Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2009, 08:21   #21
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Sinds de uitvinding van de rubberen luchtband is volgens mij spoorvervoer totaal ouderwets, onflexibel en duur, trams op de openbare weg zelfs zeer onveilig, daarenboven is het ook niet zo milieuvriendelijk als men steeds placht te denken, want het verkeer "op banden" en in de lucht heeft enorme vorderingen gemaakt; ik denk aan de nieuwe emissienormen Euro 5 (vanaf sept 2009) en Euro 6 (sept 2014) voor auto´s.
Spoorgebonden voertuigen hebben een aantal voordelen ten opzichte van voertuigen op banden. Het energieverbruik is lager, de afschrijvingskosten zijn lager (want een tram gaat makkelijk een halve eeuw mee) en we beschikken nu al over de technologie om die op electriciteit te laten rijden.

Maar het grootste voordeel van trams is psychologisch. Overal waar men de tram weer ingevoerd heeft is het OV er op vooruit gegaan, en niet alleen de tramlijn trekt veel meer reizigers, ook het overige OV profiteert.
Dat heeft alles met "mindshare" te maken. Met trams maak je de ruggegraat van je OV netwerk zichtbaar. Aan sporen hangen de mensen de mentale kaart van hun omgeving op. Met trams is het OV er weer, en dus trekt het weer reizigers.

In Zwitserland bestaan er nog veel streektramlijntjes. En ik heb het hier niet over de bekende smalspoortreintjes in de bergen. De meeste Zwitsers wonen in het verstedelijkte gebied tussen het meer van Geneve en de Bodensee, en in dit gebied zijn veel regionale tramlijntjes actief. Daar kan je zien hoe een moderne streektram er uit kan zien. En je ziet ook het effect op de omgeving.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 08:31   #22
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht



Zitten bepaalde treinen en trams nu al niet vol tijdens de spits ?
Yep. En sommige leeg.
Maar bon, je bent goed gedocumenteerd, ik ga je niet tegenspreken.
Het is nooit het een of het ander, het auto / openbaar vervoer is een plus plus verhaal.
Dat ik nog altijd (of eigenlijk terug) met de auto naar het werk ga, heeft puur te maken met de slechte verbinding en de alsmaar vaker voorkomende vertragingen, en dat voor een toch wel hoge prijs. Neem die tekortkomingen grotendeels weg en je ziet mij niet meer in een file staan.
Maar ik woon dan ook niet in Limburg...
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 10:18   #23
Bill Ayers
Burgemeester
 
Bill Ayers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Yep. En sommige leeg.
Voor mij is dat empirisch bewijs dat bij afwezigheid van markten en prijzen kapitaalsgoederen onmogelijk rationeel gealloceerd kunnen worden.
__________________
anything peaceful
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 10:54   #24
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Ayers Bekijk bericht
Voor mij is dat empirisch bewijs dat bij afwezigheid van markten en prijzen kapitaalsgoederen onmogelijk rationeel gealloceerd kunnen worden.
Oh. Effe wachten, ik denk dat Adrian Healey even met verlof is
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 11:00   #25
Bill Ayers
Burgemeester
 
Bill Ayers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2006
Berichten: 494
Standaard

Et alors?
__________________
anything peaceful
Bill Ayers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 11:08   #26
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
De titel van deze topic is een retorische vraag neem ik aan.
Retorisch of "begging the question". De laatste stuiptrekkingen, geen aandacht aan schenken.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 11:09   #27
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Oh. Effe wachten, ik denk dat Adrian Healey even met verlof is
Hij moet zijn overuren opnemen. Aflossing van de wacht.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 11:27   #28
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Ach heel dat tram verhaal, in de stad is dat misschien nog handig maar intercity?
Dan krijg je weeral hetzelfde als met die busstroken. De automobilisten staan op één rijstrook aan te schuiven, terwijl erlangs een busstrook ligt waar om het kwartiertje eens een half-lege tram (bus) voorbijkomt.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 11:30   #29
bartek
Vreemdeling
 
bartek's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2009
Berichten: 40
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In Limburg wil men het tramnetwerk (spartacusplan) aanleggen, daar zijn eigenlijk geen files....
http://jsp.vlaamsparlement.be/docs/s...bijlage001.pdf
En wat nog het ergste is ... uit goede bron weet ik dat de nieuwe tramlijn in Hasselt 2 x de Groene Boulevard zal oversteken ... Op plaatsen waar nu mensen rustig kunnen wandelen zal er om de zoveel tijd een tram voorbijkomen ... Ik vrees nu al voor de ongelukken die zich zullen voordoen. Er bestaan voldoende alternatieve routes maar neen, de tram moet tot bij de mensen komen ... Het autoverkeer zal er ook onder lijden maar deze zie ik ook liever de grote ring oprijden dan de kleine ring.

Het idee is niet zo slecht maar de invulling van de route is gewoon levensgevaarlijk.
__________________
«If anyone disagrees with anything I say, I am quite prepared not only to retract it, but also to deny under oath that I ever said it.»
bartek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2009, 12:19   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Spoorgebonden voertuigen hebben een aantal voordelen ten opzichte van voertuigen op banden. Het energieverbruik is lager, de afschrijvingskosten zijn lager (want een tram gaat makkelijk een halve eeuw mee) en we beschikken nu al over de technologie om die op electriciteit te laten rijden.
Logisch elk nadeel heeft zijn voordeel (J.C.)
Banden-vtg remmen nu eenmaal veel beter af als spoorvtg, daarvoor hebben banden ook meer rolweerstand (ook daar is vooruitgang geboekt)
Een tram zal wel gemiddeld veel langer meegaan als een auto of bus, alhoewel met het nodige onderhoud ook bandenvtg zeer lang kunnen meegaan, het moet nog rendabel én milieuvriendelijk blijven (daar heeft de tram een voordeel).
Ik ben wel benieuwd als er meer bandenvoertuigen puur op electriciteit gaan rijden... er zijn zelfs zeer hoge schattingen (*RWE: tot 25% in 2020 ) in de nabije toekomst - de Vlaamse ruit zou eigenlijk ideaal zijn vooral alle (oudste) dieselauto´s (die meestal te weinig km/jaar doen) door electro-auto´s te vervangen.

http://www.tagesschau.de/wirtschaft/...oautos102.html
Citaat:
"Selbst optimistische Schätzungen gehen für 2020 von gerade einmal zwei Millionen Elektrofahrzeugen in Deutschland aus - bei einem Bestand von 50 Millionen Pkw", sagte VCD-Vorstandsmitglied Hermann-Josef Vogt. RWE-Strategievorstand Leonhard Birnbaum meinte hingegen, in gut zehn Jahren werde *jedes vierte verkaufte Auto voraussichtlich mit Strom angetrieben. Einige Branchenvertreter sagen sogar für das Jahr 2025 bei der Zahl der Neuzulassungen eine Wachablösung zu Gunsten der Elektro- und Hybridautos voraus. Daimler will daher bereits im Jahr 2012 mit der Produktion von Elektrofahrzeugen in nennenswerten Stückzahlen beginnen.
RWE is een grote stroomleverancier...
Betreft EU-stroomnetwerken voor E-auto´s:
http://www.avere.org/what_is_avere.htm

Citaat:
Maar het grootste voordeel van trams is psychologisch. Overal waar men de tram weer ingevoerd heeft is het OV er op vooruit gegaan, en niet alleen de tramlijn trekt veel meer reizigers, ook het overige OV profiteert.
Dat heeft alles met "mindshare" te maken. Met trams maak je de ruggegraat van je OV netwerk zichtbaar. Aan sporen hangen de mensen de mentale kaart van hun omgeving op. Met trams is het OV er weer, en dus trekt het weer reizigers.
De tram heeft zeker een (beperkt) nut, maar het blijft veel en-en...

Vergeet ook niet dat trams niet altijd voorrang hebben (enkel i.p.) ze hebben ook hun specifieke verkeerslichten als ze bepaalde kruispunten kruisen.

Citaat:
In Zwitserland bestaan er nog veel streektramlijntjes. En ik heb het hier niet over de bekende smalspoortreintjes in de bergen. De meeste Zwitsers wonen in het verstedelijkte gebied tussen het meer van Geneve en de Bodensee, en in dit gebied zijn veel regionale tramlijntjes actief. Daar kan je zien hoe een moderne streektram er uit kan zien. En je ziet ook het effect op de omgeving
Toevallig een tijdje geleden enkele dagen in Basel en omstreken geweest, het OV is daar idd aanwezig, in Basel-centrum zelf moet men zich als zwakke weggebruiker wel wennen dat er veel tramverkeer heerst, de sporen lopen tenslotte dikwijls gewoon op de openbare weg, de auto´s zijn daar wel duidelijk geweerd uit het stadsstraatbeeld, vooraleer ze zoiets in Be-steden realiseren zullen ze wel vlot bereikbare en grote parkinggebouwen moeten neerplanten, in Basel was er een zeer groot Parkhaus met 8 verdiepingen en volledig gratis... maar de bus/tram was niet gratis... anders zouden vele (jonge) fietsers en voetgangers gewoon het O.V. nemen...

Maar zover hoeft men eigenlijk niet te reizen om te zien dat Be een grote achterstand heeft qua doordacht stadsverkeer en O.V., als ik naar Aachen of Köln rij parkeer ik gewoonweg waar ik ongeveer moet zijn (Parkhaus ...), soms redelijk centraal (betalend maar goedkoop) en ga verder te voet. Is nog milieuvriendelijker...

Laatst gewijzigd door Micele : 13 juli 2009 om 12:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 05:55   #31
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Toevallig een tijdje geleden enkele dagen in Basel en omstreken geweest, het OV is daar idd aanwezig...
Je hebt vast ook gemerkt dat daar trams van twee bedrijven op hetzelfde net rijden. Groene stadstrams, en gele streektrams. Die laatste rijden zelfs tot in Frankrijk...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 10:13   #32
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Ik zie niet in wat het voordeel is van een tram t.o.v. een bus.
Alpina, Micele, het is nochtans simpel : het gaat om efficiënt ruimtegebruik. Neem een strookje van drie meter breed en zo lang als je wilt, en bekijk hoeveel personen je erover krijgt per uur met welk vervoermiddel.

In het geval van autosolisme geeft dat zo'n 1800. Denk aan de tweesecondenregel uit je rijles; en we gaan er voor het gemak even vanuit dat er geen kruispunten of invoegers zijn, zodat die wagens kunnen rijden als een treintje

Met andere middelen wordt dat : de metro 18.000 mensen per uur, de tram 5.700 en de bus 2.400 mensen. De bus en de auto scoren dus eigenlijk ongeveer gelijk (afhankelijk van de bezetting), maar spoortoepassingen doen het minstens dubbel en sons zelfs tot tien keer zo goed !
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.

Laatst gewijzigd door nihao : 14 juli 2009 om 10:17.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 10:56   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.152
Standaard

Noem het tram of een bovengrondse metro, het doet er niet toe: het is maar milieuvriendelijk en effectief, als het een probleem oplost van de mobiliteit van duizenden pendelaars

hoe moet u zich dat inbeelden: aan de uiteinden van de autotrades in grootbijgaarden, zaventem en meise een parking van 10.000 voertuigen en schuttles die de massa pendelaars naar het centrum torpederen. Ipv een noord-zuid as, een oost-west as.


sowieso als je een citytaks invoert moet je een middel voorzien om te ontsnappen aan die taks...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 11:41   #34
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Noem het tram of een bovengrondse metro, het doet er niet toe: het is maar milieuvriendelijk en effectief, als het een probleem oplost van de mobiliteit van duizenden pendelaars

hoe moet u zich dat inbeelden: aan de uiteinden van de autotrades in grootbijgaarden, zaventem en meise een parking van 10.000 voertuigen en schuttles die de massa pendelaars naar het centrum torpederen. Ipv een noord-zuid as, een oost-west as.


sowieso als je een citytaks invoert moet je een middel voorzien om te ontsnappen aan die taks...
En dat is hier net het probleem, ze willen vanalles doen om de automobilist uit te melken onder het mom van milieuvriendelijkheid.
Maar een echt alternatief daar werken ze niet aan.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 13:04   #35
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Mooi staaltje van 'thinking inside the tin box', ofte autodenken. "Maar meneer, waar moet ik dan mijn auto parkeren ?" Gewoon thuis laten, of hoogstens aan de buitenste halte van de paardentram. Daar is dat ding trouwens voor uitgevonden : om een (Amerikaanse) boer tot aan de paardentram te brengen.

Het is zoals "Maar, meneer, die digitale foto's zijn zo duur ! Ik heb laatst bij de fotograaf een reeks laten afdrukken en dat heeft mij een fortuin gekost !!" Ondertussen hebben ze wel drie beeldschermen in huis waar ze die foto's op kunnen bekijken, maar die knop in dat hoofd, die raakt natuurlijk nooit omgedraaid.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 13:18   #36
ijsbeer
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juni 2007
Berichten: 90
Standaard

Sneltrams in Limburg is een uitstekend plan. Het zou de provincie eindelijk kunnen ontsluiten.
ijsbeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 13:34   #37
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Mooi staaltje van 'thinking inside the tin box', ofte autodenken. "Maar meneer, waar moet ik dan mijn auto parkeren ?" Gewoon thuis laten, of hoogstens aan de buitenste halte van de paardentram. Daar is dat ding trouwens voor uitgevonden : om een (Amerikaanse) boer tot aan de paardentram te brengen.

Het is zoals "Maar, meneer, die digitale foto's zijn zo duur ! Ik heb laatst bij de fotograaf een reeks laten afdrukken en dat heeft mij een fortuin gekost !!" Ondertussen hebben ze wel drie beeldschermen in huis waar ze die foto's op kunnen bekijken, maar die knop in dat hoofd, die raakt natuurlijk nooit omgedraaid.
Ik ben vertegenwoordiger en heb een auto nodig, of moet ik de trein soms nemen met al mijn materiaal?
Mensen die de luxe hebben om wel met het openbaar vervoer overal te geraken verstaan dat niet.

Toen ik mijn stage deed in Brussel kwam ik ook met de trein op mijn huidig en vorig werk was dat echter onmogelijk.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 13:44   #38
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Alpina, Micele, het is nochtans simpel : het gaat om efficiënt ruimtegebruik. Neem een strookje van drie meter breed en zo lang als je wilt, en bekijk hoeveel personen je erover krijgt per uur met welk vervoermiddel.
Tja, dat zal wel ongeveer kloppen van bvb tramhalte D naar tramhalte F maar bepaalde mensen moeten nog naar D geraken en moeten ook niet juist naar F.

Die bepaalde mensen moeten wel van A naar J bvb.
Dus tel daar het extra vervoer maar bij (te voet, fiets, bus, auto, enz...) van die bepaalde mensen van A naar D, en van F naar J...

- Het voordeel van een privé voertuig is dat het je brengt van waar je woont (eigen garage of eigen parking) of waar ge tijdelijk verblijft (nemen we aan dat de parking in de onmiddellijke omgeving ligt) naar waar je ongeveer moet, dat hangt natuurlijk af vd beschikbare parkeerplaats(en); maar meestal weet je dat ongeveer op voorhand of er parkeermogelijkheden vlakbij zijn waar je naartoe wil (op een bepaalde tijd).
- En je eigen auto rijdt altijd (dag/nacht), en je kan passagiers oppikken of afhalen van waar ze juist verblijven en afzetten waar ze juist naartoe moeten, op eenderwelk moment van de dag.

Een tram/bus is steeds gebonden aan vaste routes en haltes.

Hou dus eens rekening bij jouw "efficient ruimtegebruik" met plaats en flexibiliteit, tijd is mss een andere discussie.

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2009 om 13:57.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 14:10   #39
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
- Het voordeel van een privé voertuig is dat het je brengt van waar je woont (eigen garage of eigen parking) of waar ge tijdelijk verblijft (nemen we aan dat de parking in de onmiddellijke omgeving ligt) naar waar je ongeveer moet, dat hangt natuurlijk af vd beschikbare parkeerplaats(en); maar meestal weet je dat ongeveer op voorhand of er parkeermogelijkheden vlakbij zijn waar je naartoe wil (op een bepaalde tijd).
- En je eigen auto rijdt altijd (dag/nacht), en je kan passagiers oppikken of afhalen van waar ze juist verblijven en afzetten waar ze juist naartoe moeten, op eenderwelk moment van de dag.
Het grote nadeel van privévervoer is dat je zelf moet rijden. Je moet altijd weer terug naar waar je je auto achtergelaten hebt, en als je met een groep bent moet je in dezelfde samenstelling heen en terug.

Met het OV kan ik dingen doen als: Op een zondagnamiddag trein naar A, aangenaam wandelen naar B en dan terug. Of Ik ga om 4 uur naar de stad, mijn vrouw om 6 uur, we treffen elkaar daar om 8 uur voor een film en gaan achteraf tesamen naar huis. OV is op zich ook best flexibel.

Natuurlijk kan het Ov niet aan alle verplaatsingsbehoeften voorzien. Dat hoeft ook niet. Maar met goed OV kom je al een heel eind. Goed OV wil oa zeggen OV dat:
- Op tijd rijd.
- Aangenaam is.
- Goed op elkaar aansluit.

Je kan dus als basis een trein of sneltramanetwerk hebben, met bussen die daar aan gekoppeld zijn. In Vlaanderen nog een probleem, want het Vlaams Gewest heeft over de spoorwegen niks te zeggen.

Ikzelf heb geen auto. Ik ga met de trein naar mijn werk (dagelijks 135 km heen en terug, twee keer een uur ongeveer) en gebruik verder een deelauto als ik een keer een auto nodig heb.
Maar dat kan ik onderandere omdat ik in Zwitserland, en niet in België woon...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2009, 14:23   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

vervolg...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
In het geval van autosolisme geeft dat zo'n 1800. Denk aan de tweesecondenregel uit je rijles; en we gaan er voor het gemak even vanuit dat er geen kruispunten of invoegers zijn, zodat die wagens kunnen rijden als een treintje

Met andere middelen wordt dat : de metro 18.000 mensen per uur, de tram 5.700 en de bus 2.400 mensen. De bus en de auto scoren dus eigenlijk ongeveer gelijk (afhankelijk van de bezetting), maar spoortoepassingen doen het minstens dubbel en sons zelfs tot tien keer zo goed !
Spijtig dat metro, tram of bus meestal nooit voor je deur stoppen (huisgarage is nog beter*) en meestal nooit je daar naartoe brengen waar je moet zijn. Dat kost namelijk allemaal extra tijd en extra vervoer. En op je auto hoef je nooit te wachten , je stapt in en rijdt.

En voor waar er geen parkeerplaatsen zijn op redelijke afstand waar je je auto niet vlot kwijtgeraakt zullen wel genoeg (betere) alternatieven zijn waar je wel je auto comfortabel kan parkeren.

Spijtig dat metro, tram of bus meestal nooit je kinderen direct van thuis kunnen meenemen en direct aan de school kunnen uitlaten, of bijna nooit (oudere) personen willekeurig ergens kunnen oppikken en afzetten 24/24h.
Ik geef maar enkele vbn.

Ik kan bij manier van spreken als het regent zonder nat te worden, met mijn auto van thuis naar mijn werk rijden, of van thuis naar een supermarkt rijden (eigen ondergrondse parking), of naar de stad rijden (vb. overdekt parkhuis, shopping center bvb) zonder nat te worden; en dat alles quasi zonder onnodig tijdverlies of onnodige omwegen. Men mijn auto heb ik een eigen koffer of kan ik een aanhangwagen aankoppelen, ik kan dus redelijk comfortabel materiaal en andere zware dingen bijna terplaatse -waar ik echt moet zijn- in/uit-laden, en hoef nooit lange wegen met iets te sleuren; en dit alles elk ogenblik vd dag.
nu stop ik met mijn autobijbel...

Laatst gewijzigd door Micele : 14 juli 2009 om 14:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be