Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2015, 19:02   #61
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Stiekem?

Er is helemaal niets stiekem aan. Het volk in Saoedi Arabië weet heel goed dat hun rijke leiders alles doen wat God heeft verboden. Alleen ze accepteren dat, omdat respect voor autoriteit daar nogal belangrijk is.

Af en toe komt er eens iemand die kritiek durft te uiten, maar die krijgt zweepslagen.

Saoedi Arabië is een verschrikkelijk land als je arm bent, maar ben je rijk? dan kun je daar feesten als een gek. In Dubai, Qatar is dit nog meer.
Wat gebeurt er met een kind dat zo opgevoed wordt ? Geen besef van wat de waarde van arbeid is . Geen respect voor de dame die zn onderbroek wast ?
lijkt een beetje op ons koningshuis .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 21:08   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Er is helemaal niets stiekem aan. Het volk in Saoedi Arabië weet heel goed dat hun rijke leiders alles doen wat God heeft verboden. Alleen ze accepteren dat, omdat respect voor autoriteit daar nogal belangrijk is.
Waar haalt u die informatie vandaan? Mij interesseert het wel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 21:12   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
't Schijnt dat die Saoedi- Arabische koning die net gestorven is er 30 had. Zou die het aangekund hebben om ze allemaal gelijk te behandelen?
Is dat nu een goede islamiet of niet?
In de islam is er de verplichting dat je enerzijds alle vrouwen gelijk behandelt en anderzijds dat je ervoor zorgt dat je als man dit financieel kunt dragen. Of die gelijkstelling er ook op affectief vlak is, durf ik wel te betwijfel. Als je de verhalen leest de lievelingsvrouwen van de Ottomaanse sultans, kan je niet anders dan zoiets besluiten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 22:31   #64
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Toegegeven, slechts 1 vrouw hebben (als man) begrijp ik nu zelf ook wel niet.
Mag of mag dit dan ook ??
Toegegeven, slechts 1 man hebben (als vrouw) begrijp ik nu zelf ook wel niet.


Verder:
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=17
+ zie mijn handtekening onderaan
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 08:32   #65
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Inderdaad, zolang het maar stiekem en in het geniep gebeurt. Gehoord van een jonge moslim, homo, die thuis een 'bekentenis' deed. Geen probleem voor de familie, zolang hij officieel maar braaf trouwde en vele kindertjes kreeg. Het zou dan een publiek geheim zijn, dat hij daarbuiten homoseksuele relaties onderhoudt. Pleziertjes mag immers iedereen hebben. Iedereen weet dat, maar niemand rept daar met een woord over. Dat mag hij dus niet openlijk zeggen.

Rijke vrouwen worden in Saeodi-Arabië ook wel degelijk onderdrukt. Het wil niet zeggen dat je een op en top luxueus bestaan kan leiden, dat je daarom de vrijheid hebt om te doen en laten wat je wenst.
Jij bekijkt dat door onze Westerse ogen.....de tradities ...normen en waarden zijn in het Midden-Oosten heel anders dan hier.Het overgrote deel van de vrouwen is ginder niet gelukkiger of ongelukkiger als hier....Vrouwen kijken ginds ook heel anders tegen een man aan als hier....Ik denk dat het heel moeilijk is twee verschillende werelden met elkaar te vergelijken.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 08:46   #66
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Wat boeit het. Iedereen moet toch zelf uitmaken hoe hij zijn leven wenst te leiden. Er zijn in zowel postieve als negatieve zaken te vinden in een leven als vrijgezel of een leven in een relatie. Het hangt er maar vanaf in welke richting de balans voor u doorslaat.
Juist, leg mij dan maar even uit wat de negatieve zaken zoal zijn, onafgezien van je, in het begin, dagelijks potje seks, tot later maandelijks, met dezelfde sleur. Oh ja ik weet het al, de grote zever die je hebt met je familie die je koste wat kost wil "koppelen" en je toch maar "abnormaal" vind.

De periode dat ze denken dat je homo bent is er al vlug af na een tijdje als ze ontdekken dat je een seksmaniak bent.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 08:49   #67
DeProf_eet
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 april 2012
Berichten: 4.769
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tevens wordt "het vrijgezel zijn" nog steeds als vreemd of raar aanzien. Huwelijk, kinderen, huisje, boompje, ... is blijkbaar nog steeds iets dat als de regel wordt aanzien en dient nagestreefd te worden.
Voila hoe dat ge het weet, en ik had uw post nog niet eens gelezen.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 08:53   #68
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Juist, leg mij dan maar even uit wat de negatieve zaken zoal zijn, onafgezien van je, in het begin, dagelijks potje seks, tot later maandelijks, met dezelfde sleur. Oh ja ik weet het al, de grote zever die je hebt met je familie die je koste wat kost wil "koppelen" en je toch maar "abnormaal" vind.

De periode dat ze denken dat je homo bent is er al vlug af na een tijdje als ze ontdekken dat je een seksmaniak bent.
Sommige mensen zijn ook heel gelukkig in hun relatie net als er heel gelukkige singles zijn.
Ik denk persoonlijk dat een goede relatie met de nadruk op 'goede' zeker niet te versmaden valt......Je hebt een maatje....kan als eens je ei kwijt.....soms is het alleen zijn ook heel zwaar....Nooit eens iets kunnen overleggen....nooit is je gevoelens kwijt kunnen....altijd alles alleen moeten beslissen..nooit eens kunnen overleggen of iemand zijn idee kennen...Misschien heb je iets minder een echte Thuis..misschien wel een net huis mooi op orde maar geen thuis.
Anderzijds zijn er zeker evenveel mensen die wegkwijnen in een relatie en misschien nog eenzamer zijn dan sommige alleenstaanden....Veel mensen leven gewoon naast elkaar en niet met elkaar.Een relatie mag ook geen gevangenis zijn....je vrijheid blijft belangrijk....net als wat afstand kunnen nemen af en toe.....Je eigen ding kunnen doen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 januari 2015 om 08:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2015, 09:03   #69
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Voila hoe dat ge het weet, en ik had uw post nog niet eens gelezen.
Zal wel te maken hebben dat een meerderheid van de mensen een relatie heeft.....en zeker tijden hun jonger leven

Bij oudere mensen (vooral vrouwen) heb je bijvoorbeeld veel alleenstaanden (weduwen)....daar is het al heel wat minder raar....gewoonweg opdat de meederheid van oude vrouwen nu éénmaal single is.

In progessieve steden als bv San Francisco heb je massa's alleenstaanden...dar is het eerder raar als je een relatie hebt
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be