Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams Blok arrest
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams Blok arrest Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen die te maken hebben met het Vlaams Blok arrest terecht.

 
 
Discussietools
Oud 17 november 2004, 20:46   #41
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Och jong, ze blijven volhouden. Staat er nochtans LETTERLIJK allemaal in. En dan laat je dat zien en geen antwoord meer krijgen. En dan een weekske later begint het opnieuw. En dan is het weer van "bron?" "bron?" "bron?" en "ik zie het niet", "ik heb geen goesting om het te lezen", etc etc etc... en als ge het dan uiteindelijk STRONTEbeu zijt is het van "ziet ge wel"... terwijl ze van mij best mogen denken en zeggen wat ze willen, als ze maar beseffen dat hetgeen waar ze voor stemmen een nest racisten is. Maar dat lef is ver te zoeken. Vwala.
Ja precies nounou. Je leest het al zo:

Jan van den Berghe: "Ja, met zoveel woorden staat het er niet in."

Maar een topic verder begint onze Jan gewoon zijn sterotiepe leugens en falsificaties te herhalen en hoopt alzo weer enkele malcontenten te misleiden en in de zwarte netten van het Vlaams Behang te vangen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 17 november 2004, 21:11   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ja precies nounou. Je leest het al zo:

Jan van den Berghe: "Ja, met zoveel woorden staat het er niet in."

Maar een topic verder begint onze Jan gewoon zijn sterotiepe leugens en falsificaties te herhalen en hoopt alzo weer enkele malcontenten te misleiden en in de zwarte netten van het Vlaams Behang te vangen.
Ik zeg slechts de waarheid, net zoals het Vlaams Blok dat durft doen in deze tijden waarin de meningen niet meer mogen gezegd worden die het Belgisch establishment niet leuk vindt.

Natuurlijk mag men niet meer zeggen hoe het er nu allemaal aan toe gaat. Men mag het hoogstens één keer zeggen. Herhaling van pijnpunten in de samenleving - en men herhaalt die slechts omdat men ze niet oplost - kan in deze Belgische onheilsstaat als "aanzetten tot discrimineren" beschouwd worden. En ook door de rechter, zonder enige bewijslast van zijn kant, ook zo aangeduid worden.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 17 november 2004, 21:32   #43
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik zeg slechts de waarheid, net zoals het Vlaams Blok dat durft doen in deze tijden waarin de meningen niet meer mogen gezegd worden die het Belgisch establishment niet leuk vindt.

Natuurlijk mag men niet meer zeggen hoe het er nu allemaal aan toe gaat. Men mag het hoogstens één keer zeggen. Herhaling van pijnpunten in de samenleving - en men herhaalt die slechts omdat men ze niet oplost - kan in deze Belgische onheilsstaat als "aanzetten tot discrimineren" beschouwd worden. En ook door de rechter, zonder enige bewijslast van zijn kant, ook zo aangeduid worden.
Niemand maakt een probleem om de pijnpunten aan te halen in onze samenleving, maar daar draait het niet om. Het gaat om de oplossingen, en dan weten we waar het Vlaams Behang op aanstuurt. Als je mijn webstek doorneemt snap je direct waar het naar toe moèt gaan met onze Behangers en dat is helemaal niet in het belang van Vlaanderen, de Vlamingen laat staan de bevolking in het algemeen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)

Laatst gewijzigd door thePiano : 17 november 2004 om 21:33.
thePiano is offline  
Oud 17 november 2004, 21:45   #44
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
. Niet dat ze de schade zal te bovenkomen, maar het kost hen een flinke hap in het budget.
Ja, straks moeten ze ook nog in vodden rondlopen.....
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 17 november 2004, 21:49   #45
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Och jong, ze blijven volhouden. Staat er nochtans LETTERLIJK allemaal in. En dan laat je dat zien en geen antwoord meer krijgen. En dan een weekske later begint het opnieuw. En dan is het weer van "bron?" "bron?" "bron?" en "ik zie het niet", "ik heb geen goesting om het te lezen", etc etc etc... en als ge het dan uiteindelijk STRONTEbeu zijt is het van "ziet ge wel"... terwijl ze van mij best mogen denken en zeggen wat ze willen, als ze maar beseffen dat hetgeen waar ze voor stemmen een nest racisten is. Maar dat lef is ver te zoeken. Vwala.
Kleur bekennen......En niet de ontschuldigen over de streep halen.
Vwala.......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 17 november 2004, 21:52   #46
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ok, behang, belang, daar moet ge gene komiek voor zijn. maar de tekst uit de openingspost vind ik best geslaagd.
Groot gelijk, inhenious

WoeHAAAAAAAAAAAAAAAAAAahahahahahahaa
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
Raven is offline  
Oud 17 november 2004, 22:14   #47
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
Ja, straks moeten ze ook nog in vodden rondlopen.....
de OORLOGSKAS (dixit een krant), daar is er geld genoeg nog voor veel meer en er komen duizenden leden bij na de oprichting van de nieuwe democratische partij...

De Vlaams Belang politici lopen nog altijd rond met hemd én das !! niet in t-shirt !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 17 november 2004, 22:19   #48
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ik zeg slechts de waarheid, net zoals het Vlaams Blok dat durft doen in deze tijden waarin de meningen niet meer mogen gezegd worden die het Belgisch establishment niet leuk vindt.

Natuurlijk mag men niet meer zeggen hoe het er nu allemaal aan toe gaat. Men mag het hoogstens één keer zeggen. Herhaling van pijnpunten in de samenleving - en men herhaalt die slechts omdat men ze niet oplost - kan in deze Belgische onheilsstaat als "aanzetten tot discrimineren" beschouwd worden. En ook door de rechter, zonder enige bewijslast van zijn kant, ook zo aangeduid worden.
je zegt helemaal de waarheid niet jan!

het blok is helemaal niet veroordeeld omdat ze de waarheid herhaalden, en dat weet je verdomme goed genoeg. althans, dat hoop ik. ofwel ben je een leugenaar, ofwel heb je het arrest niet goed begrepen en lees je het best nog eens opnieuw.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 17 november 2004, 22:21   #49
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
je zegt helemaal de waarheid niet jan!

het blok is helemaal niet veroordeeld omdat ze de waarheid herhaalden, en dat weet je verdomme goed genoeg. althans, dat hoop ik. ofwel ben je een leugenaar, ofwel heb je het arrest niet goed begrepen en lees je het best nog eens opnieuw.
waarom dan wel? De wet is zes keer aangepast opdat dit vonnis zou uitgesproken kunnen worden. Je gaat mij niet wijsmaken dat dit geen politieke spelletjes zijn.
Ambiorix is offline  
Oud 17 november 2004, 22:21   #50
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

De Vlaams Belang politici lopen nog altijd rond met hemd én das !! niet in t-shirt !
Al draagt een aap een gouden ring...
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 17 november 2004, 22:22   #51
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Groot gelijk, inhenious

WoeHAAAAAAAAAAAAAAAAAAahahahahahahaa
even grappig als belang-behang. niet dus.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 17 november 2004, 22:25   #52
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
even grappig als belang-behang. niet dus.
wat is inhenious???
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 17 november 2004, 22:32   #53
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

De Vlaams Belang politici lopen nog altijd rond met hemd én das !! niet in t-shirt !
De kleren maken de man......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 17 november 2004, 22:41   #54
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
waarom dan wel? De wet is zes keer aangepast opdat dit vonnis zou uitgesproken kunnen worden. Je gaat mij niet wijsmaken dat dit geen politieke spelletjes zijn.
wetten worden gemaakt en aangepast afhankelijk van de huidige maatschappelijke situatie. de macht hiertoe ligt bij een door ons verkozen parlement. er zijn een heleboel oude wetten die niet meer relevant zijn. er zijn ook problemen waar nog geen wetten voor bestaan. vanaf dat het probleem optreedt, wordt er een wet gemaakt. denk maar aan bv stalking, een redelijk nieuw fenomeen. er was geen wet tegen. die wet is nu gemaakt, en vanaf nu kunnen stalkers vervolgd worden.

hetzelfde is gebeurd met het blok. er deed zich een maatschappelijk probleem voor (systematisch aanzetten tot racisme). hier was geen wet voor. het is echter niet wenselijk, en daarom werd er een wet gemaakt, die door een meerderheid in het parlement werd goedgekeurd. daarna werd die de rechterlijke macht beslist dat het blok deze wet heeft overtreden. omdat het om een politieke partij gaat, kan het lijken op een politiek spelletje. maar wat stel je dan voor? dat politieke partijen boven de wet staan? dat ze alles mogen? lijkt me geen goed idee. bovendien is het vlaams blok niet verboden, ze hebben zelf de partij opgeheven. alle mandatarissen behouden bovendien hun politieke rechten. ik zie niet in wat eigenlijk het grote probleem is. ze kunnen allemaal nog aan politiek doen, en ze mogen nog zeggen wat ze willen. het enige wat met deze uitspraak duidelijk is gemaakt, is dat het blok racistische uitspraken gedaan heeft.

je kan toch niet ontkennen dat het blok systematisch vreemdelingen in een slecht daglicht zet? zeggen dat een marokkaan als flik even erg is als een pedofiel in het onderwijs, is een kanjer van een veralgemening, en duidelijk aanzetten tot racisme. zo zijn er verschillende publicaties te vinden, en op basis van deze documenten zijn ze veroordeeld.

wat is nu eigenlijk je probleem? vind je dat racisme moet kunnen? of ben je zo iemand die beweert dat het blok niet racistisch is? het eerste is erg, het tweede is dom.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 17 november 2004, 22:43   #55
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
wat is inhenious???
weet ik ook niet eigenlijk. mss wil hij me uitlachen voor kip ofzo. weet ik veel. rechtste humor zeker?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline  
Oud 17 november 2004, 22:48   #56
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
je kan toch niet ontkennen dat het blok systematisch vreemdelingen in een slecht daglicht zet? zeggen dat een marokkaan als flik even erg is als een pedofiel in het onderwijs, is een kanjer van een veralgemening, en duidelijk aanzetten tot racisme. zo zijn er verschillende publicaties te vinden, en op basis van deze documenten zijn ze veroordeeld.

wat is nu eigenlijk je probleem? vind je dat racisme moet kunnen? of ben je zo iemand die beweert dat het blok niet racistisch is? het eerste is erg, het tweede is dom.
neen, racisme kan niet.

Maar je moet ook redelijk blijven: de bovenstaande uitspraak gaat erover (ik bedoel hiermee: kan mensen bv. kwetsen), maar is niet bedoeld om ons ras meerderwaardig te achten tov de marokkanen.
Of het Blok racistisch is? ik denk momenteel niet meer (FDW's "blank europa" is meer dan tien jaar geleden).
En natuurlijk hebben de andere politici het récht om hen te veroordelen, maar het is ten eerste (omdát ze dat doen) een politiek spelletje, ten tweede heeft het een averechts effect.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 17 november 2004 om 22:48.
Ambiorix is offline  
Oud 17 november 2004, 22:49   #57
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
weet ik ook niet eigenlijk. mss wil hij me uitlachen voor kip ofzo. weet ik veel. rechtste humor zeker?
Kip? LOL!
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 17 november 2004, 22:49   #58
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
neen, racisme kan niet.

Maar je moet ook redelijk blijven: de bovenstaande uitspraak gaat erover (ik bedoel hiermee: kan mensen bv. kwetsen), maar is niet bedoeld om ons ras meerderwaardig te achten tov de marokkanen.
Hoe moeten we dat dan lezen? Zeg eens?
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]
nou nou is offline  
Oud 17 november 2004, 22:56   #59
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nou nou
Hoe moeten we dat dan lezen? Zeg eens?
Wel, het zou kunnen dat het Blok hiermee bedoelt dat de bevolking het niet neemt dat ze worden berispt of beboet door mensen die niet eens van hier afkomstig zijn. Uiteraard "verkoopt" dit niet goed, politiek = reclame maken, dus reclame-technieken gebruiken. Daarom de dikwijls vrij pikante slogans van het Blok. Je ziet, het heeft succes.
Ambiorix is offline  
Oud 17 november 2004, 22:57   #60
nou nou
Europees Commissaris
 
nou nou's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 7.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Wel, het zou kunnen dat het Blok hiermee bedoelt dat de bevolking het niet neemt dat ze worden berispt of beboet door mensen die niet eens van hier afkomstig zijn.
En waarom? En moet dat dan versterkt worden, zo'n gevoel? Is dat goed denk je?
__________________
[size=1] "Laat ons kort en bondig lachen: HA!"[/size]


[size=1][size=2][font=Comic Sans MS]Nieuwe [size=3]Keystrokeswedstrijd[/size], kom het politics-team & onze kans om te winnen vergroten! klik [/font][font=Comic Sans MS]hier[/font].[/size][/size]

Laatst gewijzigd door nou nou : 17 november 2004 om 22:57.
nou nou is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be