Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juli 2017, 22:58   #61
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Enkele weken jaja... aan ~ 2 jerrycans per dag? Mmmh die heb je natuurlijk altijd paraat staan.
Je bent weer straf bezig met jezelf uit te lachen. Leg eens even uit waarom je 50 liter per dag zou nodig hebben voor een generator van 2500 w.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2017, 08:22   #62
Aurora_Borealis
Parlementsvoorzitter
 
Aurora_Borealis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2005
Berichten: 2.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Euh, volgens jou is het zelfs maar 215 € per jaar verschil (mogelijk alleen in omniumverzekering)
Lees mijn eerdere post nog eens, het verschil is 1720 euro per jaar...in variabele kost, huurprijs reeds in mindering gebracht.
Aurora_Borealis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2017, 16:46   #63
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Lees mijn eerdere post nog eens, het verschil is 1720 euro per jaar...in variabele kost, huurprijs reeds in mindering gebracht.
Het gaat bij mij over de omnium verzekering, de bepalende factor is zeker de catalogusprijs. Dus is het logisch dat een accu-buy een duurdere omnium heeft.

De woorden "variabele kosten" wordt nergens genoemd of gedefinieerd in die tool, je kan me altijd citeren waar.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juli 2017 om 16:49.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2017, 16:50   #64
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Je bent weer straf bezig met jezelf uit te lachen. Leg eens even uit waarom je 50 liter per dag zou nodig hebben voor een generator van 2500 w.
Wie zegt dat ik 25 liter jerrycans bedoel? LOL
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2017, 16:55   #65
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Micele,

(2.5/0.3)*24 = 200 kWh

Dat is ongeveer 20 liter.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2017, 17:10   #66
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Micele,

(2.5/0.3)*24 = 200 kWh

Dat is ongeveer 20 liter.
Een ~ 2,5 kWh generator verbruikt zowat 1-1,5 l/h, dat is minimum 24 l per dag, er zijn er ook die het dubbele verbruiken:

Citaat:
https://www.idealo.de/preisvergleich...maschinen.html
Zipper ZI-STE8000
Ausstattung
Abgabespannung 230 V
Tankinhalt 30 Liter
Motortaktung 4-Takt
Zylinder 1
Startsystem Elektrostart, Seilzugstart
Steckdosen 2 x 230V
Öltank Volumen 1,1 l

Leistungsdaten
max. Leistung 2,66 kW
Dauerleistung 2,33 kW
Laufzeit 7 h
Drehzahl 3.600 U/min
Weitere Eigenschaften
Hersteller Zipper
Verbrauch 2,4 L/h
Kraftstoff Benzin

Serie Zipper STE
Gehäusefarbe grün
Gewicht 105 kg
Citaat:
https://www.idealo.de/preisvergleich...700-guede.html
Güde GSE 2700

Ausstattung
Abgabespannung 230 V
Tankinhalt 12 Liter
Motortaktung 4-Takt
Zylinder 1
Anzahl Phasen 1
Hubraum 171 ccm
Kühlung luftgekühlt
Startsystem Seilzugstart
Steckdosen 2 x 230V
Leistungsdaten
max. Leistung 2,3 kW
Dauerleistung 2 kW
Laufzeit 11 h
Leistung 4 PS
Weitere Eigenschaften
Hersteller Güde
Bemerkung Generator: 230V/50Hz Synchron
Verbrauch 1,1 L/h
Geräuschentwicklung 95 dB
Kraftstoff Benzin
Frequenzgang von 50 Hz
Serie Güde GSE

Men kan alleen maar raden wat Johan voor een oud machientje daar heeft... en hoeveel kW continu-afgave dat bakje heeft, of wat Johan zo nodi g heeft.

Rararara Daelemans, blijf maar lekker vaag.


Heeft hij een heel zuinige des te beter voor hem.
Maar eentje dat 2 liter per uur continu verbruikt is 48 liter per dag.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juli 2017 om 17:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2017, 22:15   #67
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
Lees mijn eerdere post nog eens, het verschil is 1720 euro per jaar...in variabele kost, huurprijs reeds in mindering gebracht.
Ik zei toch al dat die huur verrekend wordt in de aankoop en wederverkoopwaarde.

Volgens mij vergeet je gewoon de hoge wederverkoopwaarde indien je bij een Zoe de batterij met onbeperkte kms huurt, dat betekent namelijk dat je een nieuwe accu krijgt na xxx.000 kms, dat compenseert serieus die 119 euro per maand hoor. Terwijl je voor een Zoe met gekochte batterij maar heel weinig wederverkoopwaarde hebt na 200.000 km, de garantie op de batterij is immers ook al afgelopen na 8 jaar en 160.000 km, incl minimaal de prestatie van de batterij die 66 % bedraagt van de originele capaciteit.... (c/p uit broschure: bij aankoop batterij)


Ik citeer even uit de lease accu voordelen van Renault:

Citaat:
U bent altijd verzekerd van een goed werkende batterij, indien de capaciteit lager is dan 75% wordt deze gerepareerd of vervangen.

Zorgeloos rijden, volledig gratis routeservice, mobiliteitsoplossing wordt aangeboden als de auto niet meer kan rijden
Daarom is de herverkoopwaarde van een Zoe lease accu zo hoog, de volgende koper krijgt immers een E-auto die wel 8 jaar is en 200000 km heeft, maar wslk wel al een nieuwe batterij heeft. De nieuwe koper kan dan nog altijd het lease accu-kontrakt overnemen (of een ander naar zijn behoefte), of zoals men zegt zorgeloos verder rijden met voldoende groot rijbereik. Indien men blijft liggen krijgt men zelfs gratis een vervangend voertuig.

Zoals ik al eerder schreef je moet hiermee rekening houden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
- De kosten voor de batterijhuur zijn verrekend in de aankoop- én wederverkoop-berekening, die € 7.359 verschilt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 20 juli 2017 om 22:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2017, 22:32   #68
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Een ~ 2,5 kWh generator verbruikt zowat 1-1,5 l/h, dat is minimum 24 l per dag, er zijn er ook die het dubbele verbruiken:






Men kan alleen maar raden wat Johan voor een oud machientje daar heeft... en hoeveel kW continu-afgave dat bakje heeft, of wat Johan zo nodi g heeft.

Rararara Daelemans, blijf maar lekker vaag.


Heeft hij een heel zuinige des te beter voor hem.
Maar eentje dat 2 liter per uur continu verbruikt is 48 liter per dag.
Een fatsoenlijke generator poogt optimaal te draaien.

Een fatsoenlijke generator....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 05:00   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.365
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Hoe moeilijk is het om zo'n 2kw benzineslurpend generatortje om te bouwen naar aardgas?

Dat lost in 1 keer een hoop gezever op als je onafhankelijk wil gaan van het electriciteitsnet. Zonnepanelen voor de basislast, accu met opslagcapaciteit van 2 dagen normaalverbruik. Aardgasgeneratortje om de zwakke dagen op te vangen.

Ook, als je een 2 dagen verbruik/15kwu accupack gebruikt (in vrachtwagenaccu +/- €2500), kan je met een kleinere generator al veel doen.
In deze woning verbruiken we gemiddeld nog geen 300W electriciteit per uur. Da's 7.2kw per dag. Gemiddeld 4u goed zonlicht per dag op jaarbasis. Als ik 2Kwp aan zonnepaneel leg =8m², dan zit ik al goed qua gemiddelde.

En je hebt al een omvormer van de zonnepanelen, dus de accu kan zijn stroom via daar aan je huisnetwerk leveren
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 21 juli 2017 om 05:06.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 08:16   #70
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is inderdaad een knelpunt.
Anderzijds zal uwen mazoutketel ook niet bollen zonder elentriek.
Roverheden en andere ongure types kunnen bij elektrisch vervoer tegenstand gemakkelijk immobiel maken.
Hun chauffage thuis uit zetten, gaat me dunkt tegenstand niet veel hinderen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 08:24   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Roverheden en andere ongure types kunnen bij elektrisch vervoer tegenstand gemakkelijk immobiel maken.
Hun chauffage thuis uit zetten, gaat me dunkt tegenstand niet veel hinderen.
Bedoel je zoals de staking vorig jaar in de Franse havens met hun blokkades, zodat een meerderheid van benzinestations droog viel ?

Ik begrijp geen snars van wat je bedoelt.
Ook niet met die chauffage afzetten. Geen elektriciteit, wel een circulatiepomp, maar ze draait niet, dus geen chauffage.

Hoe dan ook, daar gaat het allemaal niet over.

Het gaat over de technische vooruitgang (vooral van opslag in batterijen, al de rest is al zeer lang oude koek) die langzamerhand (of misschien toch iets vlugger) een omslag van fossiele naar elektrische energie teweeg brengt.

Waarbij volgens mij twee belangrijke zaken spelen:
- veel minder luchtverontreiniging, alles bij mekaar beschouwd
- veel minder afhankelijkheid van olie, dus veel minder kapitaal dat wij moeten afgeven aan de "Arabieren".
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 08:49   #72
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tanken al evenmin.
Een jerrycan inkappen, dat zal nog gaan. Die jerrycan daarna terug vullen ... dat is alweer wat anders.

Zonder elektriciteit geen enkel verkeerslicht, geen enkele computer, geen kredietkaarten die werken, maar ook geen cashmachines ...

In de fase van de hulpverlening in de provincie waar Fukushima gelegen is, heeft Mitsubishi een 20-tal outlander-hybrides cadeau gedaan aan de regering. Want in de getroffen provincie was de verzekering van elektriciteit zekerder dan de bevoorrading met brandstoffen voor de tankstations.
Welja, het ging dan ook over hamsteren. Voorraad aanleggen. Tekorten / quota's / rantsoeneringen of gewoon hogere prijzen tegen een winterperiode voorzien.
Net zoals cash. Als je wacht tegen dat je kort zit om "aan te vullen", dan maak je jezelf afhankelijk van cashmachines.
Een voorraad is een buffer. De natuur zit vol met leven, inclusief de mens, dat het nodige om verder te leven in min of meerdere mate buffert. Elektriciteit, in tegenstelling tot brandstoffen en veel andere zaken, is lastig op te slaan. Dat is een achilleshiel die ik vind te weinig aandacht wordt gegeven.
Want voorraden vormen een mate van onafhankelijkheid en vrijheid.
Zonder langere termijn opslagmogelijkheid is elektriciteit als een gevangene die afhankelijk is van toegestopt eten met een bewaartijd van 0 (randwaarde ter illustratie). Fossiele brandstof is in deze analogie dan een grote doos koekjes.

Het is met die kerncentrale gesaboteerd / kerncentrale scheurtjes soap scenario's en hun eropvolgend "afschakelplan" duidelijk geworden dat de NV Roverheid zich de totale controle over het elektriciteitsnet heeft toegeëigend.
En straten tot wijken tot gebieden selectief kan ontnemen van elektriciteit.
Wel, daar sta je dan, met een voertuig dat in een beter geval 100 km of zo kan bollen en over en out, zelfs als je daar een nog niet afgeschakeld oplaadpunt vindt, voeg je enkel 100 km of zo toe waarna je even ver staat.
Brandstof is een 5 liter voor 100 km. Jerrycan van 25 is 5 keer bovenstaande trip.
10 jerrycans in de garage of in de koffer is 5000 km. Kun je al wat weken zelfs maanden mee rondtoeren.
Misschien in een sunshine flowers bees wereld met allemaal toffe mensen die graag jou helpen om door jou geholpen te worden, zou elektrische mobiliteit een doenbaar iets zijn.

Een uitvinding van betaalbare / praktische massa-elektriciteitsopslag lijkt me gewenst vooraleer een hele samenleving te willen laten rondzoeven op elektriciteit. Diegenen die dat willen zonder zulke uitvinding, lijken me eerder aan de zijde van de onguren te zitten. Of lijden een ernstig gebrek aan zin voor realiteit, in de zin van zich blind te staren op voordelen en blind te zijn voor nadelen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 09:04   #73
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hoe moeilijk is het om zo'n 2kw benzineslurpend generatortje om te bouwen naar aardgas?

Dat lost in 1 keer een hoop gezever op als je onafhankelijk wil gaan van het electriciteitsnet. Zonnepanelen voor de basislast, accu met opslagcapaciteit van 2 dagen normaalverbruik. Aardgasgeneratortje om de zwakke dagen op te vangen.

Ook, als je een 2 dagen verbruik/15kwu accupack gebruikt (in vrachtwagenaccu +/- €2500), kan je met een kleinere generator al veel doen.
In deze woning verbruiken we gemiddeld nog geen 300W electriciteit per uur. Da's 7.2kw per dag. Gemiddeld 4u goed zonlicht per dag op jaarbasis. Als ik 2Kwp aan zonnepaneel leg =8m², dan zit ik al goed qua gemiddelde.

En je hebt al een omvormer van de zonnepanelen, dus de accu kan zijn stroom via daar aan je huisnetwerk leveren
Meer hoeft dat idd niet te zijn. Bestaat zoiets officieel dat men zijn huisaardgas mag aankoppelen (na de gasmeter) op een aardgasgen? Wat met de afname voor de veiligheid?

Maar daar gaan bepaalde fossielheads tegen zijn, vooral deze die graag die benzinereuk of dieselreuk opsnuiven en met jerrycans sleuren. Die hebben wslk ook nog een zitmaaier die regelmatig x-liters moet slurpen.

De sjeiks en kamelendrijvers verdienen immers niet genoeg.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2017 om 09:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 09:12   #74
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.434
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bedoel je zoals de staking vorig jaar in de Franse havens met hun blokkades, zodat een meerderheid van benzinestations droog viel ?
Nee ik bedoelde voorraad zodat bvb uw stakingsperiode geen blokzetten is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik begrijp geen snars van wat je bedoelt.
Ook niet met die chauffage afzetten. Geen elektriciteit, wel een circulatiepomp, maar ze draait niet, dus geen chauffage.
Ik zei dat NV Roverheid en andere ongure types weinig baat hebben bij het zonder chauffage zetten van tegenstanders, eerder baat bij hen immobiliseren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoe dan ook, daar gaat het allemaal niet over.
Dat is wat ik zei: het zou er OOK moeten over gaan.
Elektriciteit is niet in massa/betaalbaar/praktisch op te slaan, en een mobiliteit die afhankelijk is van een just in time delivery van iets waarvan geen beduidend lange termijn voorraad kan worden aangelegd, lijkt me een afhankelijkheid die ongezond is in een wereld met ongure types die macht / invloed / controle willen doordrukken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het gaat over de technische vooruitgang (vooral van opslag in batterijen, al de rest is al zeer lang oude koek) die langzamerhand (of misschien toch iets vlugger) een omslag van fossiele naar elektrische energie teweeg brengt.
Waarbij volgens mij twee belangrijke zaken spelen:
- veel minder luchtverontreiniging, alles bij mekaar beschouwd
- veel minder afhankelijkheid van olie, dus veel minder kapitaal dat wij moeten afgeven aan de "Arabieren".
[/quote]
Ik ben het hier volledig mee eens. Ik ben niet tegen technische vooruitgang. Welintegendeel. Technische vooruitgang is de motor van welvaartstoename.

Maar, er zijn luitjes in deze wereld die graag andermans geproduceerde welvaart willen bemachtigen zonder genoopt te zijn mee te helpen aan die welvaartsproductie. En een mobiliteit die ze quasi volledig kunnen controleren, lijkt me erg ongezond, en eerder welvaartsvernietigend, want zij POTverteren ipv INvesteren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 09:43   #75
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Micele,

(2.5/0.3)*24 = 200 kWh

Dat is ongeveer 20 liter.

Gemiddeld E-verbruik van onze gezinnen per dag:
3514 kWh per jaar. Dat is dus ongeveer 10 kWh per dag en volgens jou dan ongeveer 1 liter per dag.

Oeps?

Maakt dus ook onmiddellijk duidelijk dat je gewoon goedkoper je eigen elektriciteit kan opwekken.
Huisbranddiesel aan 0,5€ en je krijgt er de warmte voor je woning gratis bij.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  20170721_Politics.jpg‎
Bekeken: 47
Grootte:  46,3 KB
ID: 106527  


Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 juli 2017 om 09:46.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 10:01   #76
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Gemiddeld E-verbruik van onze gezinnen per dag:
3514 kWh per jaar. Dat is dus ongeveer 10 kWh per dag en volgens jou dan ongeveer 1 liter per dag.

Oeps?

Maakt dus ook onmiddellijk duidelijk dat je gewoon goedkoper je eigen elektriciteit kan opwekken.
Huisbranddiesel aan 0,5€ en je krijgt er de warmte voor je woning gratis bij.
Nu nog raden wat je met die post bedoelt? Rararara

Ik gis maar: wat kost een 15 kW generator, of best zwaarder bij pieken?
En de mazout en het lawaai en het gesleur met jerrycans is ook gratis.

Stroom is veel te goedkoop en te comfortabel om het zelf op te wekken.

Als je goedkope dieselgeneratoren zoekt, wie weet heeft het leger er nog een hoop staan, 15 kVA ook 45 kVA.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 21 juli 2017 om 10:10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 12:55   #77
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik gis maar
Natuurlijk. Ik verwacht niks anders.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 21 juli 2017 om 12:55.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 13:00   #78
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
wat kost een 15 kW generator, of best zwaarder bij pieken?
Stroom is veel te goedkoop en te comfortabel om het zelf op te wekken.
.
Creëer woninggroepjes van 5 tot 10 woningen.
Elk met zijn kleine generator die samen alle piekmomenten kunnen opvangen.
Verder nog wat zonnepanelen en de thuisbatterij van Tesla en ze kunnen de verkoop van elektriciteit aan de particulier op hun buik schrijven.

Belgische stroom is niet goedkoop als je het aankoopt via het net.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 13:01   #79
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En de mazout en het lawaai en het gesleur met jerrycans is ook gratis.
Wist je dat ze dat met een grote vrachtwagen tot bij je thuis afleveren?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2017, 13:08   #80
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Creëer woninggroepjes van 5 tot 10 woningen.
Elk met zijn kleine generator die samen alle piekmomenten kunnen opvangen.
Verder nog wat zonnepanelen en de thuisbatterij van Tesla en ze kunnen de verkoop van elektriciteit aan de particulier op hun buik schrijven.

Belgische stroom is niet goedkoop als je het aankoopt via het net.
Bewijs het eens
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be