Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2017, 20:41   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Uw voorbeeld slaat nergens op. De Hells Angels worden niet in het oog gehouden omdat ze Hells Angels zijn. Bepaalde individuen kunnen in het oog gehouden worden omdat ze verdacht worden van criminele activiteiten. Dat geldt voor christenen, hells angels en schoofzakken gelijk. De relevantie ontgaat mij dus volkomen.

De vraag blijft dus: wat versta je onder een 'strikte scheiding tussen kerk en staat'?
Als ge nu nog beweert dat de vraag blijft, dan is dat voor mij het bewijs dat ge geen antwoord wilt weten, behalve je eigen waarheid.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:48   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
...
Jij wil niet dat je belastinggeld naar erkende erediensten gaat, dat heb je nu wel duidelijk gemaakt.

Wel, ik wil niet dat mijn belastinggeld naar de VRT, De Lijn, allerlei cultuurprojecten, en politieke partijen gaat.
...
Om zulke tegenstellingen te beslechten, hebben we een scheidsrechter. Gelukkig maar.
Dat is het parlement.
Wat mij betreft, stemmen ze de wet die het voorstel van Rutten grotendeels overneemt en het hier en daar nog uitbreidt.

En het parlement kan genoeg beslissen zonder te onderhandelen.
Het verkozen parlement moet enkel rekenschap afleggen aan de volgende kiezer. Niet aan een paar zwartrokken van vrijwillige celibatairs.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:51   #163
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Misschien gebeurt dat zo subtiel dat je er echt niet op de hoogte van bent.
Je bedoelt waarschijnlijk die paar gevallen van niet-gedoopte leerkrachten die niet langer aan de slag konden in katholieke basisscholen. Dat is geen beroepsverbod. Die leerkrachten kunnen zich laten dopen, een doopsel heeft voor een ongelovige toch geen enkele waarde.

Dat gezegd zijnde, ik ben geen voorstander van zo'n vereiste in ons huidig systeem (waarbij er belastinggeld gaat naar die scholen).

Het heeft ook niks te maken met het onderwerp van dit topic.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:52   #164
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Historische realiteiten (what's in a name...)...
Kinderarbeid was dat ook, rijden zonder veiligheidsgordels, een unitaire staat, onbeperkte werkloosheidsvergoedingen,...laten we dat eerder historische vergissingen noemen.
Het is net de taak van de politiek om historische vergissingen, noem het voor mijn part, realiteiten teniet te doen.
Hierin moet ik je volkomen gelijk geven.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:53   #165
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Daar wordt al decennia lang in hervormd, soms ook gesnoeid.
En dan? Waar gaat er meer geld naartoe? Naar media, sport, cultuur, politieke partijen, of naar erediensten?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:53   #166
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Je bedoelt waarschijnlijk die paar gevallen van niet-gedoopte leerkrachten die niet langer aan de slag konden in katholieke basisscholen. Dat is geen beroepsverbod. Die leerkrachten kunnen zich laten dopen, een doopsel heeft voor een ongelovige toch geen enkele waarde.

Dat gezegd zijnde, ik ben geen voorstander van zo'n vereiste in ons huidig systeem (waarbij er belastinggeld gaat naar die scholen).

Het heeft ook niks te maken met het onderwerp van dit topic.
Komaan zeg, je bent ermee aan het lachen. Dat is nu wel duidelijk.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:54   #167
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
2
Dat is de richting die we moeten volgen!

We gaan er nog komen, ik denk er net eender over.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:55   #168
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Er is geen beroepsverbod in het merendeel van de scholen.
Toch wel, als je niet gedoopt bent mag je geen Godsdienstlessen geven.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:57   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
En dan? Waar gaat er meer geld naartoe? Naar media, sport, cultuur, politieke partijen, of naar erediensten?
Wat mij betreft: elke eurocent is er één teveel.

Maar ja, dat komt omdat ik godsdienst in wezen oplichting vind.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:58   #170
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als ge nu nog beweert dat de vraag blijft, dan is dat voor mij het bewijs dat ge geen antwoord wilt weten, behalve je eigen waarheid.

.
De vraag blijft absoluut, eigenlijk was ze gericht aan Another Jack, maar hij was opeens nergens meer te bespeuren.

Uw voorbeeld trok gewoon op niks. De scheiding tussen kerk en staat heeft niks te maken met katholieken die drugs zouden mogen dealen of het verkeersreglement overtreden.

Scheiding tussen kerk en staat wilde oorspronkelijk zeggen dat het wereldlijk gezag en het kerkelijk gezag niet in dezelfde handen ligt. Later betekende het dat de invloed van de kerk uit het openabre leven werd teruggedrongen. Als je dus vandaag streeft naar een 'strikte scheiding tussen kerk en staat' is het een perfect legitieme vraag wat je daar precies mee bedoelt. En op die vraag heb jij op geen enkele manier geantwoord.

Laatst gewijzigd door mvd : 17 april 2017 om 21:15.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 20:59   #171
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat mij betreft: elke eurocent is er één teveel.

Maar ja, dat komt omdat ik godsdienst in wezen oplichting vind.

.
Dat kan uw mening zijn.
We weten allemaal dat de Kerk met al hetgeen daar aanhangt hier een bepaalde cultuur gebracht heeft.
Ook zorgden zijn, dankzij hun goedkope werkkrachten (de nonnen) voor het onderwijs en voor de verzorging van zieken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 21:01   #172
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
De vraag blijft absoluut, eigenlijk was ze gericht aan Another Jack, maar hij was opeens nergens meer te bespeuren.

Uw voorbeeld trok gewoon op niks. De scheiding tussen kerk en staat heeft niks te maken met katholieken die drugs zouden mogen dealen of het verkeersreglement overtreden.

Scheiding tussen kerk en staat wilde oorspronkelijk zeggen dat het wereldlijk gezag en het kerkelijk gezag niet in dezelfde handen ligt. Later betekende het dat de invloed van de kerk uit het openabre leven werd teruggedrongen. Als je dus vandaag streeft naar een 'strikte scheiding tussen kerk en staat' is het een perfect legitieme vraag wat je daar precies mee bedoelt. En op de vraag heb jij op geen enkele manier geantwoord.
De antwoorden heb ik al meermaals op dit forum gelezen.
Het begint met de neutraliteit van al degenen die als ambtenaar in aanraking komen met het publiek.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 21:03   #173
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
De vraag blijft absoluut, eigenlijk was ze gericht aan Another Jack, maar hij was opeens nergens meer te bespeuren.

Uw voorbeeld trok gewoon op niks. De scheiding tussen kerk en staat heeft niks te maken met katholieken die drugs zouden mogen dealen of het verkeersreglement overtreden.

Scheiding tussen kerk en staat wilde oorspronkelijk zeggen dat het wereldlijk gezag en het kerkelijk gezag niet in dezelfde handen ligt. Later betekende het dat de invloed van de kerk uit het openabre leven werd teruggedrongen. Als je dus vandaag streeft naar een 'strikte scheiding tussen kerk en staat' is het een perfect legitieme vraag wat je daar precies mee bedoelt. En op de vraag heb jij op geen enkele manier geantwoord.
Dat de katholieke kerk op dezelfde voet zou behandeld worden al elk ander bedrijf. Zoals Torfs Schoenen of Delhaize.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 21:07   #174
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Om zulke tegenstellingen te beslechten, hebben we een scheidsrechter. Gelukkig maar.
Dat is het parlement.
Wat mij betreft, stemmen ze de wet die het voorstel van Rutten grotendeels overneemt en het hier en daar nog uitbreidt.

En het parlement kan genoeg beslissen zonder te onderhandelen.
Het verkozen parlement moet enkel rekenschap afleggen aan de volgende kiezer. Niet aan een paar zwartrokken van vrijwillige celibatairs.

.
Wel, voor het parlement is het momenteel niet opportuun.

Het hilarische is dat jullie waarschijnlijk gewoon gaan bereiken dat de islam meer geld krijgt. N-VA, CD&V, (VB?) willen niet dat het wordt aangepast voor de katholieke eredienst, Groen en SPA zullen waarschijnlijk wijzen op het feit dat de islam te weinig geld krijgt gezien het aantal volgers.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 21:09   #175
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Komaan zeg, je bent ermee aan het lachen. Dat is nu wel duidelijk.
Had je nog iets inhoudelijk? Of blijft het bij dwaas gegiechel en ''gevatte'' slagzinnen?
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 21:14   #176
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat mij betreft: elke eurocent is er één teveel.

Maar ja, dat komt omdat ik godsdienst in wezen oplichting vind.

.
Ik vind uw parlement oplichting, en uw partij. Daar staan we dan.

Ik wil u niet verplichten voor mijn godsdienst te betalen, maar gij wilt mij wel verplichten om voor uw partij te betalen, en uw pensioen, en uw media, enz..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 21:15   #177
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Had je nog iets inhoudelijk? Of blijft het bij dwaas gegiechel en ''gevatte'' slagzinnen?
Ik zit gewoon te twijfelen of je echt bent of niet.

Sorry daarvoor. Het is niet gemakkelijk op dit forum.

ps. ivm de scheiding Kerk/Staat heb ik voorgesteld dat de Katholieke Kerk net zoals in Nederland als een gewoon bedrijf zou beschouwd worden. Ik wacht nog altijd op je standpunt daaromtrent.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 april 2017 om 21:16.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 21:25   #178
mvd
Minister-President
 
mvd's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2012
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat de katholieke kerk op dezelfde voet zou behandeld worden al elk ander bedrijf. Zoals Torfs Schoenen of Delhaize.
Kun jij eigenlijk lezen?

Ik pleit helemaal nergens voor een voorkeursbehandeling. De realiteit is gewoon dat de financiering van de katholieke eredienst teruggaat op het concordaat tussen Napoleon en de Kerk. I.p.v. de Kerk te vergoeden en haar bezitten terug te geven, ging de staat de Kerk financieren. Als je de financiering stopzet, moet er dus een nieuwe regeling getroffen worden. Jullie kunnen dat 'boekhoudkundige argumenten' noemen, of lacherig doen over 'historische realiteiten', maar jullie lachen daarmee alleen jezelf uit. Het is gemakkelijker om wat te schuimbekken over 'opperwezens' eh ..
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 21:28   #179
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Kun jij eigenlijk lezen?

Ik pleit helemaal nergens voor een voorkeursbehandeling. De realiteit is gewoon dat de financiering van de katholieke eredienst teruggaat op het concordaat tussen Napoleon en de Kerk. I.p.v. de Kerk te vergoeden en haar bezitten terug te geven, ging de staat de Kerk financieren. Als je de financiering stopzet, moet er dus een nieuwe regeling getroffen worden. Jullie kunnen dat 'boekhoudkundige argumenten' noemen, of lacherig doen over 'historische realiteiten', maar jullie lachen daarmee alleen jezelf uit. Het is gemakkelijker om wat te schuimbekken over 'opperwezens' eh ..
Jaja ik kan lezen. Je beroept je op iets uit 1830.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2017, 21:44   #180
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Ik vind uw parlement oplichting, en uw partij. Daar staan we dan.

Ik wil u niet verplichten voor mijn godsdienst te betalen, maar gij wilt mij wel verplichten om voor uw partij te betalen, en uw pensioen, en uw media, enz..
Verschil is natuurlijk dat een godsdienst iets fictief is, een parlement niet.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be