Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 september 2013, 21:39   #1
thomas1234
Burger
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 182
Standaard politieke correctheid ivm homosexualiteit

Het valt me tegenwoordig op hoe vaak er in de media aandacht wordt gegeven aan homosexualiteit en uit de kast komen.
Persoonlijk ken ik leuke homo's en stoort hun manier van leven mij niet. Ik heb geen probleem met homohuwelijk bijvoorbeeld.
Wat ik jammer vind is dat het politiek incorrect is om als vader liever geen homosexuele zoon of dochter te krijgen.
Als ik kinderen krijg is het namelijk om mijn genen verder te zetten. Om kleine halve thomasjes te krijgen die ook verder een stamboom kweken en zo zelf een schakel te worden in de evolutie in plaats van een doodlopend einde.
Het is dan ook een ramp als een andere man mijn vrouw zou bevruchten, waardoor ik een koekoekskind zou grootbrengen en mijn energie steek in een ander zijn kind.
Om die redenen zou ik dus ook liever geen homosexuele zoon of dochter krijgen. Omdat deze, als het een echte homo/lesbo is, geen biologische vader/moeder kan worden.

Als men dus ooit de oorzaak van homoseksualiteit vindt (bijvoorbeeld een genetische oorzaak, samenkomst van recesieve genen bv of door hormonale invloeden in de baarmoeder), dan hoop ik toch ooit de mogelijkheid te krijgen om aan te sturen op een heterosexueel kind en dat dit niet verboden wordt.

Zijn er ethische bezwaren hiertegen?
Ik heb het niet over abortus plegen, dat is nogal beladen natuurlijk, maar over designer babies bijvoorbeeld. Waarbij je kiest voor uiterlijk, lichaamsbouw, intelligentie, sexuele geaardheid...
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 22:09   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Het valt me tegenwoordig op hoe vaak er in de media aandacht wordt gegeven aan homosexualiteit en uit de kast komen.
Persoonlijk ken ik leuke homo's en stoort hun manier van leven mij niet. Ik heb geen probleem met homohuwelijk bijvoorbeeld.
Wat ik jammer vind is dat het politiek incorrect is om als vader liever geen homosexuele zoon of dochter te krijgen.
Als ik kinderen krijg is het namelijk om mijn genen verder te zetten. Om kleine halve thomasjes te krijgen die ook verder een stamboom kweken en zo zelf een schakel te worden in de evolutie in plaats van een doodlopend einde.
Het is dan ook een ramp als een andere man mijn vrouw zou bevruchten, waardoor ik een koekoekskind zou grootbrengen en mijn energie steek in een ander zijn kind.
Om die redenen zou ik dus ook liever geen homosexuele zoon of dochter krijgen. Omdat deze, als het een echte homo/lesbo is, geen biologische vader/moeder kan worden.

Als men dus ooit de oorzaak van homoseksualiteit vindt (bijvoorbeeld een genetische oorzaak, samenkomst van recesieve genen bv of door hormonale invloeden in de baarmoeder), dan hoop ik toch ooit de mogelijkheid te krijgen om aan te sturen op een heterosexueel kind en dat dit niet verboden wordt.

Zijn er ethische bezwaren hiertegen?
Ik heb het niet over abortus plegen, dat is nogal beladen natuurlijk, maar over designer babies bijvoorbeeld. Waarbij je kiest voor uiterlijk, lichaamsbouw, intelligentie, sexuele geaardheid...
Ik vind dit maar een rare uitleg, de homo's zijn supergoed en keitof tot het tijd wordt om er zelf ene te krijgen, dan is het plots niet meer nodig.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 22:27   #3
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.366
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
...
Om die redenen zou ik dus ook liever geen homosexuele zoon of dochter krijgen. Omdat deze, als het een echte homo/lesbo is, geen biologische vader/moeder kan worden...
Weet u dan niet dat er zoiets als 'kunstmatige inseminatie' http://nl.wikipedia.org/wiki/Kunstmatige_inseminatie bestaat?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 22:41   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Als ik kinderen krijg is het namelijk om mijn genen verder te zetten. Om kleine halve thomasjes te krijgen die ook verder een stamboom kweken en zo zelf een schakel te worden in de evolutie in plaats van een doodlopend einde.
Wat is daar de fun van?
Citaat:
Het is dan ook een ramp als een andere man mijn vrouw zou bevruchten, waardoor ik een koekoekskind zou grootbrengen en mijn energie steek in een ander zijn kind.
Klinkt echt jaren 1800.

Citaat:
Om die redenen zou ik dus ook liever geen homosexuele zoon of dochter krijgen. Omdat deze, als het een echte homo/lesbo is, geen biologische vader/moeder kan worden.
Geen ouder worden, zal stilaan een heel ethische optie worden...

Citaat:
Als men dus ooit de oorzaak van homoseksualiteit vindt (bijvoorbeeld een genetische oorzaak, samenkomst van recesieve genen bv of door hormonale invloeden in de baarmoeder), dan hoop ik toch ooit de mogelijkheid te krijgen om aan te sturen op een heterosexueel kind en dat dit niet verboden wordt.
Als iemand dan toch echt een kind wil, dan zou het misschien best zijn om het zo ideaal mogelijk te laten designen.

Citaat:
Zijn er ethische bezwaren hiertegen?
Neen.
Het ethische bezwaar zal zijn: kinderen maken in onze overbevolkte wereld.
Kinderen maken zal als welvaartsremmend beschouwd worden ipv als welvaartscreërend.
Citaat:
Ik heb het niet over abortus plegen, dat is nogal beladen natuurlijk, maar over designer babies bijvoorbeeld. Waarbij je kiest voor uiterlijk, lichaamsbouw, intelligentie, sexuele geaardheid...
U kiest maar raak, zolang het bij eentje blijft.
En zelfs daarover goed nadenken voor je eraan begint.
Tenslotte is het voor een 'perfect ontworpen' baby niet echt ideaal om geboren te worden bij een vader die nog worstelt met dergelijke sympele ethische vragen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 22:47   #5
thomas1234
Burger
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind dit maar een rare uitleg, de homo's zijn supergoed en keitof tot het tijd wordt om er zelf ene te krijgen, dan is het plots niet meer nodig.
Klinkt misschien raar, maar het is toch zo. Misschien valt het te vergelijken dat ik geen probleem heb met mensen die roken. Ik ga graag uit, ik rook zelf niet, maar meeste vrienden zijn wel rokers. Maar ik zou mijn kinderen liever ook niet zien roken. (wegens gezondheidsrisico's, vroegtijdige dood)

Het is een soort egoïstische reflex misschien. Anderen doen maar wat ze willen, maar mijn nageslacht heb ik liever zo gezond mogelijk en ik hoop dat ze zich zullen kunnen voortplanten.
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 22:51   #6
thomas1234
Burger
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Weet u dan niet dat er zoiets als 'kunstmatige inseminatie' http://nl.wikipedia.org/wiki/Kunstmatige_inseminatie bestaat?
Wordt dit al geregeld gedaan?
Hoe creëer je dan een mix tussen 2 mannen?
Of je werkt met het halve DNA materiaal van een vrouw. Deze vrouw is dan "arbitrair" gekozen en niet het resultaat van liefde en doordachte partnerkeuze (sterke uitgekozen eigenschappen voor nageslacht).

Vind ik toch nog geen ideale oplossing, maar het is toch al iets inderdaad.
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 22:58   #7
thomas1234
Burger
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wat is daar de fun van?
Klinkt echt jaren 1800.


Geen ouder worden, zal stilaan een heel ethische optie worden...


Als iemand dan toch echt een kind wil, dan zou het misschien best zijn om het zo ideaal mogelijk te laten designen.


Neen.
Het ethische bezwaar zal zijn: kinderen maken in onze overbevolkte wereld.
Kinderen maken zal als welvaartsremmend beschouwd worden ipv als welvaartscreërend.

U kiest maar raak, zolang het bij eentje blijft.
En zelfs daarover goed nadenken voor je eraan begint.
Tenslotte is het voor een 'perfect ontworpen' baby niet echt ideaal om geboren te worden bij een vader die nog worstelt met dergelijke sympele ethische vragen.
Natuurlijk, ik besef dat kinderen krijgen voor sommigen de bijzaak is van sex voor de fun en dat vreemdgaan voor sommigen geen probleem is en alle gevolgen daarvan.
Maar het gaat hier nu over mensen die op een doordachte manier aan kinderen beginnen terwijl ze van elkaar houden.

Als je het dan toch bij 1 (of 2 om bevolking op peil te houden) moet houden dan wordt mijn openingspost nog belangrijker, je hebt dan geen 5 kinderen waarvan het merendeel wel hetero zal zijn.

Laatst gewijzigd door thomas1234 : 18 september 2013 om 23:01.
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:13   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Thomas, homo's en lesbiennes - als ze niet onvruchtbaar zijn, kunnen best kinderen krijgen
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:14   #9
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Dit is toch compleet van de pot gerukt?

Waarom zouden mensen moeten willen "graag homo's als kinderen hebben"?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:24   #10
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Natuurlijk, ik besef dat kinderen krijgen voor sommigen de bijzaak is van sex voor de fun en dat vreemdgaan voor sommigen geen probleem is en alle gevolgen daarvan.
Maar het gaat hier nu over mensen die op een doordachte manier aan kinderen beginnen terwijl ze van elkaar houden.

Als je het dan toch bij 1 (of 2 om bevolking op peil te houden) moet houden dan wordt mijn openingspost nog belangrijker, je hebt dan geen 5 kinderen waarvan het merendeel wel hetero zal zijn.
De bevolking moet niet 'op peil' blijven: er moet stilaan teruggeschroefd worden.
Houd van mekaar zoveel je wil, vogel mekaar verrot, maar reproduceer u aub niet.
Dat is doordacht omgaan met reproductie als mogelijke bijkomstigheid van uw hitsige gedrag.
Het is echt nergens meer voor nodig.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:25   #11
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit is toch compleet van de pot gerukt?

Waarom zouden mensen moeten willen "graag homo's als kinderen hebben"?
Dat ware inderdaad even onozel als graag een kind hebben dat drummer wordt.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:25   #12
thomas1234
Burger
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 182
Standaard

Dat was dus de vraag. Het mag dus om graag hetero's als kinderen te willen? Dit is niet racistisch?
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:28   #13
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Dat was dus de vraag. Het mag dus om graag hetero's als kinderen te willen?
Het mag, maar beter is: geen kinderen willen.
Citaat:
Dit is niet racistisch?
So what?
Wie bekommert zich daar nog om?

Je bent gewoon een homofoob.
Ook nogal zielig, maar je kan er niks aan doen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:29   #14
thomas1234
Burger
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
De bevolking moet niet 'op peil' blijven: er moet stilaan teruggeschroefd worden.
Houd van mekaar zoveel je wil, vogel mekaar verrot, maar reproduceer u aub niet.
Dat is doordacht omgaan met reproductie als mogelijke bijkomstigheid van uw hitsige gedrag.
Het is echt nergens meer voor nodig.
Je hebt toch wel een pessimistisch wereldbeeld. Monsanto is in staat om steeds meer voedsel uit 1 hectare grond te krijgen.
In de ontwikkelde landen is er meer een probleem van vergrijzing dan van overbevolking.
Als er mensen wat rustiger moeten gaan kweken, dan is dat wel in de 3de wereld.
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:31   #15
thomas1234
Burger
 
Geregistreerd: 11 september 2013
Berichten: 182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het mag, maar beter is: geen kinderen willen.
So what?
Wie bekommert zich daar nog om?

Je bent gewoon een homofoob.
Ook nogal zielig, maar je kan er niks aan doen.
Nee, ik ben geen homofoob, net zoals ik geen fobie heb voor rokers.

Ik zou mijn mening willen kunnen uiten zonder gestigmatiseerd te worden als racist.
thomas1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:32   #16
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ok Thomas, genoeg met de komedie, kom nu maar uit de kast
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:42   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Je hebt toch wel een pessimistisch wereldbeeld. Monsanto is in staat om steeds meer voedsel uit 1 hectare grond te krijgen.
Het voedsel is niet het grootste probleem, maar drinkbaar water en leefruimte.
De vraag is: "Willen we met 3 miljard comfortabel leven of met tien miljard als beesten?"
Dat is geen pessimisme, maar optimisme, want ik geloof dat die idee en het correcte antwoord, stilaan in de geesten zal doorsijpelen.
Citaat:
Als er mensen wat rustiger moeten gaan kweken, dan is dat wel in de 3de wereld.
Daar vooral, maar begin zelf hier ook maar de kraan dicht te draaien....
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:44   #18
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Nee, ik ben geen homofoob, net zoals ik geen fobie heb voor rokers.

Ik zou mijn mening willen kunnen uiten zonder gestigmatiseerd te worden als racist.
Nogmaals: who cares welk etiket anderen hem opplakken?
Ik vind het zelfs fijn als de zelfverklaarde moreel superieure antiracisten met dat labeltje komen aandraven wanneer ze zonder argumenten vallen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:45   #19
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ok Thomas, genoeg met de komedie, kom nu maar uit de kast

Daarom wil hij zich via reageerbuis en designer-labs laten reproduceren.
Zijn eigen buis op de geëigende wijze gebruiken is niet zijn dada...
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 23:48   #20
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thomas1234 Bekijk bericht
Dat was dus de vraag. Het mag dus om graag hetero's als kinderen te willen? Dit is niet racistisch?
Geen homoseksuele/holebi negerkinderen willen is racistisch.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be