Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 oktober 2013, 19:51   #1
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard Huurders beschadigen huurwoning opzettelijk om ze onbewoonbaar te laten verklaren

De Vlaamse vastgoedmakelaars bevestigen dat sommige huurders zelf schade toebrengen aan het pand dat ze huren, met de expliciete bedoeling de woning onbewoonbaar te laten verklaren en sneller in aanmerking te komen voor huursubsidies of een sociale woning. De vastgoedsector schuift drie prioriteiten naar voren om de problematiek aan te pakken.

BRON
5 okt 2013
Wat moet er gebeuren met dergelijke huurders?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 19:52   #2
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Met dank aan de code die dit mogelijk maakt, het juridisch instrument genaamd "de Vlaamse Wooncode". Deze code stelt dat de verhuurder verantwoordelijk is voor alles. De inspecteurs worden betaald met belastinggeld. De huursubsidies en de sociale woning ook. De ontevredene die om een inspecteur vraagt heeft er belang bij de woning zo onbewoonbaar mogelijk te maken tegen het moment dat de inspecteur langskomt. Hij riskeert daarbij niets, geen enkele sanctie is voorzien. Misschien best dat we hiervoor nog eens een aparte wetgeving én een aparate inspecteur voor voorzien.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 5 oktober 2013 om 20:05.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 21:44   #3
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Deze scheefgetrokken situatie's kunnen niet blijven duren.
Anderzijds is het ook bijzonder dom een bepaalde groepen mensen als huurder te nemen. Bijzonder hard selecteren, en de kandidaat-huurder grondig screenen, zodat de kans op een slechte huurder verkleind wordt is de boodschap. Dat je daarmee 'discrimineert' moet je je helemaal niets van aantrekken. Men wordt er toe verplicht, als je geen miserie wilt hebben.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!

Laatst gewijzigd door MaGNiFiCaT : 5 oktober 2013 om 21:45.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2013, 22:52   #4
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wat moet er gebeuren met dergelijke huurders?
ALLE gemaakte onkosten voor de huurder !!!!
Dus , moest er volledige nieuwbouw in de plaats komen ,
als gevolg van het opzettelijk onbewoonbaar maken van het verhuurde pand ,
laat de brokkenmakende huurder ALLES dokken (!!!!) , incluis:
geen subsidies e.d. meer voor zo'n vandalistische crimineel !!!!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 00:18   #5
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
ALLE gemaakte onkosten voor de huurder !!!!
Dus , moest er volledige nieuwbouw in de plaats komen ,
als gevolg van het opzettelijk onbewoonbaar maken van het verhuurde pand ,
laat de brokkenmakende huurder ALLES dokken (!!!!) , incluis:
geen subsidies e.d. meer voor zo'n vandalistische crimineel !!!!
Dat zijn bijna altijd klojo's die niets hebben.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 01:14   #6
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Men kan volgens mij wel zien of de schade veroorzaakt werd door de huurder of verhuurder. En men gaat niet zomaar een woning onbewoonbaar verklaren, dan moet er wel iets ergs aan zijn.

Zo was ik eens bij iemand thuis en de helft van de woning zag zwart van het vocht. Zoiets ligt aan de kwaliteit van de woning.

Misschien kan iemand hier voorbeelden plaatsen van wat men als schade door huurder kan bestempelen en welke hem dan recht geeft op subsidie of sociale woning. Het lijkt me meer of de verhuurders zich willen wapenen tegen de verstrengde regels van de regering.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.

Laatst gewijzigd door nickb : 7 oktober 2013 om 01:14.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 01:46   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ergens hier op't forum staan mijn ervaringen met malafiede huurders.

Ik ben geen verhuurder, maar dat wil niet zeggen dat ik geen directe ervaringen heb.

1) Huurders die niet weg wilden, noch betaalden. 2 jaar gezeik en inzetten van vieze trukken om ze buiten te krijgen.

2) OCMW Huurders die niet doorhadden dat ze met spullen van een ander bezig waren en de vernieling tot het uiterst doordreven. Alles wat waarde had was uitgebroken en verkocht. Het meeste verwijderbare hout was gebruikt als brandbout.

Als nadien de woning onbewoondbaar is, is een bijkomend verhaal.

Maar als je hoort hoe bepaalde belangengroeperingen en vzw's moeite doen om eieren onder bepaalde groepen te leggen, alswel de media en fora om de mogelijkheden te misbruiken, is het niet verwonderlijk dat men steeds meer en meer hoort over misbruiken.


De mensen met de ingesteldheid tot profiteren moeten zelfs geen moeite meer doen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 13:50   #8
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De Vlaamse vastgoedmakelaars bevestigen dat sommige huurders zelf schade toebrengen aan het pand dat ze huren, met de expliciete bedoeling de woning onbewoonbaar te laten verklaren en sneller in aanmerking te komen voor huursubsidies of een sociale woning. De vastgoedsector schuift drie prioriteiten naar voren om de problematiek aan te pakken.

BRON
5 okt 2013
Wat moet er gebeuren met dergelijke huurders?
Verbaast mij niet. Ben eens benieuwd hoe de politieke wereld dit oplost. Of is dit niet het probleem van de huisvestingsmaatschappijen ?
Hoe dan ook, zolang de niet-profiteur er niet voor moet opdraaien is er ook geen probleem.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 14:08   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Men kan volgens mij wel zien of de schade veroorzaakt werd door de huurder of verhuurder. En men gaat niet zomaar een woning onbewoonbaar verklaren, dan moet er wel iets ergs aan zijn.

Zo was ik eens bij iemand thuis en de helft van de woning zag zwart van het vocht. Zoiets ligt aan de kwaliteit van de woning.

Misschien kan iemand hier voorbeelden plaatsen van wat men als schade door huurder kan bestempelen en welke hem dan recht geeft op subsidie of sociale woning. Het lijkt me meer of de verhuurders zich willen wapenen tegen de verstrengde regels van de regering.
Dakgoot verstoppen, dakpan wegnemen, verhuurder niet op de hoogte brengen van lekken of verstoppingen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 14:26   #10
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dakgoot verstoppen, dakpan wegnemen, verhuurder niet op de hoogte brengen van lekken of verstoppingen.
en hoe lang duurt het gemiddeld vooraleer de goede verhurende huisvader technici stuurt om vochtplekken op te lossen?
5 of 6 aangetekende brieven?

zwarte schapen zitten aan 2 kanten maar als huurder kunt ge echt niet zoveel schade aanrichten.
verdoken gebreken (vocht, oude leidingen, verouderde zekeringen,...) zijn altijd op kosten vd verhuurder en als huurder ontdekt ge die pas als ge er al woont.

ge kunt als huurder moeilijk ramen uitslaan of kasten afbreken en dan doen alsof ge zo gehuurd hebt. Er bestaat tenslotte zoiets als een plaatsbeschrijving
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 14:52   #11
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Het gaat om sociale woningen, bewoond door steuntrekkers.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 15:36   #12
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Begrijpend lezen Rudi
Citaat:
dat sommige huurders zelf schade toebrengen aan het pand dat ze huren, met de expliciete bedoeling de woning onbewoonbaar te laten verklaren en sneller in aanmerking te komen voor huursubsidies of een sociale woning.
schade toebrengen aan je sociale woning om sneller in een sociale woning te geraken?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 15:56   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Begrijpend lezen Rudi
schade toebrengen aan je sociale woning om sneller in een sociale woning te geraken?
grappig
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 16:05   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en hoe lang duurt het gemiddeld vooraleer de goede verhurende huisvader technici stuurt om vochtplekken op te lossen?
5 of 6 aangetekende brieven?


zwarte schapen zitten aan 2 kanten maar als huurder kunt ge echt niet zoveel schade aanrichten.
verdoken gebreken (vocht, oude leidingen, verouderde zekeringen,...) zijn altijd op kosten vd verhuurder en als huurder ontdekt ge die pas als ge er al woont.

ge kunt als huurder moeilijk ramen uitslaan of kasten afbreken en dan doen alsof ge zo gehuurd hebt. Er bestaat tenslotte zoiets als een plaatsbeschrijving
Hangt er van af hoe snel hij zijn pand in waarde wilt zien afnemen denk ik.
Als huurder hebt ge dan alvast 5 of 6 bewijzen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 16:13   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.290
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
en hoe lang duurt het gemiddeld vooraleer de goede verhurende huisvader technici stuurt om vochtplekken op te lossen?
5 of 6 aangetekende brieven?
Vraag dat eens aan Another Jack, da's een huisbaas.

Citaat:
zwarte schapen zitten aan 2 kanten maar als huurder kunt ge echt niet zoveel schade aanrichten.
verdoken gebreken (vocht, oude leidingen, verouderde zekeringen,...) zijn altijd op kosten vd verhuurder en als huurder ontdekt ge die pas als ge er al woont.
Electriciteit, gas, EPC, tegenwoordig verplicht in orde te zijn als verhuurder. Maar tja, hier ook geld weeral de regel, als er niemand klaagt, gebeurd er niks.

Citaat:
ge kunt als huurder moeilijk ramen uitslaan of kasten afbreken en dan doen alsof ge zo gehuurd hebt. Er bestaat tenslotte zoiets als een plaatsbeschrijving
Voor de "inspectie" maakt het niet uit hoe die woning in die toestand is gekomen. Die bepaald alleen dat de woning al dan niet bewoonbaar is.
En van daar uit is het het wettelijke paadje volgen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 16:24   #16
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Begrijpend lezen Rudi


schade toebrengen aan je sociale woning om sneller in een sociale woning te geraken?
Hoewel ik niet begrijp waarom iemand in zo'n woonkazerne wilt gaan wonen vraag ik me toch af hoe het komt dat die mensen niet gewoon aan zo'n sociale woning geraken, daar moet je je toch maar voor inschrijven en een loonfiche laten zien of zo.
Zo 'n grote wachtlijst kan er toch niet zijn, er zijn zoveel sociale woningen en zo weinig Vlamingen...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 16:33   #17
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
er zijn zoveel sociale woningen en zo weinig Vlamingen...
vooringenomenheid
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2013, 16:44   #18
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
vooringenomenheid
?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be