Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2015, 15:47   #41
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Indomitable. Ben je wereldvreemd
Nee hoor, heb twee relaties (draaide niet enkel en alleen om seks, hoort er wel bij) achter de rug met helaas een triest einde.
Citaat:
of nog iets te jong ?
Was dat maar waar
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 15:54   #42
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door babel Bekijk bericht
Gelukkig is Rudy er weer, om iedereen een duidelijk beeld te geven van de universele waarheid omtrent relaties en seksualiteit.

Nu, iedere keer hij zijn mond op dat vlak opentrekt, stelt hij alleen maar zijn eigen bekrompenheid tentoon. Carry on the good work, dear sir!
Babel. Waarom zeg je dit. Ik ben geen moraalridder hoor. Ik vraag mij af waarom je zo plots persoonlijk reageert. Heb ik je op je ziel, je eigenheid getrapt of betrapt ?

Babel. spreek voor jezelf. Of vertel iets recht in mijn gezicht. Aan achterbaks gelul heb ik geen boodschap.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 15:59   #43
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
God heeft noch man, noch vrouw, gemaakt om alleen te zijn.

Toegegeven, slechts 1 vrouw hebben (als man) begrijp ik nu zelf ook wel niet. In Islam heeft een man 3 vrouwen.
Ik heb daar ook moeite mee. De moment dat ik erachter kwam dat ik maar één man mocht hebben en geen 3, heb ik mijn ex buiten gezwierd. Liever geen dan maar één.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 16:00   #44
babel
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 28 juli 2014
Berichten: 723
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Babel. Waarom zeg je dit. Ik ben geen moraalridder hoor. Ik vraag mij af waarom je zo plots persoonlijk reageert. Heb ik je op je ziel, je eigenheid getrapt of betrapt ?

Babel. spreek voor jezelf. Of vertel iets recht in mijn gezicht. Aan achterbaks gelul heb ik geen boodschap.
Hoe kan ik nu achterbaks zijn als ik het je recht in je gezicht zeg?
Jouw absolute stellingen omtrent relaties en seksualiteit storen mij, dus reageer ik er op.

En dat mijn boodschap misschien persoonlijk overkomt? Jij hebt er blijkbaar nog nooit bij stilgestaan dat jouw stellingen eveneens over anderen gaan.
"Singles?" "Egocentrische mensen die geen liefde verdienen", terwijl er hier in dit topic minstens twee mensen aangegeven hebben bewust single te zijn.
Idem dito voor een eerder topic waar je je zo uitliet: "Mensen die bewust kiezen om kinderloos te blijven zijn..."

Rudy, omdat jij lijkt te denken dat het geen aanval is omdat er geen naam wordt vermeld, het kan wel degelijk zo worden beschouwd.
Rudy.
babel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 16:01   #45
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Onzichtbare vriendjes zijn alleen goed om ideeën mee uit te wisselen, niet om iets te laten maken.



Wa's dat voor gezever. Binnen de islam mag een man 4 vrouwen hebben, zolang hij ze allemaal gelijk behandeld. Tenzij het een profeet is, die mag er zoveel hebben als hij wil.
't Schijnt dat die Saoedi- Arabische koning die net gestorven is er 30 had. Zou die het aangekund hebben om ze allemaal gelijk te behandelen?
Is dat nu een goede islamiet of niet?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 16:04   #46
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
..
een relatie heeft alles met seks te maken.
Zonder seks ben je rijp voor de vuilbak.
Seks is belangrijk maar wie denkt dat seks zo een overgrote rol speelt, is toch niet slim. Leven zonder seks is heel goed mogelijk en kan ook heel waardevol zijn. Met of zonder relatie!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 16:06   #47
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Seks is belangrijk maar wie denkt dat seks zo een overgrote rol speelt, is toch niet slim. Leven zonder seks is heel goed mogelijk en kan ook heel waardevol zijn. Met of zonder relatie!
Waarvan akte.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 16:58   #48
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Seks is belangrijk maar wie denkt dat seks zo een overgrote rol speelt, is toch niet slim. Leven zonder seks is heel goed mogelijk en kan ook heel waardevol zijn. Met of zonder relatie!
Had je me dit aan m'n 18 jaar verteld , k'had je uitgelachen .
Had je me dit aan m'n 25 jaar verteld , k'had gezwegen om je niet uit te lachen
Had je me dit aan m'n 35 verteld , k'had gezwegen en gaan seksen zonder relatie .
Nu ben ik bewust vrijgezel , alhoewel ik af en toe seks ga zoeken en vind .
K'vrees dat ik dat type ben , een beetje knuffels of aandacht vind ik leuk .
Je derde SMSje werkt op m'n zenuwen . En als je in het vierde vraagt waarom ik niet antwoord . Dan is het gedaan .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:04   #49
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik vind het onderwerp helemaal niet banaal. Ik ken een helemaal single personen (hoofdzakelijk vrouwen, twee mannen geloof ik). Sommigen willen nog wel eens een relatie proberen, de meerderheid niet (meer).

Een relatie heeft trouwens niks met sex te maken. Net alsof men als single persoon per definitie sexloos door het leven moet gaan.
Dat denken vele mensen inderdaad, dat singles als non of pater moeten leven. Die hebben nog nooit gehoord van 'friends with benefits' Dat zijn ofwel andere vrijgezellen, ofwel mensen die in een aanslepende en saaie relatie zitten en eens wat anders willen. Geen probleem voor mij. En lukt dat circuit niet, kan je nog altijd de 'betaalde' liefde opzoeken. Alhoewel prostituees vaak meer getrouwde mannen als klant hebben dan vrijgezellen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:07   #50
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Seks is belangrijk maar wie denkt dat seks zo een overgrote rol speelt, is toch niet slim. Leven zonder seks is heel goed mogelijk en kan ook heel waardevol zijn. Met of zonder relatie!
Sterker nog: seks is voor sommige mensen helemaal niet zo belangrijk. Nog sterker, er zijn mensen die helemaal geen behoefte hebben aan seks (aseksuele).
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:07   #51
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben al 10 jaar geen vrijgezel. Sommige zaken mis ik uiteraard van het vrijgezellen leven, de tijd dat je met niemand rekening moet houden is er niet meer en dat mis je soms wel.

Het divanverhaal vind ik een leuke. Dat is inderdaad een geweldig iets en dat kan ik minder vaak dan als vroeger. Maar 1 a 2 keer per week is mijn vriendin savonds niet thuis en dan laat ik inderdaad thuisleveren en gooi ik mij in de zetel en ik kom er niet meer uit. Doordat je dat minder vaak kan doen, apprecieer je het ook meer
Groot gelijk ! Ik organiseer af en toe eens een weekend met vrienden, die groep allemaal mannen, de meesten in een relatie en getrouwd met vrouw en hebben ook kinderen. Je kan je niet inbeelden welke transitie sommigen doormaken als ze op ons mannenweekend zijn. We spreken uiteraard wel af 'what happens in ... stays in ...' . Zie je die mannen later ergens terug met vrouw en kinderen, dan valt mij op wat voor sloefen dat zijn. Best wel komisch (en leidt bij mij tot vele binnenpretjes).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:10   #52
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Dat denken vele mensen inderdaad, dat singles als non of pater moeten leven. Die hebben nog nooit gehoord van 'friends with benefits' Dat zijn ofwel andere vrijgezellen, ofwel mensen die in een aanslepende en saaie relatie zitten en eens wat anders willen. Geen probleem voor mij. En lukt dat circuit niet, kan je nog altijd de 'betaalde' liefde opzoeken. Alhoewel prostituees vaak meer getrouwde mannen als klant hebben dan vrijgezellen.
Jij hebt seks met mensen die al in een relatie zitten ja?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:11   #53
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

K'heb zoveel fake gezien , langs de 2 kanten .
Dat ik er niet meer in geloof .
Ik begrijp waarom vrouwen voor financiele verbetering gaan (mannen ook) .
Maar dat wil ik niet in huis .
Ik kan m'n potje koken , wasje doen , en ik kan ALLEEN zijn .
Meeste mensen hebben een sociale groep nodig . Ik kan weken zwijgen .
Dat werkt blijkbaar niet goed in een nieuwe relatie .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:14   #54
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Freespirit. Je bent overduidelijk vrijgezel. En gelet op je praten ben je gedoemd levenslang vrijgezel te blijven. Geen vrouw of man die een relatie met een egocentrisch type wilt aangaan. Je bent dus levenslang veroordeeld tot vrijgezel, tenzij je empathie en inlevingsvermogen ooit belangrijk zou vinden.
Ik heb een goede vriendenkring en daar heb je ook veel empathie en inlevingsvermogen voor nodig ! Ik wens enkel geen relatie te hebben om meerdere redenen. Maar van je 'vrije status' willen genieten is gans iets anders dan een aso te zijn. Niet elke vrijgezel is trouwens een misantrope kluizenaar in het bos !

Tip: werp inderdaad eens je eenzijdige en bekrompen sluier af en heb het 'inlevingsvermogen' om ook andere leefvormen als een normale variatie te beschouwen.

Ik zie soms mensen ongelukkig en krampachtig in een relatie blijven steken, wel, volgens mij kunnen die beter alleen af zijn. Uiteraard alle respect voor gezinnen waar het samenleven wel lukt en dat is geen enkel probleem voor mij.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:14   #55
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Sterker nog: seks is voor sommige mensen helemaal niet zo belangrijk. Nog sterker, er zijn mensen die helemaal geen behoefte hebben aan seks (aseksuele).
Sterker nog : seks is voor sommige mensen hun enige reden van bestaan

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 januari 2015 om 17:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:15   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Sterker nog : seks is voor sommige mensen hun reden van bestaan
Inderdaad, diversiteit in de mensheid.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:18   #57
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
't Schijnt dat die Saoedi- Arabische koning die net gestorven is er 30 had. Zou die het aangekund hebben om ze allemaal gelijk te behandelen?
Is dat nu een goede islamiet of niet?
... die vele van zijn dochters opsloot, die arme meisjes mochten niet buitenkomen en werden behandeld als slavinnen. Weliswaar in een gouden kooi, maar toch, ze zijn zeer ongelukkig. Een vrouw is in zulk land een gebruiksvoorwerp en het persoonlijke bezit van een man. Draai het of keer het hoe je het wilt. Een land dat zijn vrouwelijke bevolking ontzegt in een auto te rijden of zelfs maar vooraan plaats te nemen, is in mijn ogen een diepachterlijk en achtergesteld land.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:22   #58
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
... die vele van zijn dochters opsloot, die arme meisjes mochten niet buitenkomen en werden behandeld als slavinnen. Weliswaar in een gouden kooi, maar toch, ze zijn zeer ongelukkig. Een vrouw is in zulk land een gebruiksvoorwerp en het persoonlijke bezit van een man. Draai het of keer het hoe je het wilt. Een land dat zijn vrouwelijke bevolking ontzegt in een auto te rijden of zelfs maar vooraan plaats te nemen, is in mijn ogen een diepachterlijk en achtergesteld land.
Dit is niet helemaal waar. Vrouwen worden daar inderdaad ernstig onderdrukt, maar dan heb je het vooral over de arme vrouwen. Die vriendin/vrouw van een rijke oliesjeik of koning wordt daar niet onderdrukt hoor.

Die mensen doen zelf alles wat God heeft verboden. Ik heb zelfs ergens een keer gelezen dat iemand in het Saoedische koningshuis homoseksueel is, en dat hij gewoon andere mannen naar zijn paleis neemt om daarmee seks te hebben.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 18:01   #59
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dit is niet helemaal waar. Vrouwen worden daar inderdaad ernstig onderdrukt, maar dan heb je het vooral over de arme vrouwen. Die vriendin/vrouw van een rijke oliesjeik of koning wordt daar niet onderdrukt hoor.

Die mensen doen zelf alles wat God heeft verboden. Ik heb zelfs ergens een keer gelezen dat iemand in het Saoedische koningshuis homoseksueel is, en dat hij gewoon andere mannen naar zijn paleis neemt om daarmee seks te hebben.
Inderdaad, zolang het maar stiekem en in het geniep gebeurt. Gehoord van een jonge moslim, homo, die thuis een 'bekentenis' deed. Geen probleem voor de familie, zolang hij officieel maar braaf trouwde en vele kindertjes kreeg. Het zou dan een publiek geheim zijn, dat hij daarbuiten homoseksuele relaties onderhoudt. Pleziertjes mag immers iedereen hebben. Iedereen weet dat, maar niemand rept daar met een woord over. Dat mag hij dus niet openlijk zeggen.

Rijke vrouwen worden in Saeodi-Arabië ook wel degelijk onderdrukt. Het wil niet zeggen dat je een op en top luxueus bestaan kan leiden, dat je daarom de vrijheid hebt om te doen en laten wat je wenst.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 18:06   #60
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Inderdaad, zolang het maar stiekem en in het geniep gebeurt. Gehoord van een jonge moslim, homo, die thuis een 'bekentenis' deed. Geen probleem voor de familie, zolang hij officieel maar braaf trouwde en vele kindertjes kreeg. Het zou dan een publiek geheim zijn, dat hij daarbuiten homoseksuele relaties onderhoudt. Pleziertjes mag immers iedereen hebben. Iedereen weet dat, maar niemand rept daar met een woord over. Dat mag hij dus niet openlijk zeggen.

Rijke vrouwen worden in Saeodi-Arabië ook wel degelijk onderdrukt. Het wil niet zeggen dat je een op en top luxueus bestaan kan leiden, dat je daarom de vrijheid hebt om te doen en laten wat je wenst.
Stiekem?

Er is helemaal niets stiekem aan. Het volk in Saoedi Arabië weet heel goed dat hun rijke leiders alles doen wat God heeft verboden. Alleen ze accepteren dat, omdat respect voor autoriteit daar nogal belangrijk is.

Af en toe komt er eens iemand die kritiek durft te uiten, maar die krijgt zweepslagen.

Saoedi Arabië is een verschrikkelijk land als je arm bent, maar ben je rijk? dan kun je daar feesten als een gek. In Dubai, Qatar is dit nog meer.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be