Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 september 2009, 19:45   #1
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard Busje is zó geweest

Vanavond in het bushokje met enkele 'medestanders' uitgevlooid waarom de bussen altijd te laat lijken : ze komen gewoon zes �* zeven minuten te vroeg !

(Nu ja, hoe zou je zelf zijn ? Het is natuurlijk leuk als je toch een paar minuten op adem kunt komen tussen je shifts door toch ?)
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2009, 20:39   #2
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Bedankt om deze ingewikkelde maar zeer interessante materie onder onze ogen te brengen.

Het lijkt mij van ontzaglijk groot belang dat hier verder onderzoek naar gedaan wordt.
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 09:32   #3
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Duvelke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 februari 2005
Locatie: Earth
Berichten: 10.121
Standaard

ik ga akkoord met Ironchef.
__________________
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen.
Duvelke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 12:08   #4
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Laten we dan maar een werkgroep oprichten die uiteraard gevolgd wordt door het onderzoek van een studiebureau ,wiens resultaten vervolgens door een nog te samenstellen adviescommissie grondig zullen onderzocht worden en van wie het besluit uiteraard zal worden meegedeeld aan eerstgenoemde werkgroep....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 12:29   #5
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Doen jullie maar. Ik stel voor om of de tijdstabellen realistischer te maken (als je tijdens de spits meer dan zes minuten te vroeg kunt zijn klopt er iets niet in de berekening) of de buschauffeurs stipter.
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 12:34   #6
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Doen jullie maar. Ik stel voor om of de tijdstabellen realistischer te maken (als je tijdens de spits meer dan zes minuten te vroeg kunt zijn klopt er iets niet in de berekening) of de buschauffeurs stipter.
Over welke buslijn heb je het?

Geef kaart met bushaltes, gegevens over gemiddeld verkeer en uurrooster. Ik zal eens een scriptje schrijven, ben toch net bezig met C++.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 15:24   #7
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Bedankt om deze ingewikkelde maar zeer interessante materie onder onze ogen te brengen.

Het lijkt mij van ontzaglijk groot belang dat hier verder onderzoek naar gedaan wordt.
Als gij een bus wilt pakken die volgens de uurregeling om 8 uur aan uw halte is, en gij gaat om 5 voor naar die halte, dan zou het toch wel fokking onozel zijn dat gij uw bus mist omdat de chauffeur zijn pauzes dynamisch wilt indelen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 16:32   #8
farak
Burgemeester
 
farak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 551
Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Geef kaart met bushaltes, gegevens over gemiddeld verkeer en uurrooster. Ik zal eens een scriptje schrijven, ben toch net bezig met C++.
Je bedoelt programma schrijven, geen script.

Dat is toch al gedaan een aantal jaren geleden. Toen hebben ze een programma geschreven dat alle buslijnen in beeld bracht om tot een betere dienstverlening te komen. Hetzelfde met de rondes van de postbodes.

Komt de bus te vroeg of is de vorige bus veel te laat. Daar heb ik ook altijd problemen mee om uit te vogelen welk van de 2.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 22:04   #9
jevaly
Provinciaal Statenlid
 
jevaly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 september 2007
Locatie: Gondolin
Berichten: 694
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Over welke buslijn heb je het?

Geef kaart met bushaltes, gegevens over gemiddeld verkeer en uurrooster. Ik zal eens een scriptje schrijven, ben toch net bezig met C++.
dat leert dan voor ingenieur en dat weet het verschil niet tussen een scripting en programmeren.

Tis ook bouwkunde zeker dat ge doet?
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 22:14   #10
bgf324
Secretaris-Generaal VN
 
bgf324's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2008
Locatie: Rijks-Vlaanderen
Berichten: 21.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Vanavond in het bushokje met enkele 'medestanders' uitgevlooid waarom de bussen altijd te laat lijken : ze komen gewoon zes �* zeven minuten te vroeg !

(Nu ja, hoe zou je zelf zijn ? Het is natuurlijk leuk als je toch een paar minuten op adem kunt komen tussen je shifts door toch ?)
Welk lijn, welke rit?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2009, 22:17   #11
Flanelcondoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2009
Locatie: Lemuria
Berichten: 15.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
dat leert dan voor ingenieur en dat weet het verschil niet tussen een scripting en programmeren.

Tis ook bouwkunde zeker dat ge doet?
Ik kan met moeite een nieuwe source folder aanmaken, tijdens examens informatica steek ik disproportioneel vaak mijn hand omhoog omdat ik niet goed begrijp waar ik de bestanden moet opslaan, ik weet nog maar pas een jaar dat ctrl+v plakken is, ik kan ook niet hoofdrekenen (7+5 lukt nog, maar als het om twee cijfers per getal gaat...), ...
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 11:08   #12
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
Als gij een bus wilt pakken die volgens de uurregeling om 8 uur aan uw halte is, en gij gaat om 5 voor naar die halte, dan zou het toch wel fokking onozel zijn dat gij uw bus mist omdat de chauffeur zijn pauzes dynamisch wilt indelen.
Ik heb met de lijn al ergere dingen dan dat meegemaakt en ik ben er niet van doodgegaan.

Als je daar niet tegen kunt neem je maar de fiets, ga je carpoolen of wat harder werken om een brommertje of auto te kopen.
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 16:57   #13
Goldband
Parlementslid
 
Goldband's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Berichten: 1.652
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Ik heb met de lijn al ergere dingen dan dat meegemaakt en ik ben er niet van doodgegaan.

Als je daar niet tegen kunt neem je maar de fiets, ga je carpoolen of wat harder werken om een brommertje of auto te kopen.
Niet zeveren hé maat. We betalen met z'n allen mee voor de Lijn en wie ze gebruikt betaalt betaalt er nòg eens een paar euro's bovenop. En dat bedrag kan toch wel tellen. Als passagier mag je dan wel verwachten dat die dienst in orde is. En dat is hij vaak niet, zoals jij beaamt.

Waarom iemand de bus neemt is hier totaal irrelevant. Dat jij nog niet doodgegaan bent van die vervoerswantoestanden is evenzeer irrelevant. Hetpunt is namelijk dat de dienstverlening soms te wensen overlaat. En dat kan niet. Die buschauffeur moet op zijn werk ook zijn best doen, net als ik of iemand anders.
__________________
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus)
Goldband is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 19:08   #14
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldband Bekijk bericht
Niet zeveren hé maat. We betalen met z'n allen mee voor de Lijn en wie ze gebruikt betaalt betaalt er nòg eens een paar euro's bovenop. En dat bedrag kan toch wel tellen. Als passagier mag je dan wel verwachten dat die dienst in orde is. En dat is hij vaak niet, zoals jij beaamt.

Waarom iemand de bus neemt is hier totaal irrelevant. Dat jij nog niet doodgegaan bent van die vervoerswantoestanden is evenzeer irrelevant. Hetpunt is namelijk dat de dienstverlening soms te wensen overlaat. En dat kan niet. Die buschauffeur moet op zijn werk ook zijn best doen, net als ik of iemand anders.
De dienstverlening laat soms te wensen over, dat klopt. Problemen en wantoestanden aanklagen is zelfs uw plicht.

Maar als er iemand afkomt met de absurde stelling dat alle bussen zeven minuten ( Oh noes!!!1!! The horror!!11!!!!) te vroeg komen, dan noem ik dat geen terechte kritiek op een falende overheidsdienst maar zever in pakskes.

Dat er dan nog eens mensen meegaan in dat idioot gedoe, is voor mij reden genoeg om het eigenlijke onderwerp te negeren en mij bezig te houden met wat werkelijk belangrijk is: dat de hedendaagse westerling zo arrogant, verwend en wereldvreemd is, dat het missen van de bus genoeg is om hevig verontwaardigd te zijn en te beginnen met gal te spuwen.
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai

Laatst gewijzigd door IronChef : 26 september 2009 om 19:09.
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 19:24   #15
farak
Burgemeester
 
farak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 551
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
Dat er dan nog eens mensen meegaan in dat idioot gedoe, is voor mij reden genoeg om het eigenlijke onderwerp te negeren en mij bezig te houden met wat werkelijk belangrijk is: dat de hedendaagse westerling zo arrogant, verwend en wereldvreemd is, dat het missen van de bus genoeg is om hevig verontwaardigd te zijn en te beginnen met gal te spuwen.
In een wereld waar de middelen schaars zijn, moet iedereen de middelen die tot zijn beschikking staan, zo efficient mogelijk aanwenden. Als het voor u allemaal niet zo nauw steekt, kunnen we de lijn doortrekken en binnenkort een stuk van onze welvaart afstaan. Laat me raden, jij eerst zeker? Waar andermans geld voor gebruikt wordt, mag anderman verwachten dat het geld op de meest productieve manier wordt gebruikt.

Nee, nog een beter idee dat jij zeker te gek vindt: schaf alle uurregelingen voor bus, trein en tram af en ga gewoon wachten aan de bushalte of op het perron en hoop dat er een bus of trein komt. Als die dan al komt, maar daar mogen we niets van zeggen eh, wij verwende nesten.

edit: wat als je door systematisch late of vroege bussen, je job verliest? Als je de bus veel neemt op verschillende plaatsen, dan weet je gewoon dat de dienstverlening nog veel kan verbeteren.

Laatst gewijzigd door farak : 26 september 2009 om 19:29.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 20:17   #16
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
In een wereld waar de middelen schaars zijn, moet iedereen de middelen die tot zijn beschikking staan, zo efficient mogelijk aanwenden.
Akkoord.

Citaat:
Als het voor u allemaal niet zo nauw steekt, kunnen we de lijn doortrekken en binnenkort een stuk van onze welvaart afstaan. Laat me raden, jij eerst zeker?
Waar heb je het over?

Citaat:
Waar andermans geld voor gebruikt wordt, mag anderman verwachten dat het geld op de meest productieve manier wordt gebruikt.
Zoals ik al zei:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
De dienstverlening laat soms te wensen over, dat klopt. Problemen en wantoestanden aanklagen is zelfs uw plicht.
Citaat:
Nee, nog een beter idee dat jij zeker te gek vindt: schaf alle uurregelingen voor bus, trein en tram af en ga gewoon wachten aan de bushalte of op het perron en hoop dat er een bus of trein komt. Als die dan al komt, maar daar mogen we niets van zeggen eh, wij verwende nesten.
Je hebt mijn punt niet begrepen.

Citaat:
edit: wat als je door systematisch late of vroege bussen, je job verliest?
Als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer om naar je werk te gaan is het aangeraden om niet de laatst mogelijke bus te nemen. Je zorgt ervoor dat je nog tijd genoeg hebt, zodat als je eventueel een bus zou missen, je nog altijd de volgende kan nemen.
Dit principe is zeer eenvoudig en wordt al reeds toegepast door de meeste schoolgaande kinderen. Me dunkt dat volwassenen dit ook kunnen.

Citaat:
Als je de bus veel neemt op verschillende plaatsen, dan weet je gewoon dat de dienstverlening nog veel kan verbeteren.
Zoals ik al zei:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht
De dienstverlening laat soms te wensen over, dat klopt. Problemen en wantoestanden aanklagen is zelfs uw plicht.
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 21:46   #17
farak
Burgemeester
 
farak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 551
Standaard

ok
farak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2009, 21:53   #18
IronChef
Minister-President
 
IronChef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2009
Berichten: 4.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door farak Bekijk bericht
ok
Ik denk dat wij ondanks enkele misverstanden ongeveer op dezelfde lijn zitten.
Ik ben een groot voorstander van openbaar vervoer en vind dat het véél beter kan.
Maar als er mensen afkomen met zever als die van nihao...
__________________
ab lo dolchor qu'al cor mi vai
IronChef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 09:21   #19
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IronChef Bekijk bericht

Als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer om naar je werk te gaan is het aangeraden om niet de laatst mogelijke bus te nemen. Je zorgt ervoor dat je nog tijd genoeg hebt, zodat als je eventueel een bus zou missen, je nog altijd de volgende kan nemen.
Ik denk dat ik toch wel van het OV bedrijf een bepaalde dienstverlening mag verwachten. Waar ik woon is de bus gewoon op tijd. Als je vijf minuten op voorhand komt staat er nog niemand , want alle reguliere reizigers weten dat de bus nooit te vroeg is, en haast nooit te laat. De bus is ook altijd op tijd aan het station, zodat ik mijn trein niet mis, ondanks dat er maar 4 minuten liggen tussen aankomst bus en vertrek trein...
En dat kan. De truuk is gewoon een display in de bus dat de chauffeur vertelt hoeveel seconden hij voor of achter licht op het schema, en dit laat hem toe om gewoon wat sneller of trager te rijden naar gelang behoefte.
Op die manier werkt OV gewoon. Met de auto zou ik niet sneller op mijn werk zijn.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2009, 12:06   #20
farak
Burgemeester
 
farak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2009
Berichten: 551
Standaard

of aan de halte zelf een display met de uren en vertragingen van de lijn. Zeker als je in filetijd een bus moet nemen. Als ik 30 minuten moet wachten, kan ik misschien vlug nog wat anders gaan doen. Een buschauffeur kan in de file ook niet sneller rijden, maar moet wachten.
farak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be