Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Do you want to share the road with driverless cars?
Yes 5 55,56%
No 4 44,44%
I don't know yet 0 0%
I don't care yet 0 0%
Aantal stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2017, 16:05   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Do you or don't you want to share the road with driverless cars?

I do not want to share the road with fully selfdriving driverless cars. I'll fall back on public transport (as long as that's not driverless).
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 17:50   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Je haalt de menselijke idioterie uit het verkeer dan.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 18:04   #3
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
I do not want to share the road with fully selfdriving driverless cars. I'll fall back on public transport (as long as that's not driverless).
Uw Nederlands verleerd?
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 18:49   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je haalt de menselijke idioterie uit het verkeer dan.
Idd Amerikaans onderzoek NTSB spreken vandaag al, dit met de semi-zelfrijdende wagens van vandaag, specifiek genre Tesla autopilot 1.0 level 2-3, indien autosteer geactiveerd#, al over 40 % minder ongevalrisico:

In July 2016, the U.S. National Transportation Safety Board (NTSB) announced it had opened a formal investigation into the fatal accident while the Autopilot was engaged. The NTSB is an investigative body that only has the power to make policy recommendations. An agency spokesman said, "It's worth taking a look and seeing what we can learn from that event, so that as that automation is more widely introduced we can do it in the safest way possible." The NTSB opens annually about 25 to 30 highway investigations while it is mandated by law to investigate the more than 1,000 aviation accidents a year.[65] In January 2017, the NTSB released the report that concluded Tesla was not at fault since the driver in the crash had seven seconds to see the truck and take action; the investigation revealed that the Tesla car crash rate dropped by 40 percent after Autopilot was installed.[66] http://www.theverge.com/2017/1/19/14...stigation-ends

Fatal Tesla Autopilot accident investigation ends with no recall ordered
Jan 19, 2017,

The federal investigation into the fatal accident involving a Tesla Model S in Autopilot mode has ended, with no vehicle recalls being ordered. The National Highway Traffic Safety Administration, which had been investigating the crash for over six months, released a report largely exonerating Tesla and its Autopilot system’s involvement in the crash.

The report also revealed that Tesla’s crash rate dropped by 40 percent after Autopilot was installed, that the driver in the crash would have had seven seconds to see the truck and take some sort of action, and that Tesla considered the possibility that drivers would misuse Autopilot and attempted to prevent that from happening.

Joshua Brown, 40, was killed in central Florida on May 7th, 2016 when his Model S slammed into a tractor trailer at a highway intersection. Tesla said the car’s sensor system, against a bright spring sky, failed to distinguish a large white 18-wheel truck and trailer crossing the highway. In a tweet, Tesla CEO Elon Musk said at the time that the vehicle's radar "tunes out what looks like an overhead road sign to avoid false braking events."

The truck driver, meanwhile, claimed that Brown may have been watching a Harry Potter movie at the time of the accident, and the Florida highway patrol told Reuters that there was a portable DVD player in the vehicle.

# http://www.theverge.com/2017/1/19/14...alled-feds-say

https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_Autopilot#Fatality

Met Tesla autopilot 2.0 met de 40x snellere hardware, maar waarvan de software nog niet volledog geleverd is, zou dit ongevalrisico met 95 % verminderen. Wie weet in 2018 al.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 11 maart 2017 om 19:17.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 19:49   #5
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Al die ongevallen met in slaap vallende chauffeurs (bussen, camions) worden vermeden.
Al die ongevallen met chauffeurs die een obstakel niet zien zouden worden vermeden.
Al die ongevallen met chauffeurs die te traag reageren...vermeden.

Een computergestuurd verkeer is een veel veiliger verkeer.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2017, 22:02   #6
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Uw Nederlands verleerd?
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=183

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 maart 2017 om 22:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 11:28   #7
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Al die ongevallen met in slaap vallende chauffeurs (bussen, camions) worden vermeden.
Al die ongevallen met chauffeurs die een obstakel niet zien zouden worden vermeden.
Al die ongevallen met chauffeurs die te traag reageren...vermeden.

Een computergestuurd verkeer is een veel veiliger verkeer.
Uiteraard, maar het probleem dat je hebt en dat is iets waar eno en co niet mee omkunnen, is het probleem van de aansprakelijkheid.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 11:29   #8
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.068
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dus, doordat je veel Duits en Spaans spreekt, begin je nu automatisch in het Engels te schrijven.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 11:34   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

@
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 11:42   #10
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard, maar het probleem dat je hebt en dat is iets waar eno en co niet mee omkunnen, is het probleem van de aansprakelijkheid.
Ook, maar dat zal ongetwijfeld geregeld worden.

Er is wel meer. Veel meer. Ik geloof bijvoorbeeld niet in levensreddende split decision (ontwijkende en defensieve) acties die zoveel keer mijn leven gered hebben en dat van anderen, door en in selfdriving cars.

Ik heb stuurbreuk en rembreuk meegemaakt. Klapbanden aan 120 km/h. Aquaplaning. Zijdelingse en frontale botsingen ontweken. Opzettelijk een tegenligger buurman die plots voor mijn neus de baan dwarste naar zijn oprit niet massief in het midden aangereden en niet via het voetpad ontweken of tegen de huisgevels, maar via een kleine stuurcorrectie voor het kleinste impact gekozen tegen zijn achterflank. (Toch nog met total loss). Wat zal een selfdriving car doen op de autostrade als een auto over de middenberm heen door de lucht recht op hem komt afgevlogen???? Ik kan nog wel meer van die spannende belevenissen opsommen waarin ik self driving niet vertrouw met mijn leven. Wat doet self driving met ijsgang en inversie (aanvriezende regen)? Binnenblijven? Ik moest blijven rijden in die omstandigheden...

Laatst gewijzigd door eno2 : 13 maart 2017 om 12:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 21:11   #11
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.011
Standaard

Zolang er 'loslopend wild' deelneemt aan het verkeer denk ik dat het verstand en inzicht van een mens niet kan geëvenaard worden.
Verder voel ik me echt niet op mijn gemak als er rijdende 'hoogspanningscabines' zich tussen het verkeer gaan mengen.
Volgens mij gaat dat meer vonken geven dat ons lief is.

Kan een verkeerde indruk zijn - tijd zal het ons leren.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2017, 21:57   #12
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Hoe kan je eigenlijk communiceren wat je wil met zo'n rijrobot?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 00:12   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Hoe kan je eigenlijk communiceren wat je wil met zo'n rijrobot?
Net zoals je het met een GPS routeplannerbakje zou werken. Geef in naar waar je wil gaan, en met welke criteria zoals snelste, zuinigste of meest pittoreske route. En ja, voor analfabeten kan dat ook met stemactivatie.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 14:29   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Net zoals je het met een GPS routeplannerbakje zou werken. Geef in naar waar je wil gaan, en met welke criteria zoals snelste, zuinigste of meest pittoreske route. En ja, voor analfabeten kan dat ook met stemactivatie.
idd, en nog talrijke situaties en omstandigheden.
- zoals de kinderen laten afhalen van school... of eender wie, ook jezelf of partner.
- laat je brengen naar de luchthaven of treinstation, kiss en ride zone niet nodig, de zelfrijdende auto rijdt desnoods leeg terug naar de huisgarage, open en sluiten van de garage inbegrepen. Seintje auto-home op smartphone-app... desnoods op voorhand programmeerbaar...
- zoals ... een Bob heb je niet meer nodig... (glaasje op? laat je rijden)
- in panne? bel de zelfrijdende vervangwagen...
- onwel in de wagen, flauwte, stekende pijn in de hartstreek? Een vingerdruk en de auto brengt je desnoods naar het ziekenhuis...(zou een Tesla met autopilot al gedaan hebben, kan men ggl: http://www.cnbc.com/2016/08/05/man-s...-hospital.html)
- enz... zelf te bedenken

Media spreekt zelfs van 10 miljoen zefrijdende voertuigen tegen 2020, talrijke constructeurs zijn er al jarenlang mee bezig...
https://www.forbes.com/sites/olivier.../#682f6c67e508
http://uk.businessinsider.com/compan...17-1?r=US&IR=T
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2017 om 14:51.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 14:48   #15
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Ik snap dat je kan ingeven van A naar B te willen rijden. Nogal wiedes.
Moet je dan ook elke tussentijdse wilsbelissing ingeven? Ik wil hierlangs en daarlangs, ik wil hier en daar stoppen. Ik wil vertragen en versnellen. Kortom ik wil voortdurend beslissen wat ik zelf wil op de baan en hoe ik dat uitvoer.
Dat gaat allemaal per stemactivatie perfect uitgevoerd worden? Dan zal je heel goed moeten zijn in het geven van snelle en perfecte beschrijvingen en opdrachten.
Al ik het goed begrijp zal je dus de hele tijd tegen je driverless moeten zitten inpraten of hen de hele tijd zitten programmeren?
En afwachten wat hij er van bakt en hoe?
Hoe kan ik die in mijn ondergrondse garage geparkeerd krijgen in de supermarkt?

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 maart 2017 om 14:49.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 14:55   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik snap dat je kan ingeven van A naar B te willen rijden. Nogal wiedes.
Moet je dan ook elke tussentijdse wilsbelissing ingeven? Ik wil hierlangs en daarlangs, ik wil hier en daar stoppen. Ik wil vertragen en versnellen. Kortom ik wil voortdurend beslissen wat ik zelf wil op de baan en hoe ik dat uitvoer.
Dat gaat allemaal per stemactivatie perfect uitgevoerd worden? Dan zal je heel goed moeten zijn in het geven van snelle en perfecte beschrijvingen en opdrachten.
Al ik het goed begrijp zal je dus de hele tijd tegen je driverless moeten zitten inpraten of hen de hele tijd zitten programmeren?
En afwachten wat hij er van bakt en hoe?
Hoe kan ik die in mijn ondergrondse garage geparkeerd krijgen in de supermarkt?
Kijk eens op YT zou ik zeggen... Summon heet dat bij Tesla.
Ook racewagens zonder piloot bestaan... en die rondetijden zijn heus niet slecht... ook te vinden op YT : Audi...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 15:12   #17
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Nee ik steek er geen tijd in, het wordt me na verloop van tijd wel vanzelf duidelijk.

Iets anders:

Je moet het eigen rijplezier dus gewoon laten vallen?

Ik snap dat er bij jullie toch geen plezier meer aan te beleven valt. Hier wel, de wegen zijn vrij en zeer spectaculair. Allemaal bergbanen en ze hebben ravijnen en afgronden langs weerszijden. Een kleine stuurfout is afstorten.

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 maart 2017 om 15:13.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 16:59   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.793
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nee ik steek er geen tijd in, het wordt me na verloop van tijd wel vanzelf duidelijk.
Citaat:
Je moet het eigen rijplezier dus gewoon laten vallen?
Ik snap dat er bij jullie toch geen plezier meer aan te beleven valt.
In Blegië rijplezier? Ja , het kan, in de Ardennen of een achterhoek in Limburg.
Je mag wel eerste alle files gaan trotseren rond de grote steden.

Citaat:
Hier wel, de wegen zijn vrij en zeer spectaculair. Allemaal bergbanen en ze hebben ravijnen en afgronden langs weerszijden. Een kleine stuurfout is afstorten.
Tja, laat ons met zijn allen "hier" gaan wonen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 17:12   #19
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Een kleine stuurfout is afstorten.
Dat doet er mij aan denken: een (passagiersloze) driverless car in het ravijn bumpen moet wel een leuke hobby zijn. Er zijn smalle baantjes waar je de ander moet laten voorgaan. Driverless cars dus niet....

Laatst gewijzigd door eno2 : 14 maart 2017 om 17:16.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2017, 18:17   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Iets anders:

Je moet het eigen rijplezier dus gewoon laten vallen?
Ik zou niet weten waarom..., waarom moeten?
Men kan toch evenzo met een klassieke auto verder rijden, desnoods met een oldtimer.

Rijplezier laten vallen? De zelfrijdende auto waar men nooit zelf mee kan rijden zie ik toch niet komen binnen de volgende 15 jaar. Men kan altijd kiezen het stuur over nemen, indien men het nog wilt natuurlijk op de wegen waar nog rijplezier mogelijk is...

Wat wel kan zijn dat is dat in de toekomst zelfrijdende auto's goedkoper verzekerd kunnen worden, maar daarvoor zullen ze duurder in aankoop zijn.

Citaat:
Er zijn smalle baantjes waar je de ander moet laten voorgaan. Driverless cars dus niet....
En uit welke bron blijkt dat?
Denk jij dan ( of dus ) dat "driverless cars" ook off-road kunnen en mogen rijden in de toekomst? Vertel...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 14 maart 2017 om 18:41.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be