Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 11:42   #201
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Most important results:
The construction of the National Databank Mortality 1991-1996 has lead to a Belgian empirical contribution to the debate concerning social inequality in mortality. Research results clearly confirm the international patterns in Belgium, with the privileged classes showing the lowest mortality risks, the deprived classes the highest mortality risks and in-between levels for the middle classes. In the middle-aged population (40-64), all socio-economic variables generate significant effects, not only in gross models, but also in net models, including age and several socio-economic variables simultaneously. Regional differences are striking too in this age interval, the French-speaking part of the country having the highest mortality risks, the Dutch-speaking part the lowest. After control for educational level, type of income, housing and household position, regional differences in mortality remain significant. Life tables by educational level and region show a difference in life expectancy of 12.4 years between a highly educated woman aged 25 in the Flemish Region and a low educated man aged 25 in the Walloon Region. Differences in healthy life expectancy are even larger. Cause-specific analyses confirm inequalities for practically all causes of death. At young age, inequalities are significant not only for exogenous mortality but also for endogenous mortality. By national origin, the low mortality of most migrant groups can be explained by man-made causes of death such as alcohol abuse, tobacco consumption, traffic accidents and suicide. In the doctoral research project of Sylvie Gadeyne, Poisson regressions confirm the internationally observed patterns with clear differences in all-cause and cause-specific mortality rates according to several dimensions of socio-economic position at all age intervals, from young age (15-29) to old age (75 and over). A decomposition of inequalities in cause-specific contributions shows that traffic accidents have the largest contribution to mortality differentials at young age, neoplasms at adult age and cardiovascular diseases and respiratory diseases at older age. Relative inequalities are significant for practically all cause groups. The patterns of course differ by age group and by socio-economic dimension. All these research results open pathways for interpretation of how social gradients in health are shaped for men and women in the different stages of life. Inequalities are not limited to the most deprived classes having the highest mortality risks, but consist of a clear gradient. The patterns suggest that health policies should focus on different dimensions of socio-economic position (education, housing, employment, profession) and that not only the most marginalised or the most deprived population groups should be targeted, but also the intermediate middle classes. Specific subgroups have shown to be vulnerable for specific causes of death, another factor which should be taken into consideration in health policies.

http://www.vub.ac.be/SOCO/demo/proje...lmortality.htm

Als je dit even bestudeerd kom je waarschijnlijk tot andere conclusies als onze paradepaardjes De Gucht en N-VA.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 12:21   #202
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Misschien ben jij wel verblind door je pro Vlaamse houding

http://www.belgium.be/nl/leefmilieu/...demvervuiling/
Ik reageer op :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT
In Vlaanderen had men niet die steenkoolmijnen waar men zijn gezondheid ging kapotmaken voor een aalmoes. Onder de Walen tellen nog heel wat letterlijk 'kapotgevrochte' mensen


met een verwijzing naar een kolenmijn in Vlaanderen,zwartberg, toevallig eentje die wat communautair geladen is, om erop te wijzen dat er wel degelijk koolmijnen waren in Vlaanderen, want MaGNiFiCat in zijn/haar post ontkent.

ik wil er aan toevoegen, dat je je niet enkel in kolenmijnen kan 'kapotvrochten'.

Jij komt hier af met een link betreffende bodemvervuiling.
en een gratuite opmerking...

Mss kan je eens in een notedop je stelling plaatsen.
Ik vermoed dat je wil stellen dat de grond in Wallonie meer vervuild is dan in Vlaanderen en dat daarom .....tja wat is je stelling juist ?

In mijn link moet je de eerste zin lezen :

Zwartberg is een parochie, gesticht op 3 december 1926 en een wijk van de gemeente Genk in de Belgische provincie Limburg. en je weet direct dat er steenkoolmijnen waren in Vlaanderen.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 28 augustus 2011 om 12:24.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 19:40   #203
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

En werd gesloten in 1966 terwijl het op dat ogenblik de modernste mijn was van België. Als je eigen vader en je schoonvader in deze mijn gewerkt hebben denk ik dat ik deze mijn waarschijnlijk beter weet liggen dan jij. Misschien weet je ook dat er tijdens de staking 3 doden gevallen zijn. Dat de andere mijnen te weten Winterslag, Waterschei en Eisden in 1987 gesloten werden en Zolder, Beringen en Houthalen nog later weet je misschien ook. Mijn punt in vorige posting was dat de kolenlagen in Wallonië niet horizontaal lagen gelijk in de Limburgse mijnen maar schuin verticaal. Dit veroorzaakte bij het ontginnen veel maar stof als de horizontale lagen in Limburg, waar men met watersproeiers het stof beter kon bestrijden. Door de andere zwaar vervuilende industrieën, die er meer waren in Wallonië dan in Vlaanderen en de gevolgen voor de volgende generaties die nooit officieel in kaart zijn gebracht, is het moeilijk met absolute bewijzen te komen. Maar als je de vervuilde sites in Vlaanderen bekijkt, oude zinkfabriek in Rotem, de zware metalen vervuiling in Reppel en Hoboken denk ik dat je ook tot de conclusie komt dat je rond deze sites meer kanker en andere ziektes tegenkomt dan in de West-Vlaamse weiden en in de Limburgse bossen. Als je dan nog weet dat de sanering (soms enkel door er een bos over aan te planten, zodat de vervuiling door grondwater zich gewoon ondergronds verderzet) van deze gronden gebeurd met jou en mijn belasting centen, denk ik dat het de uitlatingen van onze geminachte heer De Gucht, goedgekeurd door de N-VA in een gans ander daglicht stelt. We leven nog steeds op een vuilnisbelt. Als jij denkt dat je kinderen zuivere lucht inademen, omdat men in Rusland of Brazilië of Afrika, zijn quota zuivere lucht koopt, ben je ofwel naïef of het kan je geen barst schelen. Maar zeg dat dan.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2011, 13:12   #204
Kingsale
Partijlid
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 228
Standaard ja

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik wel
ik ook
Kingsale is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 09:11   #205
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

De Gucht heeft makkelijk praten en moet zijn bek houden. Meneer heeft een vet betaalde job (ook in verhouding met welk werk hij verricht) en moet niet zagen dat gehandicapten moeten werken aan een of ander loontje waar men nog net van kan leven, medische kosten niet bijgerekend. Het is alsof hij gaat werken en daarbij nog eens misschien drie vier uitkeringen erboven op krijgt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 09:20   #206
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De Gucht heeft makkelijk praten en moet zijn bek houden. Meneer heeft een vet betaalde job (ook in verhouding met welk werk hij verricht) en moet niet zagen dat gehandicapten moeten werken aan een of ander loontje waar men nog net van kan leven, medische kosten niet bijgerekend. Het is alsof hij gaat werken en daarbij nog eens misschien drie vier uitkeringen erboven op krijgt.
Nu De Gucht wordt wel betaald om omzichtig met belastingsgeld om te springen. Het feit dat hij daar buitensporig voor wordt betaald, is een ander verhaal. Zowel de mistoestanden in de gehandicaptensector, als de te grote loonkosten voor het overheidspersoneel (waartoe De Gucht ook behoord) moeten beide aangepakt worden.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2011, 09:37   #207
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
In Vlaanderen had men niet die steenkoolmijnen waar men zijn gezondheid ging kapotmaken voor een aalmoes. Onder de Walen tellen nog heel wat letterlijk 'kapotgevrochte' mensen.
Laat me niet lachen, wat een belachelijke uitspraak. Misschien moet je eens in Limburg gaan kijken naar de overschotten. Ik heb schijt aan dit soort van idiote uitspraken.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be