Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Archief Gearchiveerde fora.
Hier kun je discussies nalezen uit fora die niet meer actief zijn.

 
 
Discussietools
Oud 25 juli 2003, 20:07   #81
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Kleine vraag terug: Ben jij voor die kamertjes waar je met honderd man op zit. Moet iedereen evenveel verdienen? Wat dat is toch het oude beeld van het communisme en waar ik ook honderd procent tegen ben.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 25 juli 2003, 23:20   #82
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens

Het zijn de arbeiders die medezeggenschap moeten hebben via economische democratie. Laat hén innoveren en besteden.
Dat is nu typisch jou, Lorens. Bedekte en onduidelijke termen ("economische democratie") geven om je visie uit te drukken, maar als de ander die dan verkeerd interpreteert is het niet jouw onduidelijkheid maar zijn kwade wil die daarvoor zorgde.

Overigens, "laat hén innoveren en besteden", wat is dat anders dan hen de leiding van het bedrijf in handen geven?
Je bent kribbig dat ik je woorden verdraaid zou hebben, maar kan iemand anders misschien eens zeggen wat hij opmaakt uit die frase?
zorroaster is offline  
Oud 25 juli 2003, 23:39   #83
ferro
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: West Vlaanderen
Berichten: 365
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Kleine vraag terug: Ben jij voor die kamertjes waar je met honderd man op zit. Moet iedereen evenveel verdienen? Wat dat is toch het oude beeld van het communisme en waar ik ook honderd procent tegen ben.
OLA, deze snodaard durft twijfelen aan de zegeningen van het communisme !!!!!!!!
Zou hij zich niet beter inschrijven bij 'Rechts' ?
ferro is offline  
Oud 26 juli 2003, 00:15   #84
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Kleine vraag terug: Ben jij voor die kamertjes waar je met honderd man op zit. Moet iedereen evenveel verdienen? Wat dat is toch het oude beeld van het communisme en waar ik ook honderd procent tegen ben.
Je weet toch al op voorhand wat ik daarop ga antwoorden

Wantoestanden onder een communistisch systeem moeten nimmer vergeten worden, maar mogen anderzijds niet aanzien worden als onontkoombaar, dat is mijn mening. Wat vind je voor de rest van mijn beeld over communisme?
Over lonen had ik inderdaad niets gezegd. Het spreekt voor zich dat een dokter meer mag verdienen dan een arbeider. Maar de dokter zal ook wel gratis zijn studies kunnen doen. 't Is te zeggen: betaald door de arbeider die dan al belastingen betaalt terwijl de dokter nog studeert. De dokter moet daarna ook geen 20 keer meer verdienen, ik denk dat een schaal 1/5 best haalbaar is: het hoogste inkomen mag maximaal vijf maal het laagste bedragen. Lijkt mij rechtvaardig...
__________________
Linkiewinkie van beroep
Lorens is offline  
Oud 26 juli 2003, 00:20   #85
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens

Het zijn de arbeiders die medezeggenschap moeten hebben via economische democratie. Laat hén innoveren en besteden.
Dat is nu typisch jou, Lorens. Bedekte en onduidelijke termen ("economische democratie") geven om je visie uit te drukken, maar als de ander die dan verkeerd interpreteert is het niet jouw onduidelijkheid maar zijn kwade wil die daarvoor zorgde.

Overigens, "laat hén innoveren en besteden", wat is dat anders dan hen de leiding van het bedrijf in handen geven?
Je bent kribbig dat ik je woorden verdraaid zou hebben, maar kan iemand anders misschien eens zeggen wat hij opmaakt uit die frase?
Economische democratie is geen bedekte term, het staat in iedere uiteenzetting over eender welke grondbeginselen van vakbonden. Je mocht me ook gerust vragen van dat wat meer te verduidelijken, zoiets doe ik met plezier. Maar ik kan je ook al verwijzen naar een van bovenstaande post van mij aan thomas gericht, daar diep ik het wat uit.

Ik spreek niet van kwade wil van jouw kant, zoals ik reeds laat uitschijnen. Toegegeven: ik had beter gezegd: laat hen medenzeggenschap geven over hoe te innoveren en te besteden. Maar dat insinueerde ik al in de zin die ervoor kwam.

Ik roep net als jij op aan iedereen te zeggen wat hij opmaakt van economische democratie...
__________________
Linkiewinkie van beroep
Lorens is offline  
Oud 26 juli 2003, 00:22   #86
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Kleine vraag terug: Ben jij voor die kamertjes waar je met honderd man op zit. Moet iedereen evenveel verdienen? Wat dat is toch het oude beeld van het communisme en waar ik ook honderd procent tegen ben.
OLA, deze snodaard durft twijfelen aan de zegeningen van het communisme !!!!!!!!
Zou hij zich niet beter inschrijven bij 'Rechts' ?
Het is 'snotaap' of 'snoodaard'. Beiden samen lukt niet. Daar is nog een duur woord voor dat ik nu niet direct weet.
Trouwens, thomas IS al ingeschreven bij 'Rechts'.
__________________
Linkiewinkie van beroep
Lorens is offline  
Oud 26 juli 2003, 01:01   #87
ferro
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: West Vlaanderen
Berichten: 365
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Kleine vraag terug: Ben jij voor die kamertjes waar je met honderd man op zit. Moet iedereen evenveel verdienen? Wat dat is toch het oude beeld van het communisme en waar ik ook honderd procent tegen ben.
OLA, deze snodaard durft twijfelen aan de zegeningen van het communisme !!!!!!!!
Zou hij zich niet beter inschrijven bij 'Rechts' ?
Het is 'snotaap' of 'snoodaard'. Beiden samen lukt niet. Daar is nog een duur woord voor dat ik nu niet direct weet.
Trouwens, thomas IS al ingeschreven bij 'Rechts'.
Begrijpelijk,daar hoort deze snoodaard thuis.
ferro is offline  
Oud 26 juli 2003, 09:23   #88
numarx
Minister
 
numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Berichten: 3.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens
Het is 'snotaap' of 'snoodaard'. Beiden samen lukt niet. Daar is nog een duur woord voor dat ik nu niet direct weet.
Een contaminaatsie.
__________________
when you're asked to fight a war that's over nothing
it's best to join the side that's gonna win
http://chezpaulus.devnulled.be
numarx is offline  
Oud 26 juli 2003, 09:41   #89
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ferro
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
Kleine vraag terug: Ben jij voor die kamertjes waar je met honderd man op zit. Moet iedereen evenveel verdienen? Wat dat is toch het oude beeld van het communisme en waar ik ook honderd procent tegen ben.
OLA, deze snodaard durft twijfelen aan de zegeningen van het communisme !!!!!!!!
Zou hij zich niet beter inschrijven bij 'Rechts' ?
Het is 'snotaap' of 'snoodaard'. Beiden samen lukt niet. Daar is nog een duur woord voor dat ik nu niet direct weet.
Trouwens, thomas IS al ingeschreven bij 'Rechts'.
Begrijpelijk,daar hoort deze snoodaard thuis.
Ik stel het oude communisme gewoon in vraag, wat daar gebeurd is in de Sovjetunie. Het beeld van Lorens omtrent communisme vind ik het prachtige beeld van het communisme. Voormij is het communisme iets onrealiseerbaar. Iemand zal altijd aan het hoofd staan die zijn macht misbruikt. Of tenzij moet het communisme een parlement toestaan dat op elk moment van de dag met een meerderheid het economische systeem kan veranderen. Maar willen de communisten dat wel?

Moest zo een communistisch systeem werkelijk kunnen Lorens, ik zou niet liever hebben, maar België alleen kan nooit een democratisch communistisch systeem beginnen.

En nog iets waarom ik altijd iets tegen het oude communisme zal hebben ( en misschien ook tegen het nieuwe communisme, indien dat zij het zijn )

hun anti-katholiek gedachtegoed.

En mag ik vragen welke partij die prachtig beeld steunt? De lsp?
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 27 juli 2003, 12:14   #90
Lorens
Schepen
 
Lorens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 454
Standaard

Ik weet niet welke partij het communisme aanhangt zoals ik het beschreven heb. Bestaat niet, anders zou ik er lid van zijn.

Waarom zou democratie en communisme niet kunnen? Behalve als je van mening bent dat de menselijke biologie per definitie kapitalistisch is, zoals sommigen hier beweren, dan is dat geen contradictie.

Communisme is niet anti-religieus, ik raad je aan wat over de geschiedenis van de islamitische marxistische partijen te lezen, of ga naar Zuid-Vietnam, toch nog een communistisch land, wat een lappendeken van verschillende godsdiensten is.
__________________
Linkiewinkie van beroep
Lorens is offline  
Oud 27 juli 2003, 19:57   #91
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lorens
Ik weet niet welke partij het communisme aanhangt zoals ik het beschreven heb. Bestaat niet, anders zou ik er lid van zijn.

Waarom zou democratie en communisme niet kunnen? Behalve als je van mening bent dat de menselijke biologie per definitie kapitalistisch is, zoals sommigen hier beweren, dan is dat geen contradictie.

Communisme is niet anti-religieus, ik raad je aan wat over de geschiedenis van de islamitische marxistische partijen te lezen, of ga naar Zuid-Vietnam, toch nog een communistisch land, wat een lappendeken van verschillende godsdiensten is.
Ik volg u ten volste Lorens, ik versta u volledig, en ik geloof ook wat jij zegt.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 29 juli 2003, 15:20   #92
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Beste Tacitus, deze diskussie is dus reeds helemaal afgegleden van je oorspronkelijk vraag - het antwoord is gewoon neen. Linkse politiek is tegen een systeem van bevoorrechting niemand zou er een voordeel bij moeten hebben
door zus of zo geboren te zijn. Dat die voorrechten bestaan is wel duidelijk : we zijn geboren in vlaanderen de 2de beste regio in de wereld om in te wonen (na Noorwegen). Dus moeten we niet klagen onder de regering van een belgische vorst te leven - die doet het lang niet slecht.

Maar alles verandert : we streven naar een verenigd Europa : moet dit
mlisschien een keizerrijk worden. Albert I empereur de l'Europe ou l'Empire Belge ? Ik geloof dat ik dan toch liever een republiek heb.

Mogelijk vind de meerderheid van de europeanen zich liever in een Monarchie/keizerrijk - is mij om het even het is een detail fundamenteel
is het democratizeren van een Europese Staat liefst federaal met een
sterke linkse regering.
1handclapping is offline  
Oud 30 juli 2003, 00:04   #93
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Voor mij enkel een monarchie als ik de koning mag zijn. In alle andere gevallen: Republiek aub.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 2 augustus 2003, 11:14   #94
Bruno*
Banneling
 
 
Bruno*'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Berichten: 8.868
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Beste Tacitus, deze diskussie is dus reeds helemaal afgegleden van je oorspronkelijk vraag - het antwoord is gewoon neen. Linkse politiek is tegen een systeem van bevoorrechting niemand zou er een voordeel bij moeten hebben
door zus of zo geboren te zijn. Dat die voorrechten bestaan is wel duidelijk : we zijn geboren in vlaanderen de 2de beste regio in de wereld om in te wonen (na Noorwegen). Dus moeten we niet klagen onder de regering van een belgische vorst te leven - die doet het lang niet slecht.
Tegen een systeem van bevoorrechting? Dan moet je alle parlementaire lonen afschaffen.

Citaat:
de 2de beste regio in de wereld om in te wonen (na Noorwegen).
Een regio is geen Staat.
Bruno* is offline  
Oud 2 augustus 2003, 14:25   #95
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Tacitus,

De parlementaire wedde's/vergoedingen afschaffen is een leuk idee.
Alleen maar bevoorrechte rijke mensen, of mensen die sponsoring van
bv. de tabakslobby ontvangen kunnen zich het nog veroorloven parlementariër te worden. O ja, prinsen van koninklijken bloede vanzelfsprekend ook.

Een regio is geen staat of in een federaal land een deelstaat is ook geen staat. Ik bedoel overigens dat als de deelstaat/regio "Vlaanderen"
momenteel reeds het N° 2 op de hitparade plaatsen waar het goed leven is
staat. Zouden we dan niet moeten vrezen dat indien we aan ons huidig statuut (enge samenwerking binnen een belgische/Europese staat)
iets zouden wijzigen we er alleen maar op achteruit kunnen gaan.
Een geheel is dikwijls meer dan de som van de delen.
1handclapping is offline  
Oud 2 augustus 2003, 15:42   #96
Aangebrande Phönix
Minister
 
Aangebrande Phönix's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Hoofd
Berichten: 3.818
Standaard

Waarom alles zo moeilijk maken? Laat ons streven naar consensus, we verkiezen onze koning gewoon. Ik stem op M. Chocomoes van Samson&Gert!
__________________
Ik sta in den avond
Op den rand van een afgrond
En schouw in het Heelal
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline  
Oud 15 augustus 2003, 20:03   #97
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Ooit krijgen we een federaal Europa of een unatair. En dan kunnen we nooit België de bevoegdheid onderwijs geven dus. WE worden ooit een staat in 1 europa. Geduld.
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be