Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 september 2011, 13:50   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Of te stelen
Da's iets anders. Het verbieden om op te rapen en te gebruiken wat anderen wegwerpen, bv via het groot vuil, is crimineel mijns inziens. In plaats daarvan wordt men verplicht te kopen via 'kringloopwinkels' (die tussenpersoon spelen en een preselectie maken). Men zou tenminste de keuze kunnen laten aan de armen om daar te kopen of het gratis mee te nemen van straat of vuilplaats. Maar nee, men wil armoede 'wegsteken' ten nadele van de armen zelf, waarmee men slechts het eigen geweten sust. Men wil dat er nog iets verdient wordt op de rug van de armen ook. Eigenlijk wraakroepend zo'n houding.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 september 2011 om 13:53.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 14:13   #22
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Da's iets anders. Het verbieden om op te rapen en te gebruiken wat anderen wegwerpen, bv via het groot vuil, is crimineel mijns inziens. In plaats daarvan wordt men verplicht te kopen via 'kringloopwinkels' (die tussenpersoon spelen en een preselectie maken). Men zou tenminste de keuze kunnen laten aan de armen om daar te kopen of het gratis mee te nemen van straat of vuilplaats. Maar nee, men wil armoede 'wegsteken' ten nadele van de armen zelf, waarmee men slechts het eigen geweten sust. Men wil dat er nog iets verdient wordt op de rug van de armen ook. Eigenlijk wraakroepend zo'n houding.
Ze wenden sanitaire bekommernis voor.

Er worden in België huismoeders opgesloten die een biefstuk stelen voor hun kroost omdat ze dat niet kunnen betalen.

Dat is voorlopig nog niet te krijg in kringwinkels.

Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2011 om 14:14.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 14:25   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Da's iets anders. Het verbieden om op te rapen en te gebruiken wat anderen wegwerpen, bv via het groot vuil, is crimineel mijns inziens. In plaats daarvan wordt men verplicht te kopen via 'kringloopwinkels' (die tussenpersoon spelen en een preselectie maken). Men zou tenminste de keuze kunnen laten aan de armen om daar te kopen of het gratis mee te nemen van straat of vuilplaats. Maar nee, men wil armoede 'wegsteken' ten nadele van de armen zelf, waarmee men slechts het eigen geweten sust. Men wil dat er nog iets verdient wordt op de rug van de armen ook. Eigenlijk wraakroepend zo'n houding.
Wie is die 'men'?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 14:28   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wie is die 'men'?
De wetgever, en spijtig genoeg een groot deel van de bevolking, willen armoede liever 'niet zien' of het er nu is of niet. Ik ken die houding goed vanuit ontwikkelingslanden. Men wil het 'proper' en armoede 'stoort' gewoon omdat een bedelaar een muntje vraagt of iets van het straat meeneemt dat hij meent te kunnen gebruiken. Maar iets structureels om armoede op te lossen wil men meer dan eens niet. Men wil voroal niet geconfronteerd worden met de armoede.

(Hiermee wordt ook aangegeven dat je met 'vrijwillige solidariteit' [begrip is een discussie op zich eigenlijk] alleen een meedogenloze wereld zal krijgen. Dus je kan dit niet reduceren tot louter kritiek op de 'overheid'.)

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 september 2011 om 14:38.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 14:37   #25
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De wetgever, en spijtig genoeg een groot deel van de bevolking die armoede liever 'niet wil zien' of het er nu is of niet. Ik ken die houding goed vanuit ontwikkelingslanden. Men wil het 'proper' en armoede 'stoort' gewoon omdat een bedelaar een muntje vraagt of iets van het straat meeneemt dat hij meent te kunnen gebruiken. Maar iets structureels om armoede op te lossen wil men niet, enkel niet geconfronteerd worden met de armoede.

(Hiermee wordt ook aangegeven dat je met 'vrijwillige solidariteit' alleen een meedogenloze wereld zal krijgen. Dus je kan dit niet reduceren tot louter kritiek op de 'overheid'.)
Maar je zegt dus in feite dat onze welvaartsstaat mogelijkheden van arme mensen ontneemt om zelf uit hun armoede te geraken? Dat mensen niets 'structureel' willen om armoede op te lossen?

Dan zit er niets anders op dan de welvaartsstaat en haar regulering van menselijk gedrag op te heffen. Zodanig dat de armen terug kunnen rekenen op de enige op wie ze kunnen rekenen: zichzelf en die paar mensen van de bevolking die daar om geven.

Structureel = geen mogelijkheden ontnemen aan arme mensen om zelf uit hun armoede te geraken.

De welvaartsstaat is geen 'structurele' hulp om mensen uit de armoede te krijgen. Het is alles wat er slecht is aan vrijwillige solidariteit maar nog veel erger.

De meest structurele hulp is de hulp die buiten de welvaartsstaat omgaat, hoor. Wil je de data/empirisch bewijs zien, misschien?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 september 2011 om 14:39.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 14:42   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Dan zit er niets anders op dan de welvaartsstaat en haar regulering van menselijk gedrag op te heffen. Zodanig dat de armen terug kunnen rekenen op de enige op wie ze kunnen rekenen: zichzelf en die paar mensen van de bevolking die daar om geven.
De discussie dient m.i. te draaien rond welke reguleringen, niet 'al dan niet' reguleringen op zich. In het geval van een verbod op het oprapen van wat anderen wegwerpen lijkt me zo'n verbod NIETS te maken te hebben met een maatregel ten gunste van de armen, maar alles met een in wetten gieten van de onverdraagzaamheid van mensen. Afkeurenswaardig.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 14:45   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
De meest structurele hulp is de hulp die buiten de welvaartsstaat omgaat, hoor.
Ik denk niet dat we ver geraken enkel met een soort van Bill Gates filantropie. Ik vermoed sterk dat er in het systeem dat jij voorstaat niet veel over zou blijven dan dat soort van 'hulp'.

Citaat:
Wil je de data/empirisch bewijs zien, misschien?
OK. Ben wel ziek nu dus mijn hoofd staat er misschien niet naar.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 2 september 2011 om 14:45.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 15:04   #28
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik denk niet dat we ver geraken enkel met een soort van Bill Gates filantropie. Ik vermoed sterk dat er in het systeem dat jij voorstaat niet veel over zou blijven dan dat soort van 'hulp'.
Ik denk ook niet dat we ver gaan geraken met Bill Gates filantropie. Filantropie, de welvaartsstaat en ontwikkelingshulp zijn geen oplossingen van armoede. Dat kunnen ze ook niet zijn: massale herverdeling van middelen is niet de creatie van welvaart. En als die massale herverdeling van middelen terecht komt bij mensen die het niet nodig hebben (die kunnen werken, bijvoorbeeld, maar hierdoor geincentiviseerd worden om het niet te doen) of het zelfs slecht gebruiken (alle dictators in de wereld krijgen westers geld via ontwikkelingshulp), tjah...

Bill Gates zijn filantropie heeft immers gelijkaardige problemen en gelijkaardige kritieken als andere vormen van 'ontwikkelingshulp'.

Enfin; even libertarisme 101 (in plaats van de stropop die je er altijd van maakt). Het probleem met 'ontwikkelingshulp' is deels dat het gebaseerd is rond belastingsgeld - en dus gestolen geld, dus is dat op zich slecht. Maar er zijn wel meerdere kritieken op ontwikkelingshulp, gebaseerd rond noties van (1) ineffectiviteit, (2) het subsidiëren van armoede (en dus het in stand houden daarvan), (3) de donor als voornaamste 'cliënt' van de ontwikkelingshulp en niet degene die 'geholpen' wordt (met perverse incentives en uitkomsten als gevolg) en veel van dat fraais.

Het betekent niet dat er op zich iets mis is met de Bill en Linda Gates Foundation. Als zij geld willen geven aan mensen is dat op zich niet slecht. Maar 't is op zich verre van een voorbeeld van hoe ontwikkelingshulp eigenlijk zou moeten zijn.

Waarom dat je 'vermoed' dat daar 'niet veel van zou over blijven' is voor mij wel het raden. Maar vermits dat je haakjes plaatst rond het woord 'hulp' bedoel je eigenlijk dat het helemaal geen hulp is. Dus zou je toch blij moeten zijn dat het niet meer is in 'mijn' systeem.



Citaat:
OK. Ben wel ziek nu dus mijn hoofd staat er misschien niet naar.
Over de evolutie van 'self help' organisaties naar de welvaartsstaat.

Hoe arme mensen zelf uit de armoede geraken

Beatiful tree: how the world poorest are education themselves (titel zegt hetzelf. Het woord 'themselves' is de kern van de titel.)

Daarmee kan je al beginnen. En het is ook gewoon mooi om te lezen hoe mensen zichzelf organiseren om uit de armoede te ontsnappen.


De oplossing van armoede is niet 'solidariteit'. Zelfs geen 'structurele solidariteit' of 'hulp'. De oplossing is mensen die zelf werken om uit de armoede te geraken (dus verband met investeringen, sweatshops en dergelijke). Dat is de structurele oplossing om een samenleving uit de armoede te helpen. Zo is het hier gebeurd; en zo zal het altijd zijn.

En als we veel geld hebben in een samenleving ontstaat de mogelijkheid voor interne solidariteit naar de gehandicapten, de zieken en zij die zwaar pech hebben gehad.

Citaat:
In het geval van een verbod op het oprapen van wat anderen wegwerpen lijkt me zo'n verbod NIETS te maken te hebben met een maatregel ten gunste van de armen, maar alles met een in wetten gieten van de onverdraagzaamheid van mensen. Afkeurenswaardig.
Of het feit dat je geen dag contracten mag hebben op de spot gemaakt. Of dat je een residentie moet hebben voor voordelen (en een contract). Of dat je zelfs op de laagste lonen belasting moet maken (tenzij als je 'studeert', wat dan weer een voordeel is voor voornamelijk de midden- en hogere klasse; want dat zijn de enigen die echt studeren). Of het feit dat er überhaupt een contract moet zijn. Of het feit dat je geen zaken uit vuilnisbakken mag halen zonder een boete te riskeren. Of het feit dat je niet samen mag hokken in een huis. (Altijd grappig dat mensen uit een 'niet in orde' huis worden gezet om dan op straat te moeten leven...) Enzovoort.

Er zijn nog veel van die zaken, maar 'k ben geen jurist dus ik ken die niet allemaal. Enfin; 'k kan geen verdere voorbeelden geven (mss als ik er wat over nadenk) maar ze zijn redelijk wat zaken die simpelweg mensen verbieden om welvaart te creëren om de gevestigde belangen van anderen te beschermen.

Zo iets eenvoudig als verplichte sluitingsdag op zondag is daar 1 van.

Ja, ja; gelukkig hebben we de welvaartsstaat.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 2 september 2011 om 15:15.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 17:07   #29
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Wat mij vooral stoort aan de kringloopwionkel is dat het pure concurentievervalsing is.

1: de goederen krijgen ze gratis.
2: het personeel wordt bijna volledig gesubsidieerd (artikel 60)
Inderdaad
Citaat:
Op de studiedag zetten we uiteen hoe lokale besturen stagiairs uit het secundair onderwijs nuttig kunnen inzetten. Daarnaast leggen we een aantal werkgelegenheidsmaatregelen en -premies uit die door lokale besturen kunnen worden ingezet. Ten slotte maken wij simulaties van de verminderde loonkosten bij de inzet van deze maatregelen.
http://www.vvsg.be/Lists/Kalender/di...2fdefault.aspx
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 19:18   #30
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

[quote]
Adrian Healy
Citaat:
Dan zit er niets anders op dan de welvaartsstaat en haar regulering van menselijk gedrag op te heffen. Zodanig dat de armen terug kunnen rekenen op de enige op wie ze kunnen rekenen: zichzelf en die paar mensen van de bevolking die daar om geven.[/QUOTE]
Wat een schaamteloos cynische tekst en in zijn genre ook heel grappig


Laatst gewijzigd door eno2 : 2 september 2011 om 19:19.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 19:23   #31
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
De oplossing van armoede is niet 'solidariteit'.
De oplossing van de armoede zijn structuren die de ongelimiteerde ongelijkheden inperken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 22:16   #32
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

"Ongelijkheid" creëert geen armoede. Voor de 100ste keer.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 03:23   #33
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
"Ongelijkheid" creëert geen armoede.
Het maakt ze zichtbaar zou je kunnen zeggen. Als we allemaal naakt zouden rondlopen zou naaktheid niet als armoede beschouwd worden ook al zou het zijn dat niemand van ons in staat zou zijn kleren te kopen. Ik maak de vergelijking omdat ik deze morgen iemand vuil en naakt zag op de stoep zag staan. Daar in de buurt is een gat in de berg alwaar die persoon slaapt. In België zou zo iemand worden opgesloten in een instelling, verwijderd uit de 'samenleving', 'geholpen' desnoods tegen zijn wil.

Nog niet aan uw links hierboven toegekomen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 3 september 2011 om 03:30.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 10:28   #34
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het maakt ze zichtbaar zou je kunnen zeggen. Als we allemaal naakt zouden rondlopen zou naaktheid niet als armoede beschouwd worden ook al zou het zijn dat niemand van ons in staat zou zijn kleren te kopen. Ik maak de vergelijking omdat ik deze morgen iemand vuil en naakt zag op de stoep zag staan. Daar in de buurt is een gat in de berg alwaar die persoon slaapt. In België zou zo iemand worden opgesloten in een instelling, verwijderd uit de 'samenleving', 'geholpen' desnoods tegen zijn wil.

Nog niet aan uw links hierboven toegekomen.
Hiermee kan ik akkoord gaan. Maar dat is nog altijd fundamenteel iets anders dan dat het armoede zou veroorzaken.

Het feit dat persoon x rijker wordt zorgt niet dat persoon y armer wordt. Enfin; dat kan, afhankelijk van de manier waarop persoon x rijker wordt. (Als persoon x rijker wordt door de portefeuille te stelen van persoon y...) Het grote voordeel van het proces van sociale coöperatie door middel van ruil, contracten, loonarbeid en al die shizzle is dat het steunt op het concept van wederzijdse toestemming: beide partijen moeten hun akkoord geven; beide partijen schatten in dat ze er op vooruit zullen gaan.

Natuurlijk gebeuren daar fouten/vergissingen. Maar het lijkt me toch beter dan eender welk alternatief.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 11:20   #35
kameleon
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2008
Berichten: 3.351
Standaard

Ik heb gewerkt in een kringloopwinkel (verbouwingswerken terwijl de winkel open was). Meer dan de helft van de mensen die ik er zag rondlopen kwamen er elke dag.

Het personeel dat er werkt moet heel de dag verhuizen, in- en uitladen, een heel ondankbare job. Prijzen worden natuurlijk bepaald door het hoofd die je van de hele dag niet ziet.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 13:11   #36
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik heb gewerkt in een kringloopwinkel (verbouwingswerken terwijl de winkel open was). Meer dan de helft van de mensen die ik er zag rondlopen kwamen er elke dag.

Het personeel dat er werkt moet heel de dag verhuizen, in- en uitladen, een heel ondankbare job. Prijzen worden natuurlijk bepaald door het hoofd die je van de hele dag niet ziet.
Ja zo'n hoofd is het hoofd van mijn kozijn.

Ik ken hem goed, da's een ouwe pastoor, overgeschakeld naar een ander soort Caritas, die zit nog altijd de hele dag met zijn hoofd in de wolken en thuis met een nest kinderen.


Laatst gewijzigd door eno2 : 3 september 2011 om 13:12.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 13:16   #37
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
"Ongelijkheid" creëert geen armoede. Voor de 100ste keer.

Met de beperkte ressources kunnen we geen ongelimiteerde cumulatie van rijkdom en bezit toestaan zonder desastreuze gevolgen voor de de machteloze onderlagen.

Economie is de wetenschap van de (beste) aanwending van de schaarste.

Die beste aanwending is niet: limietloze cumulatie bij een kapitalistische elite.

Ik wil daar gerust mee naar de duizendste keer gaan
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 13:20   #38
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Met de beperkte ressources kunnen we geen ongelimiteerde cumulatie van rijkdom en bezit toestaan zonder desastreuze gevolgen voor de de machteloze onderlagen.

Economie is de wetenschap van de (beste) aanwending van de schaarste.

Die beste aanwending is niet: limietloze cumulatie bij een kapitalistische elite.

Ik wil daar gerust mee naar de duizendste keer gaan
Je snapt er geen fluit van.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 15:39   #39
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Ik heb gewerkt in een kringloopwinkel (verbouwingswerken terwijl de winkel open was). Meer dan de helft van de mensen die ik er zag rondlopen kwamen er elke dag.

Het personeel dat er werkt moet heel de dag verhuizen, in- en uitladen, een heel ondankbare job. Prijzen worden natuurlijk bepaald door het hoofd die je van de hele dag niet ziet.
Paar dagen geleden naar de kringloop geweest om iets te halen. Ik vond de prijs zeer schappelijk en ik ben ermee geholpen, ook die van de andere goederen. Bv. 80 euro voor een fornuis, dertig euro voor een salon dat ik nog in mijn living zou durven zetten moest ik er één hebben (tweezit en twee 1-zits). Toch geen prijzen om van achterover te slaan als je weet dat zoiets nieuw kopen x10 is en dit voorkomt dat dit soort dingen naar het stort gaan.
Die kringloop hier is ook een tewerkstellingsplaats voor "lagere kansen groepen" en is tevens verbonden aan huisvestingsmogelijkheden voor deze mensen.

Dat je niets van straat of stort mag halen, wist ik overigens niet. Niet dat ik het ooit heb gedaan.

Wat me wel verbaasde is dat ik er al was net vlak na het openingsuur en er toen al mensen weggingen, bepakt en bezakt. Tevens was het al relatief druk in de winkel. Ik neem dus inderdaad aan dat er mensen komen jagen, niets abnormaal trouwens. Op rommelmarkten gebeurt hetzelfde.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2011, 16:16   #40
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Je snapt er geen fluit van.
Dat is ook het enige wat je kan: blijven spammen
dat een ander er geen fluit van snapt.

Je kan ook niet anders want je paradigma is op de apocalyps na het grootste uitroeiingsprogramma voor de achtergestelde bevolkingslagen dat denkbaar is
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be