Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 september 2016, 11:55   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard Vb wil zwangerschapsbegeleidings/(verplichte kweek)centra om abortus tegen te gaan.

Vb's achterlijke kindpolitiek inzake abortuswetgeving:


Citaat:
VII. RESPECT VOOR HET LEVEN

Voor het Vlaams Belang is het leven het hoogste goed. Het doorgeven van het leven drukt de band uit tussen de generaties. Het verwekken van leven en het opnemen van zorg voor de zwakste in de samenleving - het ongeboren kind, de mens met een handicap en de terminaal zieke - 'sticht' gemeenschap. Wij bepleiten dan ook de grootst mogelijke terughoudendheid van de mens in alle beslissingen over leven en dood. Abortus.

Het Vlaams Belang heeft er nooit een geheim van gemaakt dat abortus onaanvaardbaar is en wel om volgende redenen:

-ook het ongeboren leven in de moederschoot is menselijk leven;
-onschuldig menselijk leven mag niet gedood worden;
-andere oplossingen zijn mogelijk.

Dat betekent niet dat wij onze ogen sluiten voor de pijnlijke situatie van meisjes of vrouwen die onverwacht zwanger worden. Een samenleving die voor de bescherming van het ongeboren leven kiest, moet ook bereid zijn die politiek met concrete maatregelen te ondersteunen. Er dient een netwerk van zwangerschapsbegeleidingscentra te worden uitgebouwd die vrouwen met een onvoorziene zwangerschap op psychologisch, materieel, financieel, sociaal en praktisch vlak ondersteunen en begeleiden tijdens de zwangerschap en nadien bij de opvoeding van hun kind. Ook dient de adoptiewetgeving en het pleegouderschap te worden versoepeld.

In het geval van verkrachting of in situaties waarbij het leven van de vrouw in gevaar komt, is abortus nog nooit vervolgd, laat staan veroordeeld, zodat de abortuswet daarvoor zeker niet gewijzigd moest worden. Ondertussen is abortus verworden tot een banale ingreep. Van enige wettelijke controle is nauwelijks sprake. Voor het Vlaams Belang is het menselijk leven onaantastbaar. De rechtsstaat moet dan ook in de eerste plaats de zwaksten beschermen. En de zwakste is zonder twijfel het ongeboren
Amai wat een betweterij en nonsens. Zo zou van enige wettelijke controle nauwelijks sprake zijn, dit terwijl de huidige wetgeving wel degelijk naar behoren gereguleerd is vermits de vrouw niet moreel verplicht wordt om een ongewenst kind te krijgen laat staan het te laten kweken in zwangerschapsbegeleidingscentra. Een netwerk dan nog wel. Die hebben lebensraumplannen of wat(?!)

Enerzijds moet de abortuswetgeving in hun ogen dus verstrengd worden, anderzijds willen ze een versoepeling van de adoptiewetgeving. Alsof er nog geen ongewenste kindjes genoeg rondlopen... Het achterliggende idee zal waarschijnlijk zijn dat vreemde kindjes hier niet welkom zijn voor adoptie. Want de negertjes, bruintjes en geeltjes dat zijn untermenschen.

Wat een achterlijke fascistische bullshit.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2016, 11:58   #2
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Dus ja het is maar beter dat die Vlaamse primitieven in het cordon blijven want van zo'n toestanden heb ik liever niet. Om nog maar te zwijgen van de rest van hun progamma dat niet deugt.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2016, 12:01   #3
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

VB zijn marginalen, alsof wij dat nog niet wisten. Ook marginalen krijgen een partijtje in een representatieve democratie.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2016, 12:01   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Vb's achterlijke kindpolitiek inzake abortuswetgeving:




Amai wat een betweterij en nonsens. Zo zou van enige wettelijke controle nauwelijks sprake zijn, dit terwijl de huidige wetgeving wel degelijk naar behoren gereguleerd is vermits de vrouw niet moreel verplicht wordt om een ongewenst kind te krijgen laat staan het te laten kweken in zwangerschapsbegeleidingscentra. Een netwerk dan nog wel. Die hebben lebensraumplannen of wat(?!)

Enerzijds moet de abortuswetgeving in hun ogen dus verstrengd worden, anderzijds willen ze een versoepeling van de adoptiewetgeving. Alsof er nog geen ongewenste kindjes genoeg rondlopen... Het achterliggende idee zal waarschijnlijk zijn dat vreemde kindjes hier niet welkom zijn voor adoptie. Want de negertjes, bruintjes en geeltjes dat zijn untermenschen.

Wat een achterlijke fascistische bullshit.
Je schrijft ze zelf iets toe, en daar ga je ze dan op afrekenen?



Wat een achterlijke fascistische bullshit.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2016, 16:36   #5
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je schrijft ze zelf iets toe, en daar ga je ze dan op afrekenen?



Citaat:
Wat een achterlijke fascistische bullshit
.
yep , ze komen uit hun kot "de linkse met al de vuiligheid die er maar te denken is ...
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2016, 16:58   #6
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Na de abortus.
Na de abortus 2
Zeer grafisch. Maar het mag wel eens in de ogen gekeken worden alvorens men oordeelt.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2016, 17:07   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Het is hun goed recht om tegen abortus te zijn. Ze zijn tenminste duidelijk en iedereen kan kiezen om al dan niet op hen te stemmen.

Beter zou zijn uit te leggen waarom het standpunt van het VB verkeerd is, en waarom abortus wel degelijk toegelaten moet blijven.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2016, 17:07   #8
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
VB zijn marginalen, alsof wij dat nog niet wisten. Ook marginalen krijgen een partijtje in een representatieve democratie.
Ik ben helemaal geen marginaal , en ik steun een eerlijke groep mensen.
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2016, 17:11   #9
de vuile muilekoek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juni 2014
Berichten: 14.019
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het is hun goed recht om tegen abortus te zijn. Ze zijn tenminste duidelijk en iedereen kan kiezen om al dan niet op hen te stemmen.

Beter zou zijn uit te leggen waarom het standpunt van het VB verkeerd is, en waarom abortus wel degelijk toegelaten moet blijven.
Ja daaraan zie je het eigen volk aanzetten tot stommiteiten door abortus te promoten , en langs de andere kant de islam bevolking steunen , dat is dan het beleid van al die andere partijen die het VB verdringen . Ja van schoon volk gesproken
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2016, 17:16   #10
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja daaraan zie je het eigen volk aanzetten tot stommiteiten door abortus te promoten , en langs de andere kant de islam bevolking steunen , dat is dan het beleid van al die andere partijen die het VB verdringen . Ja van schoon volk gesproken
Abortus wordt niet gepromoot, abortus is wettelijk toegestaan, dat is een hemelsbreed verschil.
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 02:21   #11
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
VB zijn marginalen, alsof wij dat nog niet wisten. Ook marginalen krijgen een partijtje in een representatieve democratie.
Als je met "wij", jij & bembem bedoelt zou ik dat "marginaal" toch achterwege laten ivm andere personen, buiten die laatste dan.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 02:25   #12
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Ja daaraan zie je het eigen volk aanzetten tot stommiteiten door abortus te promoten , en langs de andere kant de islam bevolking steunen , dat is dan het beleid van al die andere partijen die het VB verdringen . Ja van schoon volk gesproken
BA vraagt argumenten (van bb) tegen 't standpunt van 't VB over abortus ipv de stropop die bb meent te moeten opvoeren.
Jij slaat je eigen ruiten in met op niets slaande reacties/uitvallen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 02:26   #13
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Als je met "wij", jij & bembem bedoelt zou ik dat "marginaal" toch achterwege laten ivm andere personen, buiten die laatste dan.
Ik heb het niet zo op ethisch conservatieven. Als jij abortus en euthanasie graag in het strafrecht ziet, prima, maar dat klasseert jou ook.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 02:43   #14
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Ik heb het niet zo op ethisch conservatieven. Als jij abortus en euthanasie graag in het strafrecht ziet, prima, maar dat klasseert jou ook.
Ik heb daar zelfs geen uitspraak over gedaan, stop die stropop van je dus ook maar weg.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 02:49   #15
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik heb daar zelfs geen uitspraak over gedaan, stop die stropop van je dus ook maar weg.
Een partij met dat als partijprogramma vind ik een bende marginalen. Ik ga ervan uit dat de kiezers ervan wel eens zijn met belangrijke punten van het partijprogramma?
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 02:50   #16
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Het leven beschermen is niet marginaal. geen morning after pill nemen na de verkrachting is marginaal.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 02:54   #17
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het leven beschermen is niet marginaal. geen morning after pill nemen na de verkrachting is marginaal.
Zelfs als grap bedoeld is dit een ziekelijke uitspraak. Stuk doorgeslagen alcoholieker.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 02:58   #18
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carmagnole Bekijk bericht
Zelfs als grap bedoeld is dit een ziekelijke uitspraak. Stuk doorgeslagen alcoholieker.
Het is toch waar?
"oops ik ben verkracht, ik pak de pil niet maar weiger de morning after pill te pakken"
"Als ik mijn probleem en onwetendheid niet meer kan negeren ga ik abortus plegen."
Geef meisjes mee hoeveel middelen het Westen te bieden heeft en abortus wordt overbodig.
Ik acht het leven heilig, ik acht niemand in staat daarover te oordelen.
Maar abortus plegen omdat je bewustzijn tekort schiet is de waanzin voorbij.
Bekijk de films, het beweegt nog na de abortus he....
Er zijn oplossingen genoeg en als je daarin faalt moet het kind niet de dupe zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 03:05   #19
Carmagnole
Banneling
 
 
Geregistreerd: 20 juni 2014
Locatie: Europa der volkeren. Ideologie: wantrouw iedereen.
Berichten: 1.498
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is toch waar?
"oops ik ben verkracht, ik pak de pil niet maar weiger de morning after pill te pakken"
"Als ik mijn probleem en onwetendheid niet meer kan negeren ga ik abortus plegen."
Geef meisjes mee hoeveel middelen het Westen te bieden heeft en abortus wordt overbodig.
Ik acht het leven heilig, ik acht niemand in staat daarover te oordelen.
Maar abortus plegen omdat je bewustzijn tekort schiet is de waanzin voorbij.
Bekijk de films, het beweegt nog na de abortus he....
Er zijn oplossingen genoeg en als je daarin faalt moet het kind niet de dupe zijn.
Zuipt er nog ene.
Carmagnole is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2016, 03:06   #20
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dit gaat over zwangerschap en abortus, niet over mijn zuipen.
Heb ik U nu zat onder tafel geluld? Was dat dan het beste dat je als weerwoord kon brengen?
Geef mij één argument pro abortus dat niet voorkomen kan worden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be