Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 juni 2015, 07:45   #21
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.229
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht

Al was het louter intuïtief, voelde al aan dat er iets niet pluis was.
Helemaal niet. Jij probeert eerst een probleem te creeren dat er geen is, de wetgeving is duidelijk voor wie het verplicht is en voor wie niet. De polisvoorwaarden van de brandverzekering zijn dat evenzeer.

Vervolgens probeer je het op een vrij doorzichtige manier over de communautaire boeg te gooien terwijl ook daar geen probleem is. Verzekeringsmaatschappijen zijn namelijk goed genoeg op de hoogte over verschillen tussen regios en landen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 08:04   #22
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Helemaal niet. Jij probeert eerst een probleem te creeren dat er geen is, de wetgeving is duidelijk voor wie het verplicht is en voor wie niet. De polisvoorwaarden van de brandverzekering zijn dat evenzeer. Vervolgens probeer je het op een vrij doorzichtige manier over de communautaire boeg te gooien terwijl ook daar geen probleem is. Verzekeringsmaatschappijen zijn namelijk goed genoeg op de hoogte over verschillen tussen regios en landen.
Zullen het afwachten voor wie de rookmelder niet geplaatst heeft en voor de rest van z'n leven daarvan de vruchten mag dragen, zij het bittere. Het is gewoon maar een hint met preventief kenmerk, niet de zoveelste uitnodiging om m'n onnoemelijke domheid in de verf te zetten.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 13:43   #23
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik heb rookmelders maar de batterijen zijn eruit. Paar keer wakker geworden van die krengen (vermoedelijk beginnen die ook alarm te geven als de batterijen niet meer straf genoeg zijn) en ze gaan ook af als de keukendeur opengaat en de patatten staan te koken dus ... als ze iets deftigs op de markt brengen zal ik er nog eens over na denken maar zoals ze nu zijn neen bedankt.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 14:44   #24
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb rookmelders maar de batterijen zijn eruit. Paar keer wakker geworden van die krengen (vermoedelijk beginnen die ook alarm te geven als de batterijen niet meer straf genoeg zijn) en ze gaan ook af als de keukendeur opengaat en de patatten staan te koken dus ... als ze iets deftigs op de markt brengen zal ik er nog eens over na denken maar zoals ze nu zijn neen bedankt.
Wat was je allemaal aan het doen in je bed?

Laatst gewijzigd door tandem : 8 juni 2015 om 14:44.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 14:46   #25
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.841
Standaard

Oh nee. Tandem woont in Antwerpen. Een nutter in mijn stad.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 14:46   #26
Sywen
Minister-President
 
Sywen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 december 2007
Berichten: 5.825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik heb rookmelders maar de batterijen zijn eruit. Paar keer wakker geworden van die krengen (vermoedelijk beginnen die ook alarm te geven als de batterijen niet meer straf genoeg zijn) en ze gaan ook af als de keukendeur opengaat en de patatten staan te koken dus ... als ze iets deftigs op de markt brengen zal ik er nog eens over na denken maar zoals ze nu zijn neen bedankt.
hint: als je pattatten kookt terwijl je ligt te slapen, dan zou ik die batterijen terugsteken
__________________
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 14:57   #27
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Oh nee. Tandem woont in Antwerpen. Een nutter in mijn stad.
Dat is maar een grap.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 14:58   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien even nalezen/bekijken op Vlaanderen be?

Rookmelders 2015

Rookmelders in meeste huurwoningen pas verplicht in 2019

Commissievergadering

Bent u verplicht om rookmelders te plaatsen?

En zo kan ik nog wel even doorgaan maar ik zet mijn 'surfplank' bij deze terug in de hoek van de kamer.
Zet je plank niet te ver weg.
Er moeten ook werkpaarden zijn op een forum.
Alleszins de Schoof is dankbaar voor de prestaties van werkpaarden.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 15:02   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
Veel dank voor de links, plots krijgt het debat een politieke dimensie. Wat stellen we nu vast, we hebben federale verzekeringsmaatschappijen en verplichtingen op gewestelijk niveau. Toekomstige dialogen gaan binnenkort een veelvoud worden van wat het nu is en voor elke vraag moet je dan per gewest en deelstaat alle wetten en bijhorende omzendbrieven gaan bestuderen om uiteindelijk correcte informatie te krijgen. Enkel de titel volstaat om onmiddellijk een rookmelder te gaan kopen, in het andere geval wordt het misschien antidepressiva. In het beste geval weet je zelf nog in welk gewest je woont.

Al was het louter intuïtief, voelde al aan dat er iets niet pluis was.
Hebben wij geen internationale verzekeringsmaatschappijen ?
Gelijk wij zoveel dingen inkopen, verbruiken, verprutsen ... vanuit heel de wereld; maar toch moeten er Nederlandstalige gebruikershandleidingen zijn, en zelfs in Luxemburg ook in het Letzeburgs.

En ga jij depressief worden,mocht je een appartement in Spanje kopen en dan tot de constatatie komen dat er Spaanse verplichtingen zijn ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 15:05   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
hint: als je pattatten kookt terwijl je ligt te slapen, dan zou ik die batterijen terugsteken
Nuance.
Hij was niet patatten aan het koken, maar zijn patatten kookten.

Ge moet natuurlijk wel goei rookmelders aanschaffen.
(zit de Schoof hier te bazelen, zonder dat hij er zelf al heeft. Maar ik beloof: nu gaat het niet lang meer duren)

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 15:11   #31
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nuance.
Hij was niet patatten aan het koken, maar zijn patatten kookten.

Ge moet natuurlijk wel goei rookmelders aanschaffen.
(zit de Schoof hier te bazelen, zonder dat hij er zelf al heeft. Maar ik beloof: nu gaat het niet lang meer duren)

.
In welk gewest woon je? Misschien is het niet verplicht, veiligheid is minder belangrijk in hoger gelegen gebieden.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 15:13   #32
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hebben wij geen internationale verzekeringsmaatschappijen ? Gelijk wij zoveel dingen inkopen, verbruiken, verprutsen ... vanuit heel de wereld; maar toch moeten er Nederlandstalige gebruikershandleidingen zijn, en zelfs in Luxemburg ook in het Letzeburgs. En ga jij depressief worden,mocht je een appartement in Spanje kopen en dan tot de constatatie komen dat er Spaanse verplichtingen zijn ?
Aub Schoofzak, straks moeten we nog onze visie verruimen ook!!! Stel dat ze in China gemaakt zijn, dan krijg je er communistische vlammen bij, anders werken ze niet.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 15:22   #33
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
In welk gewest woon je? Misschien is het niet verplicht, veiligheid is minder belangrijk in hoger gelegen gebieden.
Dat is geen gewestelijke maar een gemeentelijke beslissing, er wordt al een aantal jaar gekeken in heel wat diensten vd RO of op een bouwaanvraag rookmelders zijn vermeld. (en terecht ook, het kost amper iets en kan levens redden)
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 15:31   #34
tandem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 mei 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 11.192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dat is geen gewestelijke maar een gemeentelijke beslissing, er wordt al een aantal jaar gekeken in heel wat diensten vd RO of op een bouwaanvraag rookmelders zijn vermeld. (en terecht ook, het kost amper iets en kan levens redden)
Heb niet alle websites gelezen maar misschien moeten die dan aangepast worden per gemeente? Gewoon overal maar verplicht maken, zou dat niet eenvoudiger zijn?

Laatst gewijzigd door tandem : 8 juni 2015 om 15:31.
tandem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 19:40   #35
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ik zou het sowieso al eng vinden om daar te wonen; zo'n lelijk grijs oostblokstijlgedrocht
Maar stel dat men u zo'n woning toewijst ??
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 21:36   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tandem Bekijk bericht
In welk gewest woon je? Misschien is het niet verplicht, veiligheid is minder belangrijk in hoger gelegen gebieden.
Ik woon in het laagste gewest. Van de Lage Landen.
In ons eigen kot is dat voorlopig nog niet verplicht.

Maar het gaat niet lang meer duren.
'k Geraak zo rap niet meer beneden ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2015, 21:41   #37
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Zijn je reverse debt projecten toevallig niet in rook opgegaan? Dan was er nog iets positiefs gekomen van die brand.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be