Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 augustus 2009, 13:52   #41
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.942
Standaard

Is het nu eigenlijk al toegelaten dat moto's de busstrook volgen? Een jaar of twee-drie geleden heeft een brave parlementariër daar een wetsvoorstel over ingediend maar ik vrees dat daar verder niks mee is gebeurd.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2009, 14:41   #42
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
vele automobilisten/camioneurs zullen lastig doen omdat ze vinden dat als zij in de file staan, iedereen in de file moet staan maar ook
Kan ik als fietser die af en toe een file stilstaande auto's inhaalt beamen.
(Ik neem dan uitzonderlijk mijn talisman* in mijn rechterhand).

* een ABUS GRANIT POWER 58
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2009, 18:41   #43
riddervanbelgie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 juli 2009
Berichten: 15
Standaard

Het lijkt me wel een goed idee, maar dan kunnen ze er beter 2 of 3 rijstroken van maken, zodat motards andere motards veilig kunnen inhalen. Of nog een beter idee, laat ze ineens speciaal voor motors een weg aanleggen. Dat is nog het veiligste tegen deze automobilisten die niet uitkijken voor de tweewielers.

De wetgeving voor de brommers zou ik anders ook wel graag zien veranderen. Die 45km/u is toch ook zeer gevaarlijk. Stel je rijdt op een weg waar je 70 mag, er is veel zijwind waardoor een brommer iets meer naar het midden toe rijdt voor zijn eigen veiligheid. Je schat zijn snelheid fout in en voor je het weet zit je er achter op met je auto. Laat brommers een maximumsnelheid van 75km/u halen en zij zijn ook al 'veiliger' op de weg dan nu.
riddervanbelgie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 08:21   #44
JBX
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 15
Standaard

Ge kunt beter de moto's op de pechstrook laten rijden. Ze kunnen makkelijk invoegen om de hulpdiensten door te laten. Het kost ook niks. Maar dat is te makkelijk voor een apenland als België. Ze hebben hier liever dat iedereen stil staat. Dan vallen er geen gewonden of doden! Het enige dat je hier mag is belasting betalen en ja knikken.
JBX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 08:24   #45
JBX
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 1 september 2009
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door riddervanbelgie Bekijk bericht
De wetgeving voor de brommers zou ik anders ook wel graag zien veranderen. Die 45km/u is toch ook zeer gevaarlijk. Stel je rijdt op een weg waar je 70 mag, er is veel zijwind waardoor een brommer iets meer naar het midden toe rijdt voor zijn eigen veiligheid. Je schat zijn snelheid fout in en voor je het weet zit je er achter op met je auto. Laat brommers een maximumsnelheid van 75km/u halen en zij zijn ook al 'veiliger' op de weg dan nu.
Kijk dan beter uit uw doppen. Er kan ook een tractor tegen 25km/u voor u zitten, of de vuilkar. Niemand MOET 70km/u rijden.
__________________
Alles wat leuk is is verboden!
JBX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 12:08   #46
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door studentje Bekijk bericht
Is het goed idee om een apart rijvak te voorzien voor de brommers op grote autostrades (E-wegen)? Dit rijvak zal dan wat smaller zijn dan de rijvakken voor auto's (anders worden ze toch ingenomen voor automobilisten). Dit zou tot gevolg kunnen geven (puur hypothetish) dat deze brommers niet meer hoeven te laveren tussen de auto's, wat het risico op ongevallen toch verkleind.

Het gaat hier niet over de haalbaarheid maar over het practische aspect ervan.

Wat denken jullie ervan?
Ge peist toch nie dat er eentje mee den brommer over de E40 van Gent naar Brussel gaat of wel?? Allé zeg van Gent naar St Niklaas over den E19 das toch een zot idee.
Het is nie haalbaar en nie praktisch.
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 12:20   #47
studentje
Burger
 
studentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Ge peist toch nie dat er eentje mee den brommer over de E40 van Gent naar Brussel gaat of wel?? Allé zeg van Gent naar St Niklaas over den E19 das toch een zot idee.
Het is nie haalbaar en nie praktisch.
Euhm, kunt ge dat ook eens in begrijpbare taal verwoorden want ik begrijp niet wat je bedoelt.
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 12:59   #48
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Laat ze maar over de pechstrook gaan. Als ik in de file stilsta, schuif ik ook altijd op zodat ze door kunnen.

Maar eens je versnelt en snelheid begint te maken, ga ik niet nog meer opschuiven. Deed dat vroeger wel, maar een aantal keer bijna een tak tegen mijn auto gehad.
Sindsdien is dat dus gedaan.

Ben ook onbegrip van een aantal kotsbeu. Stond eens in de rij aan de reyerstunnel richting centrum.
Daar versmalt het naar 2 rijstroken, de auto voor mij wilde rechts inschuiven, maar toen kwam de file tot stilstand.
Hij hing dus tussen twee rijstroken. Ik zat op een half meter van die voor mij en zat vrij rechts. Ik kon ook niet meer opschuiven aangezien ik dicht op die voor mij zat.
Begint die stomme motard achter mij te toeten gelijk een zot en mij voor weet ik veel wat, uit te schelden.
Pf...
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2009, 15:18   #49
studentje
Burger
 
studentje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2009
Berichten: 162
Standaard

Begrip is ver te zoeken. Vandaag reden aan de Tervurentunnel zeker 3 wagens over de witte lijn voor mij...ik heb het gewoon toegestaan want wat haalt het uit door de koppige, weliswaar in uw recht zijnde, uit te hangen. Daarbij kwam nog eens dat er zeker een 20-tal auto's van de pechstrook gebruik maakten om de file in te halen en dan gauw in te voegen...(allemaal Volvo's, BMW, Jaguar,...de duurdere firmawagens).

De motards zelf reden tussen de 2 files door maar tenminste niet op de pechstrook.
studentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be