Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 augustus 2016, 15:53   #1
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard Sadisme in Spanje, bloedlust

In dit artikel op hln.be kun je zien hoe drie totaal gedegenereerde spanjaarden in de arena een kalfje martelen voor hun plezier, waarbij ze hun verknipte plezier maximaal rekken tot het diertje quasi stikt in zijn eigen bloed. Deze gedegenereerden willen hun moment of fame in de arena nog wat meer luister bijzetten door het kalfje aan te zetten tot een laatste wanhoopspoging vooraleer deze parodie op een "strijd" stil valt.
Schande voor de spaanse stad, die zulke barbarij toelaat.
Los van elke beschouwing over stieren "gevechten", dit is een martel en slacht sessie. Een kalf is volkomen weerloos. Die gedegenereerde zatlappen verdienen de garotte.

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...en-wordt.dhtml
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 16:00   #2
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Doet mij denken aan de Islam. Maar dat is met vrouwen en met stenen...
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 16:03   #3
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Doet mij denken aan de Islam. Maar dat is met vrouwen en met stenen...
Dat duurde lang...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2016, 21:29   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Wel, er zijn hier in Vlaanderen tsjeven, sossen en groensels die geen problemen hebben met het kelen van schapen, omdat sommigen het plezant vinden om op die werkwijze te denken dat een soort schepper van gans het heelal daar gediend mee zou zijn.

Mag ik je daarnaast er op wijzen dat in Catalonië het gedaan is met stierengevechten ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 14:59   #5
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In dit artikel op hln.be kun je zien hoe drie totaal gedegenereerde spanjaarden in de arena een kalfje martelen voor hun plezier, waarbij ze hun verknipte plezier maximaal rekken tot het diertje quasi stikt in zijn eigen bloed. Deze gedegenereerden willen hun moment of fame in de arena nog wat meer luister bijzetten door het kalfje aan te zetten tot een laatste wanhoopspoging vooraleer deze parodie op een "strijd" stil valt.
Schande voor de spaanse stad, die zulke barbarij toelaat.
Los van elke beschouwing over stieren "gevechten", dit is een martel en slacht sessie. Een kalf is volkomen weerloos. Die gedegenereerde zatlappen verdienen de garotte.

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...en-wordt.dhtml
En gelijk heb je.
Maar wat wil je eigenlijk duidelijk maken?
Laat maar...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 15:05   #6
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Doet mij denken aan de Islam. Maar dat is met vrouwen en met stenen...
is er iets dat u niet doet denken aan de islam?
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 15:09   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In dit artikel op hln.be kun je zien hoe drie totaal gedegenereerde spanjaarden in de arena een kalfje martelen voor hun plezier, waarbij ze hun verknipte plezier maximaal rekken tot het diertje quasi stikt in zijn eigen bloed. Deze gedegenereerden willen hun moment of fame in de arena nog wat meer luister bijzetten door het kalfje aan te zetten tot een laatste wanhoopspoging vooraleer deze parodie op een "strijd" stil valt.
Schande voor de spaanse stad, die zulke barbarij toelaat.
Los van elke beschouwing over stieren "gevechten", dit is een martel en slacht sessie. Een kalf is volkomen weerloos. Die gedegenereerde zatlappen verdienen de garotte.

http://www.hln.be/hln/nl/2661/Dieren...en-wordt.dhtml
Een kalf dat hier geslacht wordt is toch ook weerloos?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 15:11   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
is er iets dat u niet doet denken aan de islam?
Pijnlijk detail is dat we er niet meer kunnen naast denken.

Zelfs de nieuwsuitzendingen puilen er tot vervelens toe van uit.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 15:34   #9
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Doet mij denken aan de Islam. Maar dat is met vrouwen en met stenen...
hun offerfeest wijkt er niet zoveel van af :
Bijgevoegde afbeelding(e)
  
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 15:34   #10
Mindset
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 juli 2015
Berichten: 5.257
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat duurde lang...
wat wil, je, bij zo'n beelden denk je spontaan aan de gruwelbeelden van IS
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 15:50   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, er zijn hier in Vlaanderen tsjeven, sossen en groensels die geen problemen hebben met het kelen van schapen, omdat sommigen het plezant vinden om op die werkwijze te denken dat een soort schepper van gans het heelal daar gediend mee zou zijn.
Zou basismilitant Schoof niet beter in zijn eigen partij het zwakke eendje van de vlaamse regering (minister Bean) ertoe aanzetten om eindelijk eens iets tastbaars van resultaat neer te zetten op zijn boordtabel ?
In die regering heeft Bean heus geen last van sossen en groensels. En is hij dan echt ZO zwak dat hij zelfs de tsjeven niet meester kan ?

Heeft basismilitant Schoof overigens ook on topic met het voorwerp van dit draadje een mening ? Of wil hij gewoon een Marie Daenentje doen ?
Citaat:
Mag ik je daarnaast er op wijzen dat in Catalonië het gedaan is met stierengevechten ?
Ik beweerde dan ook nergens dat alle spanjaarden achterlijk zijn. Gelukkig zijn er spaanse regio's waar men dit achterlijke gebruik heeft verboden.
Zoals de spaanse regio catalonië.
Een jammere vaststelling is dat er nog minstens één regio is waar de achterlijkheid zulke proporties aanneemt dat zatlappen niet durven "vechten" met een stier en dan maar een weerloos kalfje martelen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 27 augustus 2016 om 15:56.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 15:53   #12
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En gelijk heb je.
Maar wat wil je eigenlijk duidelijk maken?
Laat maar...
Als ik jouw vraag lees, dan denk ik inderdaad "laat maar..."

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 15:55   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Een kalf dat hier geslacht wordt is toch ook weerloos?
Ken jij bij ons arena's waar gedegenereerden met een zwaard een kalf martelen voor het publiek ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 16:00   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ken jij bij ons arena's waar gedegenereerden met een zwaard een kalf martelen voor het publiek ?
Neen, maar dat maakt voor het weerloze kalf hier in het slachthuis weinig verschil vrees ik.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 16:02   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zou basismilitant Schoof niet beter in zijn eigen partij het zwakke eendje van de vlaamse regering (minister Bean) ertoe aanzetten om eindelijk eens iets tastbaars van resultaat neer te zetten op zijn boordtabel ?
In die regering heeft Bean heus geen last van sossen en groensels. En is hij dan echt ZO zwak dat hij zelfs de tsjeven niet meester kan ?

Heeft basismilitant Schoof overigens ook on topic met het voorwerp van dit draadje een mening ? Of wil hij gewoon een Marie Daenentje doen ?


Ik beweerde dan ook nergens dat alle spanjaarden achterlijk zijn. Gelukkig zijn er spaanse regio's waar men dit achterlijke gebruik heeft verboden.
Zoals de spaanse regio catalonië.
Een jammere vaststelling is dat er nog minstens één regio is waar de achterlijkheid zulke proporties aanneemt dat zatlappen niet durven "vechten" met een stier en dan maar een weerloos kalfje martelen.
Lijkt me logisch, om vrijwillig met zo'n vechtstier van 750 kg - of meer - in de arena te stappen moet je bepaald nuchter en dapper zijn.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 16:45   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Neen, maar dat maakt voor het weerloze kalf hier in het slachthuis weinig verschil vrees ik.
Wel, als het "verdoofd" slachten hier snel en doeltreffend gebeurt dan is er niks aan de hand. Alhoewel dat de naam alleen reeds misleidend is. Veel mensen denken dat "verdoofd" impliceert dat het beest eerst een inspuiting krijgt, een soort anesthesie. Daar is niet van aan. Er wordt doodeenvoudig met een speciaal soort pistool een stalen pin door de schedel van het dier geklopt. En dat lukt niet altijd even goed. Maar kom, wat daar in Spanje gebeurt is gewoon weerzinwekkend. Er zou op EU-vlak veel meer druk op dat land moeten uitgeoefend worden om aan die "operette-heldendaden" definitief een eind te stellen. Maar er zijn nog zo van die ergerlijke slachtingen waar maar geen eind aan gemaakt wordt. Zo bijvoorbeeld worden elk jaar in Malta, in Italië en zelfs in Frankrijk talloze overvliegende trekvogels gewoon voor de pret afgeschoten. Denk maar niet dat het voor het vlees is. Ze knallen op alles. De Scandinavische landen zijn daar razend voor, maar toch blijft die rotzooi voortduren.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 16:53   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wel, als het "verdoofd" slachten hier snel en doeltreffend gebeurt dan is er niks aan de hand. Alhoewel dat de naam alleen reeds misleidend is. Veel mensen denken dat "verdoofd" impliceert dat het beest eerst een inspuiting krijgt, een soort anesthesie. Daar is niet van aan. Er wordt doodeenvoudig met een speciaal soort pistool een stalen pin door de schedel van het dier geklopt. En dat lukt niet altijd even goed. Maar kom, wat daar in Spanje gebeurt is gewoon weerzinwekkend. Er zou op EU-vlak veel meer druk op dat land moeten uitgeoefend worden om aan die "operette-heldendaden" definitief een eind te stellen. Maar er zijn nog zo van die ergerlijke slachtingen waar maar geen eind aan gemaakt wordt. Zo bijvoorbeeld worden elk jaar in Malta, in Italië en zelfs in Frankrijk talloze overvliegende trekvogels gewoon voor de pret afgeschoten. Denk maar niet dat het voor het vlees is. Ze knallen op alles. De Scandinavische landen zijn daar razend voor, maar toch blijft die rotzooi voortduren.
Belgie is uiterst slecht geplaatst om commentaar te geven op andere landen.

Eerst hier de beestenstreken afschaffen, dan commentaar op anderen geven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2016, 20:09   #18
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Lijkt me logisch, om vrijwillig met zo'n vechtstier van 750 kg - of meer - in de arena te stappen moet je bepaald nuchter en dapper zijn.
Al loopt het dan soms nog wat uit de klauwen hoorns:

https://www.youtube.com/watch?v=OF-wu4FlE_I

Good riddance.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 09:19   #19
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Al loopt het dan soms nog wat uit de klauwen hoorns:

https://www.youtube.com/watch?v=OF-wu4FlE_I

Good riddance.
Ja, een stier blijkt nèt ietsje sterker te zijn dan een weerloos kalfje.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2016, 09:26   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ken jij bij ons arena's waar gedegenereerden met een zwaard een kalf martelen voor het publiek ?
Kalfjes martelen behoorde niet direct tot de volkscultuur in het Vlaanderen van voor 80 jaar.

Maar in verband met hanengevechten, durf ik niet zo'n boude uitspraken te doen.
Of in verband met vinkenzettingen: toen ik nog een klein Schoofken was, hoorde ik mijn moeder Schoof een buurman naar de hel wensen, omdat die de ogen van zijn vinken uitbrandde, om ze beter te doen zingen.
Zelfs voor hondengevechten, zou ik durven twijfelen.

Ik bedoel dus: het kan dat er nog marginaal aan dergelijke praktijken gedaan wordt. Gelukkig is de wet duidelijk.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:55.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be