Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 juli 2013, 16:30   #1
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard De waarheid rond Prins Filip's Stanford "diploma"

Dit is toch een afzonderlijke topic waard, algemeen wordt, sorry, werd aanvaard dat Fluppe toch 1 diploma heeft gehaald in Stanford waar hij een jaar aan gewerkt heeft. Volgens wiki en vacature is dit een "Master of Arts in Political Science".
http://www.vacature.com/blog/het-cv-van-prins-filip

Volgens de FAQ van de Standford site lezen we een ander verhaal ...

https://politicalscience.stanford.ed...e-students/faq

"Can I get a master’s degree from the Department of Political Science?

The Department does not offer a terminal master’s degree. Applicants interested in a master’s degree should look into the Fred Dorsey Program in International Policy Studies or the Master’s Degree in Public Policy. Current doctoral students from within the Department or in another University department may apply for an Master of Arts in Political Science during the course of their Ph.D. program. Master's candidates must take 45 units of course work, and 25 of those units must be in graduate seminars. There is no examination or thesis requirement. "

Als ik het goed begrijp bestaat dit diploma niet tenzij als onderdeel van een Ph.D. programma wat de prince niet heeft, voor een 'Master of Arts in Political Science' moet je gewoon 45 units actief volgen tijdens een Ph.D. programma zonder dat je dan nadien een examen of thesis moet afleggen.

WTF

10 minuten Google zoeken en ik heb meer onderzoeksjournalistiek gedaan dan de kranten, die gaan er nog steeds van uit dat hij echt een diploma heeft gehaald. Dat heeft hij inderdaad maar dan wel eentje zonder examen of bewijs van kennis, prachtig gedaan Philippe.

Nu, die info kan achterhaald zijn of info die ik niet gevonden heb maar voorlopig kunnen we er nog steeds veilig van uit gaan dat onze inteelt koning een dommekloot is en blijft.

Laatst gewijzigd door BonBon : 6 juli 2013 om 16:40.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 16:35   #2
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Op de site van Vacature lezen we zelfs dat hij een echt universitair diploma zou hebben, met amper 2 maanden aan Oxford en een Stanford master zonder examen of thesis kun je dat geen diploma noemen, alle media doen blijkbaar mee aan de leugen.

http://www.vacature.com/blog/het-cv-van-prins-filip

"- Na de KMS vervolledigt hij zijn universitaire studies aan het Trinity college van de universiteit van Oxford en aan de Graduate School van Stanford in Californië waar hij het diploma van Master of Arts in de politieke wetenschappen behaalt. Hij wordt daarmee het eerste familielid van de koninklijke familie dat een universitair diploma op zak heeft."
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 17:50   #3
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Het is inderdaad een aparte draad waard.

hij is nog geen koning en we hebben alle dagen al een leuk onderwerp om over te praten. D�*t belooft. Binnenkort krijgt hij zijn eigen dagelijks praatprogramma:
"Op schoot bij Phfilippse"
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 18:04   #4
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Klojo eerste klas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2012
Berichten: 10.091
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het is inderdaad een aparte draad waard.

hij is nog geen koning en we hebben alle dagen al een leuk onderwerp om over te praten. D�*t belooft. Binnenkort krijgt hij zijn eigen dagelijks praatprogramma:
"Op schoot bij Phfilippse"
Getver...circe, 'k ben zjust aan 't eten
__________________
Proud to be a koljo, sorry, klojo.
Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 18:13   #5
Brakelaar
Minister
 
Brakelaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2011
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 3.587
Standaard

we gaan nog lachen met die "koning"ze gaan hem pertinent moeten bijstaan bij alles wat hij gaat doen,ooo boy,er komen rare tijden aan!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 18:49   #6
Woordenaar
Burgemeester
 
Woordenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dit is toch een afzonderlijke topic waard, algemeen wordt, sorry, werd aanvaard dat Fluppe toch 1 diploma heeft gehaald in Stanford waar hij een jaar aan gewerkt heeft. Volgens wiki en vacature is dit een "Master of Arts in Political Science".
http://www.vacature.com/blog/het-cv-van-prins-filip

Volgens de FAQ van de Standford site lezen we een ander verhaal ...

https://politicalscience.stanford.ed...e-students/faq

"Can I get a master’s degree from the Department of Political Science?

The Department does not offer a terminal master’s degree. Applicants interested in a master’s degree should look into the Fred Dorsey Program in International Policy Studies or the Master’s Degree in Public Policy. Current doctoral students from within the Department or in another University department may apply for an Master of Arts in Political Science during the course of their Ph.D. program. Master's candidates must take 45 units of course work, and 25 of those units must be in graduate seminars. There is no examination or thesis requirement. "

Als ik het goed begrijp bestaat dit diploma niet tenzij als onderdeel van een Ph.D. programma wat de prince niet heeft, voor een 'Master of Arts in Political Science' moet je gewoon 45 units actief volgen tijdens een Ph.D. programma zonder dat je dan nadien een examen of thesis moet afleggen.

WTF

10 minuten Google zoeken en ik heb meer onderzoeksjournalistiek gedaan dan de kranten, die gaan er nog steeds van uit dat hij echt een diploma heeft gehaald. Dat heeft hij inderdaad maar dan wel eentje zonder examen of bewijs van kennis, prachtig gedaan Philippe.

Nu, die info kan achterhaald zijn of info die ik niet gevonden heb maar voorlopig kunnen we er nog steeds veilig van uit gaan dat onze inteelt koning een dommekloot is en blijft.
=> Ondanks dit schrijnende feit, verbaast het mij hoegenaamd niet.
Zo heb ik een aantal jaren geleden gesproken met enkele Amerikaanse studenten. Zij vertelden me dat ze in verschillende colleges in de VS ook een betwistbare, vreemde regel hanteerden. Het ging om 4 verschillende colleges in 4 verschillende staten. Daar was het blijkbaar zo dat wanneer de studenten in kwestie, de hoofding van het betreffende examen correct konden invullen (wat weinig meer dan de eigen naam en de datum betrof), ze reeds 20 tot 25% van de punten behaalden. Ik weet uiteraard dat dit geen representatief gegeven is, maar het sluit wel enigszins aan bij wat u gevonden hebt.
Overigens gelooft slechts zo'n 40% van de Amerikanen in de evolutietheorie van Darwin. Daarmee wil ik niet beweren dat het Amerikaans onderwijssysteem 'achterlijk' is, maar men kan zich inderdaad wel enige vragen stellen bij de waarde van daar behaalde 'diploma's'.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 18:56   #7
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dit is toch een afzonderlijke topic waard, algemeen wordt, sorry, werd aanvaard dat Fluppe toch 1 diploma heeft gehaald in Stanford waar hij een jaar aan gewerkt heeft. Volgens wiki en vacature is dit een "Master of Arts in Political Science".
http://www.vacature.com/blog/het-cv-van-prins-filip

Volgens de FAQ van de Standford site lezen we een ander verhaal ...

https://politicalscience.stanford.ed...e-students/faq

"Can I get a master’s degree from the Department of Political Science?

The Department does not offer a terminal master’s degree. Applicants interested in a master’s degree should look into the Fred Dorsey Program in International Policy Studies or the Master’s Degree in Public Policy. Current doctoral students from within the Department or in another University department may apply for an Master of Arts in Political Science during the course of their Ph.D. program. Master's candidates must take 45 units of course work, and 25 of those units must be in graduate seminars. There is no examination or thesis requirement. "

Als ik het goed begrijp bestaat dit diploma niet tenzij als onderdeel van een Ph.D. programma wat de prince niet heeft, voor een 'Master of Arts in Political Science' moet je gewoon 45 units actief volgen tijdens een Ph.D. programma zonder dat je dan nadien een examen of thesis moet afleggen.

WTF

10 minuten Google zoeken en ik heb meer onderzoeksjournalistiek gedaan dan de kranten, die gaan er nog steeds van uit dat hij echt een diploma heeft gehaald. Dat heeft hij inderdaad maar dan wel eentje zonder examen of bewijs van kennis, prachtig gedaan Philippe.

Nu, die info kan achterhaald zijn of info die ik niet gevonden heb maar voorlopig kunnen we er nog steeds veilig van uit gaan dat onze inteelt koning een dommekloot is en blijft.
Meer algemeen is de waarheid dat elk brevet, diploma, getuigschrift, graad of titel dat aan de kinderen van uw huidig staatshoofd werd en wordt toegeschreven, hen eenvoudigweg gratis en zonder enige grond of reden werd geschonken, omdat ze nu eenmaal de kinderen van een staatshoofd zijn.
In de realiteit hebben zij geen enkele opleiding volbracht, of er in sommige gevallen zelfs maar aan deelgenomen. Hun bekwaamheid beperkt zich tot weinig méér dan nihil, hetgeen zo ongeveer overeenkomt met hun IQ.

Let wel, ik ben de laatste om te beweren dat enkel mensen met een hoog IQ en/of een pak diploma’s of titels zich nuttig kunnen maken voor de maatschappij, en ik huiver ervan dat sommigen – alvast op dit forum – de menswaarde kennelijk afmeten aan het niveau van de opleiding die werd volbracht.

Maar een klinkklare oen voorstellen als een intellectueel, zoals uw staatsregime poogt te doen in het geval van Philippe, vind ik een belediging voor elkeen die – veelal mits ruime inzet en moeite – zijn/haar jeugd grotendeels heeft aangewend om inderdaad enige kennis en kunde te vergaren teneinde daarna zijn/haar steentje te kunnen bijdragen tot de bevordering en het welzijn van de maatschappij.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 18:59   #8
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Meer algemeen is de waarheid dat elk brevet, diploma, getuigschrift, graad of titel dat aan de kinderen van uw huidig staatshoofd werd en wordt toegeschreven, hen eenvoudigweg gratis en zonder enige grond of reden werd geschonken, omdat ze nu eenmaal de kinderen van een staatshoofd zijn.
In de realiteit hebben zij geen enkele opleiding volbracht, of er in sommige gevallen zelfs maar aan deelgenomen. Hun bekwaamheid beperkt zich tot weinig méér dan nihil, hetgeen zo ongeveer overeenkomt met hun IQ.

Let wel, ik ben de laatste om te beweren dat enkel mensen met een hoog IQ en/of een pak diploma’s of titels zich nuttig kunnen maken voor de maatschappij, en ik huiver ervan dat sommigen – alvast op dit forum – de menswaarde kennelijk afmeten aan het niveau van de opleiding die werd volbracht.

Maar een klinkklare oen voorstellen als een intellectueel, zoals uw staatsregime poogt te doen in het geval van Philippe, vind ik een belediging voor elkeen die – veelal mits ruime inzet en moeite – zijn/haar jeugd grotendeels heeft aangewend om inderdaad enige kennis en kunde te vergaren teneinde daarna zijn/haar steentje te kunnen bijdragen tot de bevordering en het welzijn van de maatschappij.
Alleen oenen herkennen hun soortgenoten. En vermits u blijkbaar een oen herkent... enfin ja, trek zelf maar uw besluit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juli 2013 om 19:03.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:07   #9
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Op de site van Vacature lezen we zelfs dat hij een echt universitair diploma zou hebben, met amper 2 maanden aan Oxford en een Stanford master zonder examen of thesis kun je dat geen diploma noemen, alle media doen blijkbaar mee aan de leugen.
Ik dacht dat het anders ineen zat: bij die opleiding zijn er geen aparte examens, maar op dat "course work" word je wél periodiek geëvalueerd, bijvoorbeeld op de papers die je moet schrijven. Of hij die papers zelf geschreven heeft, dat is natuurlijk een andere vraag...

Laatst gewijzigd door Geert C : 6 juli 2013 om 19:25.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:10   #10
Woordenaar
Burgemeester
 
Woordenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik dacht dat het anders ineen zat: bij die opleiding zijn er geen aparte examens, maar op dat "course work" wordt je wél periodiek geëvalueerd, bijvoorbeeld op de papers die je moet schrijven. Of hij die papers zelf geschreven heeft, dat is natuurlijk een andere vraag...
=> Of via permanente evaluatie.
Dat wordt bij bepaalde scholen in ons land ook in rekening gebracht, uiteraard staat daar geen concrete score op geplakt, maar het kan een doorslaggevende factor zijn in de deliberatie.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:15   #11
Juan
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 18 september 2005
Berichten: 854
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
10 minuten Google zoeken en ik heb meer onderzoeksjournalistiek gedaan dan de kranten, die gaan er nog steeds van uit dat hij echt een diploma heeft gehaald. Dat heeft hij inderdaad maar dan wel eentje zonder examen of bewijs van kennis, prachtig gedaan Philippe.

Nu, die info kan achterhaald zijn of info die ik niet gevonden heb maar voorlopig kunnen we er nog steeds veilig van uit gaan dat onze inteelt koning een dommekloot is en blijft.
Google, nogal! Gij zout gefinancierd moet worden door het Fonds Pascal Decroos, jong. Wat een onderzoeksjournalistiek...
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:16   #12
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alleen oenen herkennen hun soortgenoten. En vermits u blijkbaar een oen herkent... enfin ja, trek zelf maar uw besluit.
Dat ik een oen kan herkennen en u blijkbaar niet, lijkt mij niet meteen een nadelig gegeven te mijnen aanzien, mijnheer. Dat is mijn besluit.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:23   #13
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dat ik een oen kan herkennen en u blijkbaar niet, lijkt mij niet meteen een nadelig gegeven te mijnen aanzien, mijnheer. Dat is mijn besluit.
Oenen herkennen altijd als eerste andere oenen.

Of anders gezegd: soort herkent zeer snel soort.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:31   #14
Woordenaar
Burgemeester
 
Woordenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Oenen herkennen altijd als eerste andere oenen.

Of anders gezegd: soort herkent zeer snel soort.
=> Uit welke hoed hebt u die wetmatigheid alweer getoverd?

Laatst gewijzigd door Woordenaar : 6 juli 2013 om 19:31.
Woordenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:31   #15
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

allez kindjes stop met ruziemaken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:31   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Alleen oenen herkennen hun soortgenoten. En vermits u blijkbaar een oen herkent... enfin ja, trek zelf maar uw besluit.
Kan je niks beters verzinnen? Maar ja, de harde, onweerlegbare waarheid... Sommige mensen zouden dringend moeten leren wanneer spreken zilver is en zwijgen goud.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 6 juli 2013 om 19:34.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:34   #17
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.943
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Google, nogal! Gij zout gefinancierd moet worden door het Fonds Pascal Decroos, jong. Wat een onderzoeksjournalistiek...
Zonder het te beseffen speel je BonBon in de kaart: als tien minuten googlen volstaat om deze informatie boven te spitten, waarom schuiven de "echte" journalisten dan alles onder de mat?
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:40   #18
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Meer algemeen is de waarheid dat elk brevet, diploma, getuigschrift, graad of titel dat aan de kinderen van uw huidig staatshoofd werd en wordt toegeschreven, hen eenvoudigweg gratis en zonder enige grond of reden werd geschonken, omdat ze nu eenmaal de kinderen van een staatshoofd zijn.
Uw huidig staatshoofd?
Dus niet het jouwe? Care to elaborate?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:41   #19
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Uw huidig staatshoofd?
Dus niet het jouwe? Care to elaborate?
Voor zover ik weet is Gwylan een pure FRANCAISE die PERFECT Nederlands schrijft!

Een pluim!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2013, 19:50   #20
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Prince Filip is een stuk uitschot.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be