drinkwater te voorzien.

de vorige problematische droogte was in 1976 ... die bestuurders hebben 41 jaar tijd gehad om dit operationeel probleem te verhelpen, deze periode was uiteraard gewoon te kort, dit heeft niks met incompetentie van dat bestuur te maken.
En jij denkt dat men water onbeperkt drinkwater moet kunnen voorzien om ervoor te zorgen dat in een overbevolkte regio onnozelaars hun zwembad ten alle tijden moeten kunnen vullen of hun tuintje kunnen besproeien?

Wist u dat er zoiets bestaat als limieten en extreme omstandigheden?

Ik denk dat dit hele topic weer weergeeft hoe driest het gesteld is met de algemene kennis en het realiteitsbesef van de mensen.

In iedere geval is het zo dat door de toenemende overbevolking en de kortzichtigheid van de mensen ze zich steeds meer langs alle kanten beginnen vastrijden. Letterlijk en figuurlijk.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 10:31   #68
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Citaat:
En jij denkt dat men water onbeperkt drinkwater moet kunnen voorzien om ervoor te zorgen dat in een overbevolkte regio onnozelaars hun zwembad ten alle tijden moeten kunnen vullen of hun tuintje kunnen besproeien?
Wist u dat er zoiets bestaat als limieten en extreme omstandigheden?

Citaat:
Citaat:
Ik denk dat dit hele topic weer weergeeft hoe driest het gesteld is met de algemene kennis en het realiteitsbesef van de mensen.
In iedere geval is het zo dat door de toenemende overbevolking en de kortzichtigheid van de mensen ze zich steeds meer langs alle kanten beginnen vastrijden. Letterlijk en figuurlijk.
Ja en welke soort van onnozelaars hebben een zwembad in hun tuin? peis je ? deze die gewoon gaan werken voor de kost ?of deze met 11 mandaten ? die vooral de regels uitstippen voor die ander onnozelaars .

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 22 juni 2017 om 10:33.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 10:40   #69
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
En jij denkt dat men water onbeperkt drinkwater moet kunnen voorzien om ervoor te zorgen dat in een overbevolkte regio onnozelaars hun zwembad ten alle tijden moeten kunnen vullen of hun tuintje kunnen besproeien?

Wist u dat er zoiets bestaat als limieten en extreme omstandigheden?

Citaat:
Ik denk dat dit hele topic weer weergeeft hoe driest het gesteld is met de algemene kennis en het realiteitsbesef van de mensen.
In iedere geval is het zo dat door de toenemende overbevolking en de kortzichtigheid van de mensen ze zich steeds meer langs alle kanten beginnen vastrijden. Letterlijk en figuurlijk.
Trouwens in de wintermaanden gezever géén elektriek en in de zomer géén water . betalen wel genoeg belastingen letterlijk en figuurlijk in dat overbevolkt kutland waar dagelijks nog mensen binnen stromen van héél de wereld ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 11:46   #70
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Ik heb het gezegd tegen mijn vrouw en blijkbaar drong het niet goed door want ik heb het 2 maal moeten explikeren. Volgens haar is het hier een zottenland (ik heb haar niet tegengesproken) en besproeit ze vanavond haar groententuin zoals gewoonlijk.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 11:47   #71
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik heb het gezegd tegen mijn vrouw en blijkbaar drong het niet goed door want ik heb het 2 maal moeten explikeren. Volgens haar is het hier een zottenland (ik heb haar niet tegengesproken) en besproeit ze vanavond haar groententuin zoals gewoonlijk.
da mag ni
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 11:49   #72
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dat ze het debiet dan gewoon verlagen.

De overheid kan met simpele maatregelen gewoon het waterverbruik sterk terugdringen.

Met een lagere druk en debiet kunt gij uw tuin niet meer besproeien met zo een draaiend ding. Loopt het water er gewoon ter plaatse uit.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 11:50   #73
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dat ze het debiet dan gewoon verlagen.

De overheid kan met simpele maatregelen gewoon het waterverbruik sterk terugdringen.

Met een lagere druk en debiet kunt gij uw tuin niet meer besproeien met zo een draaiend ding. Loopt het water er gewoon ter plaatse uit.
wel, dat is iets omslachtiger om doen, maar de planten maakt het niet uit hoor, integendeel, ze zullen dan niet verbranden mocht ge t in de zon doen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:00   #74
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wel, dat is iets omslachtiger om doen, maar de planten maakt het niet uit hoor, integendeel, ze zullen dan niet verbranden mocht ge t in de zon doen.
Maatregel is voldoende hinder dat asocialen (die over het algemeen gemakszuchtig en lui zijn) stoppen met hun gazon te bewateren.

Die enkeling die zoals ge zegt inventief gaat zijn, gaat het niet maken.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:03   #75
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Maatregel is voldoende hinder dat asocialen (die over het algemeen gemakszuchtig en lui zijn) stoppen met hun gazon te bewateren.

Die enkeling die zoals ge zegt inventief gaat zijn, gaat het niet maken.
hoe snel het kan gaan hé, gisteren mocht ik nog perfect legaal en sociaal mijn waterputten van elk 10k l met drinkwater vullen, als ik dat vandaag deed, zou ik asociaal, mogelijks zelfs imoreel bezig zijn ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:06   #76
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja en welke soort van onnozelaars hebben een zwembad in hun tuin? peis je ? deze die gewoon gaan werken voor de kost ?of deze met 11 mandaten ? die vooral de regels uitstippen voor die ander onnozelaars .
Ga eens met Google Maps kijken welke onnozelaar die in de Klaverveldenlaan nummer 1, 2180 antwerpen woont, en wat die onnozelaar in zijn tuin heeft.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:11   #77
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoe snel het kan gaan hé, gisteren mocht ik nog perfect legaal en sociaal mijn waterputten van elk 10k l met drinkwater vullen, als ik dat vandaag deed, zou ik asociaal, mogelijks zelfs imoreel bezig zijn ...
Ja, omdat niet overal in Vlaanderen de bron van het drinkwater hetzelfde is, en er ook niet overal evenveel en van dezelfde kwaliteit aanwezig is.

De stand van de waterlopen is erg laag op het moment. Te laag. Ik weet dat het "cool" is op dit forum om tegen iedere vorm van overheidsinmenging te zijn (wie verbiedt mij water te gebruiken ? Niemand !!!!) maar ik categoriseer dat onder stoerdoenerij.

In west-vlaanderen begint de situatie wel degelijk problematisch te worden. Leidingwater is een kostbaar goed.

In Limburg wordt veel drinkwater uit de oude mijnverzakkingen gehaald. Hier is er veel minder een probleem: dit is water wat men sowieso moet wegpompen of hele dorpen lopen onder.

Gewoon eens een tip: niet steeds te beginnen agiteren als iemand van de overheid of een overheidsbedrijf iets vraagt. Ze hebben vaak ook gewoon gelijk.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:14   #78
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja, omdat niet overal in Vlaanderen de bron van het drinkwater hetzelfde is, en er ook niet overal evenveel en van dezelfde kwaliteit aanwezig is.

De stand van de waterlopen is erg laag op het moment. Te laag. Ik weet dat het "cool" is op dit forum om tegen iedere vorm van overheidsinmenging te zijn (wie verbiedt mij water te gebruiken ? Niemand !!!!) maar ik categoriseer dat onder stoerdoenerij.

In west-vlaanderen begint de situatie wel degelijk problematisch te worden. Leidingwater is een kostbaar goed.

In Limburg wordt veel drinkwater uit de oude mijnverzakkingen gehaald. Hier is er veel minder een probleem: dit is water wat men sowieso moet wegpompen of hele dorpen lopen onder.

Gewoon eens een tip: niet steeds te beginnen agiteren als iemand van de overheid of een overheidsbedrijf iets vraagt. Ze hebben vaak ook gewoon gelijk.
mag ik gewoon eerst vragen dat ze in dit land de middelen naar behoren inzetten en niet verkwisten ?

we betalen de hoogste belastingen in Europa, en qua efficiëntie van overheid en overheidsbedrijven hangen we ergens in de middenmoot bij de Zuiderse landen ... maw we krijgen veel te weinig kwaliteit voor wat we betalen.

voor wat hoort wat. als de overheid van mij burgerzin verwacht, verwacht ik van de overheid efficiëntie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:15   #79
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ga eens met Google Maps kijken welke onnozelaar die in de Klaverveldenlaan nummer 1, 2180 antwerpen woont, en wat die onnozelaar in zijn tuin heeft.
veel te warm voor een zoektocht, Panda, vertel het es gewoon ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2017, 12:17   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
da mag ni
Ik heb een email gestuurd daarover naar de Chinese ambassade.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be