Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 mei 2016, 11:27   #21
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De post heeft nog nooit zo goed gewerkt. Ik gebruik ze regelmatig voor pakjes en ze leveren op tijd, goed getraceerd en via de postpunten ook flexibel voor de werkmens.

Er is geen kat die nog postkantoren gebruikt. Daarom worden ze gesloten.

Inderdaad, niets te klagen. Integendeel.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 11:28   #22
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik droom van een soortgelijke privatisering van het spoor en de lijn.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 11:41   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik droom van een soortgelijke privatisering van het spoor en de lijn.
Dromen zoals de uwe zijn mooi, maar in dit land bepaald onrealistisch.

Stel je voor, de firma die de NMBS koopt, de eerste dag van de reorganisatie moet er 15.000 man ontslagen worden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 11:53   #24
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Hun postbodes ... veel verkeerde briefwisseling in onze gemeente , wel ZEER veel , belangrijke enveloppes van buren en omgekeerd in je brievenus gebeurd wel maandelijks ,, en onverschilligheid als je het gaat melden......
Als je het systeem kent waaronder die postbodes werken (ingevoerd onder Thys) dan weet je wel waarom er zoveel fouten gemaakt worden. Ze krijgen een ronde toegewezen door een computer en ze moeten per ronde 5 tot 6 keer meer post bedelen dan toen de post nog eens staatsbedrijf was. Wat niet veranderd is: als hun ronde gedaan is dan mogen ze naar huis. Het kan die postbodes ook geen hol schelen dat er brieven verkeerd terecht komen want de contractuelen worden slecht betaald bij Bpost. Toen ik eens een aangetekende brief verstuurde met de duurste verzekering via Bpost verdween die brief gewoon in het postkantoor waar ik hem had verzonden. Na maanden van Kafkaiaanse toestanden waarbij de klantendienst van Bpost telkens niks meer terugvond van de klacht heb ik het dan maar gewoon opgegeven...

Dat is wat Johnny Thys van de post heeft gemaakt.


Zijn kritiek nu ook weer: hij benoemt de problemen wel maar zegt niks over de symptomen of de oorzaken. De stakingen zijn puur politiek en grotendeels in Wallonië georganiseerd door de PS in de hoop dat de regering zal vallen. Dit land werkt niet, het heeft nooit gewerkt en het zal nooit werken. Hef het dan gewoon op in plaats van de zoveelste poging om het te hertekenen, we weten al op voorhand waar dat zogenaamd hertekenen naartoe gaat: alle voordeeltjes voor de Waelen, de facturen en de stront voor de Vlamingen.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 11:56   #25
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik droom van een soortgelijke privatisering van het spoor en de lijn.
Je bent stapelgek als je dat droomt. Bij Bpost zit het nu nog vol met vastbenoemden die zeer vroeg op pensioen kunnen. De contractuelen hebben niks van die voordelen en moeten bovendien nog harder werken ook. Denk je echt dat dat positief is voor een bedrijf?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 12:00   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.405
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Je bent stapelgek als je dat droomt. Bij Bpost zit het nu nog vol met vastbenoemden die zeer vroeg op pensioen kunnen. De contractuelen hebben niks van die voordelen en moeten bovendien nog harder werken ook. Denk je echt dat dat positief is voor een bedrijf?
Ik heb iemand gekend die van den dop naar de post gestuurd werd. Om zes uur in de morgen beginnen tot 14.00 uur.

De eerste dag kwam hij binnen om twee uur met nog een halve zak post. Men probeerde hem uit te leggen dat hij moest blijven werken tot de zak leeg was. Hij ging uiteraard niet akkoord, zijn contract bepaalde dat hij van zes tot twee werkte.

De dag erna mocht hij terug gaan doppen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 12:13   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...eken-het.dhtml

De heer Thys vergeet precies de vinger op de wonde te leggen: in dit land leven Franstaligen die geen duimbreed willen toegeven.

En met dit stukje moet ik toch eens zeer hard lachen:



Bpost is zowat het grootste klotebedrijf in dit land: het werkt nog slechter dan België en er is gewoonweg geen klantvriendelijkheid. De ene helft van het personeel zijn ongemotiveerde vastbenoemde statutairen die dikwijls niks kunnen, de andere helft ongemotiveerde en onderbetaalde contractuelen die jaloers zijn op de statutairen.
Ochgottekes toch, Johnny Thys... Nog altijd rancuneus omdat hij buiten gezwierd werd wegens zijn te grote geldhonger. In feite heeft hij zichzelf buiten gezwierd door zijn geldelijke gulzigheid.

Toch raar dat men Johnny Thys nooit heeft horen piepen toen hij pakken geld verdiende aan en bij de Belgische staat!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 mei 2016 om 12:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 12:26   #28
non-conformist
Europees Commissaris
 
non-conformist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 6.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
De post komt toch aan. En DHL is veel en veel duurder. Meer dan 100 euro voor een envelop naar België te sturen vanuit Bolivia. En vergeet het dat de service er beter is. Ze rekenen kosten aan die ze niet mogen aanrekenen en dergelijke. Pakje betaalt tot thuis... Kom het maar halen op kantoor ja. Enz. Misbruik tot en met. Geef die een quasi monopolie en het wordt alleen maar erger. Privaat beter? Duurder ja. Maar goed. Men zal het eerst moeten voelen. En dan is het te laat om terug te keren mischien.
De post is inderdaad goedkoper zoals ik al meermaals ondervonden heb.
__________________
"Never discuss with idiots, they will drag you down to their level and beat you with experience."
non-conformist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 12:32   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
De post heeft nog nooit zo goed gewerkt. Ik gebruik ze regelmatig voor pakjes en ze leveren op tijd, goed getraceerd en via de postpunten ook flexibel voor de werkmens.

Er is geen kat die nog postkantoren gebruikt. Daarom worden ze gesloten.
De Post is zo 'flexibel' geworden door Johnny Thys dat men daar zit met een chronisch personeelsgebrek. Niemand wil nog facteur worden. En de jonge gasten die het wel worden, hebben maar één wens na een tijdje: zo vlug mogelijk vertrekken als het even kan.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 mei 2016 om 12:34.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 12:39   #30
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
De Post is zo 'flexibel' geworden door Johnny Thys dat men daar zit met een chronisch personeelsgebrek. Niemand wil nog facteur worden. En de jonge gasten die het wel worden, hebben maar één wens na een tijdje: zo vlug mogelijk vertrekken als het even kan.
Het was dat of falliet gaan.

PS: Mochten er daar geen statutairen meer rondlopen was het voor iedereen beter.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 12:40   #31
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik heb iemand gekend die van den dop naar de post gestuurd werd. Om zes uur in de morgen beginnen tot 14.00 uur.

De eerste dag kwam hij binnen om twee uur met nog een halve zak post. Men probeerde hem uit te leggen dat hij moest blijven werken tot de zak leeg was. Hij ging uiteraard niet akkoord, zijn contract bepaalde dat hij van zes tot twee werkte.

De dag erna mocht hij terug gaan doppen.
die wist zeker niet dat m zijne zak in de papiercontainer moest uitschudden voor m binnen ging ? ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 12:46   #32
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het was dat of falliet gaan.

PS: Mochten er daar geen statutairen meer rondlopen was het voor iedereen beter.
Heel wat mensen van een zekere (oudere) generatie vonden altijd dat de Belgische Post goed werkte. Zo hoor ik het toch altijd zeggen. De Post was ook betrouwbaar en zeer geliefd bij de mensen. Weliswaar was ze niet zo snel als een privé-bank, ze werkte echter rustig maar goed. De Post bood ook vele voordelen zo hoorde ik. De postbode was bovendien een vertrouwensman van vele mensen.

Nu is hij een illustere onbekende die door de seizoenen crosst op zijn brommertje, bang dat hij zijn ronde niet op tijd kan afkrijgen. Dat is het werk van Thys.

Wat wel waar is, is dat de postkantoren er degelijk en aangenaam uitzien. Tenminste in mijn streek. De andere kant van het verhaal is dan weer dat ze het ene postkantoor na het andere sluiten.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 mei 2016 om 12:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 12:52   #33
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Heel wat mensen van een zekere (oudere) generatie vonden altijd dat de Belgische Post goed werkte. Zo hoor ik het toch altijd zeggen. De Post was ook betrouwbaar en zeer geliefd bij de mensen. Weliswaar was ze niet zo snel als een privé-bank, ze werkte echter rustig maar goed. De Post bood ook vele voordelen zo hoorde ik. De postbode was bovendien een vertrouwensman.

Nu is hij een illustere onbekende die door de seizoenen crosst op zijn brommertje, bang dat hij zijn ronde niet op tijd kan afkrijgen. Dat is het werk van Thys.

Wat wel waar is, is dat de postkantoren er degelijk en aangenaam uitzien. Tenminste in mijn streek. De andere kant van het verhaal is dan weer dat ze het ene postkantoor na het andere sluiten.
Ik gebruik de Post nu al een 15-tal jaar courant. De laatste jaren professioneel.

De pakjes zijn nog nooit zo snel en correct afgeleverd als nu. Begin jaren 2000 was het erbarmelijk: als je een pakje wilde versturen was de post zelfs geen optie: traag, duur en onzeker.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 13:00   #34
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Ik ken gewoonweg niemand die tevreden is over Bpost. Ikzelf kan al bijna een boek schrijven over mijn negatieve ervaringen in de laatste 5 jaar. Ik ken verschillende werknemers (contractuelen) bij Bpost, allen zijn ze uitgesproken negatief over hun werkgeverr.

Bpost is zoals België: het werkt niet omdat het een mismeesterde mengelmoes is.
Wat men meer dan eens ziet is dat men zaken bewust laat verloederen om ze daarna zonder protest te kunnen privatiseren. Dat een staat een bedrijf per definitie minder goed kan runnen als een private organisatie is een mythe echter. Een hardnekkige weliswaar.
__________________

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 13:03   #35
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik gebruik de Post nu al een 15-tal jaar courant. De laatste jaren professioneel.

De pakjes zijn nog nooit zo snel en correct afgeleverd als nu. Begin jaren 2000 was het erbarmelijk: als je een pakje wilde versturen was de post zelfs geen optie: traag, duur en onzeker.
De Belgische Post is nu zelfs goedkoper dan KIALA. Dat neemt niet weg dat het een zielloze, hectische bedoening is geworden, die hele Post. Mensen hebben daar nog maar weinig affiniteit mee. Alles wordt oppervlakkig, het moet snel gaan, kortom het is allemaal geen vooruitgang.

Ooit sprak ik met een gewezen 'koerier'. Dus de personen die de pakjes leveren. Na 10 jaar is hij moeten stoppen. Zo hectisch was die job. Jakkeren, jakkeren en nog eens jakkeren.

Neem nu Bol.Com. Zij garanderen u (en meestal is dit ook zo) dat 'vandaag bestellen, morgen thuis!'. Welnu: moet dit? Moet alles zo snel? Wat voor zin heeft dit allemaal ? Gewoon absurd is het, de mensen zo doen opdraven. Het maakt het leven voor heel wat mensen niet echt aangenamer. Integendeel!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 14 mei 2016 om 13:04.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 13:05   #36
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Post.nl en DPD zijn zowat de slechtste pakjesbezorgers die ik ooit heb mogen/moeten gebruiken.

Bpost, DHL en UPS zijn stukken beter. En ik verstuur professioneel behoorlijk wat rond.
Te verwachten is dat ook deze sector, eens de staatsactoren uitgeschakeld, evolueert naar hoogstens een handvol private actoren. Dan krijg je ongetwijfeld prijsafspraken. Daarom dat privaat concurrentie van de overheid nodig heeft.

Sectoren zoals water, elektriciteit, telecommunicatie,.... Zijn daar bijzonder gevoelig voor. Over een schoenfabriek maak ik me in dat opzicht weinig zorgen.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 mei 2016 om 13:08.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 13:08   #37
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
o
Te verwachten is dat ook deze sector, eens de staatsactoren uitgeschakeld, evolueert naar hoogstens een handvol private actoren. Dan krijg je ongetwijfeld prijsafspraken. Daarom dat privaat concurrentie van de overheid nodig heeft.
Je mag er vergif op innemen dat bol.com, amazon.com, enz...geen cent te veel willen betalen voor de verzendingen: dure verzendingen drukken hun omzet.

Die richten desnoods hun eigen pakjesdiensten op.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 13:09   #38
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke knol Bekijk bericht
Hoeveel nuchtere postbodes zou de oudere generatie vroeger per week gezien hebben?
In het begin van hun ronde heel wat vermoed ik. Op het einde van hun ronde echter... Maar de brieven en correspondentie lagen wel om 7 uur 's morgens in de brievenbus, zo werd mij altijd verteld. Nu moet men soms wachten tot 11 uur. En dan ligt ze er soms nog niet! Brommertjes of geen brommertjes.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 13:09   #39
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Ik krijg nauwelijks nog brieven.

De meeste facturen komen digitaal (zoomit, email...)
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2016, 13:14   #40
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik droom van een soortgelijke privatisering van het spoor en de lijn.
Keep on dreaming.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be