Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2009, 13:44   #21
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Laat me niet lachen. Veel Vlamingen hebben een weerzinwekkende mentaliteit. En ik kan vergelijken, want ik ben al op heel wat plekken op deze aarde geweest.
Je moet ze leren kennen. En als je echt die moeite doet, dan zal je zien dat het heel open mensen zijn. Ook een partij als het Vlaams Belang is naar internationale normen helemaal niet rechts, en als puntje bij paaltje komt, dan is zelfs de meest kankerende Vlaming in face-to-face betrekkingen met allochtonen, heel vriendelijk en sympathiek.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 13:46   #22
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Vlamingen zijn open mensen zolang je ze niet tegen hun kloten stamp.
Zo is dat. Een slecht karakter, maar een gouden hart.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 13:46   #23
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Vlamingen hebben niets tegen Nederlanders, "ollanders" daarintegen.
Ollanders zijn mensen met positieve en negatieve eigenschappen, net zoals ieder ander volk. Hebben ze jou ooit wat aangedaan ofzo? Het wordt tijd dat jullie in Vlaanderen de rekening krijgen gepresenteerd voor die smerige hollanderhaat. Weg met de Benelux!
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 13:46   #24
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Veel Vlamingen zijn walgelijk arrogante opscheppers. En dan doen ze ook nog alsof ze bescheiden zijn.
Vlamingen zijn bescheiden maar ik denk nu toch wel dat je nog nooit in Vlaanderen bent geweest laat staan met een gewoene vlaming gesproken te hebben.

Citaat:
Ja, jullie Vlamingen zijn superieure bourgondiërs. Althans, zo proberen jullie jezelf een gevoel van identiteit en eigenwaarde te geven.
Wij zijn bourgondiërs maar superieur? Dat heb ik nog geen enkele Vlaming horen beweren.

Laatst gewijzigd door Vorenus : 28 juni 2009 om 13:47.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 13:50   #25
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Wij zijn bourgondiërs maar superieur? Dat heb ik nog geen enkele Vlaming horen beweren.
Integendeel. In politieke debatten wordt Nederland dikwijls als voorbeeld geciteerd. Terecht, overigens, want het is precies het voordeel van Vlaanderen dat het kan profiteren van de invloeden van onze interessante buurlanden: Engeland, Nederland, Duitsland, Frankrijk, ...

Daarin schuilt de kracht van Vlaanderen, in de openheid voor al die invloeden. Die openheid moeten we koesteren, en niet toegeven aan zelfgenoegzame tendensen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 13:52   #26
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Waarom doe je dat dan?
Waar doe ik dat?

Citaat:
De pot verwijt de ketel... Vlamingen zijn cultureel heel anders dan Nederlanders. Blijkbaar heb je een probleem met dergelijke verschillen. Zou het dan toch kunnen dat die "open, tolerante" Nederlanders eigenlijk veel intoleranter zijn dan die "gesloten, parochiale" Vlamingen?
Het is gewoon zo dat je als Nederlander nergens ter wereld zo onbeschoft wordt behandeld als in Vlaanderen. Ik kan je wat anekdotes van mezelf en anderen vertellen die je niet zou geloven, zo erg is het.

Citaat:
De Vlaamse keuken is heel anders dan de Franse of Italiaanse. De Vlaamse is veel uitbundiger en Boergondischer, met meer room & andere zwaardere bereidingen. Niet mijn smaak, maar daarom niet slechter.
Goed of slecht, dat wat mijn punt niet. Waarom zeiken Vlamingen ons altijd af over ons eten en bier? Hebben jullie daar last van ofzo? Is dat zo'n enorme misdaad? Als wij maar gelukkig zijn met ons broodje kroket.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 13:54   #27
Fetai
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Locatie: Lotryk
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Ollanders zijn mensen met positieve en negatieve eigenschappen, net zoals ieder ander volk. Hebben ze jou ooit wat aangedaan ofzo? Het wordt tijd dat jullie in Vlaanderen de rekening krijgen gepresenteerd voor die smerige hollanderhaat. Weg met de Benelux!
Van dat Hollanderhaat begrijp ik ook helemaal niks, het is totaal ongefundeerde haat. Zal wel door het hersenspoelen door Belgique komen.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 13:58   #28
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Van dat Hollanderhaat begrijp ik ook helemaal niks, het is totaal ongefundeerde haat. Zal wel door het hersenspoelen door Belgique komen.
Er is geen Hollanderhaat, vele Vlamingen gaan zelfs op vakantie naar Nederland of ze gaan er winkelen.

Alleen een Nederlander denkt direct dat ie gepest wordt terwijl het een onschuldige plagerij is.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 13:59   #29
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Vlamingen zijn bescheiden maar ik denk nu toch wel dat je nog nooit in Vlaanderen bent geweest laat staan met een gewoene vlaming gesproken te hebben.
Meer dan je denkt. Met je "Vlamingen zijn bescheiden", illustreer je perfect mijn punt. Het is een soort mantra die de Vlamingen door veelvuldige herhaling zelf zijn gaan geloven. Ik vind Vlamingen helemaal niet bescheiden. Ze doen alleen bescheiden. Maar dat is iets anders.

Citaat:
Wij zijn bourgondiërs maar superieur? Dat heb ik nog geen enkele Vlaming horen beweren.
Zo gedragen veel Vlamingen zich wel. Toevallig las ik onlangs hoe Van Thillo smalende grappen aan het maken was toen hij een lunch kreeg voorgeschoteld tijdens de onderhandelingen over het belang dat hij zou nemen in PCM. En het was echt geen broodje kaas met karnemelk dat hij kreeg gepresenteerd hoor. Maar het was weer eens niet goed genoeg. Zien jullie Vlamingen zelf eigenlijk wel hoe enorm vaak jullie over onze bier- en eetcultuur lopen te zeiken? Je wordt er bijna hoorndol van. Het duurt nooit lang als een Vlaming het over Nederladn(ers) heeft voordat het daarover gaat. Kennelijk zit het heel diep.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:00   #30
Fetai
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Locatie: Lotryk
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Er is geen Hollanderhaat, vele Vlamingen gaan zelfs op vakantie naar Nederland of ze gaan er winkelen.

Alleen een Nederlander denkt direct dat ie gepest wordt terwijl het een onschuldige plagerij is.
U zei daarstraks dat u niets tegen Nederlanders hebt, maar wel tegen Hollanders. Dat is toch geen pesterijtje? Iets ontgaat mij dan.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:01   #31
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

ik heb in mijn eigen omgeving nog nooit 'hollander'moppen gehoord.
waar kom jij dan trouwens in Vlaanderen?
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:03   #32
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Meer dan je denkt. Met je "Vlamingen zijn bescheiden", illustreer je perfect mijn punt. Het is een soort mantra die de Vlamingen door veelvuldige herhaling zelf zijn gaan geloven. Ik vind Vlamingen helemaal niet bescheiden. Ze doen alleen bescheiden. Maar dat is iets anders.



Zo gedragen veel Vlamingen zich wel. Toevallig las ik onlangs hoe Van Thillo smalende grappen aan het maken was toen hij een lunch kreeg voorgeschoteld tijdens de onderhandelingen over het belang dat hij zou nemen in PCM. En het was echt geen broodje kaas met karnemelk dat hij kreeg gepresenteerd hoor. Maar het was weer eens niet goed genoeg. Zien jullie Vlamingen zelf eigenlijk wel hoe enorm vaak jullie over onze bier- en eetcultuur lopen te zeiken? Je wordt er bijna hoorndol van. Het duurt nooit lang als een Vlaming het over Nederladn(ers) heeft voordat het daarover gaat. Kennelijk zit het heel diep.
Een 'lunch' is niet: een broodje met pindakaas en margarine, bij manier van spreken. Als wij een mager beestje voorgeschoteld krijgen, dan voelen we nog meer aan dat we verschillen van de Hollanders. En we verschillen ook daadwerkelijk. Uw manier van leven is anders. Zelfs Van Miert kon niet aarden bij Nederlanders. En die was nochtans veel gewoon.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:03   #33
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Meer dan je denkt. Met je "Vlamingen zijn bescheiden", illustreer je perfect mijn punt. Het is een soort mantra die de Vlamingen door veelvuldige herhaling zelf zijn gaan geloven. Ik vind Vlamingen helemaal niet bescheiden. Ze doen alleen bescheiden. Maar dat is iets anders.
Wij zijn bescheiden, veel bescheidener dan een Nederlander. Wij zetten grote mond open van hoe goed dat we zijn. Het WK is daar een zeer mooie voorbeeld van.

Citaat:
Zo gedragen veel Vlamingen zich wel. Toevallig las ik onlangs hoe Van Thillo smalende grappen aan het maken was toen hij een lunch kreeg voorgeschoteld tijdens de onderhandelingen over het belang dat hij zou nemen in PCM. En het was echt geen broodje kaas met karnemelk dat hij kreeg gepresenteerd hoor. Maar het was weer eens niet goed genoeg. Zien jullie Vlamingen zelf eigenlijk wel hoe enorm vaak jullie over onze bier- en eetcultuur lopen te zeiken? Je wordt er bijna hoorndol van. Het duurt nooit lang als een Vlaming het over Nederladn(ers) heeft voordat het daarover gaat. Kennelijk zit het heel diep.
Een Vlaming zijn eten is heilig. Bovendien is dit slechts een artikel en niet presentatief voor alle Vlamingen.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:06   #34
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
U zei daarstraks dat u niets tegen Nederlanders hebt, maar wel tegen Hollanders. Dat is toch geen pesterijtje? Iets ontgaat mij dan.
Zuid-hollanders zijn zoals Antwerpenaren, ARROGANT. Denken allebei dat de wereld door gat gaat.

Maar ze daarvoor pesten doe ik niet, plagen daarintegen doe ik wel.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:06   #35
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik heb in mijn eigen omgeving nog nooit 'hollander'moppen gehoord.
waar kom jij dan trouwens in Vlaanderen?
Waar je mee omgaat, word je mee besmet, zo luidt het gezegde. Jij bent geen hollanderhater omdat die waarschijnlijk ook niet in je omgeving zitten. System zal er waarschijnlijk wel tussen zijn opgegroeid.

Tegenwoordig kom ik niet meer zo heel veel in Vlaanderen. Af en toe ga ik er nog winkelen, alle bezienswaardigheden heb ik onderhand wel gezien. Maar in het verleden ben ik een tijdje verbonden geweest aan een Vlaamse universiteit.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:08   #36
Fetai
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Locatie: Lotryk
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vorenus Bekijk bericht
Wij zijn bescheiden, veel bescheidener dan een Nederlander. Wij zetten grote mond open van hoe goed dat we zijn. Het WK is daar een zeer mooie voorbeeld van.



Een Vlaming zijn eten is heilig. Bovendien is dit slechts een artikel en niet presentatief voor alle Vlamingen.
Ik vraag me af of de Vlaming bescheidener is dan de Nederlander. Als u zegt, bescheidener dan de gemiddelde Amsterdammer, dan zeg ik volmondig ja. Maar ik denk niet dat het vast te stellen valt, bovendien vind ik het persoonlijk ook een beetje onzinnige discussie. Wat doet het er toe?
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:09   #37
Spinoza
Minister-President
 
Spinoza's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2004
Locatie: Breda
Berichten: 5.228
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een 'lunch' is niet: een broodje met pindakaas en margarine, bij manier van spreken. Als wij een mager beestje voorgeschoteld krijgen, dan voelen we nog meer aan dat we verschillen van de Hollanders. En we verschillen ook daadwerkelijk. Uw manier van leven is anders. Zelfs Van Miert kon niet aarden bij Nederlanders. En die was nochtans veel gewoon.
Nogmaals, dat is mijn punt niet. Als jullie je zo gedragen, dan snap ik wel waarom Belgie amper multinationals kent. Doen jullie dat altijd als je ergens komt, iemands cultuur afzeiken? Je moest eens weten wat je in China allemaal krijgt voorgeschoteld. Het is een kwestie van beleefdheid om daar geen halszaak van te maken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:09   #38
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fetai Bekijk bericht
Ik vraag me af of de Vlaming bescheidener is dan de Nederlander. Als u zegt, bescheidener dan de gemiddelde Amsterdammer, dan zeg ik volmondig ja. Maar ik denk niet dat het vast te stellen valt, bovendien vind ik het persoonlijk ook een beetje onzinnige discussie. Wat doet het er toe?
Het doet er heel wat toe als we in dezelfde klas zouden zitten.

Ik wil bijvoorbeeld niet verhollandst worden.
Ik wil het nederlands blijven spreken zoals het hoort en niet de Hollandse versie van het beschaafd Nederlands.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 28 juni 2009 om 14:10.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:10   #39
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 december 2008
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 19.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Waar je mee omgaat, word je mee besmet, zo luidt het gezegde. Jij bent geen hollanderhater omdat die waarschijnlijk ook niet in je omgeving zitten. System zal er waarschijnlijk wel tussen zijn opgegroeid.

Tegenwoordig kom ik niet meer zo heel veel in Vlaanderen. Af en toe ga ik er nog winkelen, alle bezienswaardigheden heb ik onderhand wel gezien. Maar in het verleden ben ik een tijdje verbonden geweest aan een Vlaamse universiteit.
waarschijnlijk was je toen in Antwerpen.
die kunnen idd arrogant zijn zoals Vorenus zegt (ik ben trouwens al paar keer in Antwerpen geweest) maar ik denk meer dat dat uit frustratie is dan echte haat.

system of Henri1? die vertegenwoordigen niet alle Limburgers dus dat moet je nemen met een korreltje zout.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2009, 14:11   #40
Fetai
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 juni 2008
Locatie: Lotryk
Berichten: 766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Het doet er heel wat toe als we in dezelfde klas zouden zitten.

Ik wil bijvoorbeeld niet verhollands worden.
Ik wil het nederlands blijven spreken zoals het hoort en niet de Hollandse versie van het beschaafd Nederlands.
Dat spreekt u op dit moment ook al. AN komt nu eenmaal uit Holland, het is niet anders. Zie het als een zegen, anders konden we elkaar hier allemaal niet goed verstaan.
Fetai is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be