Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 16 april 2004, 08:41   #1
SB1234
Schepen
 
Geregistreerd: 7 februari 2004
Locatie: Tongeren
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
DHL kan Duitse miljoenensteun krijgen voor logistiek centrum in Leipzig/Halle
(tijd) - Duitsland mag DHL een toelage van 70,8 miljoen euro geven als het koerierbedrijf een logistiek centrum bouwt op de luchthaven van Leipzig/Halle. Europa keurt dinsdag de aanvraag goed die de Duitse overheid daarvoor indiende. Dat meldt de krant De TIJD. De kansen dat Zaventem de uitverkoren plaats van DHL wordt voor een nieuw Europees sorteercentrum slinken daardoor aanzienlijk. Die felbegeerde maar omstreden investering levert duizenden banen maar ook veel meer nachtvluchten op.
De EU-Commissie keurt volgende week 70,8 miljoen euro Duitse staatssubsidie voor DHL goed. Dat vernam de redactie uit Duitse bron en EU-kringen bevestigden dat. De steun dient voor de bouw van een 'Air Logistics Center' in het Saksische Leipzig/Halle. Met de bouw van dat centrum gaat een investering gepaard van 253 miljoen euro. Leipzig ligt in een Europese regio van 'doelstelling 1'. Dat betekent dat er overheidssteun gegeven mag worden tot 28 procent van het investeringsbedrag. Aangezien de 70,8 miljoen euro steun precies overeenkomt met het maximale toegelaten bedrag, keurt de Commissie de aanvraag goed. Een gelijkaardige toelage voor DHL in Zaventem is niet toegelaten omdat onze nationale luchthaven niet in een 'doelstelling 1'-regio ligt.
Zaventem behoort, samen met Leipzig/Halle en het Franse Vatry, tot de belangrijkste kanshebbers voor de bouw van een Europees sorteercentrum voor DHL. Een woordvoerder van Deutsche Post, het moederbedrijf van DHL, herhaalde gisteren dat in de herfst een beslissing valt. Hij kon niet ontkennen dat de goedkeuring van overheidssteun een goede zaak is voor Leipzig. Maar ook andere voor- en nadelen worden afgewogen. DHL verwacht een forse groei van de expresmarkt en heeft meer capaciteit nodig door de integratie van Danzas, AEI en VGL.

GUM/JL
Leve de EU zekers?!?
SB1234 is offline  
Oud 16 april 2004, 08:45   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Tsss... "doelstelling 1" gebied... als we lang genoeg wachten en alle bedrijven naar "doelstelling 1" gebied laten uitwijken dan worden we hier vanzelf ook weer "doelstelling 1" gebied...
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 16 april 2004, 09:03   #3
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

... en zelfs dat niet!

DHL is niet te paaien met 70,8 mio € om z'n ganse operatie te verkassen naar Leipzig; in the long run zou dit zakelijk gezien geen slimme zet zijn. Maar dan moeten er wel groeikansen zijn voor het bedrijf in Zaventem...

Neenee, de Duitsers doen paars niet de das om... Als DHL hier de biezen pakt, dan zal paars dat enkel en alleen aan zichzelf te danken hebben. Benieuwd met wat voor briljant plan ons blèterke gaat uitpakken tegen 1 september...
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline  
Oud 16 april 2004, 09:07   #4
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
... en zelfs dat niet!

DHL is niet te paaien met 70,8 mio € om z'n ganse operatie te verkassen naar Leipzig; in the long run zou dit zakelijk gezien geen slimme zet zijn. Maar dan moeten er wel groeikansen zijn voor het bedrijf in Zaventem...

Neenee, de Duitsers doen paars niet de das om... Als DHL hier de biezen pakt, dan zal paars dat enkel en alleen aan zichzelf te danken hebben. Benieuwd met wat voor briljant plan ons blèterke gaat uitpakken tegen 1 september...
Nou, tzal wel dank zij die blèters van rond Zaventem zijn dat ze hier vertrekken... Om nog maar te zwijgen over die ambtenaren van het Europees Parlement.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 16 april 2004, 10:03   #5
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

70 miljoen euro is niet zoveel, vergeleken met de omzet van DHL. Als Zaventem beter geschikt is zullen ze hier wel blijven. Indien niet verhuizen. In dat geval is dat eerder goed dan slecht voor onze welvaart.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline  
Oud 16 april 2004, 10:04   #6
PlastiekBeertje
Partijlid
 
PlastiekBeertje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
... en zelfs dat niet!

DHL is niet te paaien met 70,8 mio € om z'n ganse operatie te verkassen naar Leipzig; in the long run zou dit zakelijk gezien geen slimme zet zijn. Maar dan moeten er wel groeikansen zijn voor het bedrijf in Zaventem...

Neenee, de Duitsers doen paars niet de das om... Als DHL hier de biezen pakt, dan zal paars dat enkel en alleen aan zichzelf te danken hebben. Benieuwd met wat voor briljant plan ons blèterke gaat uitpakken tegen 1 september...
Nou, tzal wel dank zij die blèters van rond Zaventem zijn dat ze hier vertrekken... Om nog maar te zwijgen over die ambtenaren van het Europees Parlement.
Ik wacht op de dag dat die ganse EU en NATO zooi uit Brussel richting oosten vertrekt...

ik moet het hier niet!
PlastiekBeertje is offline  
Oud 16 april 2004, 10:16   #7
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PlastiekBeertje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Nou, tzal wel dank zij die blèters van rond Zaventem zijn dat ze hier vertrekken... Om nog maar te zwijgen over die ambtenaren van het Europees Parlement.
Ik wacht op de dag dat die ganse EU en NATO zooi uit Brussel richting oosten vertrekt...

ik moet het hier niet!
Heu? EU, NATO == DHL ?
Advies: ge kunt misschien migreren naar Rusland
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 16 april 2004, 10:27   #8
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Ik snap echt niet dat dat allemaal zomaar mag van de EU... terwijl Ryanair subsidies van het Waalse gewest moet teruggeven, België de Maribel steun ook moest teruggeven,...
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline  
Oud 16 april 2004, 10:51   #9
pope
Gouverneur
 
pope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.005
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik snap echt niet dat dat allemaal zomaar mag van de EU... terwijl Ryanair subsidies van het Waalse gewest moet teruggeven, België de Maribel steun ook moest teruggeven,...
Misschien doordat onze regering te véél bezig is met zichzelf, dat iedereen hier maar doet waar ie zin in heeft.
__________________
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen.

A patriot must always be ready to defend his country against his government.
---Edward Abbey---
pope is offline  
Oud 16 april 2004, 10:53   #10
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pope
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik snap echt niet dat dat allemaal zomaar mag van de EU... terwijl Ryanair subsidies van het Waalse gewest moet teruggeven, België de Maribel steun ook moest teruggeven,...
Misschien doordat onze regering te véél bezig is met zichzelf, dat iedereen hier maar doet waar ie zin in heeft.
Ahum, wat heeft dat er nu mee te maken? De Europese Commissie geeft gene shit of onze regering eventueel te veel bezig is met zichzelf... of niet...
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline  
Oud 16 april 2004, 11:03   #11
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik snap echt niet dat dat allemaal zomaar mag van de EU... terwijl Ryanair subsidies van het Waalse gewest moet teruggeven, België de Maribel steun ook moest teruggeven,...
Aangezien Henegouwen ook een regio met doelstelling 1 is (tot eind 2005), zal daar het verschil niet zitten. Het ging bij Ryanair gewoon om concurrentievervalsing door die maatschappij meer rechten te geven dan andere maatschappijen.
Dimitri is offline  
Oud 17 april 2004, 14:08   #12
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Ik vernam reeds maanden geleden van een top-man van Lufthansa dat DHL naar Leipzig zou verhuizen.
luc broes is offline  
Oud 17 april 2004, 14:10   #13
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik snap echt niet dat dat allemaal zomaar mag van de EU... terwijl Ryanair subsidies van het Waalse gewest moet teruggeven, België de Maribel steun ook moest teruggeven,...
Ik verneem dat uitzonderlijke steun toegelaten is aan economisch achtergestelde regio's.
luc broes is offline  
Oud 17 april 2004, 15:12   #14
uwagan
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 25 juni 2003
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ik snap echt niet dat dat allemaal zomaar mag van de EU... terwijl Ryanair subsidies van het Waalse gewest moet teruggeven, België de Maribel steun ook moest teruggeven,...
Iedereen is gelijk voor de wet. Alleen zijn sommigen een beetje meer gelijk dan anderen. Zie ook het overheidstekort van Duitsland en Frankrijk. Daar worden de regels ook overtreden zonder gevolgen.
uwagan is offline  
Oud 17 april 2004, 15:41   #15
eliohater
Burger
 
Geregistreerd: 29 maart 2004
Berichten: 150
Standaard

Leipzig is een onderontwikkelde regio. Henegouwen en limburg hebben ook keilang subsidies van Europa zelf gekregen. Maar wat doen ze ermee.
Limburg investeerde en Henegouwen gaf het uit.

Het zijn trouwens zeker de duitsers niet die paars een loer draaiden. Ze (paarsen) hebben het enkel en alleen aan hun eigen opportunisme te danken ipv op lange termijn te plannen. Eigen bult, dikke schuld
eliohater is offline  
Oud 17 april 2004, 15:55   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.407
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

€ 70 miljoen, om naar een plaats te verhuizen waar ze wel mogen vliegen wanneer ze willen.
En minder politiekers die eens langskomen met beloftes en ondertussen hun handen onder tafel ophouden.

Mits wat goed beleid, en wat creatief verhuizen is het een goeie start om meer winst uit dat bedrijf te halen-want investeren wil zeggen aftrekposten voor de belastingen-.

Ik zou het wel weten als ik van DHL was. Zelfs is het een verliespost op korte termijn, op zijn minst kan je dan een bedrijf runnen zonder 6 regeringen en 18 ministers die zichzelf komen moeien.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online  
Oud 17 april 2004, 16:36   #17
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik vernam reeds maanden geleden van een top-man van Lufthansa dat DHL naar Leipzig zou verhuizen.
Ik heb hetzelfde vernomen, wel onrechtstreeks (het kan dus enkel een gerucht zijn), van een DHL kaderlid die regelmatige kontakten heeft met het Duitse hoofdkwartier. DHL zou al maanden aan het inpakken zijn. Enkel om de werknemers rustig te houden zou nu nog het tegendeel worden beweerd.
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 17 april 2004, 17:06   #18
Philips Inc.
Minister-President
 
Philips Inc.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 november 2003
Locatie: Op deze doorgedraaide wereldbol
Berichten: 4.314
Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Met andere woorden: zoalng de EU geld opbrengt zijn we gelukkig. Zo niet, laten het ons koud ...

Jaja, ons Europees gevoel is blijkbaar sterk

Zoals tegenwoordig die Spanjaarden en Polen, arrogant dat die geworden zijn. Blokkeren die eventjes de Europese grondwet, alsof zij daar ook maar een reden toe hebben met al die miljarden euro's dat ze ontvangen.

Amai ...
__________________
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be