Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2016, 13:25   #21
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Dat moet goed in de oren klinken "voor wie de tijd bleef stille staan".
Get lost met je parallel van de sociale zekerheid, ernstig blijven en niet persoonlijk worden, of laat de pretentievan discussie vallen. Dit gaat over georganiseerde religie parasitisme. Ik zeg dat het subversief is, bedelordes en kloosters die leven op kosten van de gemeenschap, hoezeer ze ook de zuivering van de geest bevorderen.

Anderzijds: je kan milde weldoeners niet beletten hun medereligieuzen te financieren. Maar ze moeten niet aan de staatstepel hangen medebetaald door iedere burger die geen fan is.

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 november 2016 om 13:37.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2016, 21:27   #22
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djoebidoebidoe Bekijk bericht
Inderdaad, bedelen! En ondertussen alleen bekommerd om hun eigen zieleheil. En dat terwijl de straten bezaaid liggen met vuiligheid. Telkens wanneer er zo'n monnik staat te bedelen, dan heeft ik die een grote plastieken zak (genre pmd). Ik probeer die dan uit te leggen dat hij een een centje krijgt wanneer hij die zak heeft opgevuld met vuiligheid, waarna hij die dan in een vuilniscontainer moet smijten. Die begrijpen dat dus niet hè, allemaal te "aards" voor hen. Wel, naar dat centje kunnen ze dan ook fluiten! Hongerkunstenaars kunnen altijd op mijn goedkeuring rekenen, dat zijn straffe mannen, geen schooiers.
De bedelstaf bij monniken is iets wat pas vrij laat zijn intrede doet in de Kerk. Daarvoor waren er orden en eremieten die in hun eigen inkomsten voorzagen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be