Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 3 september 2004, 07:13   #1
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard Ook Onckelinx (PS) wil DHL Zaventem kapot

Het idee om 3.000 laaggeschoolde DHL werknemers op straat te zetten, wint veld. Federaal minister Onckelinx (PS) zegt in De Tijd dat ze een uitbreiding van het bedrijf in Zaventem niet ziet zitten.

Het koerierbedrijf wil deze maand antwoord op de vraag of het in Zaventem mag uitbreiden. Zoniet zal DHL verhuizen, waarschijnlijk naar Leipzig. De 3.000 laaggeschoolde werknemers komen dan op straat te staan. Indirect zullen er nog eens 3.200 menene ontslagen worden.

Eerder bleek ook Charles Picqué (PS) voorstander van dit scenario. Hij is Brussels minister-president, en om één of andere reden heeft de federale regering hem vetorecht gegeven in het dossier.

Ook Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS) stuurt aan op het vertrek van DHL uit Zaventem. Hij hoopt dat het bedrijf dan naar een Waalse luchthaven uitwijkt. Dat is echter onwaarschijnlijk, Leipzig is de kandidaat.

Opmerkelijk is dat enkel de Vlaamse regering bevoegd is om over de uitbreiding te beslissen: de exploitatievergunning kan door Vlaams-Brabant worden aangepast, zonder dat daar Brusselse, Waalse of federale minister toestemming moet verlenen.

Maar daar hebben Leterme & co blijkbaar niet de moed voor.


Laatst gewijzigd door John Stufflebeam : 3 september 2004 om 07:13.
John Stufflebeam is offline  
Oud 3 september 2004, 09:16   #2
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

wat dacht je misschien............

t'ligt er toch vingerdik op dat dit eveneens een volledig vlaamse aangelegenheid is........

net zoals de splitsing B-H-V..............

waar zitten ze nu, onze vlaamse politieke helden....... die bang zijn voor een paar waalse dictatortjes met eigenlijk géén recht van spreken......

t'zijn stoere binken die uitblinken in "verstoppertje" spelen !

als t'kalf zal verdronken zijn zullen ze het allemaal wel weten, wat er moest gebeuren en wie zijn schuld het niet is......... en zij behouden hun dikbetaald postje !
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline  
Oud 3 september 2004, 09:18   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Onckelinx is een trut met streken.
Bhairav is offline  
Oud 3 september 2004, 09:19   #4
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Wat heeft zij daar mee te maken? Moet ze zich niet wat beter bezighouden met justitie ipv andere bevoegdheden? Of kan haar ego dat niet aan?
Tommy_ is offline  
Oud 3 september 2004, 09:22   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Haar gezwier met haar kapsel past misschien niet zo goed met justitie.
Bhairav is offline  
Oud 3 september 2004, 09:25   #6
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

typisch voor de waalse politiekers.........

hun eigen kabinet draait vierkant ( of helemaal niet) !

en op een ander gaan ze ne keer komen zeggen hoe het moet !

arrogante idiotie noemen ze dat bij ons !

maar blijkbaar mogen die dat wegens hun afkomst !

(hoe zuidelijker je woonplaats in belgikske, hoe meer zjaar je mag verkopen !)
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline  
Oud 3 september 2004, 09:30   #7
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Tja,kvraag me af hoe het zit met die klacht tegen haar van de magistraten, tis wel plots zeer stil geworden daar rond. Kheb ook vragen bij haar bekwaamheid voor haar bevoegdheid.
Tommy_ is offline  
Oud 3 september 2004, 09:55   #8
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam
Het idee om 3.000 laaggeschoolde DHL werknemers op straat te zetten, wint veld. Federaal minister Onckelinx (PS) zegt in De Tijd dat ze een uitbreiding van het bedrijf in Zaventem niet ziet zitten.

Het koerierbedrijf wil deze maand antwoord op de vraag of het in Zaventem mag uitbreiden. Zoniet zal DHL verhuizen, waarschijnlijk naar Leipzig. De 3.000 laaggeschoolde werknemers komen dan op straat te staan. Indirect zullen er nog eens 3.200 menene ontslagen worden.

Eerder bleek ook Charles Picqué (PS) voorstander van dit scenario. Hij is Brussels minister-president, en om één of andere reden heeft de federale regering hem vetorecht gegeven in het dossier.

Ook Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS) stuurt aan op het vertrek van DHL uit Zaventem. Hij hoopt dat het bedrijf dan naar een Waalse luchthaven uitwijkt. Dat is echter onwaarschijnlijk, Leipzig is de kandidaat.

Opmerkelijk is dat enkel de Vlaamse regering bevoegd is om over de uitbreiding te beslissen: de exploitatievergunning kan door Vlaams-Brabant worden aangepast, zonder dat daar Brusselse, Waalse of federale minister toestemming moet verlenen.

Maar daar hebben Leterme & co blijkbaar niet de moed voor.

Wie zegt dat Leterme en Co daar niet zullen tegenin gaan? Uw eigen fantasie weer?
Ik weet zeer zeker, dat de Vlaamse regering nooit zal toelaten dat dat Waals kutwijf aan DHL zal komen.

Laatst gewijzigd door giserke : 3 september 2004 om 09:55.
giserke is offline  
Oud 3 september 2004, 10:21   #9
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Wie zegt dat Leterme en Co daar niet zullen tegenin gaan? Uw eigen fantasie weer?
Ik weet zeer zeker, dat de Vlaamse regering nooit zal toelaten dat dat Waals kutwijf aan DHL zal komen.
Leterme & co gaan samen met de Brusselse en de federale regering onderhandelen over DHL. Daarmee plaatsen ze zich reeds tijdens het begin van de onderhandelingen in een minderheidsrol, in een zaak waar zij vrijwel uitsluitend bevoegd voor zijn.

Dat wekt weinig vertrouwen.
John Stufflebeam is offline  
Oud 3 september 2004, 10:23   #10
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Dat is nog zo'n probleem, waarom met de rest erover discussieren als het enkel jouw bevoegdheid is. Een raadsel.
Tommy_ is offline  
Oud 3 september 2004, 10:27   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Geen compassie.
Er is weer tsjeef gestemd.
We zullen het geweten hebben.

Voor wie het nog niet duidelijk is: al dat stoer Vlaams gedoe van CD-Leterme&V was enkel om hun kartelpartner in slaap te wiegen.
Trek liever allemaal de Belgische kaart: daar zitten de winnaars.

En onthou het goed: de werkloze DHL'ers mag de Vlaamse regering op haar conto schrijven: dezelfden die Verhofstadt zwaar aanpakten op zijn tewerkstellingsbeleid.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline  
Oud 3 september 2004, 10:28   #12
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Dat is nog zo'n probleem, waarom met de rest erover discussieren als het enkel jouw bevoegdheid is. Een raadsel.
Omdat de Walen ECHTE politiekers hebben, en de Vlamingen alleen zakkenvulles!
fernand is offline  
Oud 3 september 2004, 10:30   #13
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Echte politiekers is veel gezegd, zakenvullers zijn ze ook. We moeten het harder spelen das een feit.
Tommy_ is offline  
Oud 3 september 2004, 10:37   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Wat ik gewoon nie versta, is waarom er al dat gemelk is rond die stomme fucking luchthaven, ...

Ge moet nekeer zien over wat ge vliegt als ge op Linate land bv, daar vliegde gewoon , over en langs woonwijken.

Bovendien moete ook weten dat die luchthaven daar al langer ligt als al die zageventen die daar nu wonen.

Als ge onder een aanvliegroute gaat wonen omdat daar de grond goeiekoper is dan moete nie komen lullen da ge af en toe ne vlieger over ziet komen.

Ik woon ook in een zone waar ze wel eens over durven vliegen, ik hem daar gene last van, er passeren hier elken dag tientalle vliegers over mijnen bureau, ik hem daar ook gene last van, en op mijn vorig werk scheerden ze gewoon over de parkink.

Wat ik ook nie snap is dat den Verafstoot hier ies nie ferm voor met zijn vuist op tafel boenkt !

Da gaat hier verdomme over den economische moteur van den Belgiek hé.
Herr Flick is offline  
Oud 3 september 2004, 10:42   #15
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Gelukkig is DHL niet het enige bedrijf in Belgie...... Trouwens de haven van Antwerpen brengt meer op dan DHL denk ik.
Tommy_ is offline  
Oud 3 september 2004, 10:56   #16
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Wat ik niet snap is de kortzichtigheid van al die tegenstanders. Lawaai wordt een mens gewoon, er passeren elke nacht bijna continu zwaargeladen vrachttreinen op 10m van mijn hoofdkussen en soms davert het huis ervan, maar na 2 weken was ik dat gewoon. Ook mijn dochtertje van 18 maanden slaapt daardoor.

En wat die vliegtuigen betreft: die worden alsmaar stiller, binnen enkele jaren hoor je er nog nauwelijks iets van. De oorzaak van het lawaai is tevens ook een grote oorzaak van weerstand en als die wegvalt is ook het lawaai zo goed als weg.
Maar in plaats van wat geduld te hebben willen de dikbetaalde tweeverdieners die hun stukje grond voor twee keer niks hebben gekocht (omdat er vliegtuigen over vliegen) de luchthaven zo goed als gesloten, dan kunnen ze hun huisje met winst verkopen.

Als DHL toch naar Leipzig gaat, dan ben ik blij voor de werkgelegenheid daar, en hoop ik dat onze regering OP ZIJN MINST de ontslagen mensen hier opvangt en aan nieuw werk helpt. Leipzig is ten minste geen laag loon land, ik bekijk het maar op die manier.
__________________
Tis nepis potentis negro te!
VlaamseBelg is offline  
Oud 3 september 2004, 10:58   #17
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommy_
Gelukkig is DHL niet het enige bedrijf in Belgie...... Trouwens de haven van Antwerpen brengt meer op dan DHL denk ik.
Ja da is waar, maar DHL als hub is wel enorm belangrijk voor een hoop europese hoofdkwartieren hier in 't belgieksken, ...

on time delivery toestanden enz... Trouwens als DHL wegvalt op de luchthaven is dat wel nen dikke klant van BIAC die wegvalt, en van enkele toeleveringsbedrijven, zelfstandige transporteurs, vliegtuigtechniekers enz...
Herr Flick is offline  
Oud 3 september 2004, 11:00   #18
Tommy_
Schepen
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 490
Standaard

Dat is wel, daarom moeten ze aan DHL perspectieven geven.3000 mensen is toch heel wat. Daarom laat de Vlaamse regering ermaar over beslissen. Die zijn sowiezo voor het blijven van DHL.
Tommy_ is offline  
Oud 3 september 2004, 11:12   #19
fernand
Europees Commissaris
 
fernand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juli 2002
Locatie: ertvelde/evergem
Berichten: 7.551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wat ik gewoon nie versta, is waarom er al dat gemelk is rond die stomme fucking luchthaven, ...

Ge moet nekeer zien over wat ge vliegt als ge op Linate land bv, daar vliegde gewoon , over en langs woonwijken.

Bovendien moete ook weten dat die luchthaven daar al langer ligt als al die zageventen die daar nu wonen.

Als ge onder een aanvliegroute gaat wonen omdat daar de grond goeiekoper is dan moete nie komen lullen da ge af en toe ne vlieger over ziet komen.

Ik woon ook in een zone waar ze wel eens over durven vliegen, ik hem daar gene last van, er passeren hier elken dag tientalle vliegers over mijnen bureau, ik hem daar ook gene last van, en op mijn vorig werk scheerden ze gewoon over de parkink.

Wat ik ook nie snap is dat den Verafstoot hier ies nie ferm voor met zijn vuist op tafel boenkt !

Da gaat hier verdomme over den economische moteur van den Belgiek hé.
Gelijk heeft U.
Maar nu tegnwoordig is het een kleine DRUKKINGSGROEP, die alles te zeggen heeft.
Alleen omdat de "politieker" geen neen durft te zeggen!
fernand is offline  
Oud 3 september 2004, 12:04   #20
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Wat ik gewoon nie versta, is waarom er al dat gemelk is rond die stomme fucking luchthaven, ...

Ge moet nekeer zien over wat ge vliegt als ge op Linate land bv, daar vliegde gewoon , over en langs woonwijken.

Bovendien moete ook weten dat die luchthaven daar al langer ligt als al die zageventen die daar nu wonen.

Als ge onder een aanvliegroute gaat wonen omdat daar de grond goeiekoper is dan moete nie komen lullen da ge af en toe ne vlieger over ziet komen.

Ik woon ook in een zone waar ze wel eens over durven vliegen, ik hem daar gene last van, er passeren hier elken dag tientalle vliegers over mijnen bureau, ik hem daar ook gene last van, en op mijn vorig werk scheerden ze gewoon over de parkink.

Wat ik ook nie snap is dat den Verafstoot hier ies nie ferm voor met zijn vuist op tafel boenkt !

Da gaat hier verdomme over den economische moteur van den Belgiek hé.
Ik begrijp dat ook niet. Ik werk op een luchthaven, en heb daar helemaal geen last van. Ik kan zelfs vlot een conference call houden op speakerphone terwijl er binnen de 100 meter vliegtuigen vetrekken.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be