Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 november 2013, 17:51   #21
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zou, tot nader order, de naar pis ruikende, verarmde ouwe cocotte "Bruxelles" zijn. In afwachting dat er een andere wordt gekozen. Maar de Brusselse francofonen tonen zich in hoge mate ontstemd omdat "les flamins" "le culot" hebben gehad om, als Nederlandstalige natie, hun "Bruxelles francophone" als hoofdstad te nemen. Zij wensen eigenlijk met "la Flandre" zo weinig mogelijk te maken te hebben. Behalve dan natuurlijk "pour empocher le fric des flamins". Want ze mogen zich dan wel tot "région �* part entière" uitgeroepen hebben, maar het is dan toch voor een flink stuk "avec l'argent des autres"...
U gebruikte meer dan eens het woord 'cocotte'. Dit roept misschien wel vraagtekens op nopens uw Brussels verleden.

Bovendien, de taal die u hier hanteert, is alles behalve beschaafd. Het lijkt meer op de taal van een man vol wrok. En dus: niet zeuren en treuren Quercus. Wees een stoere galante Vlaamse kerel. En geen ouwe onbehouwen rekel zoals nu!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 12 november 2013 om 17:58.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 18:07   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U gebruikte meer dan eens het woord 'cocotte'. Dit roept misschien wel vraagtekens op nopens uw Brussels verleden.

Bovendien, de taal die u hier hanteert, is alles behalve beschaafd. Het lijkt meer op de taal van een man vol wrok. En dus: niet zeuren en treuren Quercus. Wees een stoere galante Vlaamse kerel. En geen ouwe onbehouwen rekel zoals nu!
Behalve de "cocotte"-uitdrukking de eerste zin (en dan nog...), zie ik niet wat er zo onbeschaafd is aan mijn tekst. Een man vol wrok ben ik inderdaad wanneer ik lees over het schabouwelijk bestuur van een Nederlands-vijandige stad die voor een flink stuk draait met onze centen. Je zou al voor minder...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 19:48   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In De Tijd heeft Rik Van Cauwelaert een messcherp artikel geschreven over de scabreuze maffioso-stijl waarop "la capitale" wordt bestuurd en waar de zogezegde "Brusselse Vlamingen" blijkbaar weinig graten in zien. Maar ja, het zijn toch voornamelijk de politieke traditio's bij "les flamins" die, altijd maar opnieuw, bereid zijn deze puist-lelijke oude Belgische cocotte financieel te steunen.

http://www.tijd.be/nieuws/opinie_col...29024-7116.art
1. "Flamins" wordt in Brussel niet gebruikt, het is immers Waals... In Brussel is het gewoon "Flamand"

2. in uw artikel is er een quote van Hermanus (een beetje vol wrok naar zijn veroordeling in de Agusta-affaire, of hij een objectieve bron is, laat ik dus in het midden):
Het Brussels Gewest heeft geen rekenhof. Er is dus geen controle op de regionale begroting en bijgevolg ook niet op de gemeentelijke begrotingen en de naleving ervan.

Gewoon ter info: de controle van de regionale begrotingen, ook dat van Brussel, gebeurt via het federaal Rekenhof. So long voor de inhoudelijke kwaliteit van uw "bron".
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 22:40   #24
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Gewoon ter info: de controle van de regionale begrotingen, ook dat van Brussel, gebeurt via het federaal Rekenhof. So long voor de inhoudelijke kwaliteit van uw "bron".
Geen idee of het klopt, maar de man schrijft ook dat er al jaren geen goedgekeurde begrotingen zijn. Als dat zo is doet dat toch op zn minst de wenkbrouwen fronsen.

Aan de andere kant heb ik ook geen berichten opgepikt dat de Belgische begroting voor 2013 al is goedgekeurd. Of doen jullie nog steeds met voorlopige twaalfden? Je ziet, een mens kan iets over het hoofd zien.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2013, 22:51   #25
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
puist-lelijke oude Belgische cocotte financieel te steunen.


Huizenprijzen 2012

Paars : zeer duur
Groen: heel goedkoop.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 november 2013 om 22:52.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 08:58   #26
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Geen idee of het klopt, maar de man schrijft ook dat er al jaren geen goedgekeurde begrotingen zijn. Als dat zo is doet dat toch op zn minst de wenkbrouwen fronsen.
voor het rekenhof: https://www.ccrek.be/NL/Publicaties/...ijkGewest.html
voor de goedkeuring van het budget: http://www.brussel.irisnet.be/over-h...ijke-begroting

Citaat:
Aan de andere kant heb ik ook geen berichten opgepikt dat de Belgische begroting voor 2013 al is goedgekeurd. Of doen jullie nog steeds met voorlopige twaalfden? Je ziet, een mens kan iets over het hoofd zien.
De begroting 2013 is reeds goedgekeurd sinds februari: http://www.chastel.belgium.be/nl/de-...nt-goedgekeurd

De begroting 2014 is bijna afgerond, moet nog gewoon door het Parlement goedgekeurd worden: http://www.begroting.be/portal/page/...0Online%202013.
http://www.presscenter.org/nl/pressr...onwerp-van-wet
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 09:00   #27
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht


Huizenprijzen 2012

Paars : zeer duur
Groen: heel goedkoop.
net zoals het aantal Youtube-hits niets zegt over de populariteit van een liedje, zeggen de huizenprijzen weinig over de rijkdom van een stad of regio.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 10:42   #28
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
net zoals het aantal Youtube-hits niets zegt over de populariteit van een liedje, zeggen de huizenprijzen weinig over de rijkdom van een stad of regio.
Ik heb trouwens heel sterk de indruk dat de kaart gephotoshopt is en dat Eberhard de 19 Brusselse gemeenten zelf heeft ingekleurd.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 10:45   #29
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ik heb trouwens heel sterk de indruk dat de kaart gephotoshopt is en dat Eberhard de 19 Brusselse gemeenten zelf heeft ingekleurd.
denk het niet, de oost-rand en zuiden van Brussel zijn verschrikkelijk duur
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 10:58   #30
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
denk het niet, de oost-rand en zuiden van Brussel zijn verschrikkelijk duur
Ik weet dat de Oostrand en het zuiden van Brussel heel erg duur zijn, maar kijk nog eens goed naar de kaart. De gemeenten van het Vlaams gewest zijn duidelijk en netjes omlijnd en ingekleurd, dat is niet het geval bij de gemeenten van het Brussels gewest.

Ik vermoed dan ook dat de kaart van Eberhard alleen rekening hield met de vastgoedprijzen van het Vlaams gewest en dat het Brussels gewest niet ingekleurd was en dat Eberhard dat zelf gedaan heeft.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 11:05   #31
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ik weet dat de Oostrand en het zuiden van Brussel heel erg duur zijn, maar kijk nog eens goed naar de kaart. De gemeenten van het Vlaams gewest zijn duidelijk en netjes omlijnd en ingekleurd, dat is niet het geval bij de gemeenten van het Brussels gewest.

Ik vermoed dan ook dat de kaart van Eberhard alleen rekening hield met de vastgoedprijzen van het Vlaams gewest en dat het Brussels gewest niet ingekleurd was en dat Eberhard dat zelf gedaan heeft.
Inderdaad...
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 11:08   #32
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Inderdaad...
tis nog waar ook... http://www.nieuwsblad.be/extra/wonen

maarre, de prijzen voor brussel staan er ook, zelfs in St-Joost en Schaarbeek betaal je ook al meer dan de 250.000 euro die ingekleurd staat in het rood...

het paars is dus wel een overdrijving...
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 13 november 2013 om 11:10.
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 13:48   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
1. "Flamins" wordt in Brussel niet gebruikt, het is immers Waals... In Brussel is het gewoon "Flamand"

2. in uw artikel is er een quote van Hermanus (een beetje vol wrok naar zijn veroordeling in de Agusta-affaire, of hij een objectieve bron is, laat ik dus in het midden):
Het Brussels Gewest heeft geen rekenhof. Er is dus geen controle op de regionale begroting en bijgevolg ook niet op de gemeentelijke begrotingen en de naleving ervan.

Gewoon ter info: de controle van de regionale begrotingen, ook dat van Brussel, gebeurt via het federaal Rekenhof. So long voor de inhoudelijke kwaliteit van uw "bron".
Wat de controle op de begrotingen betreft, jouw bewering weegt niet meer dan die van R.V.C.
Maar het artikel gaat over véél meer dan alleen maar de vraag wie de begrotingen controleert. En het stelt pijnlijk scherp de schijnwerper op de onvoorstelbare graaizucht van de Brusselse politici. Evenzeer het bedenkelijk niveau van sommige pipo's uit "la capitale". Ik herinner mij nog goed die Michel Demaret (de dancingportier!) welke destijds door Vanden Boeynants werd voorgesteld als zijn opvolger. Je haren gingen rechtop staan wanneer dat sujet enkele zinnen poogde uit te rochelen in MarollenVloms. En de Vlamingen moesten het maar slikken!
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 13:52   #34
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht


Huizenprijzen 2012

Paars : zeer duur
Groen: heel goedkoop.
Et alors? Dat zegt volstrekt niets, behalve dan dat in de gedeelten die minder puist-lelijk zijn de prijzen fel opgejaagd zijn. En verder, het artikel van Rik Van Cauwelaert ging niet over de prijzen van het onroerend goed. Wél over de bedenkelijke kwaliteit van het Brussels bestuur.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 19:41   #35
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat de controle op de begrotingen betreft, jouw bewering weegt niet meer dan die van R.V.C.
Mijn bewering toont aan dat ten minste dat stuk van de bron onbetrouwbaar is. Ik hoop dat RVC decreet een beetje beter heeft gecheckt.

Citaat:
Maar het artikel gaat over véél meer dan alleen maar de vraag wie de begrotingen controleert. En het stelt pijnlijk scherp de schijnwerper op de onvoorstelbare graaizucht van de Brusselse politici.
Dit is verre van specifiek aan Brussel hoor... Nooit gehoord over de VISA-affaire in Antwerpen, om nog niet over Charleroi te spreken. Je zou uw haat voor alles wat Brussels is eens moeten ruilen met een bredere kijk op de wereld.

Citaat:
Evenzeer het bedenkelijk niveau van sommige pipo's uit "la capitale". Ik herinner mij nog goed die Michel Demaret (de dancingportier!) welke destijds door Vanden Boeynants werd voorgesteld als zijn opvolger. Je haren gingen rechtop staan wanneer dat sujet enkele zinnen poogde uit te rochelen in MarollenVloms. En de Vlamingen moesten het maar slikken!
Klopt, maar zij, evenals Thielemans, zijn echte Brusselaars, met alles erop en eraan. Dat jij een hekel hebt aan het Brussels, is jouw probleem, niet de onze. Of, pour le dire otrement, da ga nie geire hèt da waa Brussels parleire, da's aa probleim.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 21:49   #36
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
De begroting 2013 is reeds goedgekeurd sinds februari: http://www.chastel.belgium.be/nl/de-...nt-goedgekeurd

Bedankt! Dit nieuws had ik inderdaad over het hoofd gezien.

Al vind ik uw keuze voor het woord 'reeds' wel wat misplaatst. 'Pas' zou beter zijn, aangezien dit máánden na de wettelijke deadline is.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2013, 22:11   #37
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Bedankt! Dit nieuws had ik inderdaad over het hoofd gezien.

Al vind ik uw keuze voor het woord 'reeds' wel wat misplaatst. 'Pas' zou beter zijn, aangezien dit máánden na de wettelijke deadline is.
Gelukkig dat het er is, geeft weer iets rust binnen Europa!
__________________
Ní neart go cur le chéile!
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 00:03   #38
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
net zoals het aantal Youtube-hits niets zegt over de populariteit van een liedje, zeggen de huizenprijzen weinig over de rijkdom van een stad of regio.
dus volgens jou:

1 Op populaire platen klikken weinig mensen

2 In dure huizen wonen arme mensen, en in goedkope huizen rijke.



PS: Dat geloof je toch zelf niet?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
op de onvoorstelbare graaizucht van de Brusselse politici. E
Zolang jij jezelf blijft wijsmaken dat de graaizucht in Brussel groter is dan die in Vlaanderen, zal je een slaaf blijven van lokale graaiers.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropdrager Bekijk bericht
Ik vermoed dan ook dat de kaart van Eberhard alleen rekening hield met de vastgoedprijzen van het Vlaams gewest en dat het Brussels gewest niet ingekleurd was en dat Eberhard dat zelf gedaan heeft.
Dat klopt.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 14 november 2013 om 00:05.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 08:52   #39
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.097
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Klopt, maar zij, evenals Thielemans, zijn echte Brusselaars, met alles erop en eraan. Dat jij een hekel hebt aan het Brussels, is jouw probleem, niet de onze. Of, pour le dire otrement, da ga nie geire hèt da waa Brussels parleire, da's aa probleim.
Wanneer iemand de wenst burgemeester te zijn van een stad die pretendeert "la capitale" te zijn, dan hoort hij/zij de landstalen op een behoorlijke manier te kunnen spreken. En zeker de taal van de meerderheid van het land waarvan "Bruxelles" de hoofdstad is. Dat wij Vlamingen zomaar moesten aanvaarden aangesproken te worden in een plaatselijk "argot" is doodeenvoudig beledigend.

En ja, het steekt nauw! Als jullie, zogezegde "Vlaamse Brusselaars", dat zomaar normaal, leuk of zelfs "sympathiek" vinden, dan zegt dat veel, zoniet alles over het niveau van jullie Nederlandstalig bewustzijn...
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2013, 09:18   #40
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Dubbel
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 november 2013 om 09:19.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be