Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 21 september 2004, 17:44   #1
LA'er
Provinciaal Gedeputeerde
 
LA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2003
Locatie: Antwerpen stad
Berichten: 823
Standaard Nog steeds geen oplossing DHL

De Vlaamse en de Brusselse regering zijn er niet in geslaagd om een akkoord te bereiken over de uitbreiding van DHL. Premier Verhofstadt kwam dit zelf toelichten in de Kamercommissie economie en infrastructuur. Volgens commentaar van Brussels minister-president Charles Picqué komt dat doordat Yves Leterme dwarsligt, andere bronnen hebben het over CDH, Ecolo én CD&V.

De federale regering heeft wél een akkoord bereikt dat er ongeveer en in grote lijnen als volgt uitziet:
  • Uitbreiding van de nachtvluchten van 25 000 tot 28 000 per jaar;
  • Een vernieuwing van de DHL vloot tussen 2006 en 2008 om lawaaierige toestellen uit de lucht te houden;
  • Een verminderng van de totale geluidsoverlast;
  • Een spreiding waarbij vliegtuigen 's nachts over Brussel zouden gaan vliegen (alleen de nieuwe toestellen met beperkte geluidsoverlast).
Na het optreden van de premier is de incompetentie van de verschillende deelregeringen gebleken. Zulke toestanden leiden tot een verlamming van het bestuur van ons land. Het communotaire gehakketak zorgt ervoor dat vele duizenden mensen hun job dreigen te verliezen en nog eens duizenden andere een potentiële werkgever naar Duitsland zien vertrekken.

België maakt zich weeral eens belachelijk voor het oog van Europa en de rest van de wereld.
__________________
Het Liberaal Appel profileert zich als een rechts-liberale partij voor mensen die genoeg hebben van een te links beleid en het Vlaams Belang een stap te ver vinden.
Meer info op www.liberaalappel.org of [email protected]

Laatst gewijzigd door LA'er : 21 september 2004 om 17:44.
LA'er is offline  
Oud 21 september 2004, 18:54   #2
Bolter
Gouverneur
 
Geregistreerd: 20 oktober 2002
Locatie: Zonhoven
Berichten: 1.087
Standaard

Kan er iemand me zeggen wat er fout is aan het standpunt van de CD&V..

Namelijk : OK voor meer jobs maar dan wel met een goede spreiding van de nachtvluchten.
Bolter is offline  
Oud 21 september 2004, 18:56   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Kan er iemand me zeggen wat er fout is aan het standpunt van de CD&V..

Namelijk : OK voor meer jobs maar dan wel met een goede spreiding van de nachtvluchten.
Het foute eraan is dat ze de Vlaamse Regering leidt, die dan nog eens Vlaams moet zijn omdat het blok te sterk is, en nog sterker zal worden.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 21 september 2004, 19:00   #4
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

CD&V doet niks mis m.i. De schuld ligt volledig bij de brusselse regering en uberpipo Verhofstadt zelf.
Rr00ttt is offline  
Oud 21 september 2004, 19:00   #5
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Kan er iemand me zeggen wat er fout is aan het standpunt van de CD&V..

Namelijk : OK voor meer jobs maar dan wel met een goede spreiding van de nachtvluchten.
De fout van de CD&V ligt daarin dat ze niet doorheeft dat de lusten voor Brussel moeten worden gemaximaliseerd en de lasten geminimaliseerd ten koste van Vlaanderen.
De CD&V gaat er in al haar naïviteit vanuit dat een Vlaming dezelfde ethische, economische en algemeen humane rechten heeft dan de Brusselaars.
Fieseler is offline  
Oud 21 september 2004, 19:16   #6
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

de kloterij van het spel is, voor deze ene keer in de geschiedenis dat de tjseven het godver menen met wat ze zeggen, dat ze eens onze kant kiezen, ze langs alle kanten van de andere partijen tegenwind krijgen. Het zal absoluut niet gemakkelijk zijn, maar leterme mag en kan niet op zijn kop laten kakken. Tenslotte kan zijn regering toch niet vallen: ze moeten wel verder met hem, ofwel moeten ze het blok erbij nemen, en dat gaan vld en spa toch nooit doen
vrijevlaming is offline  
Oud 21 september 2004, 19:17   #7
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Verhofstad legt nu alle schuld bij de deelstaatregeringen Hij probeert zijn incompetentie te verbergen. Ik hoop dat mediakijkend en luisterend Vlaanderen dit niet slikt.
De Waalse partijen liggen weer dwars, voor hun maakt het toch niet uit ofdat DHL sluit of niet. De franstaligen in Brussel hebben geen last niet meer van de DHL-vliegtuigen en hun TNT bedrijf Luik zal misschien wat groeien.
lustige lezer is offline  
Oud 21 september 2004, 19:17   #8
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
. Ik hoop dat mediakijkend en luisterend Vlaanderen dit niet slikt.
.
d�*t is nu juist waar ik enorm bang voor ben.
vrijevlaming is offline  
Oud 21 september 2004, 19:46   #9
TimV
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 36
Standaard

Het probleem is dat leterme graag premier zou worden ipv Vlaams minister president, dus stelt hij zich even lekker hard op zodat de regering valt en hij de volgende premier kan worden!
Kan hem het wat schelen als dit een paar 1000den banen kost, dit kunnen we immers op de walen steken !
__________________
Belgie Boven!
TimV is offline  
Oud 21 september 2004, 20:02   #10
4x
Banneling
 
 
4x's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 206
Standaard

Ik vind het logisch dat Vlaanderen opdraait voor de bijkomdende lawaaihinder, daar de nieuwe jobs bij DHL vooral voor Vlaanderen zijn. Wat de CD&V nu doet is onbegrijpelijk.
4x is offline  
Oud 21 september 2004, 20:03   #11
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

CD&V wil volgens mij alleen maar de federale regering doen vallen om er zo zelf in te raken. Ik vrees voor hen dat dat niet zal lukken als ze zo verder doen.
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 21 september 2004, 20:49   #12
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
CD&V doet niks mis m.i. De schuld ligt volledig bij de brusselse regering en uberpipo Verhofstadt zelf.
Verhofstadt doet zijn best, maar is afhankelijk van het idiote federale systeem. Welk land heeft nu drie, vier bazen?

Laatst gewijzigd door Hans1 : 21 september 2004 om 20:50.
Hans1 is offline  
Oud 21 september 2004, 20:49   #13
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x
Ik vind het logisch dat Vlaanderen opdraait voor de bijkomdende lawaaihinder, daar de nieuwe jobs bij DHL vooral voor Vlaanderen zijn. Wat de CD&V nu doet is onbegrijpelijk.
Ik durf toch veronderstellen dat DHL niet onbelangrijk is voor Brussel. Ik vind het vreemd dat de economische aspecten van DHL (en bij uitbreiding de luchthaven) verengd worden tot het aantal jobs bij DHL.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 21 september 2004, 21:08   #14
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
de kloterij van het spel is, voor deze ene keer in de geschiedenis dat de tjseven het godver menen met wat ze zeggen, dat ze eens onze kant kiezen, ze langs alle kanten van de andere partijen tegenwind krijgen. Het zal absoluut niet gemakkelijk zijn, maar leterme mag en kan niet op zijn kop laten kakken. Tenslotte kan zijn regering toch niet vallen: ze moeten wel verder met hem, ofwel moeten ze het blok erbij nemen, en dat gaan vld en spa toch nooit doen
Dat is mij eigenlijk ook opgevallen.
Het is effectief lang geleden dat een tjeef mij nog zolang heeft kunnen meenemen door zijn zogezegde onverzettelijkheid.
13/06/04 zal daar zeker niet vreemd aan zijn hé!
Dat hij daardoor tegenwind krijgt van de traditionele machtspartijen is toch nogal wiedes zeker want hij speelt (eventjes?) hun spelletje niet mee.
Ondertussen laat Leterme wel duidelijk aan Vlaanderen zien dat het niet onmogelijk is om het been stijf te houden.

In onze ijver om over het hoofd te zien dat er ook nog een groepje van één miljoen goed ingelichte gemotiveerde mensen over onze schouders en deze van de politici meekijkt mogen we zeker niet vergeten dat wat Leterme hier doet niet meer en niet minder is dat de wil van de [font=Arial Black][size=3]MEERDERHEID[/size][/font] van Vlaanderen.

Daarom wil ik terugkomen op uw laatste zin.
Wie weet (hopelijk) verwaarlozen we een beetje de mogelijkheid dat in een héél klein hoekje van Letermes politieke achterhoofd zich een terechte en legitieme politieke brainstorm afspeelt waarbij het Blok wel eens een grotere rol zou kunnen spelen dan dat we op het eerste gezicht verwachten.
Ik ben niet madame soleil, en 't is misschien "a very long shot" maar wie weet is het scenario van een (tijdelijke?) minderheidsregering nog niet zo ondenkbeeldig.
Ik, in Letermes schoenen, zou de kracht van het Blok als onvoorstelbare underdog toch niet volledig ongebruikt laten om de walen (lees Verafstoot) een lel te verkopen.
Deze middag vond de redaktie van de VRT de zet van Verafstoot om de hete aardappel door te spelen naar de deelgregeringen geniaal... welnu, waar wacht Yves nog op?
Fieseler is offline  
Oud 21 september 2004, 22:58   #15
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Verhofstadt doet zijn best, maar is afhankelijk van het idiote federale systeem. Welk land heeft nu drie, vier bazen?
Er is toch mar één premier.
Bobke is offline  
Oud 21 september 2004, 23:31   #16
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
CD&V doet niks mis m.i. De schuld ligt volledig bij de brusselse regering en uberpipo Verhofstadt zelf.
Verhoftstadt doet wat hij moet doen, dat federaal voorstel is zeker goed, maar wel veel te laat. De Vlaamse regering klaagt terecht dat het Brussels Gewest meer nachtvluchten moet verwerken: tot nu toe werd het gros van alle nachtvluchten (en dagvluchten!) rond Brussels geleid (Brussel was zelfs restricted airspace). Zie bv.: http://users.skynet.be/jydoulliez/im...bbr/EBBR69.gif
http://users.skynet.be/jydoulliez/im...bbr/EBBR70.gif
http://users.skynet.be/jydoulliez/im...-26DEC2002.gif

de echte schuldige is dus de Brussels regering, ik voorspel dat de Vlaamse regering in extremisch akkoord zal gaan met het federaal voorstel van Verhofstadt, en dat de Brusselse regering olv de PS, maar vooral Ecolo, het zal blokkeren....
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat

Laatst gewijzigd door Seba : 21 september 2004 om 23:31.
Seba is offline  
Oud 22 september 2004, 07:53   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Welk land heeft nu drie, vier bazen?
Een land dat kunstmatig bijeengehouden wordt.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 22 september 2004, 08:09   #18
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.279
Standaard

Citaat:
Ik, in Letermes schoenen, zou de kracht van het Blok als onvoorstelbare underdog toch niet volledig ongebruikt laten om de walen (lees Verafstoot) een lel te verkopen.
Nochtans had Leterme dit al kunnen doen nog voor hij een Vlaamse regering vormde, maar hij gaf die troef al op voorhand uit handen.
Leterme denkt nu eenmaal nog altijd niet zo 'Vlaams' als Fieseler, hé?


Citaat:
Deze ze middag vond de redaktie van de VRT de zet van Verafstoot om de hete aardappel door te spelen naar de deelgregeringen geniaal... welnu, waar wacht Yves nog op?
De échte vraag in deze zou moeten zijn waar DHL nog op wacht.
Leterme aast intussen gewoon op hetzelfde waar Di Rupo op aast.

Di Rupo zal echter geen toegevingen doen om Premier te mogen worden....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be