Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 december 2004, 17:01   #41
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Het drugsbeleid van de N-VA kort maar krachtig: neen geen softdrugs
Ik hoop inderdaad dat dit zo is, kan je mij hier een verwijzing van geven. Ik kan hem nergens vinden. En het is handig voor als er nog eens iemand met die vraag komt om die verwijzing te hebben. Dank je
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:09   #42
homer
Burger
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Locatie: borgerhout
Berichten: 185
Standaard

zo krachtig zou ik het volgende toch niet durven noemen:

[font=Arial][size=3]"De N-VA is niet blind voor het feit dat het gebruik van sommige softdrugs, vooral bij de jeugd, al een hoge graad van sociale aanvaarding kent. Een vervolgingsbeleid tegen iedere kleine gebruiker heeft dan ook geen zin. Problematisch gebruik en handel moeten aangepakt worden. "[/size][/font]
[font=Arial][size=3][/size][/font]
[font=Arial][size=3]en voorts zeggen ze nog wat over preventiecampagne's en ontraden.[/size][/font]
[font=Arial][size=3][/size][/font]
[font=Arial]bron: congresteksten van het ledencongres van de nv-a van 4 en 5 mei 2002[/font]
[font=Arial][/font]

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Het drugsbeleid van de N-VA kort maar krachtig: neen geen softdrugs
__________________
opinions are like assholes : everbody has one
homer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:11   #43
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door V.V.P
In Antwerpen heeft de politie zondagnamiddag 15 jongeren opgepakt omdat ze in het openbaar cannabis gebruikten.
De jongeren namen deel aan een zogenoemde blow-in-actie van de politieke jongerenorganisaties prego, animo en jong-groen!, die ervoor pleiten om soft-drugs te legaliseren.
De actie vond plaats op het Steenplein en was door burgemeester Patrick Janssens (sp.a) toegelaten, op voorwaarde dat er geen softdrugs in het openbaar gebruikt zouden worden. Aan de actie namen tussen de 50 en 60 jongeren deel. Er was ook een kleine tegenbetoging van de Vlaams Belang-jongeren en enkele Ouders tegen Drugs. Er waren geen incidenten.

Na afloop van de manifestatie pakte de politie 15 jongeren op omdat ze openlijk cannabis hadden gebruikt of omdat de politie vermoedde dat ze cannabis hadden gebruikt. Ze werden overgebracht naar het politiekantoor voor identificatie

Http://www.gva.be

Onaanvaardbaar dat het stadsbestuur van Antwerpen met burgemeester Janssens op kop er blijkbaar géén problemen mee heeft dat vergif zoals Drugs openbaar wordt gepromoot. Het héle zooitje gaande van Groenlinkse zeveraars tot marginale randfiguren beseffen blijkbaar niet dat zij daarmee de propagandisten zijn van de internationale drugskartels uit Colombia en Noord-Afrika en daarmee onrechtstreeks maffiosi's en grootkapitalisten steunen. Merkwaardig vind ik ook dat de Jongerenorganisatie van Janssens partij hierbij 1 der organisatoren is.
Zie waar Bush met zijn alcohol en zijn cocaïne geraakte...
Mag ik je doen opmerken dat de politie wel degelijk mensen arresteerde wegens druggebruik en dat je dus NIET van promotie kan spreken!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:13   #44
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door homer
zo krachtig zou ik het volgende toch niet durven noemen:

[font=Arial][size=3]"De N-VA is niet blind voor het feit dat het gebruik van sommige softdrugs, vooral bij de jeugd, al een hoge graad van sociale aanvaarding kent. Een vervolgingsbeleid tegen iedere kleine gebruiker heeft dan ook geen zin. Problematisch gebruik en handel moeten aangepakt worden. "[/size][/font]

[font=Arial][size=3]en voorts zeggen ze nog wat over preventiecampagne's en ontraden.[/size][/font]

[font=Arial]bron: congresteksten van het ledencongres van de nv-a van 4 en 5 mei 2002[/font]
T.a.v. Jan Hyoens: Hier ben ik het dan niet mee eens. Maar dat is geen reden om de partij te verlaten. Ik blijf een republikeins vlaams-nationalist, en dan ligt volgens mij de N-VA het dichtst bij mij.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:16   #45
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

In onze samenleving zijn twee drugs wettelijk en sociaal aanvaard: alcohol en nicotine. Naar schatting 600.000 Vlamingen kampen met een problematisch drankgebruik. Verslaving aan sigaretten kost tientallen Vlamingen per dag het leven. Wie streeft naar een hechte samenleving, kan moeilijk anders dan de conclusie trekken dat men de sociale en daarna wettelijke aanvaarding van nieuwe roesmiddelen niet mag aanmoedigen. Integendeel, men moet meer inspanningen leveren om het gebruik van de reeds aanvaarde en gelegaliseerde drugs terug te dringen.

Voor de N-VA kunnen drugs niet gelegaliseerd worden. Wie drugs uit het strafrecht haalt, ontneemt de samenleving immers elk dwingend instrument om op te treden in geval van probleemgebruik, waardoor de betrokkene zichzelf en zijn omgeving zware schade toebrengt. Verslaafden moeten natuurlijk eerder behandeld dan vervolgd worden.

De sociale aanvaarding van drugs moet tegengegaan worden door intensieve preventiecampagnes bij de jeugd vanaf jonge leeftijd. Daarnaast moet de overheid alles in het werk stellen om via sensibilisatie het gebruik van alle roesmiddelen te ontraden.

De N-VA is niet blind voor het feit dat het gebruik van sommige softdrugs, vooral bij de jeugd, al een hoge graad van sociale aanvaarding kent. Een vervolgingsbeleid tegen iedere kleine gebruiker heeft dan ook geen zin. Problematisch gebruik en handel moeten aangepakt worden.

Het medisch gebruik van bepaalde softdrugs moet men toelaten en ondersteunen. Wetenschappers krijgen de mogelijkheid om legaal klinische studies uit te voeren met softdrugs, zoals cannabis, in de strijd tegen bepaalde (chronische) ziekten.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:18   #46
homer
Burger
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Locatie: borgerhout
Berichten: 185
Standaard

dus jij wil een onafhankelijke republiek vlaanderen met een verkozen president?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
T.a.v. Jan Hyoens: Hier ben ik het dan niet mee eens. Maar dat is geen reden om de partij te verlaten. Ik blijf een republikeins vlaams-nationalist, en dan ligt volgens mij de N-VA het dichtst bij mij.
__________________
opinions are like assholes : everbody has one
homer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:31   #47
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door homer
dus jij wil een onafhankelijke republiek vlaanderen met een verkozen president?
Ja, maar deze president heeft niet zoveel te zeggen als bvb. de Amerikaanse president. Dit is het officiële partijstandpunt:


[font=Arial, helvetica]7. Republiek en een echte volks-vertegenwoordiging[/font]
[font=Arial, helvetica][size=2]In een democratie horen functies niet geërfd te worden, ook niet op het hoogste niveau. Daarom rijmt monarchie niet met democratie. We kiezen resoluut voor de republiek Vlaanderen.[/size][/font]

[font=Arial, helvetica][size=2]Het uithollen van de representatieve democratie ten gunste van referenda, rechtstreekse verkiezingen van burgemeester, enz. houdt voor ons ernstige gevaren in voor een evenwichtige besluitvorming waarbij het algemeen belang vooropstaat. Een schijndemocratie, gedreven door platte emotie en stemmingmakerij, is er niet zelden het resultaat van.[/size][/font]

[font=Arial, helvetica][size=2]Wij willen onze democratische rechtstaat echt verdiepen en verbeteren. Daarom kiezen wij in de eerste plaats voor een versterking van de volks-vertegenwoordiging : een parlement dat in staat is tot een behoorlijke regelgeving te komen en dat zijn controlerende functie naar behoren kan uitoefenen. Daaraan beantwoordt dan een regering die zich kwalitatief legitimeert : regeringsleden moeten worden beoordeeld op wat ze doen, niet op de partij waarvan ze deel uitmaken. Politici moeten ook kiezen op welke wijze ze willen dienen : als parlementslid of als regeringslid. Overstappen van de ene rol naar de andere kan pas na nieuwe verkiezingen.[/size][/font]

[font=Arial, helvetica][size=2]De scheidingslijn tussen enerzijds controlerende en wetgevende en anderzijds uitvoerende functies moet scherper getrokken worden.[/size][/font]

http://www.n-va.be/programma/wiewatwaarom/manifest.asp
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:35   #48
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

40 aanwezigen (zegge en schrijve veertig!) voor een "activiteit" georganiseerd door maar liefst drie partijpolitieke jongerenorganisaties, namelijk van sossen, links-liberalen en groenen. Van een afgang gesproken! Jammer dat de politie ze niet allemaal heeft aangehouden en hen een gepeperde rekening bezorgt.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:37   #49
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
40 aanwezigen (zegge en schrijve veertig!) voor een "activiteit" georganiseerd door maar liefst drie partijpolitieke jongerenorganisaties, namelijk van sossen, links-liberalen en groenen. Van een afgang gesproken! Jammer dat de politie ze niet allemaal heeft aangehouden en hen een gepeperde rekening bezorgt.
Ik heb bijna medelijden, toch niet. Oppakken hadden ze ze moeten doen, 'allemaal' . Schrale junks.

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 13 december 2004 om 17:37.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:43   #50
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
40 aanwezigen (zegge en schrijve veertig!) voor een "activiteit" georganiseerd door maar liefst drie partijpolitieke jongerenorganisaties, namelijk van sossen, links-liberalen en groenen. Van een afgang gesproken! Jammer dat de politie ze niet allemaal heeft aangehouden en hen een gepeperde rekening bezorgt.
Ik dacht dat aantal niet zo belangrijk was! Het zal wellicht een ''moeilijk'' onderwerp geweest zijn.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:46   #51
djaap
Burger
 
djaap's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2003
Berichten: 199
Standaard

"Linkse ratten " is dat mogelijk hier om beleefd te zijn..???

ik weet dat dat moeillijk is voor de nazis zoals "VVP", maar misschien eens...
__________________
djaap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:51   #52
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Ik dacht dat aantal niet zo belangrijk was! Het zal wellicht een ''moeilijk'' onderwerp geweest zijn.
? Voor een partijpolitieke organisatie is het antal altijd zeer belangrijk. Waar zou ik het tegenovergestelde beweerd hebben?
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 17:52   #53
Koenraad Maesschalck
Banneling
 
 
Koenraad Maesschalck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Berichten: 2.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap
"Linkse ratten " is dat mogelijk hier om beleefd te zijn..???

ik weet dat dat moeillijk is voor de nazis zoals "VVP", maar misschien eens...
De term "linkse ratten" als aanspreking is net een uiting van beleefdheid, het toont namelijk dat men nog bereid is te discussiëren met / over diezelfde linkse ratten en hun bezigheden. Het zou pas onbeleefd zijn hen te negeren!
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 18:06   #54
Calle
Parlementslid
 
Geregistreerd: 17 december 2002
Berichten: 1.942
Standaard

Dus ... alle drugs verbieden ja of nee ? Ik kan wel zonder mijn pintje af en toe zenne
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 18:13   #55
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN
 
solidarnosc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
De term "linkse ratten" als aanspreking is net een uiting van beleefdheid, het toont namelijk dat men nog bereid is te discussiëren met / over diezelfde linkse ratten en hun bezigheden. Het zou pas onbeleefd zijn hen te negeren!
Nu, volgens mijn Antwerpse kameraden is er maar één linkse rat in de partij en die wordt door mijn kameraden van den Antweirp dan ook nauwlettend in het oog gehouden. Een verkeerde move en het is een dode rat. Ligt daar nogal gevoelig naar het schijnt.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 18:16   #56
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
40 aanwezigen (zegge en schrijve veertig!) voor een "activiteit" georganiseerd door maar liefst drie partijpolitieke jongerenorganisaties, namelijk van sossen, links-liberalen en groenen. Van een afgang gesproken! Jammer dat de politie ze niet allemaal heeft aangehouden en hen een gepeperde rekening bezorgt.
+ Nog wat gratis reclame op StuBru.
Ah ja, voor de tijd dat het duurt
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 18:32   #57
R. Heydrich
Banneling
 
 
R. Heydrich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djaap
"Linkse ratten " is dat mogelijk hier om beleefd te zijn..???

ik weet dat dat moeillijk is voor de nazis zoals "VVP", maar misschien eens...
Men moet de zaken noemen zoals ze zijn 8) Left-wing scum are the lowest life-forms on Earth!! There not even fuckin human beings
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 18:33   #58
R. Heydrich
Banneling
 
 
R. Heydrich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Berichten: 517
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Nu, volgens mijn Antwerpse kameraden is er maar één linkse rat in de partij en die wordt door mijn kameraden van den Antweirp dan ook nauwlettend in het oog gehouden. Een verkeerde move en het is een dode rat. Ligt daar nogal gevoelig naar het schijnt.
Het verbaasd me absoluut niets dat jullie goed vertegenwoordigd zijn bij de Joodse losers van Deurne-Noord. Soort zoekt soort
R. Heydrich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 18:34   #59
Musketo
Banneling
 
 
Musketo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2004
Locatie: Frankfurt
Berichten: 5.408
Standaard

Ik haat mensen die zich interessant willen maken, al helemaal als ze daarvoor een regeltje bedenkelijk Engels nodig hebben.
Musketo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2004, 18:34   #60
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door V.V.P
In Antwerpen heeft de politie zondagnamiddag 15 jongeren opgepakt omdat ze in het openbaar cannabis gebruikten.
De jongeren namen deel aan een zogenoemde blow-in-actie van de politieke jongerenorganisaties prego, animo en jong-groen!, die ervoor pleiten om soft-drugs te legaliseren.
De actie vond plaats op het Steenplein en was door burgemeester Patrick Janssens (sp.a) toegelaten, op voorwaarde dat er geen softdrugs in het openbaar gebruikt zouden worden. Aan de actie namen tussen de 50 en 60 jongeren deel. Er was ook een kleine tegenbetoging van de Vlaams Belang-jongeren en enkele Ouders tegen Drugs. Er waren geen incidenten.

Na afloop van de manifestatie pakte de politie 15 jongeren op omdat ze openlijk cannabis hadden gebruikt of omdat de politie vermoedde dat ze cannabis hadden gebruikt. Ze werden overgebracht naar het politiekantoor voor identificatie

Http://www.gva.be

Onaanvaardbaar dat het stadsbestuur van Antwerpen met burgemeester Janssens op kop er blijkbaar géén problemen mee heeft dat vergif zoals Drugs openbaar wordt gepromoot. Het héle zooitje gaande van Groenlinkse zeveraars tot marginale randfiguren beseffen blijkbaar niet dat zij daarmee de propagandisten zijn van de internationale drugskartels uit Colombia en Noord-Afrika en daarmee onrechtstreeks maffiosi's en grootkapitalisten steunen. Merkwaardig vind ik ook dat de Jongerenorganisatie van Janssens partij hierbij 1 der organisatoren is.
Dit is echt ziekelijk
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be