Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > DHL
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

DHL Alle discussies omtrent DHL kunnen hier, en enkel hier, terecht.

 
 
Discussietools
Oud 22 september 2004, 00:02   #41
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Brussel is "Prohibited Area". En nie lachen, maar dat heeft te maken met het kasteel in Laken. Het "prohibited Area" in kwestie, heet trouwens "P1" 8)
Het koningshuis: nergens goed voor 8).

Zou Verhofstadt het deze avond met Albert over P1 gehad hebben? Zou dat het wit konijn zijn?
__________________
One World, One Dream, One Everything

Laatst gewijzigd door Stratcat : 22 september 2004 om 00:03.
Stratcat is offline  
Oud 22 september 2004, 00:06   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Ik verwacht ook zo iets. M.i. is de blokkering al begonnen toen Verhofstadt in het begin van zijn eerste legislatuur Durant heeft laten begaan. Toen had hij moeten ingrijpen, en niet enkele maanden voor de verkiezingen in 2003.
Maar ja, in 2000 waren de groenen nog nodig.
Had de Paarse Prutser toen getoond het land te kunnen leiden, ipv gebakken lucht en anti-CVP-retoriek te verkopen, dan was de politieke warboel van de voorbije dagen ons m.i. bespaard gebleven.
Te waar om mooi te zijn, maar die 'Paarse Prutser' past precies voor de prutsende premier.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 september 2004, 00:13   #43
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Brussel is "Prohibited Area". En nie lachen, maar dat heeft te maken met het kasteel in Laken. Het "prohibited Area" in kwestie, heet trouwens "P1" 8)
ik ga den AIP eens ne keer moeten raadplegen als 'k dien bij de hand heb, maar 't is wel inderdaad "prohibited Area". Op nen onofficiële site heb ik gevonden dat dien EBP1 officiëel als "Brussels city" staat geregistreerd, 's nogal groot hé voor één paleisje: zie bv. maar naar het Witte Huis: dat is maar een smalle strook prohibited airspace, terwijl er vlak daarnaast constant visual approaches gebeuren over de rivier...
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 22 september 2004, 00:13   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Het koningshuis: nergens goed voor 8).

Zou Verhofstadt het deze avond met Albert over P1 gehad hebben? Zou dat het wit konijn zijn?
Wie weet.
Ten tijde van Dutroux werd dat wit konijn ook al uit de Belgische hoed getoverd om het volk tot bedaren te brengen.

Maar of dat soort toverkunstjes ook werkt bij de zogenaamde vertegenwoordigers van dat volk?
Ze vertegenwoordigen nu eenmaal al een tijdlang niet meer één en hetzelfde volk, hé?

Als er iets steeds duidelijker wordt dan is het wel d�*t.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 22 september 2004, 00:14   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
ik ga den AIP eens ne keer moeten raadplegen als 'k dien bij de hand heb, maar 't is wel inderdaad "prohibited Area". Op nen onofficiële site heb ik gevonden dat dien EBP1 officiëel als "Brussels city" staat geregistreerd, 's nogal groot hé voor één paleisje: zie bv. maar naar het Witte Huis: dat is maar een smalle strook prohibited airspace, terwijl er vlak daarnaast constant visual approaches gebeuren over de rivier...
Heb je een Abo op den AIP ??
Pietje is offline  
Oud 22 september 2004, 00:16   #46
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Heb je een Abo op den AIP ??
iemand anders van de vliegles heeft hem momenteel, wat is "Abo" trouwens?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 22 september 2004, 00:22   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ze zijn dan misschien ondertussen ook allemaal doof.
Dat denk ik niet.
Voor iemand die er niet woont vind ik het een domme opmerking.
Gisteren zag ik nog geïnterviewden die beweerden meer lawaaihinder te ondervinden van het verkeer. Ik kan er niet over oordelen aangezien ik er niet woon. Ik heb wel al in Diegem geslapen en had er weinig last van. (binnenshuis).
Dat is wel al veel jaren geleden, het kan al slechter geworden zijn.
Aangezien er nu geluidsarmere vliegtuigen in dienst genomen worden denk ik eerder het tegendeel.
Bobke is offline  
Oud 22 september 2004, 00:23   #49
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Moraal van het verhaal: geef doven premies om naar daar te verhuizen.
Bobke is offline  
Oud 22 september 2004, 00:27   #50
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Copyright hoort Tzuvar Rambor toe, als ik me niet vergis, ik was dus een beetje aan het plagiëren .
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline  
Oud 22 september 2004, 02:35   #51
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jep
Zie ik dit te simpel??
ik deel je analyse grotendeels, maar ik denk niet dat het verhaal zwart-wit is. zouden niet heel wat mensen daar al wonen van voor er sprake was van nachtvluchten? of mss waren er toen niet zo veel? je mag me gerus tegenspreken, ik ben niet op de hoogte van het dossier, het is gewoon een vraag die ik me stel.

mijn grootouders hebben al 20 jaar een caravan vlakbij de luchthaven van oostende. als er zo'n oud vliegtuig overvliegt is het lawaai niet te harden. maar het aantal dat overvliegt is beperkt, en ze hebben er geen dhl. maar wat als die luchthaven binnenkort ook zo'n contract binnensleept, en met nachtvluchten begint? een caravan kan je verplaatsen, maar dan moet je wel heel je vertrouwde omgeving opgeven! en een huis of appartement verplaats je niet hé. dus ofwel zit ik er helemaal naast, ofwel is het verhaaltje van mensen die geodkope grond bouwen naast een vliegveld, en dan klagen toch iets te simplistisch.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 22 september 2004, 07:49   #52
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Mijn mening is toch dat de overheid de mensen tegen lawaaioverlast moeten beschermen, als deze, volgens de medische wereld, nadelig is voor de gezondheid.
Het is de taak van de overheid nu eenmaal van de mensen tegen zichzelf beschermen.
Trouwens er zullen ook wel mensen zijn die maar al te graag op campings... willen wonen.
De discussie die zou moeten gevoerd worden is. Is de geluidsoverlast relevant nadelig voor de gezondheid ? En zo ja, wat doen we eraan.
Bob, ge kunt niks doen tegen geluidsoverlast, als je iemand bent die licht slaapt, isoleer dan uw slaapkamer goe, een dubbele muur, geluidsabsorberende bekleding enz... Dubbel of gepantserd glas...

Ik woon op een appartement en heb meer last van het getik van de buurvrouw haar naaldhaken dan van die Boeing van DHL die om een uur of elf over mijn dak denderd, (is trouwens nog een schoon geluid ook ... )

Om het uur luiden de klokken van de kerk, in de zomer razen er getunede bakskes met een discobar op vollen bak door het dorp, ... en als het een fuif is in de brouwerij staat heel het straat volgeparkeerd en en loopt er tot een uur of 5 's nachts jeugd rond lawaai te maken, ik doe mijn venster dicht en ronk rustig verder jong...

Vroeger woonde ik naast ne spoorweg, daar heb ik geen nachtje slaap voor gelaten, en voor het huis lag nen drukke weg, ...

Die gasten lullen gewoon om te lullen dat is mijn visie op het probleem, en het is bovendien hun eigen stomme schuld ! (Geluid dat constant is van motoren enz... valt over het algemeen goed mee, ge moet daar aan wennen... )

ne gebuur die luidruchtig TV kijkt of zijne stereo opendraait 's nachts is 100 keer erger.

In zeebrugge zijn er mensen die slapen op amper nen halve kilometer van een containerhaven, ... ooit al eens in een containerhaven gestaan, ... ?

Dan weete wat nachtlawaai is.
Herr Flick is offline  
Oud 22 september 2004, 08:50   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Er zijn ook mensen die nachtwerk doen en overdag moeten slapen.
Wie komt voor hun dagrust op?
Bobke is offline  
Oud 22 september 2004, 08:53   #54
NVG
Burgemeester
 
Geregistreerd: 3 mei 2004
Berichten: 506
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Bob, ge kunt niks doen tegen geluidsoverlast, als je iemand bent die licht slaapt, isoleer dan uw slaapkamer goe, een dubbele muur, geluidsabsorberende bekleding enz... Dubbel of gepantserd glas...

Ik woon op een appartement en heb meer last van het getik van de buurvrouw haar naaldhaken dan van die Boeing van DHL die om een uur of elf over mijn dak denderd, (is trouwens nog een schoon geluid ook ... )

Om het uur luiden de klokken van de kerk, in de zomer razen er getunede bakskes met een discobar op vollen bak door het dorp, ... en als het een fuif is in de brouwerij staat heel het straat volgeparkeerd en en loopt er tot een uur of 5 's nachts jeugd rond lawaai te maken, ik doe mijn venster dicht en ronk rustig verder jong...

Vroeger woonde ik naast ne spoorweg, daar heb ik geen nachtje slaap voor gelaten, en voor het huis lag nen drukke weg, ...

Die gasten lullen gewoon om te lullen dat is mijn visie op het probleem, en het is bovendien hun eigen stomme schuld ! (Geluid dat constant is van motoren enz... valt over het algemeen goed mee, ge moet daar aan wennen... )

ne gebuur die luidruchtig TV kijkt of zijne stereo opendraait 's nachts is 100 keer erger.

In zeebrugge zijn er mensen die slapen op amper nen halve kilometer van een containerhaven, ... ooit al eens in een containerhaven gestaan, ... ?

Dan weete wat nachtlawaai is.
En dan te weten dat het juist de "jonge generatie" periferiebewoners is die klagen over het nachtlawaai. Mensen die toch moeten weten dat er enig lawaaihinder is rond een nationale luchthaven. Daarenboven houden ze wel van de lusten (bouwgrond aan 1,6€/m²) maar ,niet van de lasten. Ik vraag mij af hoeveel mensen er last zouden hebben van slapeloze nachten als blijkt dat DHL zijn basis hier inkrimpt tot een gewoon stedelijke HUB.
NVG is offline  
Oud 22 september 2004, 09:03   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Maak daar ne stedelijken hub van en het gezaag blijft, ...

Die vliegtuigen die DHL trouwens vandaag gebruikt zijn nog altijd pakken stiller dan die kisten die in de jaren 50, 60 en 70 over de daken raasden ...

Ze zijn nog een pak betrouwbaarder op de koop toe... Wat moeten die mensen in Oostende nie zeggen, !

Daar mag zowat alles landen, alles wat niet op een normale Europese luchthaven mag landen wegens geluids en veiligheidsnormen komt daar naar beneden...
Herr Flick is offline  
Oud 22 september 2004, 10:41   #56
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Persoonlijk ben ik de gelukkige eigenaar van een woning in de "noordrand" en k'vind dat de voordelen véél groter zijn dan de nadelen.....

op enkele minuten staan we in zaventem als we iemand moeten gaan afhalen op de luchthaven of als we zelf ergens naartoe moeten, we zijn zéér centraal gelegen tussen de grote steden A'pen - Mechelen - Gent - Brussel én we wonen én werken in een vrij landelijke omgeving.... nadeel is natuurlijk dat mijne gebuur nen haan heeft die vrij vroeg aan zijn dagtaak (kukelekuu) begint, maar t'beest beland zowiezo één dezer dagen in de kookpot en t'probleem lost zichzelf op zodanig dat ik hiervoor géén actiegroep hoef op te richten !

geluidsoverlast...... ja die "hadden" we maar eerder héél af en toe.... als de walen of de brusselaars géén nachtvluchten over hun "lege" stad willden (s'avonds zijn de bureau's in Brussel toch leeg niet ?) kregen we zo rond 3 �* 4 uur s'nachts een lawaaierige vlieger over ons dak die de pannen deed rammelen (de dakpannen hé mannen) maar als ze de spreiding van de vluchten normaal verdelen ligt er géénen hond wakker van !

t'is dus een politiek spelletje van onze "chers amis" uit Bruxelles en onze zuiderburen uit de walen.... als ze "les flamands" bij hun shokedeizen kunnen pakken flessen ze niet wat het ook aan 't land(lees vlaanderen) mag kosten !

by the way, t'paleis in Laeken daar mogen ze niet over scheren........ maar de Fluppen heeft wél zélf nen "hélicoptère" die oorverdovend lawaai maakt..... awél dat ze naar Ciergnon gaan wonen, als k'mij goed herinner hebben ze daar nog een huizeke staan dat redelijk comfortabel is uitgerust en ge hoort er alléén de vogelkes in de natuur rondvliegen en géén vliegers van DHL !
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline  
Oud 22 september 2004, 10:50   #57
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik hoor de koning al zeggen tegen de Guy : mais Guy tok, hik oewil keen fliektuiken poven mijnen kop.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 22 september 2004, 11:19   #58
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

maar Guy tok, kij weet dat de coiffure van tante Faby kéén vliegtuik verdraakt, het is non, non, en nok ne keer non ! Kéén vliektuik over de paleis !
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline  
Oud 22 september 2004, 12:18   #59
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Wat ik zie in heel die DHL affaire is wederom het chantagesysteem dat steeds meer multinationals schijnen te gebruiken: 'als ge niet doet wat wij vragen verhuizen we'.
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 22 september 2004, 12:52   #60
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Het grote probleem zijn idd de arrogante(franstalige) Brusselaars die blijkbaar al vluchten over het Vlaamse landsgedeelte willen laten vliegen. Vooral de groene Khmers van Ecolo stampen wild om zich héén.
Sinistra is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be