Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2024, 15:00   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.979
Standaard Geen belastinggeld voor koninklijke privévluchten

Hoog tijd dat die parasieten van Laken hun privé reisjes zélf betalen !

Citaat:
Het Vlaams Belang eist dat het gebruik van legertoestellen voor koninklijke privévluchten wordt afgeschaft. “De Van Saksen Coburgs mogen zoveel naar het buitenland gaan als ze willen, definitief voor mijn part, maar het is onaanvaardbaar dat zij naast hun royale dotaties vrolijk de wereld rondreizen op kosten van de belastingbetaler”, zegt Kamerlid Wouter Vermeersch. “Steeds minder van zijn landgenoten halen nog het einde van de maand, maar ze moeten wel blijven opdraaien voor zijn privéreisjes.”
https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/...-privevluchten
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 16:23   #2
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoog tijd dat die parasieten van Laken hun privé reisjes zélf betalen !

Citaat:
Het Vlaams Belang eist dat het gebruik van legertoestellen voor koninklijke privévluchten wordt afgeschaft. “De Van Saksen Coburgs mogen zoveel naar het buitenland gaan als ze willen, definitief voor mijn part, maar het is onaanvaardbaar dat zij naast hun royale dotaties vrolijk de wereld rondreizen op kosten van de belastingbetaler”, zegt Kamerlid Wouter Vermeersch. “Steeds minder van zijn landgenoten halen nog het einde van de maand, maar ze moeten wel blijven opdraaien voor zijn privéreisjes.”
https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/...-privevluchten
In 2019 ontving VB 7,8 miljoen euro belastingsgeld. Das vijf keer zoveel als de vluchten van de koning.
Steeds minder landgenoten halen nog het einde van de maand, maar ze moeten wel blijven opdraaien voor de partijkas van politieke partijen.

Voor mij mogen ze gerust de koning zelf laten betalen (terecht) maar het wordt tijd dat ze eens in eigen spiegel kijken.

Dat partijen zulke bedragen krijgen van de belastingbetaler is minstens even schandalig dan dat de koning met een legervliegtuig rondsnort.

Is VB bereid om die 7,8 miljoen terug te geven? Zodat ze terecht komen bij "de landgenoten die nog amper het einde van de maand halen"?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 16:39   #3
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In 2019 ontving VB 7,8 miljoen euro belastingsgeld. Das vijf keer zoveel als de vluchten van de koning.
Steeds minder landgenoten halen nog het einde van de maand, maar ze moeten wel blijven opdraaien voor de partijkas van politieke partijen.
En voor de buitensporige dotaties aan die parasieten.

En het VB vraagt al zolang voor het minderen van dotaties aan partijen.
Dit in tegenstelling met de vorige koning die 900.000 euro voor twee man als pensioen nogal weinig vond en direct meer vroeg.

Diezelfde koning die ons eens verweet dat WIJ te veel belang hechten aan het materialisme .
Hij doet het zélf, de hypocriet !

Laatst gewijzigd door daiwa : 6 mei 2024 om 17:00.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 17:05   #4
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 587
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In 2019 ontving VB 7,8 miljoen euro belastinggeld. Das vijf keer zoveel als de vluchten van de koning.
Het artikel gaat dan ook niet over de dotaties aan de monarchie, noch de extra kosten voor de officiële reizen.
Het artikel gaat louter over privévluchten volledig op kosten van de belastingbetaler.

Dan zou je al VB-ers moeten aanwijzen die subsidies voor privé-doeleinden aanwenden, zoals de 0VLD hun poedel.
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 17:52   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hoog tijd dat die parasieten van Laken hun privé reisjes zélf betalen !
Dat is inderdaad een grote schande.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 17:56   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In 2019 ontving VB 7,8 miljoen euro belastingsgeld. Das vijf keer zoveel als de vluchten van de koning.
Steeds minder landgenoten halen nog het einde van de maand, maar ze moeten wel blijven opdraaien voor de partijkas van politieke partijen.

Voor mij mogen ze gerust de koning zelf laten betalen (terecht) maar het wordt tijd dat ze eens in eigen spiegel kijken.

Dat partijen zulke bedragen krijgen van de belastingbetaler is minstens even schandalig dan dat de koning met een legervliegtuig rondsnort.

Is VB bereid om die 7,8 miljoen terug te geven? Zodat ze terecht komen bij "de landgenoten die nog amper het einde van de maand halen"?
Je bezoedelt de draad door over iets anders te beginnen, nl. de partijfinanciering.
En dat andere onderwerp behandel je dan volledig verkeerd.
Je zal toch willen toegeven dat Vivaldi er niet in gelukt is om die partijfinanciering drastisch te verminderen? En je zal toch willen toegeven dat het VB (en de nva) niet deel uitmaken van die Vivaldi-meerderheid?
Je zal toch willen erkennen welke partijen er vasthielden en nog steeds vasthouden aan de veel te genereuze partijfinanciering?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 18:30   #7
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.336
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In 2019 ontving VB 7,8 miljoen euro belastingsgeld. Das vijf keer zoveel als de vluchten van de koning.
Steeds minder landgenoten halen nog het einde van de maand, maar ze moeten wel blijven opdraaien voor de partijkas van politieke partijen.

Voor mij mogen ze gerust de koning zelf laten betalen (terecht) maar het wordt tijd dat ze eens in eigen spiegel kijken.

Dat partijen zulke bedragen krijgen van de belastingbetaler is minstens even schandalig dan dat de koning met een legervliegtuig rondsnort.

Is VB bereid om die 7,8 miljoen terug te geven? Zodat ze terecht komen bij "de landgenoten die nog amper het einde van de maand halen"?
Elke partij (dus niet enkel het VB) ontvangt een dotatie in verhouding met hun aantal kiezers. En die dotatie werd gestemd door het parlement.
__________________






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 18:44   #8
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DIBO Bekijk bericht
Het artikel gaat dan ook niet over de dotaties aan de monarchie, noch de extra kosten voor de officiële reizen.
Het artikel gaat louter over privévluchten volledig op kosten van de belastingbetaler.

Dan zou je al VB-ers moeten aanwijzen die subsidies voor privé-doeleinden aanwenden, zoals de 0VLD hun poedel.
Ik geef alleen maar aan dat er nog andere zaken zijn die ook volledig op kosten van de belastingbetaler gebeuren.
En ik keur geen van beiden goed.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 18:49   #9
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je bezoedelt de draad door over iets anders te beginnen, nl. de partijfinanciering.
Partijfinanciering is ook iets wat volledig op kap van de belastingbetaler gebeurt.
Is dat dan zo hard 'iets anders'?

Citaat:
Je zal toch willen toegeven dat Vivaldi er niet in gelukt is om die partijfinanciering drastisch te verminderen?
Ja.
Citaat:
En je zal toch willen toegeven dat het VB (en de nva) niet deel uitmaken van die Vivaldi-meerderheid?
Ja.
Citaat:
Je zal toch willen erkennen welke partijen er vasthielden en nog steeds vasthouden aan de veel te genereuze partijfinanciering?
Ja.
Maar wat wil je nu zeggen?

Dat ik niets tegen partijfinanciering mag hebben? Dat partijfinanciering niet net als privé-vluchten van de koning op kap van de belastingsbetaler gebeurt?
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 6 mei 2024 om 18:53.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 18:52   #10
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Elke partij (dus niet enkel het VB) ontvangt een dotatie in verhouding met hun aantal kiezers. En die dotatie werd gestemd door het parlement.
Dat ontken ik toch nergens.

Ik vind het alleen raar dat een partij mekkert op iemand die belastinggeld krijgt terwijl anderen het harder nodig hebben maar die partij zelf ook belastinggeld krijgt terwijl anderen het harder nodig hebben.

Ik had gehoopt op een beetje consequentie.

Maar goed. Ik sneed blijkbaar een verkeerd onderwerp aan.
Zal het nooit meer doen.
Mijn excuses.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 19:14   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In 2019 ontving VB 7,8 miljoen euro belastingsgeld. Das vijf keer zoveel als de vluchten van de koning.
Steeds minder landgenoten halen nog het einde van de maand, maar ze moeten wel blijven opdraaien voor de partijkas van politieke partijen.

Voor mij mogen ze gerust de koning zelf laten betalen (terecht) maar het wordt tijd dat ze eens in eigen spiegel kijken.

Dat partijen zulke bedragen krijgen van de belastingbetaler is minstens even schandalig dan dat de koning met een legervliegtuig rondsnort.

Is VB bereid om die 7,8 miljoen terug te geven? Zodat ze terecht komen bij "de landgenoten die nog amper het einde van de maand halen"?
Het VB wou de dotaties voor politieke partijen nochtans halveren en diende daarover een wetsvoorstel in.

Wil je eens raden wie er allemaal tegenstemde?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2024, 21:23   #12
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.979
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het VB wou de dotaties voor politieke partijen nochtans halveren en diende daarover een wetsvoorstel in.

Wil je eens raden wie er allemaal tegenstemde?
Ik denk dat hij dat liever niet wil weten want dat past niet in zijn VB bashen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 07:04   #13
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het VB wou de dotaties voor politieke partijen nochtans halveren en diende daarover een wetsvoorstel in.

Wil je eens raden wie er allemaal tegenstemde?
Het gaat mij niet om het VB. Als het over de CDNV of Vooruit of eender welke andere partij had gegaan had ik hetzelfde gezegd.

Een partij die roept dat belastingsgeld nutteloos wordt besteed moet volgens mij zelf beginnen met belastinggeld dat ze zelf krijgt terug te storten ofzo.

Ze willen het afgeschaft zien maar ze steken het ondertussen wel vrolijk op zak.

En dan maakt het mij niet uit over welke partij het gaat.

Al besef ik wel dat wanneer je op dit forum iets over het VB durft te zeggen, je direct het halve ledenbestand over je heen krijgt.

Maar dat kan me worst wezen. Ik ben geen partij-adept. Doet een partij iets wat me niet aanstaat zal ik daar iets over zeggen. Net als hier.

Ma soit, heb mijn zeg gedaan.
Terug on-topic.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 07:08   #14
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik denk dat hij dat liever niet wil weten want dat past niet in zijn VB bashen.
Jullie hebben echt het vastgeroeste idee dat werkelijk iedere Belg net zo hard aan politiek verslaafd is als jullie zelf eh?

Zeg iets over het VB en je bent direct een VB-basher...

Eigenlijk wel grappig hoe kortzichtig dat is.

Misschien denken jullie allemaal: "Dit komt van het VB, dus het moet wel goed zijn."
Zo denk ik niet. Sorry.
Ik bekijk het plan/voorstel en maak voor mezelf uit of ik er achter kan staan. Van welke partij het komt interesseert me niet.
Waarom is iedereen hier toch altijd zo overdreven op partijen gericht?
Kunnen jullie geen eigen mening vormen? Moet er altijd naar 'de partij' geluisterd worden?

Raar, maar kom, ik kan er mee leven hoor.
Nu jullie nog.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 08:10   #15
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
In 2019 ontving VB 7,8 miljoen euro belastingsgeld. Das vijf keer zoveel als de vluchten van de koning.
Steeds minder landgenoten halen nog het einde van de maand, maar ze moeten wel blijven opdraaien voor de partijkas van politieke partijen.

Voor mij mogen ze gerust de koning zelf laten betalen (terecht) maar het wordt tijd dat ze eens in eigen spiegel kijken.

Dat partijen zulke bedragen krijgen van de belastingbetaler is minstens even schandalig dan dat de koning met een legervliegtuig rondsnort.

Is VB bereid om die 7,8 miljoen terug te geven? Zodat ze terecht komen bij "de landgenoten die nog amper het einde van de maand halen"?
Al was het 10 keer zo veel, die vergoedingen zijn volkomen wettelijk geregeld volgens het democratisch princippe van het aantal kiezers.

De cirque van Laken vliegt gratis rond en de enige reden is vaginaal toeval.

in deze tijden van schaarste en klimaattoestanden kunt ge dat toch niet recht lullen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 08:12   #16
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik geef alleen maar aan dat er nog andere zaken zijn die ook volledig op kosten van de belastingbetaler gebeuren.
En ik keur geen van beiden goed.
zoals het sponseren van VZW's allerhande, die ook enkel dienen ter entertainment van hun leden bvb.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 08:56   #17
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.758
Standaard

Dubbel, sorry
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 mei 2024 om 08:57.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 08:57   #18
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.758
Standaard

Zouden die in een volgende regering ook kans lopen een rijkentaks te moeten ophoesten?

En een vermogenskadaster waar sprake van is?
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 09:09   #19
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.768
Standaard

Wat waren de bestemmingen van de privé reizen?
Als de burger voor die reizen opdraait mag hij toch weten naar waar, voor hoelang, en wat de werkelijke kostprijs is/was.

Of is dit staatsgeheim?
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2024, 09:52   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Onzijdig Bekijk bericht
Wat waren de bestemmingen van de privé reizen?
Als de burger voor die reizen opdraait mag hij toch weten naar waar, voor hoelang, en wat de werkelijke kostprijs is/was.

Of is dit staatsgeheim?
Staatsgeheim niet noodzakelijk, het is gewoon geheim om dat het openbaren er van niet in hun politieke agenda tegen alle zaken Vlaams past.
Bijvoorbeeld zoals de andere acht dossiers die de staatsveiligheid heeft over politici die met Chinezen en Russen omgaan. Die politici zijn ongetwijfeld tegen alle zaken Vlaams, anders kenden we die hun namen nu ook al wel.

Ik durf er ten andere om wedden dat die kennis op de politieke redacties van de kranten algemene kennis is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 7 mei 2024 om 10:01.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be