Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2017, 19:13   #61
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vlaamse ondernemers nemen die Walen toch niet aan.

Dat is een beetje zoals wanneer je een laborant zoekt en er komt een horde fietsendieven zich aanbieden.
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...aanderen.dhtml

http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...aanderen.dhtml

U zei?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 19:18   #62
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Walen die in Vlaanderen zouden komen werken zullen degelijk betaald worden voor werk en hun vervoer! Zullen niet uitgebuit worden zoals wat de Vlamingen in Wallonië overkwam!

Maar dat willen ze niet! Want dan moeten ze werken, zonder veel “OMKOOP” voordelen/extra's/groot pensioen enz. een weinig belasting betalen. Ze gokken dus >>op schoon “werkske” met veel voordelen bij stad, staat, intercommunale enz. onder PS paraplu en “krijgen” ze het niet dan maar door PS beschermd tot 40 jaar doppen!
Lees de linken van mijn vorige post. Meer en meer Franstaligen werken in Vlaanderen. Ik ken al persoonlijk Franstaligen die ook in Vlaanderen komen leven en die er hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs sturen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 19:18   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Walen die in Vlaanderen zouden komen werken zullen degelijk betaald worden voor werk en hun vervoer! Zullen niet uitgebuit worden zoals wat de Vlamingen in Wallonië overkwam!

Maar dat willen ze niet! Want dan moeten ze werken, zonder veel “OMKOOP” voordelen/extra's/groot pensioen enz. een weinig belasting betalen. Ze gokken dus >>op schoon “werkske” met veel voordelen bij stad, staat, intercommunale enz. onder PS paraplu en “krijgen” ze het niet dan maar door PS beschermd tot 40 jaar doppen!
Lees de linken van mijn vorige post. Meer en meer Franstaligen werken in Vlaanderen. Ik ken al persoonlijk Franstaligen die ook in Vlaanderen komen leven en die er hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs sturen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 20:47   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Relevant voor dit topic is dat die man jouw stelling dat vlaamse patroons geen walen aanvaarden totaal tegensprak. Dat was voor regio Kortrijk.
Ook in mijn streek zie ik hetzelfde : bij Utexbel is ondertussen zowat de helft van het personeel franstalig, walen die naar Ronse pendelen.
Reden ? De directie kan moeilijk nederlandstalig personeel vinden die nog bereid zijn in de nachtploeg te werken. Te lastig. En die walen zien de jobkans die ze in hun eigen dorp in Henegouwen niet vinden en komen bij ons in Ronse of Ruien werken.
lol

Gaat dat daar nog altijd over? Je had het helemaal niet serieus moeten nemen, het was een graptje van mijnentwege.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 21:11   #65
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Ronse (Renaix) is dan ook niet nederlandstalig, maar een faciliteitengemeente. Bij Utexbel is de voertaal inmiddels frans.
De burgemeester van Ronse spreekt echter nog steeds nederlands.
Niet nederlandstalig ? Van onder welke steen kom jij ? Er is geen enkele politieke vertaling naar enige macht voor franstaligen in Ronse. Alle verkozenen zijn dat op vlaamse lijsten, je moet 15 jaar terug gaan in de tijd om nog enige franstalige invloed in de gemeenteraad te kunnen waarnemen. Op dit moment is die gewoon onbestaande, en dat is al zo sinds de liberalen komaf gemaakt hebben met een paar oude dinosaurussen.
Wij zijn een faciliteitengemeente waar politiek 100% van de macht in vlaamse handen is. En dan gaat er hier een onwetende vendelzwaaier een beetje commentaren lanceren... Hallloooooo...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 21:44   #66
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Maar waarom nog werken in België ?
Dop is niet veel minder dan je loon (netto).
Hier-en-daar nog wat in het zwart, en je hebt meer op het einde van de rit.

Maar hier is gelukkig nu wel wat verandering in aan het komen... 't werd tijd.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 15 september 2017 om 21:45.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 21:58   #67
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Maar waarom nog werken in België ?
Dop is niet veel minder dan je loon (netto).
Hier-en-daar nog wat in het zwart, en je hebt meer op het einde van de rit.

Maar hier is gelukkig nu wel wat verandering in aan het komen... 't werd tijd.
Tzal wel.

Eerste drie maanden
€ 1623,00
Vanaf 4e maand
€ 1498,00
Vanaf 7e maand
€ 1396,00
Vanaf 12e maand
€ 869,00


Ik verdien daar netto een veelvoud van. En ik vermoed iedereen die werkt en niet blijft hangen in de minimumloonzone, dat wel doet.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2017, 23:02   #68
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Tzal wel.

Eerste drie maanden
€ 1623,00
Vanaf 4e maand
€ 1498,00
Vanaf 7e maand
€ 1396,00
Vanaf 12e maand
€ 869,00


Ik verdien daar netto een veelvoud van. En ik vermoed iedereen die werkt en niet blijft hangen in de minimumloonzone, dat wel doet.
Niet slecht, ik zit momenteel aan 967€ .. idd minder dan wat jij hebt maar ik kom er mee rond en heb nu dat ik alles mag houden zelfs marge om 'leuke dingen' te doen, yep eindelijk dient integratietegemoetkoming dus voor wat ze bedoelt is: me integreren in de samenleving want zelfs met een job behoud ik die

Laatst gewijzigd door bembem : 15 september 2017 om 23:03.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2017, 10:37   #69
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Niet liegen hoor Schoof! Niet liegen! Ik schreef nooit dat ik watervogels heb afgeschoten. Ik schreef wel dat de soort die hier beschermd wordt door ons groen ministerie in gans Europa mag afgeschoten worden omdat er teveel van zijn en omdat ze nooit voorkwamen op de binnenlandse zoete waters.
Hebben we het hier over mallards (Anas platyrhynchos)?
In dat geval kan ik werkman alleen maar gelijk geven, die soort is een plaag en vernietigt andere eendensoorten.

Mallards zijn het type voorbeeld van "reverse speciation".
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2017, 10:43   #70
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Vanaf 12e maand
€ 869,00
Dat lijkt me onzin, tenzij je het over een samenwonende hebt.

Deze cijfers lijken mij correcter: http://www.armoedebestrijding.be/cij...itkeringen.htm
__________________
"What terrifies me is if ISIS were to detonate a nuclear device and kill 50 million Americans. Imagine the backlash against peaceful Muslims?" - Norm McDonald
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2017, 02:16   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Hoe je het ook draait of keert. 9 Vlamingen doppen al meer dan 40 jaar. Hoeveel Walen en Brusselaars al meer dan 40 jaar doppen wordt niet vermeld, maar de cijfers tonen wel aan dat er meer dan 10 keer zoveel Walen en Brusselaars 20 jaar doppen dan Vlamingen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 15:45   #72
Doomy
Minister-President
 
Doomy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Locatie: Westhouk, West-Vloandern
Berichten: 5.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eggy Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/33722/Vacat...-40-jaar.dhtml

10.453 Belgen zijn al meer dan 20 jaar werkloos. Vooral een Waals en Brussels probleem. Slechts 964 van hen zijn Vlamingen.
Dit is een heel belangrijke nuance in het bewuste artikel:

(...) 964 Vlamingen stempelen al meer dan 20 jaar 'ononderbroken'. We zetten het woord bewust tussen aanhalingstekens, want langdurig werkzoekenden zijn niet noodzakelijk de hele tijd werkloos. Ze kunnen actief zijn als vrijwilliger of in het PWA-stelsel. Of ze kunnen werken gedurende kortere periodes: de teller voor het berekenen van de werkloosheidsduur wordt pas op nul gezet zodra iemand langer dan drie maanden aan de slag is. (...)

Inderdaad: PWA-ers werken wel degelijk, maar het is zogezegd "geen echt werk". Ze bouwen er ook geen pensioenrechten mee op. En vaak is het PWA-systeem een werkloosheidsval omdat men die PWA-ers bij een volwaardig statuut en bijbehorend loon dan niet meer in dienst zou houden. In die zin is hun uitkering in feite een feitelijk loon voor gemeenschapsdienst.

Ook werklozen die veel korte interimjobs doen zijn eigenlijk niet echt werkloos. De dagen dat ze werken krijgen ze geen uitkering, en dragen ze via hun loon netto bij aan de belastingen en aan de samenleving. Zij leven in voortdurende onzekerheid.

En dan heb je ook nog werklozen die maatschappelijk nuttig vrijwilligerswerk doen in allerlei lokale verenigingen. Allemaal werk die niet betaald is en de samenleving ten goede komen. Sommige nonprofit-organizaties behandelen hun vrijwilligers als gratis personeel en profiteren eigenlijk van al dat onbetaald werk.

Met andere woorden: veel van die zogezegde "werklozen" zijn eigenlijk eerder "baanlozen" en moderne slaven. Wordt het niet tijd om ALLE vormen van bijdragen aan de samenleving als gelijkwaardig te beschpuwen -betaald of onbetaald, met of zonder statuut- zodat ook iemand die vrijwilligerswerk, PWA-werk, of andere gemeenschapsdienst doet sociale rechten en pensioenrechten kan opbouwen? Moet gemeenschapsdienst niet vergoed worden met een minimumloon in plaats van met een uitkering, wat een belangrijk psychologisch verschil is (omdat degene die een loon in plaats van een uitkering ontvangt "er dan bijhoort")? Nu is er teveel misbruik.
__________________
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg

Laatst gewijzigd door Doomy : 19 september 2017 om 16:00.
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 16:01   #73
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert. 9 Vlamingen doppen al meer dan 40 jaar. Hoeveel Walen en Brusselaars al meer dan 40 jaar doppen wordt niet vermeld, maar de cijfers tonen wel aan dat er meer dan 10 keer zoveel Walen en Brusselaars 20 jaar doppen dan Vlamingen.
Ik ben niet akkoord. Statistisch gezien hebt ge gelijk. Maar wie een beetje de cijfers van de werkloosheid bekeken heeft weet dat er in Vlaanderen duizenden mensen buiten die statistiek vallen omdat ze in allerlei statuten zaten die hen buiten die werkloosheidscijfers hielden alhoewel ze eigenlijk werkloos waren en een uitkering kregen. Denk maar aan al diegenen die een prépensioen kregen op 50. Ik ken er zo velen.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 16:10   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik ben niet akkoord. Statistisch gezien hebt ge gelijk. Maar wie een beetje de cijfers van de werkloosheid bekeken heeft weet dat er in Vlaanderen duizenden mensen buiten die statistiek vallen omdat ze in allerlei statuten zaten die hen buiten die werkloosheidscijfers hielden alhoewel ze eigenlijk werkloos waren en een uitkering kregen. Denk maar aan al diegenen die een prépensioen kregen op 50. Ik ken er zo velen.
En in bijvoorbeeld Wallonie is dat niet zo?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 16:12   #75
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En in bijvoorbeeld Wallonie is dat niet zo?
Dat klopt.
Het aantal werklozen in die nepstatuten was daar verhoudingsgewijs vele malen lager.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 16:13   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat klopt.
Het aantal werklozen in die nepstatuten was daar verhoudingsgewijs vele malen lager.
Maar ze waren er dus wel.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 16:19   #77
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maar ze waren er dus wel.
Jammer genoeg zijn die rva-statistieken niet meer zo duidelijk als in het verleden.
Misschien vind ik nog iets terug in mijn posts uit voorgaande jaren.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 16:44   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Jammer genoeg zijn die rva-statistieken niet meer zo duidelijk als in het verleden.
Misschien vind ik nog iets terug in mijn posts uit voorgaande jaren.
RVA, ja, heb in het verleden ook last gehad met die mensen.

Als werkloze stuurde de VDAB me naar De Stad om daar te werken, op de groendienst met zo'n nepstatuut. Toen ik daar dan zowat een jaar werkte kreeg ik bericht van de RVA dat ik dringend werk moest zoeken anders zouden ze me schorsen.

Typisch Belgie, volgens de VDAB was ik aan het werk, volgens de RVA niet.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 17:05   #79
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat klopt.
Het aantal werklozen in die nepstatuten was daar verhoudingsgewijs vele malen lager.
Je kan dat natuurlijk bewijzen.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2017, 21:52   #80
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je kan dat natuurlijk bewijzen.....
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=248

Sorry maar de statistieken van de RVA die dat aantonen zijn verdwenen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 19 september 2017 om 21:54.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be