Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2009, 14:48   #21
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

@ shadowke

Eerst de macht dan zien we wel. Om de macht te verwerven, d.w.z. een volstrekte meerderheid in het Vlaamse Parlement, is een brede basis nodig. Ook twijfelaars en vlottende kiezers moeten aangetrokken worden. Daarom is een wars van alle enge partijpolitiek een regelrecht democratisch basisprogramma nodig, dat zonder meer de mogelijkheid biedt om naargelang de moeilijkheden te opteren van echt confederalisme tot onafhankelijkheid.

Het is duidelijk dat de Franstaligen confederalisme gelijkstellen met onafhankelijkheid,. Niettemin is het hen door de Vlaamse platbroeken van de traditionele partijen (CD&V, VLD, SPA...) nog niet duidelijk gemaakt dat weigering tot gevolg heeft breuk en onafhankelijkheid.
Dus alles is mogelijk alleen geen halfslachtigheid. Het gaat om de onze toekomst.

Bovendien moeten de politici van de alternatieve Vlaamse partijen (VB, NVA, LDD en verweesde splintergroepen en aanverwanten) onder druk gezet worden om zonder verwijl tot zo'n samenwerking te komen. Juni 2009 is een buitenkans, die gegrepen dient te worden!
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 14:51   #22
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
@ omaplop

Als Ardennese met lofwaardige bedoelingen, genre gedaan met Sinterklaas te spelen en ieder voor zich proberen om de eindjes aan elkaar te knopen en omdat u ter plaatse de verspillingen kunt vaststellen, is het zeer begrijpelijk, dat u hoopt op economisch moeilijker tijden, die de geldkraan dicht draaien.

Uw redenering is ook potje koken, potje betalen. Het is echter niet nodig daarvoor de economie de grond in te rijden. Het volstaat de wanorganisatie van dit land aan te pakken door het de federale parasitische uitwas te bestrijden. Daarom ben ik voorstander dit door politieke middelen te doen en met name de regering van de Vlaamse deelstaat in handen te spelen van hen, die op federaal vlak geen rol wensen te spelen. De kraan gaat dan kordaat maar toch verantwoord dicht gedraaid worden zodat zoveel mogelijk sociaal leed bespaard wordt.
Als Ardense kan ik je verzekeren dat hier de mensen weinig verschillen van de Vlamingen. Ik zie hier veel hardwerkende jonge Ardenners die echter door hun politiekers weinig worden gestimuleerd en waar veel initiatieven worden gefnuikt.

Luxemburg is op dit vlak zeker geen voorbeeld van het beeld dat de Vlamingen hebben over de Walen; Trouwens de Ardenners willen ook niet Walen worden genoemd.

Sinds ik hier woon verzet ik mij dan ook met hand en tand tegen het feit dat alle Walen over dezelfde kam worden geschoren.

Ik vind het zelfs schandaling dat de Waalse politiekers het gros van hun kiezers laten vallen om tegemoet te komen aan het handjevol franstalige Brusselaars.

Ik probeer dan ook om de walen aan te zetten tot reactie daarop.

Als ik hier rondom mij over politiek praat , merk ik wel dat de meesten ontevreden zijn over de aanpak en over de verkwisting van subsidies.

Ik ben er heilig van overtuigd dat Wallonië met bekwame politici uit het diep dal kunnen kruipen . Ik ben dan ook tegen het intrekken van de transfers ( wel voor transparantie en voor beperking in tijd)

Want, zeg nu zelf, waar en wanneer worden er constructieve voorstellen gedaan voor Wallonië door hun politici??

Jammer genoeg is Wallonië blijven stilstaan ,is het op de meeste vlakken 30 jaar achter en moeten ze nog een evolutie doormaken die in Vlaanderen al achter de rug is.

In feite zijn de Walen slechter af dan de Vlamingen, want de federale Vlaamse politici laten zich wel in de luren leggen door de franstaligen, maar Vlaanderen zelf doet het goed tot hiertoe.

In wallonië gaat het slecht en denken de politici enkel aan prestigeprojecten en zakkenvullen : de eigen mensen moeten maar hun plan trekken.

Hier moet de PS-mentaliteit verdwijnen en moeten ze nog grote kuis houden, dat is aan het gebeuren met mondjesmaat, maar too little en too late, vrees ik.

Trouwens Luxemburg is geen PS-nest en dat verklaart waarschijnlijk de andere mentaliteit. Ik heb geen ervaring met Charleroi, Mons.....
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 14:55   #23
De rechtvaardige rechter
Parlementslid
 
De rechtvaardige rechter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 november 2004
Berichten: 1.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

YES WE CAN!!!
Yeah, I know

__________________
Tiocfaidh ár lá!
Links en Vlaams
De rechtvaardige rechter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 14:59   #24
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

wait and see what happens, than take your conclusions.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 15:15   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Als Ardense kan ik je verzekeren dat hier de mensen weinig verschillen van de Vlamingen. Ik zie hier veel hardwerkende jonge Ardenners die echter door hun politiekers weinig worden gestimuleerd en waar veel initiatieven worden gefnuikt.

Luxemburg is op dit vlak zeker geen voorbeeld van het beeld dat de Vlamingen hebben over de Walen; Trouwens de Ardenners willen ook niet Walen worden genoemd.

Sinds ik hier woon verzet ik mij dan ook met hand en tand tegen het feit dat alle Walen over dezelfde kam worden geschoren.

Ik vind het zelfs schandaling dat de Waalse politiekers het gros van hun kiezers laten vallen om tegemoet te komen aan het handjevol franstalige Brusselaars.

Ik probeer dan ook om de walen aan te zetten tot reactie daarop.

Als ik hier rondom mij over politiek praat , merk ik wel dat de meesten ontevreden zijn over de aanpak en over de verkwisting van subsidies.

Ik ben er heilig van overtuigd dat Wallonië met bekwame politici uit het diep dal kunnen kruipen . Ik ben dan ook tegen het intrekken van de transfers ( wel voor transparantie en voor beperking in tijd)

Want, zeg nu zelf, waar en wanneer worden er constructieve voorstellen gedaan voor Wallonië door hun politici??

Jammer genoeg is Wallonië blijven stilstaan ,is het op de meeste vlakken 30 jaar achter en moeten ze nog een evolutie doormaken die in Vlaanderen al achter de rug is.

In feite zijn de Walen slechter af dan de Vlamingen, want de federale Vlaamse politici laten zich wel in de luren leggen door de franstaligen, maar Vlaanderen zelf doet het goed tot hiertoe.

In wallonië gaat het slecht en denken de politici enkel aan prestigeprojecten en zakkenvullen : de eigen mensen moeten maar hun plan trekken.

Hier moet de PS-mentaliteit verdwijnen en moeten ze nog grote kuis houden, dat is aan het gebeuren met mondjesmaat, maar too little en too late, vrees ik.

Trouwens Luxemburg is geen PS-nest en dat verklaart waarschijnlijk de andere mentaliteit. Ik heb geen ervaring met Charleroi, Mons.....
Moest men in Belgie eindelijk eens gaan beseffen dat de politieke Franstalige Brusselaars, de echte problemen zijn en dat er verder tussen de belgen totaal geen verschil van cultuur of mentaliteit is.

En dat de politieke problemen en een machtstrijd tussen de PS en MR is, waar de PS alles inhet werk stelt om haar macht en haar vuile zaken uit het verleden onder controle te houden, zouden vele problemen direct opgelost zijn
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 15:17   #26
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
@ shadowke

Eerst de macht dan zien we wel. Om de macht te verwerven, d.w.z. een volstrekte meerderheid in het Vlaamse Parlement, is een brede basis nodig. Ook twijfelaars en vlottende kiezers moeten aangetrokken worden. Daarom is een wars van alle enge partijpolitiek een regelrecht democratisch basisprogramma nodig, dat zonder meer de mogelijkheid biedt om naargelang de moeilijkheden te opteren van echt confederalisme tot onafhankelijkheid.

Het is duidelijk dat de Franstaligen confederalisme gelijkstellen met onafhankelijkheid,. Niettemin is het hen door de Vlaamse platbroeken van de traditionele partijen (CD&V, VLD, SPA...) nog niet duidelijk gemaakt dat weigering tot gevolg heeft breuk en onafhankelijkheid.
Dus alles is mogelijk alleen geen halfslachtigheid. Het gaat om de onze toekomst.

Bovendien moeten de politici van de alternatieve Vlaamse partijen (VB, NVA, LDD en verweesde splintergroepen en aanverwanten) onder druk gezet worden om zonder verwijl tot zo'n samenwerking te komen. Juni 2009 is een buitenkans, die gegrepen dient te worden!
50 % zijn al tegen de traditionele partijen.
30 % interesseert zich er niet meer in (proteststemmen).
20 % is voor de traditionele partijen.

dus juni 2009 kan zekers gegrepen worden om ons af te scheuren van een welbepaald onland en aan te sluiten met Nederland.
die hereniging moet tuurlijk stap-per-stap gebeuren.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 15:55   #27
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pinarello Bekijk bericht
inderdaad u heeft gelijk, ook de media is in handen van diezelfde partijen. De verslaggeving is verre van objectief en is er enkel op gebasseerd het volk kalm te houden.
Media en politici die staan te klappen, voor een regering die geen draagvlak heeft in Vlaanderen, getuigen van hun politiek onbenul.
Vandaag of morgen komen ze van een koude kermis thuis.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 16:11   #28
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Media en politici die staan te klappen, voor een regering die geen draagvlak heeft in Vlaanderen, getuigen van hun politiek onbenul.
Vandaag of morgen komen ze van een koude kermis thuis.
Het Tsjeven-bewind en de Francofiele liberalen, hebben al zo lang de dienst uitgemaakt. Geloof maar niet dat ze dat veranderen, als ze verliezen met de verkiezingen.
Met behulp van de Franstaligen kunnen ze nog lang hun postjes veilig stellen.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 16:23   #29
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

gewoon éénzijdig ons afscheuren van België door een motie goed te laten keuren door het Vlaamse parlement is de beste oplossing.

dan kan de federale regering (en parlement) in één keer worden opgedoekt!
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 16:28   #30
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Als Ardense kan ik je verzekeren dat hier de mensen weinig verschillen van de Vlamingen. Ik zie hier veel hardwerkende jonge Ardenners die echter door hun politiekers weinig worden gestimuleerd en waar veel initiatieven worden gefnuikt.
... de Ardenners willen ook niet Walen worden genoemd. Sinds ik hier woon verzet ik mij dan ook met hand en tand tegen het feit dat alle Walen over dezelfde kam worden geschoren.

Ik vind het zelfs schandaling dat de Waalse politiekers het gros van hun kiezers laten vallen om tegemoet te komen aan het handjevol franstalige Brusselaars.

Als ik hier rondom mij over politiek praat , merk ik wel dat de meesten ontevreden zijn over de aanpak en over de verkwisting van subsidies. Ik ben er heilig van overtuigd dat Wallonië met bekwame politici uit het diep dal kunnen kruipen . Ik ben dan ook tegen het intrekken van de transfers (wel voor transparantie en voor beperking in tijd). Want, zeg nu zelf, waar en wanneer worden er constructieve voorstellen gedaan voor Wallonië door hun politici??

Jammer genoeg is Wallonië blijven stilstaan ,is het op de meeste vlakken 30 jaar achter en moeten ze nog een evolutie doormaken die in Vlaanderen al achter de rug is. In feite zijn de Walen slechter af dan de Vlamingen, want de federale Vlaamse politici laten zich wel in de luren leggen door de Franstaligen, maar Vlaanderen zelf doet het goed tot hiertoe.

In wallonië gaat het slecht en denken de politici enkel aan prestigeprojecten en zakkenvullen : de eigen mensen moeten maar hun plan trekken. Hier moet de PS-mentaliteit verdwijnen en moeten ze nog grote kuis houden, dat is aan het gebeuren met mondjesmaat, maar too little en too late, vrees ik.

Trouwens Luxemburg is geen PS-nest en dat verklaart waarschijnlijk de andere mentaliteit. Ik heb geen ervaring met Charleroi, Mons.....

Begrijp de reactie in Wallonië, dat door politici en pers opgezet wordt tegen de Vlamingen om hun eigen wanbeleid te verdoezelen. Eigenlijk zitten de gewone Vlamingen en Walen in hetzelfde schuitje en worden ze gedomineerd door een beperkt elitair kransje politiekers in Brussel, dat misbruik maakt van hun vertrouwen en hun middelen om zichzelf een postje te verschaffen. Is het niet schrijnend hoe drie elitaire FDF-burgemeesters van de slag van Happart destijds in Voeren, zichzelf boven de grondwet en de federale regels mag stellen en daardoor het land op zijn grondvesten laat daveren. Begrijp de steun niet van de Franstalige partijen, die het negeren van het BHV-arrest en de grillen van drie elitaire burgemeesters die zich openlijk boven de grondwet plaatsen, belangrijker vinden dan een echt toekomstgericht sociaal-economisch beleid voor alle bewoners van Franstalig-België.

Dat is blijkbaar een opvallend verschil tussen de meeste Vlaamse en Franstalige politici. In Wallonië hebben ze niet met een toekomstgericht beleid ingespeeld op alle talenten en mogelijkheden (Wallonië was op dat vlak rijker dan Vlaanderen), terwijl in Vlaanderen dit juist wel is gebeurt ondanks minder grondstoffen, plaats en mogelijkheden. De Franstalige politici hebben Wallonië als hun wingebied verdeeld in een klassemaatschappij of tweestromenland van enerzijds partij-afhankelijke niet-actieven (PS) en anderzijds een verwende niet-solidaire liberale tegenpool. In Vlaanderen bleef een centrumbeweging werken aan het algemeen belang van alle Vlamingen, terwijl in Franstalig België de politici veelal liever zelf overal in meespeelden.
Pol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2009, 17:57   #31
JP Coen
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 27 februari 2008
Berichten: 2.734
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
gewoon éénzijdig ons afscheuren van België door een motie goed te laten keuren door het Vlaamse parlement is de beste oplossing.

dan kan de federale regering (en parlement) in één keer worden opgedoekt!
Misschien een mogelijkheid, na de verkiezingen in juni.

Laatst gewijzigd door JP Coen : 3 januari 2009 om 17:58.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be