Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2017, 22:14   #1
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard Onze Vlaamse steden en hun mobiliteit .....

http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...teen-a3163839/
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...teen-a3163839/

Onze overheid op z'n best na het flossen van de bossen dat van het mobiliteitsplan Gent.
Binnenkort kan je in Gent enkel nog per paard door de stad als het zo verder gaat.
Van Antwerpen gaan we niet spreken daar kom je enkel nog met een helikopter door en in Brugge is het ook al ergernis wat de klok slaat.
Het enige wat functioneert zijn de betaalparkings, alhoewel ....
Die in Oostende aan de bibliotheek neemt geen kleine muntjes aan en geeft geen pasgeld terug, of hoe je aan zwart geld geraakt onder het "toeziend oog" van onze efficiënte overheid.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2017, 10:07   #2
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...teen-a3163839/
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...teen-a3163839/

Onze overheid op z'n best na het flossen van de bossen dat van het mobiliteitsplan Gent.
Binnenkort kan je in Gent enkel nog per paard door de stad als het zo verder gaat.
Van Antwerpen gaan we niet spreken daar kom je enkel nog met een helikopter door en in Brugge is het ook al ergernis wat de klok slaat.
Het enige wat functioneert zijn de betaalparkings, alhoewel ....
Die in Oostende aan de bibliotheek neemt geen kleine muntjes aan en geeft geen pasgeld terug, of hoe je aan zwart geld geraakt onder het "toeziend oog" van onze efficiënte overheid.
Dus Brussel is OK?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 01:57   #3
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dus Brussel is OK?
Lang geleden dat ik in Brussel was, daar zien ze mij zo weinig mogelijk en dan nog, enkel op doortocht liefst zo vroeg mogelijk.
En de betaal automaat aan de bib in Oostende is gerepareerd.
Of zouden ze ook op deze site zitten in opdracht van den baard ........?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:00   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Welke mobiliteit?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:02   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...teen-a3163839/
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-g...teen-a3163839/

Onze overheid op z'n best na het flossen van de bossen dat van het mobiliteitsplan Gent.
Binnenkort kan je in Gent enkel nog per paard door de stad als het zo verder gaat.
Van Antwerpen gaan we niet spreken daar kom je enkel nog met een helikopter door en in Brugge is het ook al ergernis wat de klok slaat.
Het enige wat functioneert zijn de betaalparkings, alhoewel ....
Die in Oostende aan de bibliotheek neemt geen kleine muntjes aan en geeft geen pasgeld terug, of hoe je aan zwart geld geraakt onder het "toeziend oog" van onze efficiënte overheid.
zoals ik al jaren stel : de enige korte en middellange termijnoplossing voor het fileprobleem is de fiets.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:03   #6
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
En de betaal automaat aan de bib in Oostende is gerepareerd.
Of zouden ze ook op deze site zitten in opdracht van den baard ........?
Je zegt daar zoiets!
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:26   #7
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zoals ik al jaren stel : de enige korte en middellange termijnoplossing voor het fileprobleem is de fiets.
'k Wil niet tegendraads doen maar dat wordt dan : "Ocharme de voetgangers!"
Als er nu iets veel gevaarlijker dan automobilisten is, zijn het die velloo-individuutjes toch?
Zonder te willen veralgemenen is dat duidelijk mijn aanvoelen telkens ik terug in Belgenland kom. Ik heb trouwens wat dat betreft weinig problemen in Frankrijk of Spanje. Amsterdam was een kleine 15 jaar geleden maar minder angstaanjagend dan B., niettegenstaande grotere zwermen.

Ik spreek als automobilist en als voetganger. Het meest beangstigende is mijn ervaring als voetganger jegens fietsers.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:31   #8
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
'k Wil niet tegendraads doen maar dat wordt dan : "Ocharme de voetgangers!"
Als er nu iets veel gevaarlijker dan automobilisten is, zijn het die velloo-individuutjes toch?
Zonder te willen veralgemenen is dat duidelijk mijn aanvoelen telkens ik terug in Belgenland kom. Ik heb trouwens wat dat betreft weinig problemen in Frankrijk of Spanje. Amsterdam was een kleine 15 jaar geleden maar minder angstaanjagend dan B., niettegenstaande grotere zwermen.

Ik spreek als automobilist en als voetganger. Het meest beangstigende is mijn ervaring als voetganger jegens fietsers.
je moet af en toe eens in Nederland gaan fietsen en wandelen dan.
het zijn niet de fietsers die gevaarlijk zijn, het is de compleet ontoereikende infrastructuur in BE die gevaarlijk is.

een bezoek aan Denemarken is hier ook zeer leerrijk voor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:47   #9
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je moet af en toe eens in Nederland gaan fietsen en wandelen dan.
het zijn niet de fietsers die gevaarlijk zijn, het is de compleet ontoereikende infrastructuur in BE die gevaarlijk is.

een bezoek aan Denemarken is hier ook zeer leerrijk voor.
Qua infrastructuur stadsplanning zal ik je graag geloven.
Los daarvan: Mijn grootste hekel heeft te maken met de mentaliteit van de fietser bij jullie. De auto's worden gezien als hun genetische vijand maar de voetgangers als lastig uitschot dat zou moeten behandeld worden met zwaar geconcentreerde round-up.
Mijn jaarlijkse zich 2X herhalende 'Klote-van-de-Schoof' ervaring, ook in de kleinere dorpen. Ook op de kleinere rijbaantjes. Als chauffeur of voetganger.

Denemarken is inderdaad een ander paar mouwen. Lekker ook.
In Aalborg om 7.30 s' morgends op het strand. (Met de auto en een Deen aan 't stuur.) Geen voetgangers of fietsers
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 09:55   #10
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Qua infrastructuur stadsplanning zal ik je graag geloven.
Los daarvan: Mijn grootste hekel heeft te maken met de mentaliteit van de fietser bij jullie. De auto's worden gezien als hun genetische vijand maar de voetgangers als lastig uitschot dat zou moeten behandeld worden met zwaar geconcentreerde round-up.
Mijn jaarlijkse zich 2X herhalende 'Klote-van-de-Schoof' ervaring, ook in de kleinere dorpen. Ook op de kleinere rijbaantjes. Als chauffeur of voetganger.

Denemarken is inderdaad een ander paar mouwen. Lekker ook.
In Aalborg om 7.30 s' morgends op het strand. (Met de auto en een Deen aan 't stuur.) Geen voetgangers of fietsers
die 'mentaliteit' wordt veroorzaakt door de in de infrastructuur ingebakken competitie tussen fietsers en andere voertuigen en voetgangers ...

de infrastructuur is zo slecht dat een fietser zich ueberassertief moet opstellen (lees in de weg moet rijden) wil hij/zij niet geplet worden tussen rijdende voertuigen en geparkeerde voertuigen(waarvan hij/zij ook moet in t oog houden of de deur niet openzwaait)...dit bestendigt de wederzijdse agressie...

wat niet wegneemt dat er ook andere zijn, chauffeurs die beseffen dat ze in stadsverkeer niet sneller zijn dan fietsers, en dus niet per se willen inhalen voor dat volgende kruispunt...

ik vraag mezelf meestal af hoe het komt dat zowel fietsers als automobilisten zo snel vergeten dat zij ook geregeld omgekeerd de automobilist en fietser zijn...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 11:05   #11
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je moet af en toe eens in Nederland gaan fietsen en wandelen dan.
het zijn niet de fietsers die gevaarlijk zijn, het is de compleet ontoereikende infrastructuur in BE die gevaarlijk is.
Klopt. En dat geldt ook voor Vlaanderen. Wat we zelf doen, doen we niet beter.

Daarnaast is fietsen in België moeilijk te vergelijken met Nederland. Buiten Zuid-Limburg is het in Nederland biljartvlak. Idd voor de vergelijking Brussel met Amsterdam.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 13:40   #12
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
die 'mentaliteit' wordt veroorzaakt door de in de infrastructuur ingebakken competitie tussen fietsers en andere voertuigen en voetgangers ...

de infrastructuur is zo slecht dat een fietser zich ueberassertief moet opstellen (lees in de weg moet rijden) wil hij/zij niet geplet worden tussen rijdende voertuigen en geparkeerde voertuigen(waarvan hij/zij ook moet in t oog houden of de deur niet openzwaait)...dit bestendigt de wederzijdse agressie...

wat niet wegneemt dat er ook andere zijn, chauffeurs die beseffen dat ze in stadsverkeer niet sneller zijn dan fietsers, en dus niet per se willen inhalen voor dat volgende kruispunt...

ik vraag mezelf meestal af hoe het komt dat zowel fietsers als automobilisten zo snel vergeten dat zij ook geregeld omgekeerd de automobilist en fietser zijn...
Het haantjesgedrag dat alom vertegenwoordigd is kan men, naar mijn gevoel, niet allemaal aan de gebrekkige infrastructuur verwijten.
Wat mij echt het meeste opvalt is de aversie van fietsers tegen zowel auto's (begrijp ik zonder goed te keuren) en voetgangers (wat ik ronduit een kotsmisselijke houding vind).

Maar, ik wil niet alle zonden Israel aan jouw pitje hangen, he... Ge zijt niet allemaal zo 'thick'.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 31 mei 2017 om 13:42.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 14:06   #13
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je moet af en toe eens in Nederland gaan fietsen en wandelen dan.
het zijn niet de fietsers die gevaarlijk zijn, het is de compleet ontoereikende infrastructuur in BE die gevaarlijk is.

een bezoek aan Denemarken is hier ook zeer leerrijk voor.

Klopt volledig. Maar de jongeren onder ons hebben het niet zien evolueren.
Destijds heb ik mij; als te kleine garnaal; afgezet tegen het feit dat noch autobezitters ;fietsers en voetgangers mee telden in de visionaire visie van bepaalde machthebbers over België. Polle Pens en zijn vriend De Pauw hadden andere opties. Wat vooral belangrijk was voor hen was het bouwen van kantoorgebouwen en roestkoten in Brussel en omgeving. En dit ten koste van enorm veel kleine bouwondernemingen die in faling geraakten.
Ik heb de gang van zaken opgevolgd wegens het mij toevertrouwde werk.
Feitelijk was het wraakroepend wat er bezig was.
En dat alles gebeurde ten koste van het familiaal leven van velen onder ons.
Iets wat nu nog steeds gebeurt. Ofwel in de file zitten op de autostrade ofwel met het openbaar vervoer ten koste van uren van uw leven.
Ofwel ook uw leven wagen om met de fiets naar onze bijna onbereikbare hoofdstad te peddelen. En over het daaruit voortvloeiend verlies van onze economie te berekenen spreek ik mij zelfs niet over uit.
Spreiding van tewerkstelling over het ganse grondgebied; inbegrepen de staatsdiensten; is nooit aan de orde geweest.
En nu zitten wij dus met de gebakken peren.
Het zullen weer anderen zijn die het mogen (moeten?) oplossen.
Particratie! Een hutsepot. Een paar hebben het voor het zeggen en de rest zwijgt om de broodschilfertjes van de tafel te mogen likken.
Feitelijk dient de uitbouw van Europa hetzelfde doel. Een paar groten beslissen en de plaatselijke politici; die de enigen zijn die stem van het volk kunnen opvangen; mogen ook kruimels likken om te zwijgen.
En dan maar klagen dat er een afbraak is van een sociaal Europa.
Wie verwacht trouwens een andere visie? En waarom zou de politieker in dit Europa zich verder druk maken over de nefaste gang van zaken?
Wat telt voor hem is zijn plaats op de kieslijsten.
En ook af en toe of hij zich mag amuseren met klein grut den duivel aan te doen. Met stilzwijgend akkoord van al de collega's die zelfs dan nog denken dat ze rechtvaardig zijn.
Het zijn vooral de kleintjes die gevaarlijk zijn. Dikwijls is jaloersheid hun enige stimulatie om de groten aan te zetten tot echte smeerlapperij tegenover hun eigen soortgenoten.

Laatst gewijzigd door werkman : 31 mei 2017 om 14:10.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 15:15   #14
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Ik ga de steden in met de fiets. Overal voorrang , geen verkeersreglementen te volgen.......
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 16:09   #15
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik ga de steden in met de fiets. Overal voorrang , geen verkeersreglementen te volgen.......
Voetgangers met hun kloten van de trottoir rijden, geen rekening houden met het zebrapad, de voetganger is aangeschoten wild. Automobilisten moedwillig hinderen en verrot schelden.

Het feit dat ge denkt dat ge overal voorrang hebt en geen verkeersreglementen moet volgen met de fiets zegt genoeg welk gevaar ge zijt in de stad met de fiets.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 16:54   #16
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Het verkeer lijkt het slechtste in de mens naar buiten te brengen. Voetgangers, fietsers, motorrijders, automobilisten zijn allemaal in herzelfde bedje ziek. De onwaarschijnlijk stupide, gevaarlijke zelfs kamikazemanoeuvres die je elke week ziet... Het is gewoon niet te geloven dat een mens met verstand zo reageert. Dat komt echt niet door de infrastructuur.
Daarstraks op een supermarkt parking was er nog een voetganger die expres voor mijn auto loopt om me daarna uit te schelden dat ik hem wou aanrijden.
Nu kijk ik altijd 500 keer in alle richtingen en rij heel traag op die parking zodat ik hem niet geraakt heb, maar het was 't hem er om te doen. Die mikte echt op mij.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 17:43   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Klopt volledig. Maar de jongeren onder ons hebben het niet zien evolueren.
Destijds heb ik mij; als te kleine garnaal; afgezet tegen het feit dat noch autobezitters ;fietsers en voetgangers mee telden in de visionaire visie van bepaalde machthebbers over België. Polle Pens en zijn vriend De Pauw hadden andere opties. Wat vooral belangrijk was voor hen was het bouwen van kantoorgebouwen en roestkoten in Brussel en omgeving. En dit ten koste van enorm veel kleine bouwondernemingen die in faling geraakten.
Ik heb de gang van zaken opgevolgd wegens het mij toevertrouwde werk.
Feitelijk was het wraakroepend wat er bezig was.
En dat alles gebeurde ten koste van het familiaal leven van velen onder ons.
Iets wat nu nog steeds gebeurt. Ofwel in de file zitten op de autostrade ofwel met het openbaar vervoer ten koste van uren van uw leven.
Ofwel ook uw leven wagen om met de fiets naar onze bijna onbereikbare hoofdstad te peddelen. En over het daaruit voortvloeiend verlies van onze economie te berekenen spreek ik mij zelfs niet over uit.
Spreiding van tewerkstelling over het ganse grondgebied; inbegrepen de staatsdiensten; is nooit aan de orde geweest.
En nu zitten wij dus met de gebakken peren.
Het zullen weer anderen zijn die het mogen (moeten?) oplossen.
Particratie! Een hutsepot. Een paar hebben het voor het zeggen en de rest zwijgt om de broodschilfertjes van de tafel te mogen likken.
Feitelijk dient de uitbouw van Europa hetzelfde doel. Een paar groten beslissen en de plaatselijke politici; die de enigen zijn die stem van het volk kunnen opvangen; mogen ook kruimels likken om te zwijgen.
En dan maar klagen dat er een afbraak is van een sociaal Europa.
Wie verwacht trouwens een andere visie? En waarom zou de politieker in dit Europa zich verder druk maken over de nefaste gang van zaken?
Wat telt voor hem is zijn plaats op de kieslijsten.
En ook af en toe of hij zich mag amuseren met klein grut den duivel aan te doen. Met stilzwijgend akkoord van al de collega's die zelfs dan nog denken dat ze rechtvaardig zijn.
Het zijn vooral de kleintjes die gevaarlijk zijn. Dikwijls is jaloersheid hun enige stimulatie om de groten aan te zetten tot echte smeerlapperij tegenover hun eigen soortgenoten.
Dat doet me denken aan de WTC's in Brussel. Het gelijkvloers is daar opgevat als een soort kelderverdieping omdat het de bedoeling was een viaduct aan te leggen boven het bestaande wegdek en zo een weg in twee verdiepingen te maken. De hoofdingang van de WTC's zou dan ter hoogte van het viaduct komen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 17:45   #18
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Ik ga de steden in met de fiets. Overal voorrang , geen verkeersreglementen te volgen.......
Echt de mentaliteit van de gemiddelde fietser . Kom jij uit Leuven?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 17:55   #19
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het verkeer lijkt het slechtste in de mens naar buiten te brengen. Voetgangers, fietsers, motorrijders, automobilisten zijn allemaal in herzelfde bedje ziek. De onwaarschijnlijk stupide, gevaarlijke zelfs kamikazemanoeuvres die je elke week ziet... Het is gewoon niet te geloven dat een mens met verstand zo reageert. Dat komt echt niet door de infrastructuur.
Daarstraks op een supermarkt parking was er nog een voetganger die expres voor mijn auto loopt om me daarna uit te schelden dat ik hem wou aanrijden.
Nu kijk ik altijd 500 keer in alle richtingen en rij heel traag op die parking zodat ik hem niet geraakt heb, maar het was 't hem er om te doen. Die mikte echt op mij.
Verleden week meegemaakt in een supermarkt in Duitsland. Ik sta opzij van een brede ingang maar ineens voel ik iets tegen mijn been. Bleek een man te zijn die zijn invalide vrouw in haar elektrische stoel voortduwt. Naar gewoonte excuseer ik mij maar vond het toch raar want er was plaats genoeg om niet tegen mij te komen aanrijden. Ik ga binnen en sta wat te wachten terug langs de zijkant en amper een paar minuten daarna rijd hij me hard aan dat ik bijna mijn evenwicht verlies, dus zeer moedwillig. Hij begint mij luidop te verwijten maar toen ben ik ontploft. Alle respect voor die invalide vrouw in haar rolstoel maar dat geeft hen het recht nog niet uit frustratie of eender wat mij moedwillig uit de weg te rijden. Zijn vernijnige grimas sprak trouwens boekdelen

Op die 3 dagen dat ik daar geweest ben heb ik trouwens terug kunnen constateren dat Duitsers hun spreekwoordelijke beleefdheid die ze vroeger hadden verloren zijn.

Ik zou soms mezelf een klop op mijn bakkes kunnen geven omdat ik altijd de eerste ben om me te excuseren, dat is een gewoon een reflex dat ik als kind reeds aangeleerd heb en dat er ingebakken zit. Beperkte mensen zien dat blijkbaar als een vorm van onderdanigheid of ze hebben geen flauw benul wat beleefdheidsnormen zijn. Gelukkig genoeg realiseren ze zichzelf niet dat ze feitelijk van een ongemanierde lower class zijn en dat heeft niets te maken met rijk of arm zijn. Zulke lompe boeren vind men helaas overal.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2017, 21:44   #20
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Klopt volledig. Maar de jongeren onder ons hebben het niet zien evolueren.
Destijds heb ik mij; als te kleine garnaal; afgezet tegen het feit dat noch autobezitters ;fietsers en voetgangers mee telden in de visionaire visie van bepaalde machthebbers over België. Polle Pens en zijn vriend De Pauw hadden andere opties. Wat vooral belangrijk was voor hen was het bouwen van kantoorgebouwen en roestkoten in Brussel en omgeving. En dit ten koste van enorm veel kleine bouwondernemingen die in faling geraakten.
Ik heb de gang van zaken opgevolgd wegens het mij toevertrouwde werk.
Feitelijk was het wraakroepend wat er bezig was.
En dat alles gebeurde ten koste van het familiaal leven van velen onder ons.
Iets wat nu nog steeds gebeurt. Ofwel in de file zitten op de autostrade ofwel met het openbaar vervoer ten koste van uren van uw leven.
Ofwel ook uw leven wagen om met de fiets naar onze bijna onbereikbare hoofdstad te peddelen. En over het daaruit voortvloeiend verlies van onze economie te berekenen spreek ik mij zelfs niet over uit.
Spreiding van tewerkstelling over het ganse grondgebied; inbegrepen de staatsdiensten; is nooit aan de orde geweest.
En nu zitten wij dus met de gebakken peren.
Het zullen weer anderen zijn die het mogen (moeten?) oplossen.
Particratie! Een hutsepot. Een paar hebben het voor het zeggen en de rest zwijgt om de broodschilfertjes van de tafel te mogen likken.
Feitelijk dient de uitbouw van Europa hetzelfde doel. Een paar groten beslissen en de plaatselijke politici; die de enigen zijn die stem van het volk kunnen opvangen; mogen ook kruimels likken om te zwijgen.
En dan maar klagen dat er een afbraak is van een sociaal Europa.
Wie verwacht trouwens een andere visie? En waarom zou de politieker in dit Europa zich verder druk maken over de nefaste gang van zaken?
Wat telt voor hem is zijn plaats op de kieslijsten.
En ook af en toe of hij zich mag amuseren met klein grut den duivel aan te doen. Met stilzwijgend akkoord van al de collega's die zelfs dan nog denken dat ze rechtvaardig zijn.
Het zijn vooral de kleintjes die gevaarlijk zijn. Dikwijls is jaloersheid hun enige stimulatie om de groten aan te zetten tot echte smeerlapperij tegenover hun eigen soortgenoten.

Zucht!!!! Ik heb vandaag een beetje zon laten liggen om mij nog eens vrij te maken voor het forum. Vlaamse steden en hun (on)berijkbaarheid leken mij een interessant onderwerp. En het even hebben over de aanleiding en oorzaken hebben die er vroeger waren leek mij ook interessant omdat bepaalde forummers; door leeftijd; niet weten hoe het er in die duistere jaren aan toe ging.
Ijdele hoop weeral om er een iets langer artikel over te schrijven dat toch weeral te lang zal zijn in de ogen van dezen die hier komen om ruzie te maken.
Verloren moeite om niets dus.
De draad is weeral de weg opgegaan dat iedereen de fout wijt aan het gedrag van anderen wanneer er veel fout loopt.
De essentie van de topic ging toch over de bereikbaarheid van onze agglomeraties.
Bon. Ik ga dus terug genieten van het buitenleven.
Ik heb dat dagelijks over en weer geboemel naar onze hoofdstad overleefd.
Zowel met openbaar vervoer als met eigen auto heeft het de grootste hoop van mijn familiaal leven gekost en bovendien veel geld.
Maar we hebben toch de hoofdstad van Europa.
Ik vraag me nog steeds af waarom men deze bijna onbereikbare bidonville tot hoofdstad van Europa heeft gedoopt. Of is de reden dat men ons opgezadeld heeft met de kosten verbonden aan de bouwwerken om Europa onder dak te brengen?
Maar goed dus. Dit forum is er niet om problematiek aan te kaarten of bespreken. Na de zoveelste les merk ik nog steeds de bevestiging van hetgeen ik reeds lang vermoed.
Dus heibel maar verder. Het amusement nog.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be