Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 februari 2016, 09:25   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard Paus stelt 1.000 ‘superbiechtvaders’ aan

Is dat nu "echt", of is dat zo'n fabeltje gelijk Adam en Eva ?

Hoe weet de paus dat god daar wel degelijk mee akkoord gaat ? Zo ja, ook akkoord met het aantal ?

Zijn die supers dan echt zoveel beter dan de onderpastoor van de kerk die ik hier vanuit mijn bureel in de verte zie ?

titel: Paus stelt 1.000 ‘superbiechtvaders’ aan
http://www.standaard.be/plus/20160212/ochtend/15

Citaat:
eh

Tijdens een ceremonie in het Vaticaan zijn meer dan duizend priesters en monniken door paus Franciscus aangesteld als missionarissen van de goddelijke barmhartigheid. In dit Heilige Jaar van de Barmhartigheid zullen ze in de hele wereld gelovigen vergiffenis schenken voor zware zonden.

Wat zo’n zware zonde dan precies inhoudt? ‘Het gaat steeds om de combinatie van een zonde en een misdrijf naar kerkelijk recht’, zegt kerkjurist Rik Torfs. ‘Bekende voorbeelden zijn het uitspuwen van een hostie in de kerk of het beramen van een aanslag op de paus. Om vergiffenis te kunnen krijgen voor zulke zonden, moeten er speciale procedures in Rome worden gevolgd.’

Torfs vindt de aanstelling van de ‘superbiechtvaders’ niet onnozel. ‘Want de grondgedachte, mensen vergeven in plaats van veroordelen, is een prachtige gedachte waar onze maatschappij enorm veel behoefte aan heeft. Onder meer door de economische crisis en de vluchtelingenproblematiek zijn we als samenleving steeds banger en harder geworden. We kunnen ons geen enkele fout permitteren. En dat is betreurenswaardig. Dat het inhoudelijke debat over deze thematiek wordt aangewakkerd, is het belangrijkste.’
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 09:36   #2
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Knack van deze week al gelezen ? (blz. 112 ) Wat een corrupte bende binnen het Vaticaan. Paus speelt één tegen allen. Het is niet meer de vraag of hij zal worden afgeschoten, maar wanneer.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 11:09   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Oei .. afschieten.

Dat doet me denken aan de korte periode dat een van de vorige pausen pro abortus was.
Die paus daar die neergekogeld werd, maar niet dodelijk.

Waarom was hij korte tijd pro abortus ? Omdat hij toen besefte wat het was, om in de buik geschoten te worden ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 14:23   #4
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Toros vind vergeven in plaats van veroordelen een geweldige gedachte. Zou hij het principe "iedereen gelijk voor de wet" dan weer net iets minder geweldig vinden? Daar lijkt het op. Sommige kinderverkrachters staan blijkbaar boven de wet.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 februari 2016, 14:30   #5
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Torfs vindt vergeven in plaats van veroordelen een geweldige gedachte. Zou hij het principe "iedereen gelijk voor de wet" dan weer net iets minder geweldig vinden? Daar lijkt het op. Sommige kinderverkrachters staan blijkbaar boven de wet.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 03:20   #6
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Ze doen maar , kan mij wat schelen !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2016, 08:11   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Ze doen maar , kan mij wat schelen !!
Ik vind het interessant om dingen te weten over de mens en de natuur in het algemeen.
Het kan me niet schelen wat precies een Giles de la Tourette (of de Laurette) zegt, maar als ziektebeeld is dat toch interessant.

Idem dito voor die godsdienstwaanzinnigen.
Plus enig medelijden voor hen die slachtoffer zijn van die oplichtingspraktijken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 04:35   #8
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Degene die willen biechten , doe maar , u bent vrij dit te doen ,
maar dit geldt in dit geval toch enkel voor katholieken ??
Tja , wie daar in gelooft , doe maar , uw goed recht !!
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 07:49   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

't Is maar de vraag hoe we die oplichting inschatten.

Als het een "lichte" oplichting is, met oa als gevolg dat simpele mensen er gelukkiger mee worden, ok ja ...
maar eigenlijk is het toch een zware oplichting. Heelder horden 'bevoorrechten" (pastoors, bisschoppen ..) verdienen een pree en hebben een schoon leven, op basis van uitzuiging van armen van geest.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2016, 12:30   #10
andrew555
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 juli 2015
Berichten: 401
Standaard

Er is maar 1 iemand die zonden kan vergeven dat is
God zelf. daar heb je geen priester voor nodig.
andrew555 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be