Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 september 2011, 19:37   #41
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.704
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
elk kind is gelijk
Dat geloof je zelf toch niet?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 19:50   #42
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Het was geen mooi nederlands, het was behoorlijk zwaar Frans geaccenteerd.
Het meisje is slechts 9 jaar maar spreekt stukken beter Nederlands dan haar papa, mama en ZEKER als haar oma. Die woont hier al ongeveer 50jaar en komt nog niet veel verder dan "ja" en "nee".
Volgens mij is er geen enkel ander lid van die familie die beter Nederlands spreekt als dat kleine meisje.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 21:52   #43
DONG ZHUO
Burgemeester
 
DONG ZHUO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2009
Locatie: Chang'an
Berichten: 582
Standaard

volgens mij zien ze in laeken de bui al hangen en gaan ze van Elisabetteken (in de voetsporen van haar voorouders in de loopgraven aan den ijzer), mits véél naar klinieken te gaan teneinde een gewenning aan bloed en ethergeuren op te bouwen van kleinsaf aan, een tweetalige verpleegster maken..... om binnen enkele jaren de gewonden gaan te verzorgen aan het front in den oorlog tussen de vlamingen en de walen......

ja,ja goed gezien van de coburgs..... verpleegster.... ge kunt er niet vroeg genoeg aan beginnen.... de witte sector..... ne stiel met toekomst !
__________________
De toekomst van België is.... dat er géén toekomst is voor Belgique.... het is op.... gedaan fini.....schluss.... point final.... the point of no return is bereikt!
DONG ZHUO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 22:21   #44
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Dat het kind speecht zoveel het niet laten kan, maar waarom wordt een geneeskundige instelling naar haar vernoemd tout court?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2011, 22:27   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat het kind speecht zoveel het niet laten kan, maar waarom wordt een geneeskundige instelling naar haar vernoemd tout court?
Om te laten zien aan de Vlaamse boerkens wie er baas is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 13:31   #46
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dat het kind speecht zoveel het niet laten kan, maar waarom wordt een geneeskundige instelling naar haar vernoemd tout court?
Een eerbetoon. Omdat zij onze toekomstige koningin is.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 14:11   #47
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
Het meisje is slechts 9 jaar maar spreekt stukken beter Nederlands dan haar papa, mama en ZEKER als haar oma. Die woont hier al ongeveer 50jaar en komt nog niet veel verder dan "ja" en "nee".
Volgens mij is er geen enkel ander lid van die familie die beter Nederlands spreekt als dat kleine meisje.
Ik veronderstel dat ze goed geoefend heeft op die paar zinnetjes die ze moest aflezen. Ik denk dat iedere niet-zwakzinnige 9-jarige dit niveau van aflezen kan bereiken zonder een woord te verstaan van de taal in kwestie. Misschien niet als het Fins of Chinees is ofzo, maar toch wel pakweg in 't spaans of deens ofzo. Nederlands voor een Franstalige moet ook wel lukken.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 14:52   #48
Glenneke
Provinciaal Statenlid
 
Glenneke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2010
Berichten: 716
Standaard

Ik vind het toch knap gedaan van een 9-jarige ook al is het afgelezen, toch hoop ik dat ze geen koningin wordt maar als ze echt 2-talig is (al is het met een accent) dan komt ze er zonder troon ook wel + zo'n adellijke naam is altijd een troef bij het vinden van een job
__________________
Ter preventie van boze reacties: Ik wens me te verontschuldigen voor eventuele DT fouten en schrijffouten in het algemeen.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 14:55   #49
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik veronderstel dat ze goed geoefend heeft op die paar zinnetjes die ze moest aflezen. Ik denk dat iedere niet-zwakzinnige 9-jarige dit niveau van aflezen kan bereiken zonder een woord te verstaan van de taal in kwestie. Misschien niet als het Fins of Chinees is ofzo, maar toch wel pakweg in 't spaans of deens ofzo. Nederlands voor een Franstalige moet ook wel lukken.
Joeng, joeng, wat een gebazel ...
Ik startte dit topic om de verloren hoop (met Flip en Laurent) weer wat nieuw leven in te blazen, niet om dat kind de grond in te boren. Zijt gij daar zò groot voor geworden ??? Wat had je dan verwacht ? Dat zij een discours �* la Vermassen zou gegeven hebben ??? En gegarandeerd had je dat dan ook afgebroken. Bende sjaggerijnige, pissige depressievelingen ...

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 10 september 2011 om 14:56.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 15:06   #50
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Ik vind het toch knap gedaan van een 9-jarige ook al is het afgelezen, toch hoop ik dat ze geen koningin wordt maar als ze echt 2-talig is (al is het met een accent) dan komt ze er zonder troon ook wel + zo'n adellijke naam is altijd een troef bij het vinden van een job
Ik ben geen fan van een dynastie, maar mocht blijken dat Liesje de skills heeft van haar grootvader en haar grootoom Boudewijn, dan mag zij van mij gerust onze Belgische dynastie verderzetten. Met dat onnozel communautair gehakketak zie ik in België een president echt niet zitten.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 15:08   #51
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Ik snap het ook niet, zo een klein meisje afbreken voor niets
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 15:25   #52
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Joeng, joeng, wat een gebazel ...
Ik startte dit topic om de verloren hoop (met Flip en Laurent) weer wat nieuw leven in te blazen, niet om dat kind de grond in te boren. Zijt gij daar zò groot voor geworden ??? Wat had je dan verwacht ? Dat zij een discours �* la Vermassen zou gegeven hebben ??? En gegarandeerd had je dat dan ook afgebroken. Bende sjaggerijnige, pissige depressievelingen ...
Er is gewoon niks speciaals aan een kind dat een paar zinnetjes kan voorlezen in haar tweede taal. Andere kinderen kunnen dat ook, ik zie geen reden om haar daarvoor de hoogte in te prijzen.
Het verschil met andere kinderen is wel dat die andere kinderen niet gedwongen worden om een hele tijd te staan handjesschudden met saaie grote mensen en om bijna een epileptische aanval te krijgen van al die cameraflitsen. Het verschil is ook dat de meeste andere kinderen later effectief iets moeten doen als ze iets willen worden. Zij heeft eigenlijk haar toppunt al bereikt: ze slaagt erin om een tekstje voor te lezen dat door een ander werd geschreven, en wellicht kan ze ook al zelfstandig een lintje doorknippen. Een job vol verantwoordelijkheid, niet waar? Daarvoor moet ze zéker een fikse dotatie krijgen.
Dat is redelijk triestig, en ik zie geen enkele reden om haar omwille van die paar zinnen hoger in te schatten dan een ander kind.
Een 9-jarige die een nieuwjaarsbrief voorleest, d�*t is vertederend. Een 9-jarige prinses die in dat spektakel geforceerd wordt, is gewoon intriest.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 15:51   #53
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Er is gewoon niks speciaals aan een kind dat een paar zinnetjes kan voorlezen in haar tweede taal. Andere kinderen kunnen dat ook, ik zie geen reden om haar daarvoor de hoogte in te prijzen.
hier wordt niemand de hoogte in geprezen, enkel een .. oef ... geuit omdat ze beter Nederlands spreekt dan haar papa .. de Kroonprins ! Duikt hier een vorm van jaloezie op ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het verschil met andere kinderen is wel dat die andere kinderen niet gedwongen worden om een hele tijd te staan handjesschudden met saaie grote mensen en om bijna een epileptische aanval te krijgen van al die cameraflitsen.
Reden te meer om haar niet te benijden en dus zeker niet de grond in te duwen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Het verschil is ook dat de meeste andere kinderen later effectief iets moeten doen als ze iets willen worden. Zij heeft eigenlijk haar toppunt al bereikt: ze slaagt erin om een tekstje voor te lezen dat door een ander werd geschreven, en wellicht kan ze ook al zelfstandig een lintje doorknippen. Een job vol verantwoordelijkheid, niet waar? Daarvoor moet ze zéker een fikse dotatie krijgen.
En weer ruik ik hier de verdufte geur van jaloezie. In België moet er nu éénmaal een gekroond hoofd het protocol waarnemen en dan liever een bekwame jonge, vlotte prinses dan een houterige verkrampte prins.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Dat is redelijk triestig, en ik zie geen enkele reden om haar omwille van die paar zinnen hoger in te schatten dan een ander kind.
Wie heeft hier wat dan ook vergeleken, behalve JIJ !?

Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 10 september 2011 om 15:52.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 15:52   #54
Aversie
Burger
 
Aversie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 123
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Welke "rechten van kinderen" werden hier met voeten getreden, Claessens?


Moeten andere mensen dat wel doen misschien?


"Kinderarbeid"?!? Drijf je nu niet een beetje over?
Denk je nu echt dat als ze zegt; "Ik wil dit niet meer doen". Haar ouders daar akkoord mee gaan gaan? Nee, zei is verplicht dit te doen. Ze heeft geen keuze.

Gewoon afschaffen... Is toch voor niets goed en kost ons veel geld.
Aversie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 16:19   #55
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aversie Bekijk bericht
Denk je nu echt dat als ze zegt; "Ik wil dit niet meer doen". Haar ouders daar akkoord mee gaan gaan? Nee, zei is verplicht dit te doen. Ze heeft geen keuze.

Gewoon afschaffen... Is toch voor niets goed en kost ons veel geld.
Een presidentschap kost België véél meer. Dat werd berekend. En als we dan al eens een (voorwaardelijk) bekwame kroonsafstammelinge zouden hebben (�* la Boudewijn I of Albert II - met uitsluiting van hun Vlaams-aversieve épouses) dan mag dat meisje voor mij gerust het land bijeen houden.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 16:28   #56
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.359
Standaard

Is dit het kind waarover Filip bij de geboorte zei, "het gezicht is niet vervormd"?

Want haar gezicht leek me wel vervormd, zo'n lelijk kind zeg. Waarom zet men die geen masker op?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 16:34   #57
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dit het kind waarover Filip bij de geboorte zei, "het gezicht is niet vervormd"?

Want haar gezicht leek me wel vervormd, zo'n lelijk kind zeg. Waarom zet men die geen masker op?
Ik vind dit nu wel genoeg Xenophon. Je zal mij geen reaktie meer ontlokken. Zoek begeleiding.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 16:44   #58
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Een presidentschap kost België véél meer. Dat werd berekend. En als we dan al eens een (voorwaardelijk) bekwame kroonsafstammelinge zouden hebben (�* la Boudewijn I of Albert II - met uitsluiting van hun Vlaams-aversieve épouses) dan mag dat meisje voor mij gerust het land bijeen houden.
Er wordt zoveel berekend. Met cijfers kan je alles en niets bewijzen. In feite interesseert de monarchie mij voor geen euro. Waar ik wel over nadenk is de toekomst van mijn kinderen en vooral kleinkinderen. Ik hoop dat ze met "het meisje" samen gezond kunnen opgroeien. Het "land bijeenhouden" is alleen noodzakelijk als het land binnen 20 jaar nog bestaat. Ik hoop van niet.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 17:28   #59
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is dit het kind waarover Filip bij de geboorte zei, "het gezicht is niet vervormd"?

Want haar gezicht leek me wel vervormd, zo'n lelijk kind zeg. Waarom zet men die geen masker op?
Wat precies bedoel je met: "want haar gezicht leek wel vervormd, zo'n lelijk kind zeg". ?
Ik vind dat meisje zeker niet lelijker dan het gros van de kinderen.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2011, 17:33   #60
Trixie
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 november 2010
Berichten: 6.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik veronderstel dat ze goed geoefend heeft op die paar zinnetjes die ze moest aflezen. Ik denk dat iedere niet-zwakzinnige 9-jarige dit niveau van aflezen kan bereiken zonder een woord te verstaan van de taal in kwestie. Misschien niet als het Fins of Chinees is ofzo, maar toch wel pakweg in 't spaans of deens ofzo. Nederlands voor een Franstalige moet ook wel lukken.
Ook Frans voor een Nederlandstalige? En dan bedoel ik nog volwassenen he. Ben benieuwd hoevelen hier een zin perfect en uiteraard accentloos kunnen aflezen. En wat dat Deens betreft: ik daag u uit. (of het moet zijn dat je Deens spreekt).
Tenslotte: het gaat hier over een KIND.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be