Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 juni 2016, 14:16   #1
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard Drugs en godsdienstvrijheid

In Genesis 1:29 lezen wij dat wij van God alle gewassen mogen verbouwen en telen. Volgens mijn geloof was Jezus een sjamanist die genas door middel van substanties die verboden zijn gemaakt na de inquisitie.
We maken wel uitzonderingen voor brutale moorden op dieren. Mijn geloof zoekt eenheid en balans in de natuur. Maar ik kan mijn geloof niet meer praktiseren in België zonder illegaal te zijn. Ik kan zelfs via kort niets meer via het internet bestellen. Vroeger kon je dat allemaal ongeremd en onbevreesd praktiseren in het gedoogbeleid. Maar nu kan ik mijn geloof niet meer praktiseren.
In een maatschappij die gelijkheid van rechten pleit, waar is mijn gelijkheid?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 16:02   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In Genesis 1:29 lezen wij dat wij van God alle gewassen mogen verbouwen en telen. Volgens mijn geloof was Jezus een sjamanist die genas door middel van substanties die verboden zijn gemaakt na de inquisitie.
We maken wel uitzonderingen voor brutale moorden op dieren. Mijn geloof zoekt eenheid en balans in de natuur. Maar ik kan mijn geloof niet meer praktiseren in België zonder illegaal te zijn. Ik kan zelfs via kort niets meer via het internet bestellen. Vroeger kon je dat allemaal ongeremd en onbevreesd praktiseren in het gedoogbeleid. Maar nu kan ik mijn geloof niet meer praktiseren.
In een maatschappij die gelijkheid van rechten pleit, waar is mijn gelijkheid?


Heaven is on my mind.
Let the saints come marching in.....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 30 juni 2016 om 16:08.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 16:09   #3
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

https://www.theguardian.com/world/20...ience.religion
Jezus gebruikte cannabis en genas mensen door hallucinogene rituelen.

Waarom kan ik dat niet praktiseren in een land dat fascisme opneemt als erkend religie?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 16:14   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
https://www.theguardian.com/world/20...ience.religion
Jezus gebruikte cannabis en genas mensen door hallucinogene rituelen.

Waarom kan ik dat niet praktiseren in een land dat fascisme opneemt als erkend religie?
Allah heeft zijn Zoon opnieuw gekruisigd.
Ja, zelfs de borrel wordt straks geheel en al verboden....
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2016, 16:21   #5
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Maar de vraag blijft open staan.
Waarom mag barbaars slachten wel, maar paganistische rituele niet?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 07:33   #6
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar de vraag blijft open staan.
Waarom mag barbaars slachten wel, maar paganistische rituele niet?
Ik dacht dat het een ritueel van de oude Jezus was?
Nu, omdat de nieuwe Jezus geen drugs voorschrijft, maar de heilige geest van de atoomtheorie, en niemand daarin wil geloven, valt de westerse mens terug naar het primitieve geloof van de Islam.

Oftewel: stilstand is achteruitgang.
Geen atoomtheorie, dan maar de Islam.

En wat die stickies betreft: de goeie oude hippe tijd (toen het werd gepropageerd) is voorbij.
De harde westerse mens kon de zachtheid van de flower power niet verdragen en wordt nu geconfronteerd met een nog veel hardere cultuur van het Midden-Oosten.
Zo zijn we van het ene uiterste naar het andere gegaan.
Stickies passen niet in onze geestesgesteldheid: sterke drank nog altijd wel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 09:04   #7
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik dacht dat het een ritueel van de oude Jezus was?
Nu, omdat de nieuwe Jezus geen drugs voorschrijft, maar de heilige geest van de atoomtheorie, en niemand daarin wil geloven, valt de westerse mens terug naar het primitieve geloof van de Islam.

Oftewel: stilstand is achteruitgang.
Geen atoomtheorie, dan maar de Islam.

En wat die stickies betreft: de goeie oude hippe tijd (toen het werd gepropageerd) is voorbij.
De harde westerse mens kon de zachtheid van de flower power niet verdragen en wordt nu geconfronteerd met een nog veel hardere cultuur van het Midden-Oosten.
Zo zijn we van het ene uiterste naar het andere gegaan.
Stickies passen niet in onze geestesgesteldheid: sterke drank nog altijd wel.
Inderdaad de tijdsgeest is fel veranderd.....cannabis past nog weinig bij de hedendaagse mens.....
De hedendaagse samenleving heeft geen tijd meer om na te denken bij de dingen...te bezinnen over het leven.
Geestafstompende middelen als sterke drank passen dan ook veel beter bij de jongeren van vandaag dan geestesverruimende middelen.
En met het goorste zinloze geweld hebben we het vandaag de dag minder moeilijk dan met een blote vrouwenborst.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2016, 11:09   #8
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Inderdaad de tijdsgeest is fel veranderd.....cannabis past nog weinig bij de hedendaagse mens.....
De hedendaagse samenleving heeft geen tijd meer om na te denken bij de dingen...te bezinnen over het leven.
Geestafstompende middelen als sterke drank passen dan ook veel beter bij de jongeren van vandaag dan geestesverruimende middelen.
En met het goorste zinloze geweld hebben we het vandaag de dag minder moeilijk dan met een blote vrouwenborst.
Zo is het maar net: de westerse mens is extravert en verstandig en agressief.
En drugs maken de mens introvert en werken geestelijk verzachtend en daar kan de westerse mens niet tegen.
Maar goed: de seks wordt dan wel steeds meer geaccepteerd.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 05:33   #9
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik dacht dat het een ritueel van de oude Jezus was?
Nu, omdat de nieuwe Jezus geen drugs voorschrijft, maar de heilige geest van de atoomtheorie, en niemand daarin wil geloven, valt de westerse mens terug naar het primitieve geloof van de Islam.

Oftewel: stilstand is achteruitgang.
Geen atoomtheorie, dan maar de Islam.

En wat die stickies betreft: de goeie oude hippe tijd (toen het werd gepropageerd) is voorbij.
De harde westerse mens kon de zachtheid van de flower power niet verdragen en wordt nu geconfronteerd met een nog veel hardere cultuur van het Midden-Oosten.
Zo zijn we van het ene uiterste naar het andere gegaan.
Stickies passen niet in onze geestesgesteldheid: sterke drank nog altijd wel.
Daar zeg je iets: welk geslacht vlees at Jezus?
Het gaat niet zozeer over stickies. Maar iedereen mag geloven wat ze willen. Via de godsdienstvrijheid krijgen religies een uitzondering op de wet.
Maar in een samenleving die zo mikt op anti discriminatie vraag ik mij af: waar is de ruimte voor andere levenswijzen? En waarom vervolgen we het ene maar kijken we het andere door de vinger?

Is de gulden regel dan niet beter dan een godsdienstvrijheid?
"Wat gij niet wilt dat geschied, doe dat ook een ander niet."

Niet enkel de cultuur van het midden oosten, maar zoals Fred aangeeft.
De maatschappij evolueert steeds drukker en alles moet steeds sneller. Meer op kortere tijd. We worden al sedert vroeg naar een tunnelvisie geleid, en men haalt daar voordelen uit. Hoe minder vragen je stelt, hoe beter.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2016, 09:05   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Daar zeg je iets: welk geslacht vlees at Jezus?
Jezus was gek op kip, dat omdat Hij Maria Magdalena miste.
Hij mocht haar alleen kussen, want de andere discipelen waren jaloers op haar.
En om Zijn frustratie in bedwang te houden vrat Jezus de hele dag kippen, die Hij onverdoofd de nek afbeet als een echte barbaar.
Dan spuugde Hij de veren uit en nam er een wijntje bij....
Citaat:
Het gaat niet zozeer over stickies. Maar iedereen mag geloven wat ze willen. Via de godsdienstvrijheid krijgen religies een uitzondering op de wet.
Maar in een samenleving die zo mikt op anti discriminatie vraag ik mij af: waar is de ruimte voor andere levenswijzen? En waarom vervolgen we het ene maar kijken we het andere door de vinger?
Het is hoogst onrechtvaardig Peche en ik leef met je mee.
Maar elke samenleving is bepaald en beperkt.
Zo is er ook geen ruimte voor mijn atoomtheorie.
Maar wel wordt er al meer dan 40 jaar lang over de Islam geleuterd.
Citaat:
Is de gulden regel dan niet beter dan een godsdienstvrijheid?
"Wat gij niet wilt dat geschied, doe dat ook een ander niet."
Zo is het: "ik misgun jou ook je borreltje niet, geef mij dan mijn stickie!"
En geef dan ook eens wat aandacht op de tv en de krant voor mijn atoomtheorie.
Zonder Mij daarbij in de maling te nemen.
Citaat:
Niet enkel de cultuur van het midden oosten, maar zoals Fred aangeeft.
De maatschappij evolueert steeds drukker en alles moet steeds sneller. Meer op kortere tijd. We worden al sedert vroeg naar een tunnelvisie geleid, en men haalt daar voordelen uit. Hoe minder vragen je stelt, hoe beter.
Zo is het: onze maatschappij is een regelrecht gekkenhuis en we worden constant geïndoctrineerd met het kapitalisme en dat we vooral zo hard mogelijk moeten werken om de wereld zo snel mogelijk naar de knoppen te helpen.
En wie niet mee wil doen komt in de goot terecht als zwerver en moet met bedelen aan zijn stickie zien te komen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 05:06   #11
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Jezus was gek op kip, dat omdat Hij Maria Magdalena miste.
Hij mocht haar alleen kussen, want de andere discipelen waren jaloers op haar.
En om Zijn frustratie in bedwang te houden vrat Jezus de hele dag kippen, die Hij onverdoofd de nek afbeet als een echte barbaar.
Dan spuugde Hij de veren uit en nam er een wijntje bij....
Het is hoogst onrechtvaardig Peche en ik leef met je mee.
Maar elke samenleving is bepaald en beperkt.
Zo is er ook geen ruimte voor mijn atoomtheorie.
Maar wel wordt er al meer dan 40 jaar lang over de Islam geleuterd.
Zo is het: "ik misgun jou ook je borreltje niet, geef mij dan mijn stickie!"
En geef dan ook eens wat aandacht op de tv en de krant voor mijn atoomtheorie.
Zonder Mij daarbij in de maling te nemen.
Zo is het: onze maatschappij is een regelrecht gekkenhuis en we worden constant geïndoctrineerd met het kapitalisme en dat we vooral zo hard mogelijk moeten werken om de wereld zo snel mogelijk naar de knoppen te helpen.
En wie niet mee wil doen komt in de goot terecht als zwerver en moet met bedelen aan zijn stickie zien te komen.
Er is wel ruimte voor jouw atoomtheorie. Het doel van dit topic is om aan te tonen dat er geen consequente godsdienstvrijheid is.
Ik heb het topic misschien te snel geopend.

Als je deze Nederlandstalige tekst leest, weet je waar mijn intenties liggen.
http://hansbogers.blog.com/2011/01/0...d-of-opiumwet/
Santo Daime komt er ook aan bod.

Citaat:
Volgens de Amerikaanse onderzoeker JONATHAN OTT is de strijd tegen de Planten der Goden inmiddels geheel overgenomen door de wereldlijke autoriteiten. De vervolging bleef, alleen de vorm veranderde in wat hij nu in deze wetenschappelijke eeuw de Farmaceutische Inquisitie
De inquisitie en de genocide van indianen zijn een regelrechte aanval op onze godsdienstvrijheid geweest.
We erkennen wel sektes die via veel bloedvergiet tot stand zijn gekomen, maar onze menselijkheid is verboden, wordt vervolgd.
Dat heb ik nooit begrepen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 05:11   #12
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Beroep op Godsdienstvrijheid

Nadat de wetenschappelijke bastions van archeologie, antropologie en etnobotanie niet langer om de alom aanwezige tegenwoordigheid van de Planten der Goden heen konden, staat binnenkort een andere tak van onze maatschappij in de schijnwerpers. Door het politieoptreden zal de Rechtbank in Amsterdam zich binnenkort dienen uit te spreken over de vraag of de kerkleiders dealers van harddrugs zijn, of dat zij op wettelijke bescherming kunnen rekenen als vertegenwoordigers van een van de oudste religies.
Vijf eeuwen na de inname door de Europeanen van het land dat nu bekend staat als Brazilië wordt de weegschaal van Vrouwe Justitia opnieuw aangesproken. Destijds werd, met de wet in de hand, de oorspronkelijke bewoners hun godsdienst en zelfs hun leven afgenomen. Nu worden de opvolgers van de Indiaanse religies beschuldigd van zulke afschuwelijke zaken als handel in harddrugs.
Met een beroep op de in Grondwet verankerde vrijheid van Godsdienst, het Europese Verdrag tot bescherming van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden en de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens vragen de beoefenaars van de entheogene religies dezelfde rechtsbescherming te mogen ontvangen die de grondwet eenieder garandeert. De erkenning van de religieuze rechten van de Indiaanse godsdiensten zal niet alleen op aards niveau gerechtigheid brengen. Precies vijfhonderd jaar na de Europese invasie ontstaat de mogelijkheid voor onze cultuur om alsnog Gerechtigheid te laten zegenvieren door tenminste de authenticiteit van de entheogene Godsdienst te erkennen en deze naar behoren te beschermen.

(in kader)
De Universele Verklaring van de Rechten van de Mens uit 1958
Eenieder heeft het recht op vrijheid van gedachte, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven, zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door de praktische toepassing, door eredienst en het onderhouden van de geboden en voorschriften
http://hansbogers.blog.com/2011/01/0...gene-religies/
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 05:12   #13
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In Genesis 1:29 lezen wij dat wij van God alle gewassen mogen verbouwen en telen. Volgens mijn geloof was Jezus een sjamanist die genas door middel van substanties die verboden zijn gemaakt na de inquisitie.
We maken wel uitzonderingen voor brutale moorden op dieren. Mijn geloof zoekt eenheid en balans in de natuur. Maar ik kan mijn geloof niet meer praktiseren in België zonder illegaal te zijn. Ik kan zelfs via kort niets meer via het internet bestellen. Vroeger kon je dat allemaal ongeremd en onbevreesd praktiseren in het gedoogbeleid. Maar nu kan ik mijn geloof niet meer praktiseren.
In een maatschappij die gelijkheid van rechten pleit, waar is mijn gelijkheid?
Als die ander rotte kalveren hun strontgeloof mogen beleven aan 100 % dan mogen alle gelovigen van ander geloof dat ook ,veeg uwe zak aan die klootzakken die uw tegenhouden.... gvd
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 05:27   #14
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Als die ander rotte kalveren hun strontgeloof mogen beleven aan 100 % dan mogen alle gelovigen van ander geloof dat ook ,veeg uwe zak aan die klootzakken die uw tegenhouden.... gvd
Wel ik zou er mijn zak aan vegen moest het nog mogelijk zijn.
Maar de ene gelovige moet maar achter de hoek gaan en ik moet mij naar buitenland verplaatsen. Ik vind dat een serieuze beperking.

De godsdienstvrijheid is niet consequent wanneer bepaalde verenigingen de hostie ontnomen wordt. Waar zijn de uitzonderingen voor volgelingen van één van de oudste religies ter aard?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 05:39   #15
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Wel ik zou er mijn zak aan vegen moest het nog mogelijk zijn.
Maar de ene gelovige moet maar achter de hoek gaan en ik moet mij naar buitenland verplaatsen. Ik vind dat een serieuze beperking.

De godsdienstvrijheid is niet consequent wanneer bepaalde verenigingen de hostie ontnomen wordt. Waar zijn de uitzonderingen voor volgelingen van één van de oudste religies ter aard?
Het einde der tijden is bezig...denk ik ,
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 05:51   #16
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ons verblijf is tijdelijk.
Wij kunnen vrede tewerkstellen, maar we kiezen daar niet voor.
We kiezen de onderdrukking omdat het ons een geborgen veilig gevoel geeft.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 05:52   #17
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ons verblijf is tijdelijk.
Wij kunnen vrede tewerkstellen, maar we kiezen daar niet voor.
We kiezen de onderdrukking omdat het ons een geborgen veilig gevoel geeft.
ik schijt op onderdrukking.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2016, 07:19   #18
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er is wel ruimte voor jouw atoomtheorie.
Mijn atoomtheorie is niet echt verboden, maar wordt wel heftig bestreden.
Al 42 jaar lang en voornamelijk met veel bagger.
En nog steeds is er geen positieve belangstelling voor, dus geen echte ruimte voor gemaakt.

Maar de drugs, die kent iedereen en is door de pers wel heel goed overal bekend gemaakt, en als je per se wilt, kun je er wel aankomen, zoals in Amsterdam.
Het is alleen een dure hobby, dat wel.

Kortom: mijn atoomtheorie is niet verboden (hoewel ik wel overal ben weggepest en alleen nu Politics.be is overgebleven), maar niemand heeft er belangstelling voor.
En de drugs is wel verboden, maar heeft geen gebrek aan belangstelling.

Wat denk jij dat het beste is?

Citaat:
Het doel van dit topic is om aan te tonen dat er geen consequente godsdienstvrijheid is.
Nu, het roken van hashies kun je toch moeilijk een godsdienst noemen.
Of je moet menen dat God uit trillingen bestaat en nu plotseling is gaan zweven (dat laatste is dan wel religieus).
Citaat:
Ik heb het topic misschien te snel geopend.
Waarom?
Citaat:
Als je deze Nederlandstalige tekst leest, weet je waar mijn intenties liggen.
http://hansbogers.blog.com/2011/01/0...d-of-opiumwet/
Santo Daime komt er ook aan bod.
Mooi, het heeft dus zijn rol gespeeld in diverse godsdiensten, maar ervaar jij dat ook zelf zo, dat je het doet om godsdienstige redenen?
Ik heb niet de indruk namelijk dat jij zelf godsdienstig zou zijn.
Ik ben het dan wel, maar gebruik dan liever mijn heldere verstand.
Drugs voor de godsdienst is meer iets uit het verleden, ik denk aan de sjamanen.
Citaat:



De inquisitie en de genocide van indianen zijn een regelrechte aanval op onze godsdienstvrijheid geweest.
De inquisitie wel, maar de Indianen zijn om andere redenen afgemaakt, namelijk streven naar macht in Amerika van de blanken in de eerste plaats.

Citaat:

We erkennen wel sektes die via veel bloedvergiet tot stand zijn gekomen, maar onze menselijkheid is verboden, wordt vervolgd.
Dat heb ik nooit begrepen.
Dit omdat de mens een agressief wezen is, kortom: de macht wil hebben en dat komt door agressie tot stand.
En dat is ook de macht van het heldere nuchtere verstand en drugs werken dat tegen.
Drank ook, maar het is niet gelukt dat te verbieden.
Of het met de drugs definitief zal lukken valt te betwijfelen, dus misschien wordt ook het verbod daarvan nog wel eens opgeheven.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 4 juli 2016 om 07:29.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 05:46   #19
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Mijn atoomtheorie is niet echt verboden, maar wordt wel heftig bestreden.
Al 42 jaar lang en voornamelijk met veel bagger.
En nog steeds is er geen positieve belangstelling voor, dus geen echte ruimte voor gemaakt.

Maar de drugs, die kent iedereen en is door de pers wel heel goed overal bekend gemaakt, en als je per se wilt, kun je er wel aankomen, zoals in Amsterdam.
Het is alleen een dure hobby, dat wel.
Niemand houdt je tegen je atoomtheorie te promoten. Men kan je er wel scheef voor bezien, maar daar zal het wellicht stoppen.
Normaliter is dat niet duur. En al zeker niet hoe bepaalde verenigingen ermee omgaan. Het groeit in de natuur.


Citaat:
Kortom: mijn atoomtheorie is niet verboden (hoewel ik wel overal ben weggepest en alleen nu Politics.be is overgebleven), maar niemand heeft er belangstelling voor.
En de drugs is wel verboden, maar heeft geen gebrek aan belangstelling.

Wat denk jij dat het beste is?
Ik kijk er niet naar in termen van goed of beter. Voor mij is er een groot onderscheid tussen drugs. Suiker, tabak, koffie zijn ook drugs. Die geven we zelf aan kinderen.
Maar de wet zou er enkel moeten zijn om alles in goede banen te laten verlopen.

Hoe kon me de natuur verbieden? Ik kan er met mijn hoofd niet bij.


Citaat:
Nu, het roken van hashies kun je toch moeilijk een godsdienst noemen.
Of je moet menen dat God uit trillingen bestaat en nu plotseling is gaan zweven (dat laatste is dan wel religieus).
Waarom?
Mooi, het heeft dus zijn rol gespeeld in diverse godsdiensten, maar ervaar jij dat ook zelf zo, dat je het doet om godsdienstige redenen?
Ik heb niet de indruk namelijk dat jij zelf godsdienstig zou zijn.
Ik ben het dan wel, maar gebruik dan liever mijn heldere verstand.
Drugs voor de godsdienst is meer iets uit het verleden, ik denk aan de sjamanen.
De inquisitie wel, maar de Indianen zijn om andere redenen afgemaakt, namelijk streven naar macht in Amerika van de blanken in de eerste plaats.
Ja Harrie, ik geloof dat echt dat het een Godsgeschenk is. De natuur heeft alles voorzien en onze evolutie ligt daar. Er was millennia oude kennis opgeslagen die met de inquisitie "verdwenen" is. Ik geloof heel sterk in een relatie met de natuur en dat die via binnenwegen en omwegen te bereiken is.

Dat je die indruk niet hebt is omdat ik veel van mijn rails ben geduwd. Ik heb het niet mogen onderzoeken in vrijheid, mijn menselijkheid is verboden en ik moet grote omwegen maken om toch in een ritueel te belanden.
Dat het uit het verleden komt is net eens zo bevestigend dat onze roots en onze evolutie daar lagen.

Door het te verbieden duwen ze ons naar een andere evolutie, het bedrijfsleven.

Citaat:
Dit omdat de mens een agressief wezen is, kortom: de macht wil hebben en dat komt door agressie tot stand.
En dat is ook de macht van het heldere nuchtere verstand en drugs werken dat tegen.
Drank ook, maar het is niet gelukt dat te verbieden.
Of het met de drugs definitief zal lukken valt te betwijfelen, dus misschien wordt ook het verbod daarvan nog wel eens opgeheven.
Drank beperkt je denken, leid je naar een tunnelvisie.
Het zet aan tot agressie en neemt de remmen weg. Je denkt niet meer na.
Waarom is het dan dat substanties die je tot denken zetten verboden zijn?
Mogen wij iets niet weten? Iets niet anders zien dan ons geleerd werd?

Hebben ze het wel goed voor met ons?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2016, 09:12   #20
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.660
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Niemand houdt je tegen je atoomtheorie te promoten.
Maar niemand helpt me er ook mee.
Citaat:
Men kan je er wel scheef voor bezien, maar daar zal het wellicht stoppen.
Nu, pesten en treiteren en bannen is echt wel iets meer dan scheef aanzien, hoor.
Ik heb de idee dat je je eigen drugsprobleem flink opblaast en het probleem met mijn atoomtheorie (die een heel wat betere godsdienst is dan het druggebruik op zou moeten leveren) minimaliseert.
Citaat:
Normaliter is dat niet duur.
En al zeker niet hoe bepaalde verenigingen ermee omgaan.
Het groeit in de natuur.
Maar het werkt wel verdovend en verslavend, en wordt veelal gebuikt om problemen van het eigen leven te ontvluchten, met gevolg dat de mens niet meer goed kan functioneren in de maatschappij, dus zo ongeveer als het drankprobleem.
Kortom: het is niet bepaalt goed voor de geestelijke gezondheid.
Citaat:




Ik kijk er niet naar in termen van goed of beter. Voor mij is er een groot onderscheid tussen drugs. Suiker, tabak, koffie zijn ook drugs. Die geven we zelf aan kinderen.
tabak is ook slecht voor de gezondheid, maar suiker en koffie als je dat met mate gebruikt valt het wel mee.
Citaat:
Maar de wet zou er enkel moeten zijn om alles in goede banen te laten verlopen.
Hoe kon me de natuur verbieden? Ik kan er met mijn hoofd niet bij.
Niet alles wat in de natuur is is ook goed.
Citaat:



Ja Harrie, ik geloof dat echt dat het een Godsgeschenk is. De natuur heeft alles voorzien en onze evolutie ligt daar. Er was millennia oude kennis opgeslagen die met de inquisitie "verdwenen" is. Ik geloof heel sterk in een relatie met de natuur en dat die via binnenwegen en omwegen te bereiken is.
Of drugs zo goed zijn daar twijfel ik toch wel een beetje aan.
Ik heb dat vroeger ook wel eens geprobeerd, en dat wel even leuk als sensatie, maar de geest wordt er echt niet beter op.
Je vervreemdt er door van de werkelijkheid.
Citaat:
Dat je die indruk niet hebt is omdat ik veel van mijn rails ben geduwd. Ik heb het niet mogen onderzoeken in vrijheid, mijn menselijkheid is verboden en ik moet grote omwegen maken om toch in een ritueel te belanden.
Dat het uit het verleden komt is net eens zo bevestigend dat onze roots en onze evolutie daar lagen.

Door het te verbieden duwen ze ons naar een andere evolutie, het bedrijfsleven.
Ik ben het ook niet eens met deze maatschappij, maar of drugs daarbij kunnen helpen dat betwijfel ik toch.
Die zijn een vlucht in het onbewuste, net als de drank.
Citaat:

Drank beperkt je denken, leid je naar een tunnelvisie.
Het zet aan tot agressie en neemt de remmen weg. Je denkt niet meer na.
Waarom is het dan dat substanties die je tot denken zetten verboden zijn?
Tot wat voor denken heeft de drugs dan geleid?
Dat God uit trillingen bestaat?
Er is nog geen religie uit ontstaan.
Wel uit de filosofie en de wetenschap, dus mijn atoomtheorie.
Maar dat daar niemand voor open staat, en de drugs wereldwijd bekend zijn en je er best aan kan komen als je wil, die ongelijkheid, daar heb je helemaal geen begrip voor.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be