Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2016, 19:48   #61
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Daar heb je inderdaad een punt want ze kweken als de konijnen. Er mag best een een of twee-kind politiek komen. En het kindergeld mag ook naar omlaag of afgeschaft: wie kinderen wilt moet daar imo. maar zelf voor opdraaien - niet de staat. Zoals ik reeds zei, als ik morgen een kat neem zal men ook geen whiskas, kattebak enz. voor mij betalen. Ok het is een ietwat scheve vergelijking, maar toch...
In principe verliezen we daarmee wel iets heel heilig dat onze voorouders bereikt hebben. Maar beter is dat kindergeld zich beperkt tot 2 kinderen.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2016, 20:11   #62
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Het leren van lessen gebeurd soms hardleers.
'Nooit meer oorlog' is er te lezen op het ijzermonument.
Ik stel me dan de vraag of er echt miljoenen doden en gewonden moeten vallen vooraleer men tot dit kleine beetje inzicht komt.
Moet de mens telkens met zijn hoofd tegen de muur lopen om te beseffen dat dit pijn doet?
Men zegt van de mens dat het een rationeel wezen is.
Je zou dus eigenlijk beter mogen verwachten.
Ik blijf hopen en ijveren voor inzicht bij de mensheid, zonder dat ze door de harde leerschool moet langsgaan.
Dus ik hoop dat dat diepe dal kan vermeden worden.
Is ook de reden dat ik af en toe mijn bijdrage probeer te leveren hiertoe.
Of het lukt en in hoeverre het lukt zullen we moeten afwachten.
Zolang de boodschap slechts door enkelingen gedragen wordt ziet het er inderdaad niet echt veelbelovend uit.
Als ze echter aangroeit tot een massale stroom van bewustzijn die door de mensheid vloeit is er heel veel mogelijk.
Het komt er dus op aan, mekaar aan te steken en deze massale stroming op gang te krijgen.
Alle bijdragen kunnen hiertoe helpen en zijn dus zeer welkom.
In Normandië ben ik vele massagraven van gesneuvelden gaan bezoeken op verschillende grootse kerkhoven...
Grootse kerkhoven met grootse beelden erin voor grootse mensen die hun leven gegeven hebben voor grootse westerse idealen en die opgeroepen worden om dat opnieuw te doen....

Zachtjes groeide in mij eerst het besef, dan de verwarring en ten slotte het inzicht dat hier niet zozeer de dwaasheid van de oorlog werd ten toon gespreid, maar dat het hier een nieuwe oproep was voor de volgende oorlog en voor de volgende helden die dan, gewild of niet, zouden geofferd worden...

'Nooit meer oorlog' en daarvoor gaan we opnieuw oorlog voeren...

Zelfde ideaal van nu de islam, vroeger de christelijke godsdiensten... 'Allemaal 'gedwongen of niet' bekeerd en er is vrede op aarde...'

Maar machthebbers is het niet te doen om vrede, machthebbers is het te doen om steeds meer macht en rijkdom in eigen handen... en om dat te bereiken worden de grootste leugens als politiek correcte analyses de wereld ingestuurd en worden al degene die aan hun woorden nog maar durven twijfelen uitgemaakt voor alles wat maar vies is...

Zelfs al zouden meer en meer mensen inzicht verwerven en willen dat alles veranderd.... de traagheid die in het voordeel speelt van zij die niet willen inbinden is hun grootste troef...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2016, 20:47   #63
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
In Normandië ben ik vele massagraven van gesneuvelden gaan bezoeken op verschillende grootse kerkhoven...
Grootse kerkhoven met grootse beelden erin voor grootse mensen die hun leven gegeven hebben voor grootse westerse idealen en die opgeroepen worden om dat opnieuw te doen....

Zachtjes groeide in mij eerst het besef, dan de verwarring en ten slotte het inzicht dat hier niet zozeer de dwaasheid van de oorlog werd ten toon gespreid, maar dat het hier een nieuwe oproep was voor de volgende oorlog en voor de volgende helden die dan, gewild of niet, zouden geofferd worden...

'Nooit meer oorlog' en daarvoor gaan we opnieuw oorlog voeren...

Zelfde ideaal van nu de islam, vroeger de christelijke godsdiensten... 'Allemaal 'gedwongen of niet' bekeerd en er is vrede op aarde...'

Maar machthebbers is het niet te doen om vrede, machthebbers is het te doen om steeds meer macht en rijkdom in eigen handen... en om dat te bereiken worden de grootste leugens als politiek correcte analyses de wereld ingestuurd en worden al degene die aan hun woorden nog maar durven twijfelen uitgemaakt voor alles wat maar vies is...

Zelfs al zouden meer en meer mensen inzicht verwerven en willen dat alles veranderd.... de traagheid die in het voordeel speelt van zij die niet willen inbinden is hun grootste troef...

Een groep vrienden maakt een trekkingstocht, ze komen in de problemen, waarschijnlijk wordt er in één richting gekeken, diegene van wie men verwacht dat hij de meeste capaciteiten bezit om de groep naar veiliger oord te leiden. Of de leider de verwachtingen inlost is af te wachten.

Iets gelijkaardigs speelt zich af op hogere niveau's.
Leiders of machthebbers zijn vaak maar in die positie bij de gratie van het volk.
Leiders hebben vaak goede voelsprieten om te weten in welke richting het volk denkt, en zullen hun beleid daar vaak voor een goed stuk op enten.

Leiders die te ver van het volk afstaan, daar loopt het vaak niet goed mee af.
Dus om alle schuld in de schoenen van machthebbers/leiders te leggen lijkt me niet correct, vaak vertolken ze voor een groot stuk wat er leeft bij het volk. Het volk is met andere woorden vaak net zo verantwoordelijk omdat het zijn leiders kiest/duld.

Als het volk in massa zou vragen om wetgeving die veelkwekerij tegengaat, welke leider zou daar dan durven tegen ingaan.
Jammer genoeg vind het volk in veel regio's dat er op dit vlak een volledige vrijheid moet gelden, de leiders van dienst gaan dan vaak graag mee in dat verhaal en doen er soms mss zelfs nog een schepje bovenop.

Van bovenuit kunnen wij (het volk) deze zaak niet veranderen (we staan immers niet aan de top). De enige manier waarop we een impact kunnen hebben is om van beneden uit, vanuit het volk een signaal te sturen naar de leiders dat we verwachten van hen dat ze een koerswijziging doorvoeren.
Daarvoor moet het volk wel eerst wakker worden en op de agenda brengen wat op de agenda gebracht moet worden.

Als het volk het vraagt zullen de leiders/machthebbers volgen.
Het volk moet echter wel eerst zelf enige eensgezindheid op dit vlak bereiken vooraleer de leiders zullen bijsturen.

Laatst gewijzigd door satiper : 14 september 2016 om 20:55.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2016, 20:53   #64
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Het is maw wachten op de storm van bewustmaking die doorheen de wereld moet trekken.
Als we allemaal helpen blazen, zal het stormen.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 05:11   #65
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Een groep vrienden maakt een trekkingstocht, ze komen in de problemen, waarschijnlijk wordt er in één richting gekeken, diegene van wie men verwacht dat hij de meeste capaciteiten bezit om de groep naar veiliger oord te leiden. Of de leider de verwachtingen inlost is af te wachten.

Iets gelijkaardigs speelt zich af op hogere niveau's.
Leiders of machthebbers zijn vaak maar in die positie bij de gratie van het volk.
Leiders hebben vaak goede voelsprieten om te weten in welke richting het volk denkt, en zullen hun beleid daar vaak voor een goed stuk op enten.

Leiders die te ver van het volk afstaan, daar loopt het vaak niet goed mee af.
Dus om alle schuld in de schoenen van machthebbers/leiders te leggen lijkt me niet correct, vaak vertolken ze voor een groot stuk wat er leeft bij het volk. Het volk is met andere woorden vaak net zo verantwoordelijk omdat het zijn leiders kiest/duld.

Als het volk in massa zou vragen om wetgeving die veelkwekerij tegengaat, welke leider zou daar dan durven tegen ingaan.
Jammer genoeg vind het volk in veel regio's dat er op dit vlak een volledige vrijheid moet gelden, de leiders van dienst gaan dan vaak graag mee in dat verhaal en doen er soms mss zelfs nog een schepje bovenop.

Van bovenuit kunnen wij (het volk) deze zaak niet veranderen (we staan immers niet aan de top). De enige manier waarop we een impact kunnen hebben is om van beneden uit, vanuit het volk een signaal te sturen naar de leiders dat we verwachten van hen dat ze een koerswijziging doorvoeren.
Daarvoor moet het volk wel eerst wakker worden en op de agenda brengen wat op de agenda gebracht moet worden.

Als het volk het vraagt zullen de leiders/machthebbers volgen.
Het volk moet echter wel eerst zelf enige eensgezindheid op dit vlak bereiken vooraleer de leiders zullen bijsturen.
Je bent niet meer bij Satiper... De nieuwe regel is dat het volk maakbaar is en dat het dus de propaganda is die het volk maakt...

Indien er vanuit het volk signalen worden gegeven die de top niet aanstaan dan wordt er toch gewoon een anti-campagne, de zoveelste indien nodig, tegenaan gegooid...

Zij hebben de vierde macht, de media, in handen en met die macht zijn het zij en niet meer het volk dat beslist...

Veel erger dan een democratie die niet werkt is een media die vervallen is tot een propagandamiddel in handen van de top-maffia...
Buiten regelrechte opstand wordt het volk niets meer gegund.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 05:14   #66
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Het is maw wachten op de storm van bewustmaking die doorheen de wereld moet trekken.
Als we allemaal helpen blazen, zal het stormen.
Wij allemaal worden verpletterd door de propagandamedia.
Het is dat gegeven dat mij meer en meer doet vrezen voor het ergste...

De mensen zijn verworden tot robotten, naast de propaganda die hun opinie moet vormen houden ze ons nog bezig (ledig) met brood en spelen.

Het werkte in de tijd van de Romeinen en het werkt nu nog...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 15 september 2016 om 05:15.
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2016, 06:41   #67
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wij allemaal worden verpletterd door de propagandamedia.
Het is dat gegeven dat mij meer en meer doet vrezen voor het ergste...

De mensen zijn verworden tot robotten, naast de propaganda die hun opinie moet vormen houden ze ons nog bezig (ledig) met brood en spelen.

Het werkte in de tijd van de Romeinen en het werkt nu nog...
Er zit iets in de weg en we dienen terug op dezelfde pagina te komen.
ZE hebben ons belogen, bedrogen en implementeren de islam. En heel Afrika daarbij. Alias oorlogsmisdadigers.
Nu moet dat ongedaan gemaakt worden. De verloren generatie opgeven maar hun kinderen wel degelijk assimileren.
Anders blijft de achterlijkheid zich hier verspreiden.

Laatst gewijzigd door Peche : 15 september 2016 om 06:42.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 17:44   #68
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wij allemaal worden verpletterd door de propagandamedia.
Het is dat gegeven dat mij meer en meer doet vrezen voor het ergste...

De mensen zijn verworden tot robotten, naast de propaganda die hun opinie moet vormen houden ze ons nog bezig (ledig) met brood en spelen.

Het werkte in de tijd van de Romeinen en het werkt nu nog...
Je visie lijkt me nogal zwart-wit Marie.
We zijn allemaal gebrainwashed zeg je.
We zijn allemaal onderworpen aan dezelfde mediastroom (afkomstig van de schurken).
Als je dit doortrekt zouden we allemaal ver hetzelfde moeten denken.

Je moet hier maar eens nalezen als één of andere politieker een of andere uitspraak gedaan heeft.
Voor de één heeft het grootste genie dat rondloopt op aarde gesproken, terwijl een ander net de grootste gek meent te herkennen.

Strookt niet echt met jouw visie lijkt me.

Als ik een boze machthebber zou zijn zou ik proberen om 7 miljard mensen zodanig te manipuleren/brainwashen dat ze in mij de grootste leider aller tijden zouden zien, iemand die slaafs gevolgd dient te worden.
Met 7 miljard slaven zou ik wel een behoorlijk comfortabel kunnen leiden lijkt me. Ik zou ze zeker niet aanzetten om mekaar overhoop te schieten, maar wel om allemaal braaf voor mij te werken, wat heb je aan dode slaven?
Zo ook voor ieder ander machtshebber die de macht zou hebben die jij hem schijnt toe te dichten denk ik dan?

De realiteit lijkt me echter net omgekeerd.
De wereld lijkt me eerder een krabbenmand waar velen het gevecht aangaan om de hoogste positie te kunnen bekleden. En net als in een krabbenmand verschijnen er geregeld nieuwe figuren aan de top die even wanen dat ze het gemaakt hebben tot ze door een ander figuur terug de dieperik in getrokken worden en hun plaats weer even moeten inruilen voor de nieuwe figuur van de dag.

Dat gevecht in de krabbenmand is er trouwens ook eentje dat door onze aantallen wordt gestimuleerd. Hoe meer krabben hoe onaangenamer het onderaan toeven is.
Geen verassing te moeten zien hoe velen streven om hogerop te raken en te ontsnappen aan 'ellende en miserie'.

Eigenlijk is het allemaal zo moeilijk niet hoor.

Het volstaat om mijn berichten te lezen en je zal zien dat hetgeen ik schrijf al jaren meegaat en met de dag actueler en prangender wordt.
Het volstaat om mekaar te overtuigen van deze eenvoudige waarheid.
Voor een eerlijk mens is het erkennen van de waarheid niet moeilijk.
Vandaar dat ik de zaak ook niet als volledig hopeloos ervaar.
De waarheid heeft zo haar eigen kracht, maar er moeten wel mensen bereid zijn om ze te tonen, te wijzen waar ze ligt zonder dwingend te worden in het aanvaardingsproces.
De beoordeling moet volledig aan de toeschouwer/toehoorder toevertrouwd worden.
In dit soort van zaken mag je zeker niet te ongeduldig zijn .
Zowel een zekere toewijding als afstandelijkheid (vreemde combinatie misschien ) kunnen hier hun nut bewijzen.

Laatst gewijzigd door satiper : 16 september 2016 om 17:47.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2016, 17:57   #69
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Ik wil hier nog wel aan toevoegen dat er ongetwijfeld wel een aantal figuren aan de krabbenmand ontsnapt zijn. Zij hoeven het gevecht niet meer te leveren en weten waarschijnlijk niet eens echt meer hoe het is in de krabbenmand.
Of die lui, die zich in de schaduwen bevinden, zich nog bezighouden met hetgeen je aangeeft betwijfel ik evenzeer.
Voor die lui zijn er ongetwijfeld leuker dingen te bedenken dan zich de rol van Gargamel aan te meten?

Laatst gewijzigd door satiper : 16 september 2016 om 17:58.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be