Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2017, 01:09   #81
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Mooie tekening.

Steek uw kleurdoos in je boekentas.

Morgen weer naar school.

En trouwens: Universalia gaf simpelweg aan dat hij vond dat het tijd werd dat ze stopte. Dan denk ik aan haar leeftijd. Of worden we geacht gedachten te lezen?
Ik dacht eerder aan dit,midfinger onckelinx in al haar glorie,en vergeten we de botinnekes niet die ze door het parlement hoorde marcheren,notabene dezelfde botinnekes die haar grootvader destijds droeg....

https://www.youtube.com/watch?v=olJkW9bVbfs
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 05:25   #82
epicurist_dirk
Staatssecretaris
 
epicurist_dirk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2003
Berichten: 2.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Haar uitspraak over het uitmelken van Vlaanderen (ik ken de exacte bewoordingen niet meer) doet alleszins niet uitschijnen dat het een aangenaam persoon is.

Zelfs los van politieke standpunten was dat een degoutante uitspraak.
Wat mij betreft is de bijdrage van Laurette Onkelinx aan de België…. dat zij met haar haat en wrok preken in het parlement grote verzuring opgeroepen heeft tegen Vlaanderen. Dat nu over gans Frans sprekend België uit gedeind is.

Voor de vijandigheid opgebouwd in Franstalig België tegen Vlaanderen tijdens de geschillen in de Voerstreek en later voor BHV en Brussel geef ik Laurette Onkelinx en Madam NON met hun haat preken de schuld!!

Het zelfde agressief woordgebruik, gebruikte ze ook steeds tegen NVA. Alleen blijkt dit haat dagend gedrag als een boemerang met groot verlies nu op PS terug te keren.

Jaren ben ik in de regio Rochefort, Chevetogne, Lessive op verlof geweest. Maar stelsel matig werd er steeds meer Wrok tegen ons Vlamingen daar openlijk vertoond! ze lieten ons voelen dat we niet meer welkom waren! Nederlanders ja, maar geen Vlamingen meer.

De goede sfeer was weg! ben er nu al jaren niet meer geweest, Ik ga niet waar ik niet welkom ben! Het hoeft voor mij dan ook niet meer!!

Tegen Nederlanders werd Nederlands gesproken maar seconden later NIET tegen mij in en hotel in Rochefort waar ik nochtans jaren gelogeerd had. Waar reeds jaren bordje aan de deur hing “wij spreken Nederlands”.

Kreeg ik géén gehoor, verschil was blijkbaar, ik sprak géén Nederlands met de “G”….Ik bleef in het "Vlaams" de vragen stellen.

Plots kreeg ik van de “nieuwe eigenaars” toe gesnauwd… Nous n'avons pas besoin de parler néerlandais, le monde entier parle français ... même au Canada en ze lieten mij gewoon staan. Heb dan later elders in regio Lessive en kamer genomen!

Het toeval wilde dat de vorige eigenaars van dat hotel die ons natuurlijk kenden op het terras zaten. Dit gehoord hadden, ons uitnodigden bij hen aan tafel plaats te nemen. Wat duidelijk zichtbaar tegen de zin was van de “nieuwe eigenaars”

Ze verontschuldigden zich voor het gedrag van de nieuwelingen!! Meteen ook verwijzend naar Laurette Onkelinx die de verzuurde mentaliteit tegen Vlamingen preekt.....met gevolg
Verwezen ons naar en ander hotel, belden en boekten daar en kamer voor ons in de Regio Lessive!
__________________
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel
directe referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek, economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 05:43   #83
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.435
Standaard

Laten we niet te hard van stapel lopen want het is maar eerst in 2019 en intussen loopt er naar alle waarschijnlijkheid nog véél water door de zee.

En niet te vergeten dat het een modeverschijnsel is in ons land om een comeback te doen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 07:11   #84
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht

Het is nu wachten tot BDW erbij gesleurd wordt , of WO 2 .....
Daarop is het al niet meer wachten. Onze vriend uit het Oosten is er al in geslaagd om Laurette te vergelijken met BDW. Ze zijn zowat hetzelfde, die 2. Echt waar, die heeft dat hier echt ergens geschreven hé.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 08:45   #85
GZV
Provinciaal Statenlid
 
GZV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2008
Berichten: 731
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Als ik de commentaren lees van politiekers op haar vertrek denk ik dat men haar binnenkort heilig verklaard.Iemand zin om een in memoriam te schrijven.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 08:54   #86
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Als ik de commentaren lees van politiekers op haar vertrek denk ik dat men haar binnenkort heilig verklaard.Iemand zin om een in memoriam te schrijven.
... dat men haar heilig verklaart...

Ik vond haar afwisselend een goede en een zwakke politica. Op Onderwijs bij de Franse Gemeenschap was het dramatisch. Als vicepremier, op Volksgezondheid, op Werk en op Justitie deed ze het prima.

Haar uithalen naar Francken aan het begin van deze regeerperiode waren erover en getuigden van weinig inzicht in waar de N-VA in dit tijdvak voor staat.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 08:59   #87
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

ik herinner me vooral een aantal tussenkomsten als minister in politionele en juridische processen

puur machtsmisbruik en schending van scheiding der machten

herhaaldelijk.

bvb toen haar ex opgepakt werd bij het smokkelen van drugs, toen haar dochter weigerde een drugtest te ondergaan bij het smokkelen van drugs etc etc
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 09:03   #88
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
... dat men haar heilig verklaart...

Ik vond haar afwisselend een goede en een zwakke politica. Op Onderwijs bij de Franse Gemeenschap was het dramatisch. Als vicepremier, op Volksgezondheid, op Werk en op Justitie deed ze het prima.

Haar uithalen naar Francken aan het begin van deze regeerperiode waren erover en getuigden van weinig inzicht in waar de N-VA in dit tijdvak voor staat.
"Laurette Mitrailette "heeft samen met "Madame Non" en" Maingain Corridor", de ogen van vele Vlamingen geopend en de Vlaamse Onafhankelijkheid dichterbij gebracht.

Dat is wel haar,onbedoelde, verdienste.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 09:59   #89
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Als persoon was zij eigenlijk heel aangenaam en respectvol.
Behalve als je een VB'er of aanverwanten waart, of met een geldelijke dikkenek rondliep.

Daar heeft zij een aantal uitspraken heeft gedaan die ik niet kan goedkeuren.
of gewoon Vlaming waart..................
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:03   #90
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
Als ik de commentaren lees van politiekers op haar vertrek denk ik dat men haar binnenkort heilig verklaard.Iemand zin om een in memoriam te schrijven.
Schrijf het dan wel in het mooiste Frans van Molière of je krijgt hier een pak commentaar van de Francophonen van dit forum.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:14   #91
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan dit,midfinger onckelinx in al haar glorie,en vergeten we de botinnekes niet die ze door het parlement hoorde marcheren,notabene dezelfde botinnekes die haar grootvader destijds droeg....

https://www.youtube.com/watch?v=olJkW9bVbfs
neffest de bottinekes van BDW zijn grootvader?
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 14 september 2017 om 10:15.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:18   #92
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ik dacht eerder aan dit,midfinger onckelinx in al haar glorie,en vergeten we de botinnekes niet die ze door het parlement hoorde marcheren,notabene dezelfde botinnekes die haar grootvader destijds droeg....

https://www.youtube.com/watch?v=olJkW9bVbfs
Waren dat dezelfde bottinen als die van de grootvader van de Grote Leider? (sorry, als er een bal klaarligt om binnengeshot te worden kan ik het niet laten ).
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:49   #93
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waren dat dezelfde bottinen als die van de grootvader van de Grote Leider? (sorry, als er een bal klaarligt om binnengeshot te worden kan ik het niet laten ).
Alleen spijtig dat die bal reeds 4 minuten in de goal lag

Gat in de lucht en afgang
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:54   #94
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
of gewoon Vlaming waart..................
Dikke twee
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:55   #95
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
neffest de bottinekes van BDW zijn grootvader?
Als je er niets over weet, dan zwijg je...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:55   #96
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waren dat dezelfde bottinen als die van de grootvader van de Grote Leider? (sorry, als er een bal klaarligt om binnengeshot te worden kan ik het niet laten ).
Eigen goal wil je zeggen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 10:59   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
neffest de bottinekes van BDW zijn grootvader?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Waren dat dezelfde bottinen als die van de grootvader van de Grote Leider? (sorry, als er een bal klaarligt om binnengeshot te worden kan ik het niet laten ).
Ja, de familie van BDW waren zwarten.

De familie van FDW daarentegen waren voorbeeldige Belgen.

Spijtig voor BDW was het niet omgekeerd, dan had hij nu gewoon tegen Belgie geweest, in plaats van dat het nu voor hem tegen elke prijs moet blijven bestaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 11:02   #98
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
... dat men haar heilig verklaart...

Ik vond haar afwisselend een goede en een zwakke politica. Op Onderwijs bij de Franse Gemeenschap was het dramatisch. Als vicepremier, op Volksgezondheid, op Werk en op Justitie deed ze het prima.

Haar uithalen naar Francken aan het begin van deze regeerperiode waren erover en getuigden van weinig inzicht in waar de N-VA in dit tijdvak voor staat.
Daar ben ik het mee eens. Goede vice-premier, typische machtspolitica en een dossiervreter. Maar : totaal ongeschikt voor een rol in de oppositie. Het was een stommiteit van haar partij om haar fractieleider in de kamer te maken. Wie 20 jaar in de regering heeft gezeten kun je daarna niet het nieuwe beleid laten aanvallen. Haar uithaal over "le bruit des bottes..." was er vér over en totaal onterecht. Zoiets zeggen over het blok is normaal, maar niet over n-va.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 11:03   #99
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Alleen spijtig dat die bal reeds 4 minuten in de goal lag

Gat in de lucht en afgang
Neen het is een 504'ke
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2017, 11:04   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
of gewoon Vlaming waart..................
Dat is onzin, zij heeft jarenlang met vlaamse politici samengewerkt op topniveau. Als politica verdedigde zij keihard haar stellingen en klopte op tafel. Zoiets voorstellen als vlamingenhaat is onzin.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be