Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2004, 13:09   #41
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Welke merkwaardige wetmatigheid moge dat dan wel zijn? De CD&V heeft zoveel jaren aan de macht geweest, regering na regering... Enkel partijen die geen enkel deftig politiek personeel hebben (denk aan de LPF in Nederland dat op nauwelijks drie weken tijd lijsten moest samenstellen te beginnend van NUL) of partijen die onder elkaar ruzie maken (de Volkspartij in Oostenrijk) delfen het onderstip. Radicaal rechtse partijen die wel een goed samenhangend geheel vormen en een goed gevormd politiek personeel hebben doorstaan regeringsdeelname (Denemarken, Zwitserland, Italië).
Ik denk dat dat net de grootste vrees is van de traditionele partijen : "wat als het VB nu eens kan doen wat het beloofd?". Persoonlijk ben ik geen aanhanger van het VB maar wel faliekant tegen de steeds aanhoudende aanvallen op deze partij.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:17   #42
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Die aanvallen zijn juist een van de voedingsbodems van het succes van het Vlaams Blok-belang...
zeg ik al jaaaaaaaaren...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:19   #43
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
Ik denk dat de grootste pipo van de VLD momenteel premier is (ik wens geen namen te noemen )... Die is niet alleen (mede)verantwoordelijk voor de overloperij, de verkleutering en verlies van geloofwaardigheid in de politiek, maar bovendien voor de winst van het VB...
Zo'n palmares, dat moet men verdienen... elke dag!
ik ben blij je terug tegen te komen Chipie.
Nu weer niet direct van nick veranderen hé !
lol

Groetjes
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:22   #44
HerrUU
Gouverneur
 
HerrUU's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 1.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Die aanvallen zijn juist een van de voedingsbodems van het succes van het Vlaams Blok-belang...
zeg ik al jaaaaaaaaren...
Tja, krijg er dat maar eens in bij die politiekers. Trouwens, vrijheid van meningsuiting, wil dat niet zeggen dat ge VOOR een scheiding van België moogt zijn?

Eenieder stemt op wat hij wil en de grootste partijen moeten de regering vormen.
__________________
Om mani padme hum
HerrUU is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:40   #45
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob.
ik ben blij je terug tegen te komen Chipie.
Nu weer niet direct van nick veranderen hé !
lol

Groetjes
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:41   #46
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ja?

Hoe gaat u dan de problemen oplossen waarmee de huidige SZ mee kampt? Door te doen alsof er niets moet gebeuren en dan maar hard hopen dat alles vanzelf zich oplost? Onze "uitgebreide sociale zekerheid" stevent op een totaal bankroet af. Nu nog hebben we keuze: ofwel hervormen we die heel grondig en maken we dat er nog iets overeind blijft, ofwel doen we niets en stort de hele zaak volledig in elkaar.
We kunnen mss beginnen met een splitsing...
Nadien kunnen we bekijken welke hervormingen nodig zijn.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:42   #47
Marsupilami
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En? Nu moet u mij eens aantonen waar uw redenering eigenlijk naar toe gaat: u voer hier immers iemand ten tonele die tegen Annemans is (een van de boegbeelden van het Vlaams Belang). Denkt u dan dat die man voor het Vlaams Belang stemt?
Ik denk wel dat die man voor het Vlaams Belang zou stemmen.

Citaat:
Feit is dat u voortdurend aan koffiedikkijken doet. Maar indien u toch zo overtuigd is van uw standpunt, dan is u ongetwijfeld een groot voorstander van het laten meeregeren van het Vlaams Belang.
Ik denk dat men het Vlaams Belang moet laten mee regeren, 15 jaar geleden had men het VB al moeten opnemen in coalities.

Laatst gewijzigd door Marsupilami : 27 december 2004 om 13:53.
Marsupilami is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:42   #48
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
Vankrunkelsven, Gatz en senator Q naar het Eigenbelang ?
Zelf mogen kiezen wat er met je eigen geld gebeurt noem ik bezwaarlijk eigenbelang.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:46   #49
Marsupilami
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ja?

Hoe gaat u dan de problemen oplossen waarmee de huidige SZ mee kampt? Door te doen alsof er niets moet gebeuren en dan maar hard hopen dat alles vanzelf zich oplost? Onze "uitgebreide sociale zekerheid" stevent op een totaal bankroet af. Nu nog hebben we keuze: ofwel hervormen we die heel grondig en maken we dat er nog iets overeind blijft, ofwel doen we niets en stort de hele zaak volledig in elkaar.
Ik ben het wel eens met de algemene tendens in de politieke wereld dat er meer burgers moeten zijn die bijdragen leveren voor het bekostigen van de sociale zekerheid. Er moeten dus meer mensen aan het werk en/of mensen moeten langer werken. Laatst is er ook nog de potentiële optie om arbeidsmigratie weer mogelijk te maken, zodat de activiteitsgraad op peil blijft ondanks de vergrijzing. Verder ben ik het natuurlijk ook eens met een effectieve bestrijding van misbruiken binnen de sociale zekerheid.

Laatst gewijzigd door Marsupilami : 27 december 2004 om 13:50.
Marsupilami is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 13:59   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marsupilami
Ik ben het wel eens met de algemene tendens in de politieke wereld dat er meer burgers moeten zijn die bijdragen leveren voor het bekostigen van de sociale zekerheid. Er moeten dus meer mensen aan het werk en/of mensen moeten langer werken. Laatst is er ook nog de potentiële optie om arbeidsmigratie weer mogelijk te maken, zodat de activiteitsgraad op peil blijft ondanks de vergrijzing. Verder ben ik het natuurlijk ook eens met een effectieve bestrijding van misbruiken binnen de sociale zekerheid.
Ooit aan gedacht dat een actieve gezinspolitiek de aangroei van het geboortecijfer kan bewerkstelligen i.p.v. van zomaar de deuren open te stellen. Voor de rest kan arbeidsmigratie, maar dan wel volgens Australisch en Canadees recpet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:02   #51
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Gewoon wat meer seks... ge hebt er nu plezier van (allez mag ik toch hopen he...) en 'tis nog goe voor ons pensioen ook.... wa wilde nog meer..... ?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:05   #52
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Gewoon wat meer seks... ge hebt er nu plezier van (allez mag ik toch hopen he...) en 'tis nog goe voor ons pensioen ook.... wa wilde nog meer..... ?
En dat het nog 20 jaar duurt voor de arbeidsmarkt er iets mee is, nemen we er graag bij.
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:06   #53
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marsupilami
Laatst is er ook nog de potentiële optie om arbeidsmigratie weer mogelijk te maken, zodat de activiteitsgraad op peil blijft ondanks de vergrijzing.
Lap, daar zijn ze weer. Arbeidsmigratie en we hebben 4 �* 5 honderdduizend werklozen. Ik ga hier geen scheldwoorden gebruiken, maar dit soort van redenering is ... je reinste idiotie.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:12   #54
Marsupilami
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Ooit aan gedacht dat een actieve gezinspolitiek de aangroei van het geboortecijfer kan bewerkstelligen i.p.v. van zomaar de deuren open te stellen. Voor de rest kan arbeidsmigratie, maar dan wel volgens Australisch en Canadees recpet.
Ik vind dat we van dat hyperetisch gedoe rond die politieke vluchtelingen af moeten. Nu zet men mensen jarenlang op non actief, een legertje advocaten, tolken, opvangcentra, hulpverleners, en een verbod om te werken. Ik zou zeggen Wie werk vindt en niemand tot last is en bijdraagt aan de sociale zekerheid, mag blijven. De rest, politiek vluchteling of niet, mag vertrekken. Geen beroep op de sociale zekerheid de eerste 10 jaar. Dat maakt migratie mogelijk, zodat iedereen er beter van wordt, zowel de migrant als de burgers van het land waar de migrant naar toe komt.

Laatst gewijzigd door Marsupilami : 27 december 2004 om 14:16.
Marsupilami is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:14   #55
Marsupilami
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Lap, daar zijn ze weer. Arbeidsmigratie en we hebben 4 �* 5 honderdduizend werklozen. Ik ga hier geen scheldwoorden gebruiken, maar dit soort van redenering is ... je reinste idiotie.
Je hebt niet alleen werkzoekenden nodig, maar ook mensen met de geschikte motivatie en kwalificaties.
Marsupilami is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:17   #56
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
En dat het nog 20 jaar duurt voor de arbeidsmarkt er iets mee is, nemen we er graag bij.
Het huidige werkloosheidspercentage gezien van dit land?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:22   #57
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marsupilami
Je hebt niet alleen werkzoekenden nodig, maar ook mensen met de geschikte motivatie en kwalificaties.
Ik denk dat motivatie veruit de doorslaggevende factor is. Een gekwalificeerde (dus dure) ongeïnteresseerde werknemer zal veel minder rendabel zijn dan een weinig gekwalificeerde (goedkopere) geïnteresseerde werknemer. Motivatie zorgt voor de wil om te leren en het goed te doen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:23   #58
Pieter de Coninck
Banneling
 
 
Pieter de Coninck's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Het huidige werkloosheidspercentage gezien van dit land?
Ik speel gewoon in op Tegendradigaard "gewoon meer seks..."
Pieter de Coninck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:24   #59
Marsupilami
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 15 november 2004
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Ik denk dat motivatie veruit de doorslaggevende factor is. Een gekwalificeerde (dus dure) ongeïnteresseerde werknemer zal veel minder rendabel zijn dan een weinig gekwalificeerde (goedkopere) geïnteresseerde werknemer. Motivatie zorgt voor de wil om te leren en het goed te doen.
Denk ik ook en buitenlandse nieuwkomers zijn vaak heel erg gemotiveerd.
Marsupilami is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2004, 14:27   #60
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brugge Veilig en Leefbaar
BRUSSEL - Patrick Vankrunkelsven, senator voor de VLD, wil af van het cordon sanitaire en pleit voor een 'genormaliseerde' relatie met het extreem-rechtse Vlaams Belang. Hij zegt dat ineen interview met De Morgen.

Vankrunkelsven zegt in zijn eigen naam te spreken, maar krijgt steun van andere stemmen aan de linkerzijde van de VLD, zoal Vincent Van Quickenborne of Sven Gatz. Het is de eerste keer dat een progressieve politicus zich zo expliciet uitspreekt voor samenwerking met het VB.
Zelf wil Vankrunkelsven ,,liever niet meteen'' met het Vlaams Belang in zee gaan. Tegelijk vindt hij dat politici die dat wel willen niet langer gestigmatiseerd mogen worden. ,,De partij die het doet, met het VB in zee gaan, zal dat met de dood in het hart doen en we moeten ze niet voor verrot schelden.'' Als bijvoorbeeld zijn partijgenoot Hugo Coveliers in Antwerpen toenadering zoekt, dan krijgt hij daarvoor begrip van Vankrunkelsven: ,,Liever een VB met dan zonder Coveliers. Ik heb liever dat een VB dat samentrekt met andere politieke partijen dan een VB dat uiteindelijk toch een absolute meerderheid zal halen.''

27/12/2004 - belga -

Heb het altijd gezegd en zie, de ratten zijn daar ! Het grootste krapuul eerst, ze zien de verwantschap ! Staat allemaal in mijn glazen bol.
De linkervleugel van de VLD herinnert zich de samenwerking van Hitler met de communisten om de macht te grijpen in '33 ...
Het zijn nu eenmaal flaminganten, hè. Soort zoekt soort.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be