Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Moet Vlaanderen Brussel loslaten?
Ja 5 25,00%
Nee 15 75,00%
Aantal stemmers: 20. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 november 2015, 08:57   #21
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U maakt zich toch geen illusies?
Die verfransing van Brussel is een hard feit dat wij Vlamingen, willens nillens, moeten slikken. Ik ben er als overtuigd Vlaamsgezinde ook nijdig op, maar wat wil je. Blijkbaar kenden de oorspronkelijke niet-franstalige Brusselaars hun eigen taal, het Nederlands, niet en beheersten zij enkel een Brabants dialect. Dus niet de minste fierheid over een eigen standaardtaal. Frans was daarentegen wel een standaardtaal en bovendien de taal van de machthebbers. De vele Vlaamse bakkers, slagers, kruideniers enz. die in de loop van de 19e en eerste helft 20e eeuw naar Brussel emigreerden kenden dikwijls ook alleen maar "Vloms". Die schakelden dan ook prompt over naar "le français". Doorgaans was na één generatie het gezin reeds verfranst.

En, geloof me vrij, de afstammelingen van die verfranste Vlamingen zullen nooit willen terugkeren naar het Nederlands. Maak u a.u.b. geen illusies!
dat doet er ook niet toe, al sprak de meerderheid Chinees, dan nog is Brussel een Vlaamse stad die in Vlaanderen ligt en nergens heen geteleporteerd wordt.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 10:24   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U maakt zich toch geen illusies?
Die verfransing van Brussel is een hard feit dat wij Vlamingen, willens nillens, moeten slikken. Ik ben er als overtuigd Vlaamsgezinde ook nijdig op, maar wat wil je. Blijkbaar kenden de oorspronkelijke niet-franstalige Brusselaars hun eigen taal, het Nederlands, niet en beheersten zij enkel een Brabants dialect. Dus niet de minste fierheid over een eigen standaardtaal. Frans was daarentegen wel een standaardtaal en bovendien de taal van de machthebbers. De vele Vlaamse bakkers, slagers, kruideniers enz. die in de loop van de 19e en eerste helft 20e eeuw naar Brussel emigreerden kenden dikwijls ook alleen maar "Vloms". Die schakelden dan ook prompt over naar "le français". Doorgaans was na één generatie het gezin reeds verfranst.

En, geloof me vrij, de afstammelingen van die verfranste Vlamingen zullen nooit willen terugkeren naar het Nederlands. Maak u a.u.b. geen illusies!
Dat lijkt me heel normaal. Taal is een hulpmiddel om te communiceren. Frans was dop dat moment het meest aangewezen om met zo veel mogelijk mensen te kunnen communiceren, vooral in een stad waar mensen met een verschillende culturele (tal-)achtergrond samen leefden. Om diezelfde reden is vandaag in Brussel Engels aan een opmars bezig.
Citaat:
Zes jaar geleden al had het Engels - wat de kennis betreft - het Nederlands van de tweede plaats verdrongen, maar dat vertaalde zich niet in het taalgebruik. Mensen kenden wel Engels, maar gebruikten het zelden, behalve op de werkvloer. Dat is de laatste jaren sterk veranderd. Het aantal Brusselaars dat goed Engels spreekt, is gedaald. Maar daartegenover staat dat het Engels nu ook daadwerkelijk gebruikt wordt. Een kwart van de Brusselaars spreekt wel eens Engels met de buren, meestal in combinatie met andere talen. In 2006 gebeurde dat zo goed als nooit.
Is dat een probleem? Ik zou niet weten waarom. Waarom zou het een probleem zijn dat kinderen niet meer dezelfde standaardtaal gebruiken dan hun ouders? Hoeveel van die zageventen die hier staan schreeuwen dat Brusselaars dringend AN zouden moeten spreken, maken zich zorgen over het feit dat slechts een klein deel van de inwoners van Vlaanderen nog de regionale) moedertaal van hun ouders spreekt?
Zijn die kinderen ongelukkiger? ik denk het niet. Zijn die (groot-)ouders ongelukkiger? Als ze zich niet willen aanpassen aan de realiteit/taal die hun (klein-)kinderen vandaag spreken wel. In het andere geval maakt dat geen verschil uit.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 12:22   #23
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nooit. Een Vlaanderen dat Brussel loslaat, zal op korte termijn heel Vlaams-Brabant zien verfransen.
Hoe zie je dat dan? Een onafhankelijk Vlaanderen met Brussel als hoofdstad, Dat is gewoon niet werkbaar.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:12   #24
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
U maakt zich toch geen illusies?
Die verfransing van Brussel is een hard feit dat wij Vlamingen, willens nillens, moeten slikken.
Dat is een uiterst laakbare vorm van defaitisme.
Citaat:
Ik ben er als overtuigd Vlaamsgezinde ook nijdig op, maar wat wil je. Blijkbaar kenden de oorspronkelijke niet-franstalige Brusselaars hun eigen taal, het Nederlands, niet en beheersten zij enkel een Brabants dialect. Dus niet de minste fierheid over een eigen standaardtaal. Frans was daarentegen wel een standaardtaal en bovendien de taal van de machthebbers. De vele Vlaamse bakkers, slagers, kruideniers enz. die in de loop van de 19e en eerste helft 20e eeuw naar Brussel emigreerden kenden dikwijls ook alleen maar "Vloms".
Die situatie was in de rest van Vlaanderen niet anders.
Hét grote verschil is echter de gevoerde taalpolitiek in Brussel met de rest van Vlaanderen. De prille taalwetten die ontstonden ten voordele van het Nederlands werden in Brussel niet toegepast en veelal golden ze zelfs niet eens voor Brussel.

Citaat:
En, geloof me vrij, de afstammelingen van die verfranste Vlamingen zullen nooit willen terugkeren naar het Nederlands. Maak u a.u.b. geen illusies!
Dat is in Brussel momenteel een kleine minderheid. Er zijn er echter die hun kinderen in het NL naar school sturen, dat is al een mooi begin.
Dé grote uitdaging is echter de vreemdelingen die in Brussel aankomen te doen kiezen voor NL ipv F. En dat is een keuze die men sowieso moet maken als men in Brussel leeft. Of men stuurt de kinderen naar de NL school, of de F school. Dé grote uitdaging is de immigranten te rekupereren ipv dat de Francité ze binnenrijft. De stijd met de Francité aangaan om de immigrant, als het ware. En die zijn niet zo afkering ten opzicht van het NL als de Beulemansen.

De meest voor de hand liggende methode daartoe is een massale investering in het NL-onderwijs. In die mate zelfs, dat de meest ideale situatie zou zijn dat de de Vlaamse gemeenschap gewoon het onderwijs overneemt in Brussel. En ja, dat mag gerust wat kosten.
Maar nu verneem ik dat met name Sven Gatz ipv de budgetten te verdubbelen ze vermindert met 5 %.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:15   #25
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
.
Dé grote uitdaging is echter de vreemdelingen die in Brussel aankomen te doen kiezen voor NL ipv F. En dat is een keuze die men sowieso moet maken als men in Brussel leeft. Of men stuurt de kinderen naar de NL school, of de F school. Dé grote uitdaging is de immigranten te rekupereren ipv dat de Francité ze binnenrijft. De stijd met de Francité aangaan om de immigrant, als het ware. En die zijn niet zo afkering ten opzicht van het NL als de Beulemansen.

De meest voor de hand liggende methode daartoe is een massale investering in het NL-onderwijs. In die mate zelfs, dat de meest ideale situatie zou zijn dat de de Vlaamse gemeenschap gewoon het onderwijs overneemt in Brussel. En ja, dat mag gerust wat kosten.
Maar nu verneem ik dat met name Sven Gatz ipv de budgetten te verdubbelen ze vermindert met 5 %.
Dat is inderdaad van vitaal belang. Enkel via het onderwijs zal vernederlandsing in Brussel mogelijk zijn. We moeten zorgen voor een voldoende groot kwaliteitsverschil met de Franstalige scholen zodat nieuwkomers (maar liefst van al ook Franstalige inwoners van Brussel) kiezen voor Nederlandstalig onderwijs.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 november 2015 om 15:16.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:16   #26
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Brussel is voor mij complex als buitenstaander. Ik zie dat iedereen ideeën heeft hier, maar geen éénduidige oplossing. Lastig allemaal.
Het verlies van de Nederlandstaligheid - maar nog bijlange niet volledig - in Brussel, hoort als Dietser ook Uw zaak te zijn.
In Brussel staat de Nederlandstaligheid namelijk op een strijdplaats. Uitgerekend daarnaar moet onze belangstelling uitgaan. Want nog, nog is het niet te laat.
Integendeel, de kansen staan er beter voor dan ooit omdat de vraag naar NL -onderwijs zeer intensief is. Maar de Vlaamse neoliberale politici zijn te gierig om het ijzer te smeden als het heet is.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2015 om 15:38.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:29   #27
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is inderdaad van vitaal belang. Enkel via het onderwijs zal vernederlandsing in Brussel mogelijk zijn.
DE grote motor van de verfransingsmachine, waarlangs generaties Nederlandstaligen passeerden, was de alomtegenwoordigheid van het F-onderwijs. Het proces is dus omkeerbaar via het NL-onderwijs.
Citaat:
We moeten zorgen voor een voldoende groot kwaliteitsverschil met de Franstalige scholen zodat nieuwkomers (maar liefst van al ook Franstalige inwoners van Brussel) kiezen voor Nederlandstalig onderwijs.
Maar in naam van de kwaliteit worden leerlingen teruggestuurd .....naar de konkurrent, het F-onderwijs. En daar ben ik tegen.
Dat moet ten allen prijze vermeden worden. In de praktijk zal de te betalen prijs neerkomen op kwaliteitsvermindering. ALS dat zo is dan moeten we daar maar eventjes doorheen bijten voor het goede en hogere doel: de Taalreconquista!.
Maar het hoeft niet per se zo te zijn: nieuwkomers met onvoldoende taalkennis gewoon een jaar lang in een taalklas zetten, zoals dat vroeger met Vlamingen in Wallonië gebeurde.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2015 om 15:37.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:38   #28
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.756
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Maar in naam van de kwaliteit worden leerlingen teruggestuurd .....naar de konkurrent, het F-onderwijs. En daar ben ik tegen.
Dat moet ten allen prijze vermeden worden. In de praktijk zal de te betelen prijs neerkomen kwaliteitsvermindering. ALS dat zo is dan moeten we daar maar eventjes doorheen bijten voor het goede doel: de Taalreconquista!.
Maar het hoeft niet per se zo te zijn: nieuwkomers met onvoldoende taalkennis gewoon een jaar lang in een taalklas zetten.
Met kwaliteit bedoel ik geen elitescholen. Ook een beroepsschool kan kwalitatief onderwijs aanbieden. Taalklassen die een goed resultaat opleveren beschouw ik ook als 'kwaliteit'.

Van kwaliteitsvermindering hoeft dus absoluut geen sprake te zijn. Men moet gewoon goed opletten dat men de betekenis van 'kwaliteit' linkt aan het doel van het onderwijs in kwestie. Wat kwaliteitsonderwijs is zal vanzelfsprekend verschillen naargelang het soort onderwijs dat aangeboden wordt.

Onderwijs waarbij enkel de besten van de klas kunnen volgen en de rest maar wat slabakt beschouw ik niet als kwaliteitsvol onderwijs.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 17 november 2015 om 15:42.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:39   #29
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
nooit. Een Vlaanderen dat Brussel loslaat, zal op korte termijn heel Vlaams-Brabant zien verfransen.
Brussel is een Franse en internationale stad
Brussel is de hoofdstad van Europa
Brussel is de hoofdstad van de jihadisten

België en Vlaanderen zij niet in staat om deze stad te besturen en te beveiligen.
Dus alleen Europa kan Brussel besturen en
Vlaanderen en België zullen dat moeten accepteren.

Laatst gewijzigd door cato : 17 november 2015 om 15:39.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:40   #30
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Het verlies van de Nederlandstaligheid - maar nog bijlange niet volledig - in Brussel, hoort als Dietser ook Uw zaak te zijn.
????

In welke eeuw leeft gij?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:42   #31
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Brussel is een Franse en internationale stad
Brussel is de hoofdstad van Europa
Brussel is de hoofdstad van de jihadisten

België en Vlaanderen zij niet in staat om deze stad te besturen en te beveiligen.
Dus alleen Europa kan Brussel besturen en
Vlaanderen en België zullen dat moeten accepteren.
Het zou misschien wenselijk zijn maar het zal nooit gebeuren.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:46   #32
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor wie of wat staat "Brussel" hier? Plaatselijke politici? Federale politici? Locale of federale politici? De bevolking? Autochtonen? Allochtonen?

Ik vind het persoonlijk nietszeggende praat om zo te beginnen. "Brussel krijgt..."
Europa moet voor haar veiligheid zorgen en de aanslagen in Parijs
hebben aangetoond dat besturen van België en Brussel niet hiervoor kunnen zorgen.
De meeste jihadisten wonen in Brussel en de meeste aanslagen worden gepleegd vanuit Brussel.
de politiek van de PS heeft dat jaren laten versloffen.
Dus er moet iets gebeuren .
De EU landen kunnen dit niet langer gedogen en accepteren.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:49   #33
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Het zou misschien wenselijk zijn maar het zal nooit gebeuren.
Europa kan niet langer accepteren dat Brussel de hoofdleverancier is voor aanslagen.
Europa kan niet langer accepteren dat het bestuur van Brussel een wangedrocht is.
De veiligheid van Europa is nu belangrijker dan de lange tenen van de Belgen.

Laatst gewijzigd door cato : 17 november 2015 om 15:50.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:50   #34
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Brussel is op relatief korte tijd verfranst. De omgekeerde beweging is zeker mogelijk. Brussel is Vlaanderen, punt.

Uw houding is die van een collaborateur.
De rode balk geeft aan dat er al drie kollaborateurs in ons midden zijn. In oorlogstijd worden die gelycht.
En eigenlijk is het kulturele oorlogstijd; te Brussel speelt zich namelijk een Kulturkampf af tussen NL en F.

Brussel loslaten is vaandelvlucht. De Nederlandstaligen en Nederlandskundigen worden dan totaal uitgeleverd aan het FDF hetgeen neerkomt op een finaal en algeheel uitdoven der Nederlandstaligheid in Brussel.
In de praktijk zie ik dat dan gebeuren via het afschaffen van het NL-onderwijs.
Daarom is het belangrijk dat de Vlaamse gemeenschap te Brussel de bevoegdheid voor onderwijs behoudt.
Alleen moet ik knarsetandend toezien dat ze met die bevoegdheid veel te weinig doet.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2015 om 15:58.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:54   #35
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Brussel is een Franse en internationale stad
Brussel is de hoofdstad van Europa
Brussel is de hoofdstad van de jihadisten

België en Vlaanderen zij niet in staat om deze stad te besturen en te beveiligen.
Dus alleen Europa kan Brussel besturen en
Vlaanderen en België zullen dat moeten accepteren.

Het is niet de taak van Europa om een stad te besturen. Dat zal Europa net zo min doen als de paus.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:56   #36
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
De rode balk geeft aan dat er al drie kollaborateurs in ons midden zijn. In oorlogstijd worden die gelycht.
En eigenlijk is het kulturele oorlogstijd; te Brussel speelt zich namelijk een Kulturkampf af tussen NL en F.

.
U bent ook al een terrorist geworden?

Ik ben duidelijk voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen en zo mogelijk voor een samengaan van Vlaanderen met Nederland.

Alleen een Frans /Arabische stad met te veel gemeenten te veel jihadisten/aanslag plegers,
wens ik Vlaanderen of Groot Nederland niet toe.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:58   #37
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.073
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht

Het is niet de taak van Europa om een stad te besturen. Dat zal Europa net zo min doen als de paus.
Waarom moet Europa al die aanslag plegers accepteren ,
omdat België niet in staat is die stad goed te besturen?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 15:59   #38
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Ik ben duidelijk voorstander van een onafhankelijk Vlaanderen en zo mogelijk voor een samengaan van Vlaanderen met Nederland.

Alleen een Frans /Arabische stad met te veel gemeenten te veel jihadisten/aanslag plegers,
wens ik Vlaanderen of Groot Nederland niet toe.
Voor dat probleem heb ik dus een recept:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=169287
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2015 om 16:00.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 16:00   #39
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Brussel krijgt internationaal veel kritiek en wordt als zwakke schakel gezien in de strijd tegen het internationaal terrorisme. Een bolwerk van jihadistisch krapuul en salafistische moslims.

Mijn vraag is nu, moeten wij die stad wel willen houden bij onze toekomstige Vlaamse staat? Er zijn zeker mooie en rijke wijken in Brussel, maar die worden afgewisseld met kansloze socialistisch-islamitische bolwerken met veel grote gezinnen en de jongste bevolking van België. Met andere woorden: de toekomst van Brussel is niet Vlaams, maar islamitisch. Dat is een realiteit waar geen ontsnappen meer aan is.

Conclusie: Ik pleit voor een onafhankelijk Vlaanderen dat trouw zweert aan God, met Antwerpen als hoofdstad, sterke banden met Nederland en gesloten grenzen.

verkeerde stelling.
Stelling zou moeten zijn. Brussel vervlaamsen en annexeren en moslims en franstaligen voor keuze zetten: assimileren of opkrassen.
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 november 2015, 16:03   #40
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Waarom moet Europa al die aanslag plegers accepteren ,
omdat België niet in staat is die stad goed te besturen?
De diskussie over het (wan)bestuur van Brussel is een ander onderwerp dan hetgeen waar ik mij hier op focus, zoals ge wel merkt, neem ik aan.
Dat is een diskussie waar ik mij niet wens in te mengen.
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 17 november 2015 om 16:09.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be